Mac yhteensopiva kiintolevy?

Help me

Mikä olisi iMac yhteensopiva kiintolevy kokoa noin 1-2 TB?

Minun iMacissani (Late 2009) on 500GB kiintolevy ja se on käynyt vähän pieneksi. Mutta pahin ongelma, ettei se ole Boot Camp yhteensopiva, joku bugi firmwaressa ( http://computer-repair.rutgers.edu/iMac_Disk_Read_Error/ )

Mikä olisi iMac "yhteensopiva" kiintolevy ja onko sellaista ylipäätänsä olemassa?

Sillä iMac tarvitsee jonkun erikoisen lämpötila-antirin joka pitäisi olla kiintolevyssä ja siksi kaikki tavalliset 3,5 SATA kiintolevyt eivät toimi siinä. ( http://www.tuaw.com/2011/05/12/owc-replacing-main-hard-drive-with-third-party-is-not-an-option/ ) Tai siis toimivat ne, mutta sitten tuuletin pyörii täysillä ja aiheuttaa melua.

Joten haluaisin sellaisen kiintolevyn, jossa sellainen "anturi" olisi olemassa, jotta levy toimisi Macissani ilman mitään purkkavitiyksiä

16

1528

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "uusi malli"?

      Mitä mä nyt sain kaivettua tuolta OWC:n sivustolta tietoa, niin näyttäisi olevan sillen, että se Applen tekemä vaihtorajoitus koskee kovalevyn SATA-liitäntää ja koskee siis uusia, "Early 2011" iMaceja.
      Jos kuitenkin haluat asiaan varmistuksen, suosittelen ottamaan yhteyttä esim. Hesassa mcare -nimiseen lafkaan ja keskustelemaan heidän kanssaan suoraan tuosta 2009-mallin kovalevyn vaihdosta.
      Itse vaihtaisin tuohon 750GB:n tai teraisen hybiridi-levyn ja laittaisin vanhan levyn ulkoiseen koteloon.
      mcare tekee pyynnöstä tuon sinulle, enkä usko että kovin isoja summia työn osuudesta ottavat ja eköhän heiltä noita ulkoisiakin koteloita sopivasti löydy.

    • Tuota noin... osaatkos sä englantia — eli lukea ja myös ymmärtää noita linkittämiäsi sivuja — vai et?

      2009-mallisiin iMaceihin on vaihdeltu kovalevyjä pilvin pimein.

      • Help me

        Ymmärrätkö itse edes suomea? Se, että 2009-mallisiin iMaceihin on vaihdeltu kovalevyjä pilvin pimein ei auta minua pätkäkään. Onhan vanhoista iMaceista tehty akvaarioitakin, mutta miten se liittyy tähän ongelmaan?

        Kysyinkin, mitkä kiintolevyt TOIMIVAT varmasti Macissani, mistä kiintolevyistä löytyy tuo Applen vaadittava anturi. Tuokin kai selviäisi kokeilemalla, mutta minulla ei ole varaa tai aikaa ostaa kymmeniä levyjä vain kokeillakseen, mikä niistä toimii.

        Ja se, että joudun vaihtamaan levyn Apple-bugin takia ja vielä oman piikkiin harmittaa ihan tarpeeksi, että vielä pitäisi kuunnella vittuilujasi.


      • Help me kirjoitti:

        Ymmärrätkö itse edes suomea? Se, että 2009-mallisiin iMaceihin on vaihdeltu kovalevyjä pilvin pimein ei auta minua pätkäkään. Onhan vanhoista iMaceista tehty akvaarioitakin, mutta miten se liittyy tähän ongelmaan?

        Kysyinkin, mitkä kiintolevyt TOIMIVAT varmasti Macissani, mistä kiintolevyistä löytyy tuo Applen vaadittava anturi. Tuokin kai selviäisi kokeilemalla, mutta minulla ei ole varaa tai aikaa ostaa kymmeniä levyjä vain kokeillakseen, mikä niistä toimii.

