Olen muuttanut Forssaan vastikään ja nyt ihmettelen missä takapajulassa asun.Ihmiset eivät osaa käyttäytyä vaan eletään jossain pimeällä keskiajalla. Ihmiset pitävät verhonsa kiinni ja tiirailevat verhojensa takaa kuka tuossakin nyt tiellä kävelee. Kukaan ei puhu mitään ja jos puhuvat niin kertovat kukkua ystävistään.Täällä ei viitsitä morjestaa naapureita. Uimahallissa isät
/äidit kiroilevat lapsilleen syyttä. Lapset muserretaan jo nuorena ilkeällä käytöksellä kun oma itsetunto on heikko.Asiakaspalvelu on sen tyylistä, että tossa...kun voisi sanoa ole hyvä. Jos joskus huomauttaa jotain kelletahansa niin heti on suunnilleen haulikko kädessä. Täällä on mahdoton saada ystäviä kun kaikki on niin käpertyneitä.Ymmärrän, että tämä on vielä maalais pitäjä, mutta olisi aika hieman jo hypätä sivistyksen pariin. Lisäksi täällä häviää postit luukusta ja jos jotain postia tulee niin posti ei viitsi kertoa asiasta. Muidenkin yrittäjien toiminta on hitaanlaista. Mitään ei saa valmiiksi muutakuin kolmannella soittokerralla. Ollaan hieman kuin siperiassa.
Forssalaisten huono luonne
29
1406
Vastaukset
- ei nimikerkkiä
p
r
o
v
o
? - .
Mitäpä jos muuttaisit takaisin sinne mistä tulitkin?
- perseuus
Siis eikö tuossa kuvailtu ihan perus persu kaupungista riippumatta?
- Anonyymi00026
Ei. Isommissa kaupungeissa asiakaspalvelijalta vaaditaan edes alkeellista kohteliaisuutta.
- Kultainen 80-luku
Forssa on jämähtänyt 80-luvulle. Asiat tehdään niin kuin ne on aina tehty eli ei kehitetä mitään uuttaa.
Forssassa, kuten varmasti monessa muussa pienessä kaupungissa, ihmiset ovat sairaanloisen kateellisia. Keksitään ilkeitä perättömiä juoruja ja levitetään niitä.
Onhan täällä varmasti jotain hyvääkin, en vaan tiedä mitä...- rgsrtehsrh
No muuta sinäkin johonkin paremmin itsellesi sopivaan paikkaan!
Forssassa ei ole mitään vikaa. Olen täällä syntynyt, sitten ollut muualla opiskelun ja työn perässä ja huomannut, että oma maa mansikka. Mikään yltiösosiaalinen täällä ei kannata olla, koska ihmiset ovat aikas tarkkoja "reviiristään" ja haluavat hetken kattella esim naapuriaan ennen kuin alkavat tekemisiin, jos alkavat. Tarviiko sitä kaikkien kanssa kaveerata... Ei minusta, jossei tykkää!
Palvelu kaupoissa ym on ok, virastot kaipais kyllä jonkin verran "päivitystä", mitä asiakaspalvelutaitoihin tulee.
Mutta ei sen huonompi paikka kuin mikään muukaan. Niin mettä vastaa kuin sinne huutaa... - mors0
KYLLÄ NÄIN ON olen 15 vuotias teini ja forssa on todella masentava paikka, Ei yhtään mitään , ja kun on muka lapsiystävällinen kaupunkikin...
- Useimmiten saa ->
sen tapaisen vastaanoton kun itse ensin aloittaa, tai jatkaa,
tarkkailepas omaa käytöstäsi.
Kyllä täällä useilla asunto-alueilla on todella hyvä asua, jos on rahaa,
työpaikat ovat suurin ongelma,
monella on vain se yksi ja jos se pettää niin se on, voi, voi. - aito forssalainen
Minäkin olen asunut Forssassa koko ikäni, ja olen kyllä samaa mieltä että Forssa on aivan syvältä, täällä on ihan ihme meininki. Onneksi muutan täältä pois niin ei tarvitse kauaa enään täällä puskaradiokaupungissa asustella!! :-)
- VORSSALAINEN
Tosiaan metsä vastaa sinne niin kuin huudetaan, joka paikkakunnalla sama homma.
Paras tottua, tai muuta pois ! - seläntakana
Vorsahan on juur tasan tollanne kun kirjotettaan. Mutta joku masokistinen perversio saa vorsalaisen ♥ sykkimään sille ja kun käy muualla tulee tunne että ihmiset on teennäisen makeilevia ja ystävällisiä. Ja kiire äkkiä takasin kotio.
