minulla on ollut koko ikäni nukahtamis/ uni-ongelmia. Sain sitten viikko sitten viimein aikaisiksi mennä lääkäriin ja sain reseptin, stella- unilääkkeisiin.
olen nyt kolmena iltana ottanut puolikkaan tabletin, ensimmäisenä yönä nuppi meni pahemman kerran sekaisin...aluksi tuli voimakkaita hallusinaatioita ja myöhemmin yöllä olin lyönyt poikaystävääni.
nyt on vähän rauhoittunut, en ole enää riehunut unissaan, painajaisia kyllä näen koko yön ja herään kun lääkkeen vaikutus alkaa hiipua mutta nukahdan yleensä uudestaan.
millasia kokemuksia teillä on lääkkeen käytöstä? kuinka paljon ja kuinka usein käytätte, oletteko koukussa siihen? onko ollut samantapaisia oireita?
stella
1
72
Vastaukset
- insomnia34
Stella on Stiln. gen.sub.valmiste ja se ei ole unilääke vaan nukahtamislääke (niissä kun on vissi ero).
Käytin joskus aikoinaan 1-2 tbl (SIC!) viikon, pari kerrallaan, ilman sivuvaikutuksia. Nuo mainitsemasi oireet ovat yleisiä sivuvaikutuksia. Käytän joskus vieläkin satunnaisesti, joskus auttaa joskus ei, unettomuuteni on vaikea-asteinen (unitutkimukset ym. käyty pariin kertaankin lävitse).
Koskaan en käyttänyt paria viikkoa pidempään yhtäjaksoisesti ja tosiaan, tuo 2 tbl/ilta on sitten tosiaan SIC!-annos.
Minua auttaa paremmin esim. joku vanha trisyklinen depressiolääke matalalla annoksella. Tupo Stil/Stellahan vaikuttaa samoihin reseptoreihin aivoissa kuin bentzot. Kelle auttaa, kelle ei. Pitkä-aikaista käyttöä en suosittele.
Miksi juuri tuohon lääkkeeseen päädyttiin??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o3406365Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki483796- 81953
- 52870
- 56826
- 41820
Tämä kikka tekee lihapullista entistä maukkaampia - Tämä "ihmeaine" löytyy keittiön kaapista
Lihapullat ja ruskea kastike on arkiruokien kunkku! Paistatko itse lihapullat pannulla vai uunissa? Näin saat ruoasta v8803- 68800
Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,135792Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue14711