        Ja se, että joudun vaihtamaan levyn Apple-bugin takia ja vielä oman piikkiin harmittaa ihan tarpeeksi, että vielä pitäisi kuunnella vittuilujasi.

        Vittuillaan lisää: Mikset katso/kysy Mac-foorumeilta, mitä levyjä noihin on vaihdeltu? Hopeisesta omenasta löytyy varmaan levynvaihtoja ja ulkomailta hillittömästi lisää. Et kai sä tosissasi kuvittele, että laajempi Mac-porukka tällaisella trollipellepalstalla liikkuisi meitä paria hassua masokistia lukuun ottamatta?

        Äkkiseltäni luulen että mistään kiintolevystä ei juuri nyt suoraan löydy vuoden 2011 iMaceissa tarvittavaa anturaa, mutta miten helvetissä se liittyy vuoden 2009 iMaceihin? Miten?


      • komistus™
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Vittuillaan lisää: Mikset katso/kysy Mac-foorumeilta, mitä levyjä noihin on vaihdeltu? Hopeisesta omenasta löytyy varmaan levynvaihtoja ja ulkomailta hillittömästi lisää. Et kai sä tosissasi kuvittele, että laajempi Mac-porukka tällaisella trollipellepalstalla liikkuisi meitä paria hassua masokistia lukuun ottamatta?

        Äkkiseltäni luulen että mistään kiintolevystä ei juuri nyt suoraan löydy vuoden 2011 iMaceissa tarvittavaa anturaa, mutta miten helvetissä se liittyy vuoden 2009 iMaceihin? Miten?

        Tässä trollissa on kuule jottain tuttua. Netistä kopioidut ongelmat, huolellisen kirjoitustyylin yritys, verinen loukkaantuminen kun ei "auteta" . Nyt vaan mopo piäs keulimaan.


      • purpurpur
        komistus™ kirjoitti:

        Tässä trollissa on kuule jottain tuttua. Netistä kopioidut ongelmat, huolellisen kirjoitustyylin yritys, verinen loukkaantuminen kun ei "auteta" . Nyt vaan mopo piäs keulimaan.

        Trolli hiljeni, eväät syöty.


      • Help me
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Vittuillaan lisää: Mikset katso/kysy Mac-foorumeilta, mitä levyjä noihin on vaihdeltu? Hopeisesta omenasta löytyy varmaan levynvaihtoja ja ulkomailta hillittömästi lisää. Et kai sä tosissasi kuvittele, että laajempi Mac-porukka tällaisella trollipellepalstalla liikkuisi meitä paria hassua masokistia lukuun ottamatta?

        Äkkiseltäni luulen että mistään kiintolevystä ei juuri nyt suoraan löydy vuoden 2011 iMaceissa tarvittavaa anturaa, mutta miten helvetissä se liittyy vuoden 2009 iMaceihin? Miten?

        Tämäkö ei ole Mac-foorumi? Ja mistä repäisit tähän 2011 iMacin? Oikeasti onko sun pakko kommentoida, vaikka ei ole mitään järkevää sanottavaa?


      • Help me
        purpurpur kirjoitti:

        Trolli hiljeni, eväät syöty.

        Lääkitys kohdallaan?


      • Help me kirjoitti:

        Tämäkö ei ole Mac-foorumi? Ja mistä repäisit tähän 2011 iMacin? Oikeasti onko sun pakko kommentoida, vaikka ei ole mitään järkevää sanottavaa?

        Tämä ei ole foorumi, tämä on kaupallinen, mainosrahoitteinen keskustelupalsta. Foorumeille voi yleensä kirjoittaa ainoastaan rekisteröityneenä, joten trollaus ja muu joutava lässytys ei niillä suju yhtä näpsäkästi kuin täällä, mikä on eräille raivon paikka.

        Omenamehun etsiessä uutta kotia ainoa suomalainen Mac-foorumi on www.hopeinenomena.net, kuten aivan varmasti tiesitkin. Ulkomailta löytyy kymmenittäin lisää, minkä senkin totta kai tiedät.