- holjaa
Tuon kun opiskelet, alat ymmärtää meitä vorsalaisia paremmin:
http://forssaoperation.suntuubi.com/ - juhojuntusta
Forssa on Suomen Turku.
- Olet oikeassa!
Itse syntyperäisenä forssalaisena voin sanoa olevani kanssasi(keskustelun aloittajan kanssa) täysin samaa mieltä!
Ja koska itse olen syntyperäinen forssalainen niin minulla ainakin oikeus sanoa paikkakunnasta ihan mitä huvittaa....ja kaikki lisäksi on totta.
Hämäläiset on yleensäkin hitaita, kateellisia, ja sisäänpäinlämpeäviä ja forssalaiset hämäläisistä kaikista pahimpia!
Täällä jos et sopeudu joukkoon välittömästi niin jäät ikuisesti sen ulkopuolelle ja jos jostain syystä jonkun naama tai olemus ei miellytä niin ei yritetäkään tulla tämän kanssa toimeen.
Ja ei riitä että itse ei yritä tulla kyseisen ihmisen kanssa toimeen vaan täytyy varmistaa ettei kukaan muukaan tule levittämällä perättömiä huhuja ja paskapuheita hänestä jotka muuttaa muotoonsa enemmän ja enemmän mitä useamman korvan kautta se läpi menee.....ja juttu muuttuu yleensä aina negatiivisempaan suuntaan tottakai.
Ja jos jollakulla menee paremmin missä tahansa asiassa tai jos joku on yleensäkin liian moitteeton niin yritetään hakemalla hakea jotain vikaa kyseisestä henkilöstä jos ei muuta keksitä jotta saadaan vähän omaa huonoa itsetuntoa/pahaa oloa parannettua.
Helvetti sentään,muutamia vuosia sitten vanhalla KISS-FM radiokanavallahan suomalaisethan äänesti Forssan Suomen paskimmaksi paikkakunnaksi jos kukaan vielä muistaa;)
Ja lisää kerrottavaa ois vaikka kuinka mutta en viitsi enempää raapustella koska siinä menisi sitten koko yö....ja ei ole sen arvoista:D
Kantsis siis todella harkita muuttoa muualle jos sulla ei ole oikeasti pakottavaa tarvetta jäädä tänne,itse muuttanut pois jo muutama vuosi sitten kun sain tarpeekseni:)- _jokuvaan_
Olen ihan samaa mieltä kanssasi, ja monen muunkin tässä ketjussa. En ole koskaan voinu kuvitella että 2000-luvulla on olemassa tällaista takapajulaa. Ja ihmisten käyttäytyminen on aivan törkeää. Kateellisuus kukkii ja kieroilu kukoistaa. Kaikki moraalisesti ja eettisesti väärät keinot tuntuvat olevan se millä täällä pärjää. Itse olen muuttanut tänne muualta ja olen juuristani entistä ylpeämpi täällä asumisen jälkeen. Missä on rehellisyys, suoraselkäisyys, aito lojaalisuus, moraali?
- ei se oo helppoo
Forssalaiset on myös pirun onnettomia - ainakin omasta mielestään.
Tutkimuksen mukaan suomen 2. onnettomin paikka, ainoostaan kemiläiset on vielä onnettomampia.
http://yle.fi/alueet/teksti/hame/2010/12/is_forssa_on_suomen_toiseksi_onnettomin_paikka_2241865.html
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/suomen-onnettomimmat-kunnat---katso-lista/art-1288364438878.html- asss-Hki-ent-Tammela
Kemi, Karkkila, Forssa.
Nämä aikoinaan Suomen punaisimmat paikat.
Siitäkö johtuu? - Oppimisen ylistäjä
asss-Hki-ent-Tammela kirjoitti:
Kemi, Karkkila, Forssa.
Nämä aikoinaan Suomen punaisimmat paikat.
Siitäkö johtuu?Tietysti johtuu.
Ennen oltiin onnellisia ja tyytyväisenä rakennettiin uutta maailmaa.
Kun jouduttiin pettymään ihmisen huonoon luontoon ja siihen, että kapitalismi voitti toisistamme välittämisen ja että sodat ovat nykyisin businesta. Ja siihen ihmistä saa riistää ja maapalloa tuhota lyhytnäköisen voittojentavovoittelun nimissä loputtomiin.
Niin kyllä se tekee tyytymättömäksi ja pettyneeksi.
Mutta jo on näkyvissä valonpilkahdus, sillä vaikka sosialismille kävi niin kuin kävi, niin Zeitgeist-liike tulee. Perimmiltäänhän arvot ovat samat hyväksi havaitut.
