ferguson 20 diesel

trahata

kone käy mutta savuttaa jos nostaa kierroksia kuuluu koneesta teräviä napsahduksia ,voisko olla suutinvikaa .puristuksia tuntusolevan eikä kone huohota ,suutin putkia vuorotellen löysäämällä vaikea erottaa mikä pytty olis toisia huonompi ,ei tee painetta syyläriin eikä hukkaa vettä moottoriöljyt terveen oloset

21

2395

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dieselasentaja

      Vaikuttaa suutivialta

      Miten polttoainesuodattimia on vaihdettu. Onko polttoaineen puhtaus tarkistettu, epäpuhtaudet vesi. Loppuuko savu kun avaat jonkun suutinputken.
      Onko koneessa imusarjahehkua joka vuotais.?

      Ehkä aika on tehnyt tehtävänsä suuttimille.?

    • trahata

      joo koneessa on se kigas pumppu imusarjassa ,mutta mahd. vuoto on jo pois suljettu. tänään kun taas ajelin koneesta ei kuulunut enää kilahtelevaa ääntä mutta savuttaa ja ottaa huonosti kierroksia ,selvää voiman puutetta havaittavissa.jos kone olis ollut avattu väittäisin että ajotuksessa olis jotain häikkää mutta kun kone on ajon jäljiltä ,tosin kauan seisonut käyttämättä .minkähänlainen ko koneessa mahtaa olla jakopäänketjun kiristin

      • Dieselasentaja

        Kauanko seisonut, Älä jatka toistaiseksi ajoa. Ryntäysvaara ilmeinen


    • trahata

      no joo sit vaan hanskaa ilmanputsarin aukkoon ,mutta siitä viasta ,mitähän rikkinäinen säätäjänkalvo vaikuttaa savutukseen

    • Dieselasentaja

      Jos säätimen kalvo on rikki savuttaa kyllä ja ottaa ylikierroksia, samoin joutokäynti kohoo pysyvästi.
      Jos muuten kunnossa vetoja ei kyllä puutu silloin kun kaasu avataan että kone saa ilmaa.

      Ruiskutuspumpun elementit voi takerrella pitkän seisokin ja polttoaineessa olevan rikin syövyttävän vaikutuksen takia. Se selittäis hitaasti ottavat kierrokset.

      Jos Dieselmoottoria joudutaan pitkään seisottamaan polttoainejärjestelmä täytyy täyttää ja hetki ajaa samalla öljyllä jolla dieselkorjaamot ajaa penkissä pumput korjauksen jälkeen. Jos esim joku elementti hirttää ylös kiinni suurimman syötön tilanteessa se estää säätimen pienentämästä ruiskutusta muidenkaan sylinterien osalta, kone ryntää. Silloin ei aikaa ole yhtään ja siitäkin on puolet kulunut jos vauriot halutaan estää.

    • trahata

      merkkaamisen jälkeen kun irrotti elementit yhdystangosta tuntui ne liikkuvan kevyesti ja paineventtiilit pitää suhkun muodosta en ole satavarma kun ei ole uuttakärkeä mihin vertais .puristuksia mitatessa mittarin näyttö lloppu "18kg" ja se meni loppuun .huomiseksi parempi mittari. avautumispaineet suuttimille oli jotain110 luokkaa ,liekö liian alhaiset ,paljonko se vaikuttaa esim ajotukseen

    • trahata

      niin tietäskö joku mitä ne puristukset pitäis olla oikeesti että vielä käynnistyy entä suuttimen avautumispaineet

      • Dieselasentaja

        Hei

        Kerro koko tarina, mitä ensin tapahtui mitä olet tehnyt ja silleen.


      • jep,jep
        Dieselasentaja kirjoitti:

        Hei

        Kerro koko tarina, mitä ensin tapahtui mitä olet tehnyt ja silleen.

        Mf te-f20 diesel/20c suutin cav,bdn4 s1 avautumispaine 120kp/cm .Ruiskutus alkaa 32 eykk. .Moottorista sa109 123e alkaen , 26 astetta.Puristuspainetta ei opus antanut,mutta lienee 20-30 kp. Mittaustulos tulee muodostua parilla puristuksella,eikä pitkällä sahauksella.


    • trahata

      koska puristuspainemittari oli asetettu suuttimen tilalle laipalla lohkon ulkopintaan jää puristustila tavallaan suuttimenkoko kärkiosan suuremmaksi kuin normaalisti suuttimen paikallaan ollessa silti mittari nousee18-20kg startatessa parikertaa puristuksen yli ,muttei kyllä juuri siitä sahaamallakaan nouse

    • jep,jep

      hmm.
      Tässäpä vertailuun:
      nuffi 25-28
      sampo 892 (perkins) 35-38
      valmet (310) 24
      volvo t-350 28
      fahr (mercedes om) 21

      Huomio kiinnittyy ainoaan perkins lukemaan 35 joka vaikuttaa korkealta,mutta puristussuuhteeksi mainittiin 22:1. Koneessasi on 17:1

      Tähänkin mittaukseen soveltuisi paremmin lämpötila indikaattori,kuvaamaan koneen kuntoa.Lieneekö moista kapistusta olemassa,olisi hyvä olla!

