kännykän käyttö koulussa

juha.nyman

meidän koulussa ei saa välituntisin käyttää kännykkää. eikä muuallakaan.

sitä en tajua että mitä se häiritsee välitunnilla kännykän käyttäminen.
ainahan säännöillä on joku TARKOITUS mutta tähän ei voi olla siksi minä aina katselen kännykkää välituntisin ja en välitä mitä opettajat ajattelevat tai sanovat koska käytän vastalauseena tuota mitä juuri kirjoitin!

kerran jäin tunnilla kännykän käytöstä kiinni ja heti rehtorin puheillle ja jos toisen kerran näkee niin joudun kasvatuskeskusteluun! ihan pellejä kaikki meidän koulussa!!

21

1731

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Koulussa keskitytään opiskeluun eikä minkää matopelin pelaamiseen.

      Voit leikkiä matosi kanssa sitten kotona.

      • antiomegle

        Kiitos Tomegle taas maailmaa parantavista viisauksistasi.


    • juha.nyman

      välitunnilla ei keskitytä opiskeluun vaan siihen mitä itse haluaa eli en ymmärrä kännykän kieltoa välituntisin

      • Anonyymi

        Välitunnilla olisi ideana leikkiä tai keinua. Edes jutella kavereiden kanssa. Tuskin koulun välitunteja on tarkoitettu puhelimen räpläämiseen.
        T: Eräs 12v tyyppi, joka kannattaa kännykkäkieltoa


    • snäks

      Aatelkaapa jos jollakulla on esim. diabetes tai joku muu sairaus ja sitten tulee kohtaus. Ei ole puhelinta, eikä voi hälyttää apua.

      Kenen syy se sitten on?

      Mielestäni välituntisin pitäisi saada käyttää puhelinta, mutta ei tunnilla! Tunnilla opiskellaan, välitunnilla "rentoudutaan" ärsyttävästä tunnista xD

      • Tietenkin hätätapauksissa voidaan säännöt heittää viemäriin. Johan järkikin sen sanoo.

        Että te osaatte olla tyhmiä.


      • Anonyymi

        Jos jollakulla on diabetes, niin karkkipussi auttaa kyllä paljon enemmän kuin kännykkä. Mitä sinä teet kännykällä kun verensokeri laskee? Soitat jonkun hakemaan karkkia. Olisi paljon nopeampaa vain ottaa namu pussista kuin odottaa karkkien tulemista.


    • ..

      Itse en näe mitään syytä tällaiselle säännölle. Meneppäs sinne kasvatuskeskusteluun ja ota selvää miksi tämmöinen sääntö.

    • ei tod enää ja hahaa

      Miten missää kooulussa tommonen sääntö tai sen seuraaminen etes voi toteutua? Parinkymmenen oppilaan kyläkoulussako..? Ei munkaa koulussa ollu ku reilut sata oppilasta ja ei puhettakaa et tota sääntöö olis yksikää noudattanu eikä todellakaan sitä pystytä vartioimaan, kun tunnillakin pystyy tekstaileen reoun tai pöydän reunan takana ihan hyvästi kun muistaa pitää katseen pöydällä eikä näytä keskittyneen mihinkäänm muuhun... Muistan alaasteella joskus vuonna 2001 kun yläkoululaiset alko saada ekoja kännyköitään niin sillon tuli sääntö ettei niitä saa tuoda kouluun ollenkaan ja vähän myöhemmin että ne on oltava täysin kiinni ja ei saa avatakkaan päivän aikana. Tämä toimi hyvin kymmenen vuotta sitten, mutta nyt? -Ei todellakaan

    • 5tuntia.com
    • höpöhöpö...

      Kännyköistä voi olla paljon harmia, muttei mitään iloa. Ne häviää, niitä pöllitään, niillä leuhkitaan yms. On paljon parempi, että kouluaikana keskitytään koulunkäyntiin. Välitunnit käytetään vaikka futikseen tai tyttöjen naurattamiseen. Ihan turha leikkiä tärkeää business-miestä, jonka on pakko olla kännykkä korvalla koko ajan.

