haluaisin hyvän järkkärin luontokuvaukseen mutta nyt tuli ongelma... kumpi on parempi luontokuvaukseen canon vai nikon
canon d600 vai nikon d1500
7
508
Vastaukset
- Sanoisin näin
Molemmat ovat yhtä hyviä/huonoja. Käytännössä tulet tarvitsemaan pykälää paremman rungon (suojaus, tarkenuspisteet, jne), mutta noilla voi aloitella.
Paljon suurempi kysymys on tarvittava objektiivivalikoima ja sen hinta. Miniminä on:
- valovoimainen normaali
- noin satanen macro (samalla yleistele) ja
- kolmisatanen prime lintulasiksi (jos kuuluu kiinostuskohteisiin).- 35
Canonistin objektiivivalikoimasta puuttuu aina laajakulma.
- jfjkyjksstgdy
35 kirjoitti:
Canonistin objektiivivalikoimasta puuttuu aina laajakulma.
Tottakai puuttuu, kun sellaisia ei ole pienikennoisiin saatavissa, vain suttuzoomeja.
- Canonisti minäkin
Kohtuuhintainen ja laadukas laajakulma croppiin on tällä hetkellä haaste. Se on haaste kaikilla merkeillä! Itse käytän Zenitaria, jonka kinovastaavuus on vajaa 30mm 1,6 croppikertoimella. Ei ihan sitä, mihin on tottunut kinofilmiaikana FD ja FDn objektiivien kanssa.
Kinarin kaksikymppistä vastaa 12mm Canonin cropissa. Edullista vaihtoehtoa joutuu hieman hakemaan. Lähinnä tulee mieleen Samyang'in 14mm:nen. - nyt tuli
Osta parempi Nikon D5100
- epo 97
nikonin d1500 ja canonin d600 on ainoot (hyvät) kamerat jotka sopii mun budjettiin,, moni kannattaa canonia mutta nikonkin voi olla hyvä.
kuvailen lähinnä oravia ja lintuja niin tarvitsen aika hyvän zoomin ja halvalla mutta ei mitään pikselimössöä...... ja perustele miksi nikon d5100 on parempi - Juuzo75
Jos vertaa Canonin Ja Nikonin kuvia niin Canonissa ehdottomasti tarkemmat yksityiskohdat. Nikon muistuttaa enemmän Olympusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad861391- 52997
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että370828- 151800
- 55709
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän124707- 51658
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38635- 76622
- 56604