        2011-iMacin repäisin tähän omasta linkistäsi. Linkittämisen syytä voin kohdaltasi vain arvailla, kun linkkisi siis ei liity mitenkään 2009-mallin levynvaihtoon, jossa ei pitäisi olla erityisiä ongelmia kunhan on kohtuullisen näppärä, tarkka ja varovainen.

        Kommentoin nyt tässä lämpimikseni, kun et mitenkään reagoinut nimimerkki "uusi malli"?:n ystävälliseen ja asialliseen vastaukseen etkä siis halua keskustella hänen kanssaan, mutta näihin mun vastauksiini kyllä reagoit ponnekkaasti. Joten kivahan tätä on jatkaa, kun saa vastakaikua. Sitähän kaikki nettikeskustelijat toivovat.


      • ≈][≈
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Tämä ei ole foorumi, tämä on kaupallinen, mainosrahoitteinen keskustelupalsta. Foorumeille voi yleensä kirjoittaa ainoastaan rekisteröityneenä, joten trollaus ja muu joutava lässytys ei niillä suju yhtä näpsäkästi kuin täällä, mikä on eräille raivon paikka.

        Omenamehun etsiessä uutta kotia ainoa suomalainen Mac-foorumi on www.hopeinenomena.net, kuten aivan varmasti tiesitkin. Ulkomailta löytyy kymmenittäin lisää, minkä senkin totta kai tiedät.

        2011-iMacin repäisin tähän omasta linkistäsi. Linkittämisen syytä voin kohdaltasi vain arvailla, kun linkkisi siis ei liity mitenkään 2009-mallin levynvaihtoon, jossa ei pitäisi olla erityisiä ongelmia kunhan on kohtuullisen näppärä, tarkka ja varovainen.

        Kommentoin nyt tässä lämpimikseni, kun et mitenkään reagoinut nimimerkki "uusi malli"?:n ystävälliseen ja asialliseen vastaukseen etkä siis halua keskustella hänen kanssaan, mutta näihin mun vastauksiini kyllä reagoit ponnekkaasti. Joten kivahan tätä on jatkaa, kun saa vastakaikua. Sitähän kaikki nettikeskustelijat toivovat.

        Ei se rölli enää haluu jutskata sunkaan kaa :(


      • Help me
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Tämä ei ole foorumi, tämä on kaupallinen, mainosrahoitteinen keskustelupalsta. Foorumeille voi yleensä kirjoittaa ainoastaan rekisteröityneenä, joten trollaus ja muu joutava lässytys ei niillä suju yhtä näpsäkästi kuin täällä, mikä on eräille raivon paikka.

        Omenamehun etsiessä uutta kotia ainoa suomalainen Mac-foorumi on www.hopeinenomena.net, kuten aivan varmasti tiesitkin. Ulkomailta löytyy kymmenittäin lisää, minkä senkin totta kai tiedät.

        2011-iMacin repäisin tähän omasta linkistäsi. Linkittämisen syytä voin kohdaltasi vain arvailla, kun linkkisi siis ei liity mitenkään 2009-mallin levynvaihtoon, jossa ei pitäisi olla erityisiä ongelmia kunhan on kohtuullisen näppärä, tarkka ja varovainen.

        Kommentoin nyt tässä lämpimikseni, kun et mitenkään reagoinut nimimerkki "uusi malli"?:n ystävälliseen ja asialliseen vastaukseen etkä siis halua keskustella hänen kanssaan, mutta näihin mun vastauksiini kyllä reagoit ponnekkaasti. Joten kivahan tätä on jatkaa, kun saa vastakaikua. Sitähän kaikki nettikeskustelijat toivovat.

        Foorumi ja keskustelupalsta eivät tietenkään ole synonyymeja vai mitä Einstein? Taas turhaa ja asian vierestä lässytystä, mutta mitä muuta olisi voinut odottaa?

        Ja Late 2009 iMac on ensimmäinen, missä on käytetty kiintolevyyn sisäänrakennettuja antureita. Ennen oli ulkoinen anturi, joka oli teipattu kiintolevyn kylkeen. Luuletko, etten ole tarkistanut ifixit:sta, ennen kuin ylipäätänsä päätin ryhtyä tähän operaatioon?

