Pennin Nalle

kednah

Kuka on syönyt sen entäs vitosen tikkarin.
Suklaatikku maksoi sentään 20 penniä...

12

170

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Meriläinen

      Pennin nallekarkkeja haettiin aina koulun jälkeen Pajamon kaupasta.
      Jotkut rohkeat meni aidan välistä ja haki niitä välkkärilläkin.

      • kednah

        Jollain on sentään muisto muisto lapsuusdesta.
        15 vuotiaaksi sentään hiihdettiin Lyseoon, vaikka kaverit nauroivat....


      • Meriläinen
        kednah kirjoitti:

        Jollain on sentään muisto muisto lapsuusdesta.
        15 vuotiaaksi sentään hiihdettiin Lyseoon, vaikka kaverit nauroivat....

        Kävin noin kymmenen vuotta sitten siellä synnyin seudulla systerin kanssa.
        Mikään ei ollut enää ennallaan, vaikka yhdet vanhat naapurit sillä nähtiinkin pihalla.
        Missäs lapset sielläään leikkii enää, kalliot oli räjäytetty ja taloja paikalla, ja kaikki muut paikat täynnä uuden uutukaisia taloja.
        Ennen oli isot tonti nyt oli kaksi taloa tontille lyöty paikka paikoin.


    • rapuncel

      tiikeriktikkari 15 penniä.
      arvostettu herkku

    • lejanna

      Onnekseni en lihottanut itseäni jo lapsena.
      .

      • huh huh

        Lihottanut?
        Ei karamelleja niin paljoa saanut että lihonut olisi?


      • lejanna
        huh huh kirjoitti:

        Lihottanut?
        Ei karamelleja niin paljoa saanut että lihonut olisi?

        Totta kyllä turiset.
        Ei ollut lapsuudessani montakaan ylipainoista, ikäistäni.
        Naapurissa asui yksi tyttö, ikäineni, jolle huutettiin jotain ranskanpullaa kainalossa,
        Nyt jo hävettää.
        .


    • Pennin nalleja syöty ja Car-limua juotu. Limu maksoi 25 penniä.
      Makeisvero tiedä itkeäkö vai nauraa. Lapsiperheiltä taas nykästään löysät pois.

      • Mummojo

        Makeisia ei lasten pitäisi syödä kuin kerran viikossa.
        Tarpeetonta sokeria, limonaadeissa, jäätelöissä ja kaikessa lastenruuassa.
        Sokeroituja muroja, pullaa, hampurilaisia.
        Liikaa valkoista jauhoa ja sokeria.
        Siinä mielessä makeisvero on paikallaan.


      • Mummojo kirjoitti:

        Makeisia ei lasten pitäisi syödä kuin kerran viikossa.
        Tarpeetonta sokeria, limonaadeissa, jäätelöissä ja kaikessa lastenruuassa.
        Sokeroituja muroja, pullaa, hampurilaisia.
        Liikaa valkoista jauhoa ja sokeria.
        Siinä mielessä makeisvero on paikallaan.

        Niin tietysti tuolta kantilta ajateltuna. Mitens olisi kannatusvero lapsiperheille noin yleensä kannatus mielessä?


      • RIMMIR

        Sekin vero taas laitetaan väärin. Sehän olisi täytynyt laittaa valmistajalle eikä ostajalle. On se vaan kumma että markkinavoimat ovat niin äärettömän suuret että mainosten avulla ensin tuputetaan ihmiset ostamaan sokerilla ja lisäaineilla myrkytettyjä elintarvikkeita.
        Sitten kun kansalaiset on saatu riippuvaisiksi niin valtio vielä kynii veroja lisää.


    • Rahakas:))

      Joo ja viikkoraha oli kellertävä satamarkkasen seteli:)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1412
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      109
      1150
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1013
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      964
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      861
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      813
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      712
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      634
    Aihe