- "Joku toinen"
En ole syntyjään paljasjalkainen forssalainen ja olen samaa mieltä asiasta.
Täällä ollaan kiinnostuneita toisten ihmisten tekemisistä enemmän kuin omista ja toisten asiathan tiedetään paremmin, kuin omat.
Toiset ystävät täällä ovat todellakin sitten ystäviä, mutta muuten "leirinvaihtajia" riittää todella paljon.
Olisi vaikka mitä sanottavaa ja valitettavasti negatiivista ja toki positiivistakin, mutta tulee vain pahalle päälle niitä ajatellessa. Toivottavasti pääsee syksyllä opiskelemaan toiselle paikkakunnalle ja sitä myöden koko perhe muuttaa pois täältä. On tullut monesti sellainen tunne, että jos et ole täällä syntynyt ja synnärillä äitinne olleet samaan aikaan niin olet out , koska olen törmännyt kysymykseen;" kenes tyttöjä sä olet."
Meitä on moneen junaan ja toiset jää vielä asemalle. - linikkalan paroni
Taas pääsee joku onnellinen pois täältä persereiästä: http://bit.ly/iJor2d
- Matkunuroos
Asun Matkussa, mukavaa. sinkkunaisia sais olla enemmän.
- ..
no Forssa on mitä on, pieni kyläpahanen. Itsehän olen tosin Jokioisilta, mutta ei niistä tuimista kassatädeistä sun muista nyrpeistä naamoista kannata välittää, kunhan itse jaksaa vain hymyillä! =) ja perättömistä huhuista saa ainakin naurunaihetta
- Matkunlikka
Moro vaa vorssalaiset!
Siä syntyneenä, turusa kasvaneena sanon vaa hämäläinen luanne reilu.....
Laitla nääs tää muna kaupunki ihan paska, kiaro ja äärimmäisen kateellinen.
Siä on iha kateellisten kiviki, joutaisivat istuskeell vuaron perrää koko saatanan
helistin! - .
http://yle.fi/alueet/hame/2010/12/is_forssa_on_suomen_toiseksi_onnettomin_paikka_2241865.html
itsetunto ongelmia on useilla tänne kirjoittelevila, - kaurah
Vorssalaisethan on tosi holjia.
- Anonyymi00025
Olet todella epätietoinen alueiden erityislaatuisuudesta. Olen elänyt Forssassa nyt 14 vuotta. Minäkin erehdyin uskomaan, että jotkut ihmiset ovat ilkeitä. Näin ei ole. Kysymys on https://fi.wikipedia.org/wiki/Sähkömagneettinen_säteily
Ihmiset ovat syystä epäluuloisia, koska täällä ihmisiä valvotaan ja itsetunto viedään. Sähkömagneettinen säteily aiheuttaa terveyshaittoja ja kognitiivisten kykyjen ja elämänilon laskua. Televisio näyttää uutisia onnellisista ihmisistä muualla. Saamelaisille on omat käräjät ja totuus- ja valvonta komissio, koska poronhoidon katsotaan olevan arvokasta kulttuuriperintöä. Työläiskaupunkia ei sellaisena pidetä. Forssaan tarvitaan oma totuus- ja valvontakomissio. Sitä ei ole ollut näköpiirissä täällä, koska kansainvälinen matkailu keskittyy Lappiin ja isoihin kaupunkeihin. Forssassa on tapahtunut rikos ihmisyyttä vastaan, kuten muissakin työläis- ja tehdaskaupungeissa. Forssan mainetta on tuhrittu tahallaan. Ei missään ole ihmisiä, joita voi ilman tutkintaa syyttää joksikin. - Anonyymi00027
Kannattaa muistaa, että jokaisesta forssalaisesta sukupolvesta lahjakkaat ja rohkeat on lähteneet muualle opiskelemaan ja töihin. Vuosi toisensa jälkeen Forssaan jää ne jotka ei ole lahjakkaita ja rohkeita. He luovat ehkä parisuhteen itsensä kaltaisten kanssa. Kun syntyy lapsia, lahjakkaat ja rohkeat lähtee taas muualle. Jäljelle jää asumaan huonoin aines.
- Anonyymi00028
Forssassa on sopiva peruskieliaines ja työttömyysprosentti noin 15
- Anonyymi00029
Heinolassa 17%, Lahti , Tampere, Turku ja moni muu voittaa Forssan prosentin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät
Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain617520Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava
valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak1232946- 1421776
Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous
saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha651659Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi
Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim1151468Miten voit olla niin tyhmä
että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle1681412- 1311163
- 77853
Kyriake=Kirkko
Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko47812- 52755