        Ja olen kysynyt myös hopeisesta omenasta pari kertaa jotain, muistaakseni koskien juuri tätä Bootcamp/kiintolevy ongelmaa, mutta jos asia on vähän teknisempi kuin että miten kuvakkeen saa siirrettyä roskakoriin, niin suomalaisilta palstoilta ei saa vastausta.

        Mutta jos oikeasti haluat auttaa (eikä ainoastaan vittuilla), niin anna lista 1-2TB kokoisista kiintolevyistä, joissa on tuollainen anturi. Muuten painu..... tiedät minne....


      • Help me kirjoitti:

        Foorumi ja keskustelupalsta eivät tietenkään ole synonyymeja vai mitä Einstein? Taas turhaa ja asian vierestä lässytystä, mutta mitä muuta olisi voinut odottaa?

        Ja Late 2009 iMac on ensimmäinen, missä on käytetty kiintolevyyn sisäänrakennettuja antureita. Ennen oli ulkoinen anturi, joka oli teipattu kiintolevyn kylkeen. Luuletko, etten ole tarkistanut ifixit:sta, ennen kuin ylipäätänsä päätin ryhtyä tähän operaatioon?

        Ja olen kysynyt myös hopeisesta omenasta pari kertaa jotain, muistaakseni koskien juuri tätä Bootcamp/kiintolevy ongelmaa, mutta jos asia on vähän teknisempi kuin että miten kuvakkeen saa siirrettyä roskakoriin, niin suomalaisilta palstoilta ei saa vastausta.

        Mutta jos oikeasti haluat auttaa (eikä ainoastaan vittuilla), niin anna lista 1-2TB kokoisista kiintolevyistä, joissa on tuollainen anturi. Muuten painu..... tiedät minne....

        >Foorumi ja keskustelupalsta eivät tietenkään ole synonyymeja vai mitä Einstein?

        Vastaan nyt kumminkin vaikka kysymys ei mulle olekaan osoitettu, että eivät tosiaankaan ole.

        >Ja Late 2009 iMac on ensimmäinen, missä on käytetty kiintolevyyn sisäänrakennettuja antureita. Ennen oli ulkoinen anturi, joka oli teipattu kiintolevyn kylkeen.

        Vai niin ja jassoo, mutta eipä linkeissäsi jostain syystä mikään viitannut tähän. Annapa nyt sitten linkki tähän merkitsevään faktaan, turhan ja asiaan liittymättömän linkin 2011-mallin ominaisuuksiin jo annoitkin.

        >Luuletko, etten ole tarkistanut ifixit:sta, ennen kuin ylipäätänsä päätin ryhtyä tähän operaatioon?

        Kerro asiaan vaikuttavat tosiasiat äläkä vain joitain valitsemiasi osia niistä, niin kenenkään ei tarvitse luulla mitään.

        >Ja olen kysynyt myös hopeisesta omenasta pari kertaa jotain, muistaakseni koskien juuri tätä Bootcamp/kiintolevy ongelmaa, mutta jos asia on vähän teknisempi kuin että miten kuvakkeen saa siirrettyä roskakoriin, niin suomalaisilta palstoilta ei saa vastausta.

        Vai niin, monilla näkyy kyllä olevan aivan toisenlaisia kokemuksia, mutta saattaa se oma asennekin olla heillä toisenlainen. Hompun käyttäjällä "Help me" ei muuten ole yhtään viestiä kirjoitettuna. Kai muistat, että multirekkautuminen on siellä kielletty.

        On muuten aika naurettava ajatus, että jos oikeitten Mac-käyttäjien kansoittamalta Mac-foorumilta ei saa mieleistään vastausta johonkin erikoiseen Mac-ongelmaan, sen saisi sitten tällaiselta pellepalstalta. Ei tule juuri ennakkotapauksia mieleen.

        >Muuten painu..... tiedät minne....

        Ei taida herran/rouvan/neidin valtuudet riittää.


