Hei,
Olen korkeakouluopiskelujeni loppuvaiheessa, ja haen kuumeisesti harjoittelupaikkoja.
Opiskeluni loppuvat syyskuun ensimmainen paiva Englannissa,joten siita lahtien onko minulla mahdollisuutta saada TE-keskuksen tukea tyoharjoittelun ajaksi?
TE-keskuksen tuki -kysely
3
230
Vastaukset
- kela
Hei,
kiitos kysymyksestäsi. Vastaan sinulle Kelan puolesta. Työ- ja elinkeinotoimisto tutkii ovatko opintosi este työttömyysetuuden maksamiselle. Mikäli työ- ja elinkeinotoimiston mukaan olet vielä päätoiminen opiskelija, ei työharjoitteluun ole mahdollista saada työttömyysetuutta.
Alla olevasta linkistä voit lukea lisää työllistymistä edistävistä palveluista.
http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/120202105623EH?OpenDocument
Ystävällisin terveisin,
Kirsi Kelasta - tyokkari
Hei,
kiitos kysymyksestäsi!
Voit ilmoittautua työ- ja elinkeinotoimistoon (TE-toimisto) työnhakijaksi milloin tahansa. Esimerkiksi päätoiminen opiskelu ei estä rekisteröitymistä työnhakijaksi. Opiskelulla voi kuitenkin olla vaikutusta siihen, pidetäänkö sinua julkisessa työvoimapalvelulaissa tarkoitettuna työttömänä työnhakijana. Työharjoitteluun tai työelämävalmennukseen voi osallistua työtön työnhakija.
Työnhakijaksi ilmoittautumisesta löydät lisätietoa täältä:
http://www.mol.fi/mol/fi/00_tyonhakijat/07_tyottomyys/index.jsp
Kannattaa lukea myös seuraavasta linkistä kohta: ” Olen opiskelemassa tällä hetkellä yliopistossa ylempää korkeakoulututkintoa, onko minulla oikeutta työttömyysetuuteen opintojen aikana?”
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9765505
Päätoimisella opiskelijalla ei ole oikeutta työttömyysetuuteen. Työttömyysturvalain mukaan päätoimisesti opiskelleen henkilön opiskelua pidetään päätoimisena siihen saakka, kun hän on todisteellisesti päättänyt opintonsa. Valmistuminen osoitetaan oppilaitoksen antamalla tutkintotodistuksella.
Terveisin Teppo työkkäristä- kukkaakaikille
Onpa iso porsaanreikä! täytyy hyödyntää,milläs toteatte oikeksi brittien väännöt ? tuletteko paikan päälle?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa
(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys652572Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.
Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs2411585- 941380
6 vkoa kulunut ilman sua
…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo8901- 65882
Jotenkin se harmittaa
Etten voinut antaa itselleni mahdollisuutta tutustua. Tulit vain liian lähelle ja syvälle kemia oli alusta alkaen liian46700Olen yrittänyt tavoittaa sinut kolmesti
Elämän aikana. Kahdesti hakenut numeroa ja lähettänyt jollekkin nimisellesi viestin. Kerran aivan summassa keksimääni os2652Haluan kysyä vain yhden asian
Miksi et koskaan halunnut kohdata minua kasvotusten silloin, kun molemmilla oli tunteita? Kaiken muun olen jo hyväksymäs39579- 73562
- 22512