      • urpoahdin

        Ei noista puristuspaine testeistä oikein saa luotettavia lukuja, muutakuin vertaamalla eri sylinterien paineet keskenään. Jos jossain selvästi alhaisempi paine, kuin muissa, niin silloin voi epäillä vikaa.


    • trahata

      joo niinhän se vähän tuppaa oleen .tässä koneessa ne on melkeen prikulleen samat. kaasuläppä ei muuten ole täysin auki täyskaasu asennossa ,pitäisköhän ollakkaan

    • trahata

      taas harmaan kimpussa ja vika alkaa löytyyn ,venttiili koneistossa pakopuolen työntötangot väärässä .että niinkun alussa epäilin taitaa olla jakopää ongelmaa .onkohan kellään harmaan jakopäästä kokemusta

    • trahata

      ei aukee mun koneella

      • jep,jep

        miksi ei aukea? Olitko malttamaton, tiedosto on suuri.
        Siellä on kuvat ja kaikki jakopäästä,ketjukäyttöinen.
        Joka tapauksessa: pako aukeaa 45 ennen akk.sulkee 5 jälkeen ykk.
        imu aukee 5 ennen ykk, sulkee 25 jälkeen akk.
        Toivottavasti luin dieselin tiedot,koska siellä oli myös pensaa ja pertoolia samassa. Mikäli ei aukea ,varmistan tiedot myöhemmin.


    • trahata

      no niin olin .kiitos sinulle sivustosta ,nyt tarttee vaan kerrata englannin ymmärrystä

    • Anonyymi

      Kysyisin onkohan ferkuuun saatavana liekkihehkua on pudonnut petrooli pumppu eikä viitsikäyttää pilottia kolkuttelee aika rumasti kiitos tiedosta jos joku tietää

      • Anonyymi

        Taisi olla naftaa mitä pumpattiin hehkuun säiliö ja pumppu kadonnet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taisi olla naftaa mitä pumpattiin hehkuun säiliö ja pumppu kadonnet.

        Tiisselissä on oma säiliö hehkuvastus käynnistintä varten. Sinne voi kaataa mitä vaan. Eetteriä suositeltiin pakkasilla. Naftaa olen joskus läyttänyt vaikka helpompaa on antaa lämmitintä ja käynnistää ilman hehkua.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miehen lapsettomuus keski-ikäisten deittailussa

      Tällä palstalla esitetään usein ajatus, jonka mukaan lapsia saanut nainen olisi parisuhdemarkkinoilla huonommassa asemas
      Sinkut
      269
      2255
    2. Kunpa voisin halata sinua

      ja sanoa sinulle miten onnellinen olen siitä, että olet elämässäni. Mutta et ole halausetäisyydellä... etkä elämässäni.
      Ikävä
      44
      1103
    3. Muut yrittää seata meidän välejä

      Nainen, oot varmaan sen myös huomannut. Ihan irl oon sen huomannut jo hyvän aikaa. Eihän anneta sen häiritä.
      Ikävä
      100
      1033
    4. Mikä oli se hetki

      kun tajusit rakastuneesi?
      Ikävä
      76
      1021
    5. Miksi Suomi ärsyttää Venäjää?

      Jatkuvasti? Hyvin suomen herrat tietää, että tuo DCA-sopimus on paha ärsyke Venäjälle. eihän Venäjä ole hyökännyt Suomen
      Maailman menoa
      274
      862
    6. Kun unohdat tämän

      Sivuston, unohdat myös meidät nopeammin. Kokeile. Naiselle.
      Ikävä
      79
      805
    7. Jotenkin tätä asiaa pitää nyt käsitellä

      Vaikka sitten anomuumisti. Olen lähestulkoon rakastunut vanhempaan mieheen mutta tämä ei nyt oikein suju niin kuin pitäi
      Ikävä
      72
      789
    8. Älä turhaan nainen ikävöi minua

      Olen sellainen jäntevä pantteri ja sinä jo melkein rollaattorikamaa. Ei onnistu mikään.
      Ikävä
      64
      680
    9. Meillä olisi kaunis kesä

      Yhden viestin päässä. Haluaisin tutustua. Vaikka oltaisiin vaan ystäviä. Eikä mitään vaan vähättelyä. Ajattelen et olet
      Ikävä
      17
      670
    10. Kuinka paljon voi olla rakastunut..

      ....ja välittää ihmisestä jota ei edes tunnen kunnolla? Eikö silloin ole kysymys jostain suuremmasta? Mitä on yhteenkuul
      Ikävä
      64
      659
    Aihe