      • Help me
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Foorumi ja keskustelupalsta eivät tietenkään ole synonyymeja vai mitä Einstein?

        Vastaan nyt kumminkin vaikka kysymys ei mulle olekaan osoitettu, että eivät tosiaankaan ole.

        >Ja Late 2009 iMac on ensimmäinen, missä on käytetty kiintolevyyn sisäänrakennettuja antureita. Ennen oli ulkoinen anturi, joka oli teipattu kiintolevyn kylkeen.

        Vai niin ja jassoo, mutta eipä linkeissäsi jostain syystä mikään viitannut tähän. Annapa nyt sitten linkki tähän merkitsevään faktaan, turhan ja asiaan liittymättömän linkin 2011-mallin ominaisuuksiin jo annoitkin.

        >Luuletko, etten ole tarkistanut ifixit:sta, ennen kuin ylipäätänsä päätin ryhtyä tähän operaatioon?

        Kerro asiaan vaikuttavat tosiasiat äläkä vain joitain valitsemiasi osia niistä, niin kenenkään ei tarvitse luulla mitään.

        >Ja olen kysynyt myös hopeisesta omenasta pari kertaa jotain, muistaakseni koskien juuri tätä Bootcamp/kiintolevy ongelmaa, mutta jos asia on vähän teknisempi kuin että miten kuvakkeen saa siirrettyä roskakoriin, niin suomalaisilta palstoilta ei saa vastausta.

        Vai niin, monilla näkyy kyllä olevan aivan toisenlaisia kokemuksia, mutta saattaa se oma asennekin olla heillä toisenlainen. Hompun käyttäjällä "Help me" ei muuten ole yhtään viestiä kirjoitettuna. Kai muistat, että multirekkautuminen on siellä kielletty.

        On muuten aika naurettava ajatus, että jos oikeitten Mac-käyttäjien kansoittamalta Mac-foorumilta ei saa mieleistään vastausta johonkin erikoiseen Mac-ongelmaan, sen saisi sitten tällaiselta pellepalstalta. Ei tule juuri ennakkotapauksia mieleen.

        >Muuten painu..... tiedät minne....

        Ei taida herran/rouvan/neidin valtuudet riittää.

        >>Foorumi ja keskustelupalsta eivät tietenkään ole synonyymeja vai mitä Einstein?
        > eivät tosiaankaan ole.

        Kylläpäs ovat, katso sanakirjasta tai googla vaikka:

        http://suomisanakirja.fi/foorumi

        Synonyymisanakirja: foorumi
        keskustelualue, keskustelupalsta…

        >Vai niin ja jassoo, mutta eipä linkeissäsi jostain syystä mikään viitannut tähän. Annapa nyt sitten linkki tähän merkitsevään faktaan, turhan ja asiaan liittymättömän linkin 2011-mallin ominaisuuksiin jo annoitkin.

        Et sitten osannut katsoa itse? Mikä mahtaa olla googlen ensimmäinen hakutulos, voiko se olla tämä:

        http://macs.about.com/od/faq1/f/upgrade-hard-drive-in-late-2009-imac.htm

        On se hakukoneiden käyttö niin vaikeata, jos ÄO on kenkänumeroa pienempi…

        >Hompun käyttäjällä "Help me" ei muuten ole yhtään viestiä kirjoitettuna.

        Käytä hakua, ai niin, ethän sä osaa…


        Nyt tämä pa*anjauhanta saa riittä, jos haluat nolata itseäsi, niin sitä vaan. Mutta minä en aio enää vastata typerykselle, se on Moro!


    • käytettäväksi

      LaCie sopii ainakin

      • sopiiSiis

        siis irrallinen kovalevy


      • Help me
        sopiiSiis kirjoitti:

        siis irrallinen kovalevy

        Ulkoinen olisi muuten ok, mutta ulkoiselle levylle ei pysty asentamaan Windowsia BootCampin avulla.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      325
      3203
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      223
      1994
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1612
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1427
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      82
      1309
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      284
      1243
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      81
      1074
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1061
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      1001
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      146
      878
    Aihe