Kuka on syönyt sen entäs vitosen tikkarin.
Suklaatikku maksoi sentään 20 penniä...
Pennin Nalle
12
170
Vastaukset
- Meriläinen
Pennin nallekarkkeja haettiin aina koulun jälkeen Pajamon kaupasta.
Jotkut rohkeat meni aidan välistä ja haki niitä välkkärilläkin.- kednah
Jollain on sentään muisto muisto lapsuusdesta.
15 vuotiaaksi sentään hiihdettiin Lyseoon, vaikka kaverit nauroivat.... - Meriläinen
kednah kirjoitti:
Jollain on sentään muisto muisto lapsuusdesta.
15 vuotiaaksi sentään hiihdettiin Lyseoon, vaikka kaverit nauroivat....Kävin noin kymmenen vuotta sitten siellä synnyin seudulla systerin kanssa.
Mikään ei ollut enää ennallaan, vaikka yhdet vanhat naapurit sillä nähtiinkin pihalla.
Missäs lapset sielläään leikkii enää, kalliot oli räjäytetty ja taloja paikalla, ja kaikki muut paikat täynnä uuden uutukaisia taloja.
Ennen oli isot tonti nyt oli kaksi taloa tontille lyöty paikka paikoin.
- rapuncel
tiikeriktikkari 15 penniä.
arvostettu herkku - lejanna
Onnekseni en lihottanut itseäni jo lapsena.
.- huh huh
Lihottanut?
Ei karamelleja niin paljoa saanut että lihonut olisi? - lejanna
huh huh kirjoitti:
Lihottanut?
Ei karamelleja niin paljoa saanut että lihonut olisi?Totta kyllä turiset.
Ei ollut lapsuudessani montakaan ylipainoista, ikäistäni.
Naapurissa asui yksi tyttö, ikäineni, jolle huutettiin jotain ranskanpullaa kainalossa,
Nyt jo hävettää.
.
Pennin nalleja syöty ja Car-limua juotu. Limu maksoi 25 penniä.
Makeisvero tiedä itkeäkö vai nauraa. Lapsiperheiltä taas nykästään löysät pois.- Mummojo
Makeisia ei lasten pitäisi syödä kuin kerran viikossa.
Tarpeetonta sokeria, limonaadeissa, jäätelöissä ja kaikessa lastenruuassa.
Sokeroituja muroja, pullaa, hampurilaisia.
Liikaa valkoista jauhoa ja sokeria.
Siinä mielessä makeisvero on paikallaan. Mummojo kirjoitti:
Makeisia ei lasten pitäisi syödä kuin kerran viikossa.
Tarpeetonta sokeria, limonaadeissa, jäätelöissä ja kaikessa lastenruuassa.
Sokeroituja muroja, pullaa, hampurilaisia.
Liikaa valkoista jauhoa ja sokeria.
Siinä mielessä makeisvero on paikallaan.Niin tietysti tuolta kantilta ajateltuna. Mitens olisi kannatusvero lapsiperheille noin yleensä kannatus mielessä?
- RIMMIR
Sekin vero taas laitetaan väärin. Sehän olisi täytynyt laittaa valmistajalle eikä ostajalle. On se vaan kumma että markkinavoimat ovat niin äärettömän suuret että mainosten avulla ensin tuputetaan ihmiset ostamaan sokerilla ja lisäaineilla myrkytettyjä elintarvikkeita.
Sitten kun kansalaiset on saatu riippuvaisiksi niin valtio vielä kynii veroja lisää.
- Rahakas:))
Joo ja viikkoraha oli kellertävä satamarkkasen seteli:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1351412
- 1091150
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede261013Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89964Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat313861- 99813
- 38712
- 109666
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56658Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet144634