Hejsan. Minä olen saanut juhlaetikettikasvatuksen luonnollisesti vanhemmiltani, ja kun he ainakaan ristiäisissä juoksivat niin oli tapana, että vain kummit ostavat kastettavalle lahjan ristiäisiin. Nykyään tuppaa ilmeisesti muutkin ostamaan lahjoja... odotetaanko lahjoja kaikilta vierailta? Vai kuuluuko se läheisimmille (kummit ja mummit)? Vai miten on...?
Itselle on tullut kutsuja kavereiden lasten ristiäisiin, ja aina sama dilemma, mitä vien vai vienkö mitään... kun toisaalta ristiäiset on minusta niin juhlava tilaisuus ettei sinne mitään kylpykirjaa tai muovihilavitkutinta viitsi lahjaksi viedä, vaate on aika arkinen ja sitten taas nämä symboliset korut ynnä muut kultasepänliike-esineet kuuluu minusta pikemminkin lähipiirin reviiriin kuin kastettavan lapsen äidin tai isän kaverille. Tähän asti olen tainnut viedä lähinnä kirjoja, mutta en ole vielä hahmottanut mitä "pitäisi" viedä tai mitä muut vie. Sitten kun ne mokomat ei kaikki edes edusta samaa uskontokuntaa ja jokaisella on varmaan omat tapansa...
Mikä on teidän mielipiteenne/kokemuksenne? Ketkä kaikki kastettavaa lahjoo ja minkätyylisin lahjoin?
Lahjaetiketti?!
Etiketitön
3
470
Vastaukset
- .
Ilman muuta lahja ristiäisiin/nimiäisiin lapselle, kaikilta vierailta.
- niinpä niin
Minä sanoisin, että näistä ongelmista kannattaa keskustella kulloisenkin kastepiltin vanhempien kanssa.
- lfhkj
Valokuva- albumi on aina kiva lahja. Itse olen vienyt sellaisen pari kertaa, eikä ainakaan haukkuja ole tullut. Kannattaa tosin hakea ihan valokuvaliikkeestä sellainen juuri vauvoille tarkotettu albumi, eikä mitään marketin peruskansiota. Liikkeestä saa jo parilla-kolmella kympillä ttosi kivoja :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1824140
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo7262830Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?692728- 1532520
- 722152
Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla
Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall3342025- 331508
Minulta loppuu aika
Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi391447Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen211423Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,171312