Enoni kuoli lapsettomana. Perunkirjoitus pidettiin. Siinä selvisi seuraavaa.
Enolla ei lapsia. Enolla sisko ja veli. Veli kuollut joitakin vuosia sitten. Enon vanhemmat kuolleet. Enon sisko elää.
Enon vanhemmat kuolleet, mutta enon äidillä on avioton lapsi, joka on kuollut, mutta hänellä on 2 elossa olevaa lasta.
Miten perinnönjako?
Enoni perii hänen vanhemmat ja isän osuus jaetaan näille kahdelle hänen lapselle. Mutta miten jaetaan äidin osuus?
Miten perinnönjako menee?
4
533
Vastaukset
- 37
Aikamoisen sekavasti selitetty tämä aloitus.
"Enon vanhemmat kuolleet"
"Enoni perii hänen vanhemmat"
Eivät kuolleet peri yhtään mitään.
Enosi ainoat perilliset kuvailemassasi tilanteessa ovat hänen siskonsa, mahdolliset kuolleen veljen lapset (joita et maininnut, joten oletan että veli kuoli lapsettomana), sekä enon sisaruspuolen (eli äidin aviottoman lapsen) lapset, jotka tulevat vanhempansa sijaan.Kyllä..
Siis enoni kuoli, mutta eikös hänen jo kuolleet vanhempansa peri hänet ja sitä kautta enoni vanhempien lapset.
Veljellä on lapsia.
- jotain tähän
Käytät kuoleesta sanaa eno, joten taitat olla enon elossa olevan siskon lapsia. Isoäitilläsi on avioton lapsi. tuohan tarkoittaa että enollasi on ollut kahden sisaruksen lisäksi yksi sisarpuoli jos asian olen oikein ymmärtänyt. Koska isoisäsi on kuollut koko omaisuus menisi isoäitillesi jos hän olisi elossa, mutta koska hänkin on kuollut omaisuus menee hänen lapsilleen. Äitisi siis saa puolet enosi omaisuudesta ja enon sisarpuolen lapset jakavat vanhempansa osuuden puoliksi. Joku viisaampi saa korjata jos huomaa päättelyssäni virheitä.
- Juu näin..
Aloittaja tässä pähkäilee että kuollut perii mutta ilmeisesti hän yrittää järkeillä miten menee.
Ensinnäkin lapsettomana kuolleen henkilön perii hänen vanhempansa (siis kumpikin) ja jos toinen vanhemmista on kuollut niin hänen sijaansa tulee hänen lapset (rintaperilliset) eikä elossa oleva toinen vanhempi.
Jos taasen kumpikin on kuollut niin kummankin sijaan tulee haidän lapsensa (ei välttämättä yhetisiä).
Ja jos joku näistä lapsista on kuollut niin sitten kuolleen lapsille.
Tämä ketju ei kuitenkaan jatku loputtomiin, eli serkku ei peri kuollutta serkkua.
Eli kuollut ei peri koskaan mutta hänen sijaansa tulleet perivät.
Aloittajan tapauksessa perintö jakautuu seuraavasti:
Enon sisko (isänpuolelta) perii 1/2 (äidinpuolelta) 1/4 = 3/4 Tai 6/8
Enon veli kuollut (ei mainintaa lapsista)
Enon äidin aviottoman lapsen lapset (äidin äidin puolelta) kummallekkin 1/8
En tiedä sitten oliko kuolleella veljellä sittenkin lapsia " isän osuus jaetaan näille kahdelle hänen lapselle"
Jos oli niin laskelma heittää aika paljon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä742170- 1331442
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1331420- 1431102
- 105977
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten366902Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82764Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55714Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67674Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673