      • 45678765434234678679

        Mitäs yksinäiset sitte välkillä duunaa jos ei kännykkääkään saa räplätä ? Lol en tajuu miten sitä muka ees valvotaan ku röökillekki pääsee huomaamatta


      • yksikaksikolineli
        45678765434234678679 kirjoitti:

        Mitäs yksinäiset sitte välkillä duunaa jos ei kännykkääkään saa räplätä ? Lol en tajuu miten sitä muka ees valvotaan ku röökillekki pääsee huomaamatta

        Oon samaa mieltä sun kanssa! Mitä ne yksinäiset sitten tekevät jos ei saa vaikkapa pelata kännykällä. Eihän se futiksen peluukaa oo kouluun keskittymistä! En usko et kukaa futista pelatessaan ajattelee, et mikähä on piin likiarvo? Oppitunti=opiskeluaikaa Välitunti=NS omaa aikaa. Eli siis tarkoitan, ettei silloin tarvii istua matikan kirja kädessä ja laskee.


      • Anonyymi
        45678765434234678679 kirjoitti:

        Mitäs yksinäiset sitte välkillä duunaa jos ei kännykkääkään saa räplätä ? Lol en tajuu miten sitä muka ees valvotaan ku röökillekki pääsee huomaamatta

        Kyllä sitä voi valvoa, kun kännykät koriin koulun ajaksi ja kori kansliaan lukkojen taa. Ongelma poistettu.


    • Ysillä

      Luulekko et yläasteel mitää futista pelataa? ehei. Meil ei oo muuta tekemistä kuin joko seiskojen mokkerittaminen tia kännykkäpelien pelaaminen. Tietysti olis läksykkin...mut mää teen aina kotona joten sekin meni sitte siinä

      • höpöhöpö...

        No sitä suuremmalla syyllä. Kännykät ehdottomaan kieltoon ja takavarikkoon jos ei muuten. Välitunneilla voit hyvin pelata koripalloa kavereiden kesken, tai jos urheilu ei maistu, niin esimerkiksi korttia tai shakkia. Tuota seiskojen mokerittamis-peliä en tunne, mutta jos se on joku ristinollan tyyppinen, niin hyvä sekin. Kännykkäpelit ja kaiken maailman konsolit ne tuhoaa nuoren.

        Kaikista parasta olisi, jos opettajat laittaisivat teidät välitunneiksi vaikka tekemään läksyjä tai lukemaan jotain kirjaa. Olisi välitunneistakin jotain hyötyä.


      • Anonyymi
        höpöhöpö... kirjoitti:

        No sitä suuremmalla syyllä. Kännykät ehdottomaan kieltoon ja takavarikkoon jos ei muuten. Välitunneilla voit hyvin pelata koripalloa kavereiden kesken, tai jos urheilu ei maistu, niin esimerkiksi korttia tai shakkia. Tuota seiskojen mokerittamis-peliä en tunne, mutta jos se on joku ristinollan tyyppinen, niin hyvä sekin. Kännykkäpelit ja kaiken maailman konsolit ne tuhoaa nuoren.

        Kaikista parasta olisi, jos opettajat laittaisivat teidät välitunneiksi vaikka tekemään läksyjä tai lukemaan jotain kirjaa. Olisi välitunneistakin jotain hyötyä.

        Täysin samaa mieltä, paitsi että kännykät olisivat sallittuja oppilaille, joiden terveyttä saattaa uhata äkillinen vaara.


    • trlolololol

      Eli välkällä käydään siis röökillä?

    • KÄNNYKÖIDENPÄIVÄKOTI

      -.- Toi ei oo mitään. Meidän vanhassa ala-asteessa kerättiin kännykät talteen kännyköiden päiväkotiin KAIKILTA OPPILAILTA! Arvatkaa ärsyttikö :D Toki olin silloin 9 keskiarvo oppilas, joka ei koskaan tehnyt mitään väärää. En siis mikään gansta mutta silti. Ei saanu ees hyvät oppilaat pitää repussa kännykkää! :D Sitte meiän ope oli aina sillee: - Nyt kerätään kännykät päiväkotii!
      Ja päivän jälkee se oli sillee: - Nyt te voitte hakea teidän kännykät päivähoidosta ja kaikkee typerää lässytystä -.-

    • Anonyymi

      Mulla taas kaverit meni reilusti koulun alueen ulkopuolelle opettaja näki ne tiukka opettaja soitin kaverille mun älykellosta silleen ettei ope nää mutta sit se myöhemmin piti keskustelun siitä kuinka en saa ”kuiskailla” tai edes katsoa älykellon tunnilla tai välitunnilla aivan pellejä koko koulun opettajat

    • Anonyymi

      Minä teen koulu projektia ja siinä pitää kirjoittaa mikä tunne ja etu ja haitta ja tieto puhelimen käyttöstä välitunneilla.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2092
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1966
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1905
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1326
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe