10kk lapsen kanssa Marmarikseen....

Mamma76

....hieman pelottaa kun perheen ensi kerta yhdessä lomalla,itse kokenut matkustaja. Onko kenelläkään kokemusta alle vuoden ikäisen kanssa matkustamisesta,ja nimenomaan Marmariksessa? Hotelli meillä on Prestige,2hengen huone.Kannattaako varautua johonkin? Hyviä vinkkejä "matkalle mukaan". Missä ehdottomasti kannattaa käydä? Jne =) Kiitos ennakkoon!

7

273

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siis miten voi joku

      varma mahatauti ja aikuisill satiaisia uima-altaasta, joka paikassa myydään s*ksiä, turisteille kaupattavat t-paidat hajoo heti, kaljaa kittaavat känniset yrittävät kouria vaunujen kanssa kulkevia perheenäitejä, lapsille ei kelpaa paikallinen ruoka, vesi on myrkyllistä, vesi vilisee haikaloja ja huomenna tulee maailmanloppu

      menkää mieluumin puuhamaahan

    • pian myös lomalle!!!

      Hei!
      Jos olet itse paljon matkustellut, ovatkin perusjutut varmasti jo tuttuja...lapsen kanssa varaudut ottamalla mukaan monta puhdasta tuttia ja tuttipulloa. Ja kaikenlaista pientä syötävää(raksuja, rusinoita, yms)...vaikka ei niin terveellistä olisikaan. Ei se viikko maailmaa kaada, jos vähän joutuu joustamaan. Hotelli on tosi siisti ja rauhallisella paikkaa. Vieressä on tosi hyvä ja iso kauppa, josta saa kyllä kaikkea, sellainen Cittari tai Prisma tyyppinen. Turvatarkastuksen jälkeen osta mukaan juomista, niin itselle kuin lapsellekin, koska perillä kentältä pitkä ajomatka hotelliin ja vaikka olis taukokin matkalla, niin sinnekin on matkaa, jos on janoinen...Pienen lapsen kanssa ehkä helpompi matkustaa, kuin sitten vähän isomman. Itse annoin lapselleni ruuan jo hotellilla, ja sitten kun mentiin itse syömään, lapsi nukahti rattaisiin ja hotelliin palatessa vain nostettiin sänkyyn jatkamaan uniaan...Hyvää lomaa teille!

    • uusavuton pelle

      "Onko kenelläkään kokemusta alle vuoden ikäisen kanssa matkustamisesta,ja nimenomaan Marmariksessa?"

      Ei, kukaan ei ole ikinä koskaan matkustellu lapsen kanssa, varsinkaan Marmariksessa! Haloo, et todellakaan ole ainoa ihminen, joka matkustaaa tenavan kanssa.

      Ja jos olet itse matkustellut paljon ja jo 10kk lastasi hoitanut, niin etköhän ihan itse tiedä miten toimia, koska lapsi on nälkäinen ja koska uninen.

    • kokemusta on...

      Ota mukaan purkkiruokia koska Tansasin vauvojen purkkiruokavalikoima niukkaa.

    • Äippä 33

      Aivan kauheeta taas lukea näitä kaikkitietäviä näsäviisaita, jotka joutaisivat LASTETARHAAN!!! kattokaas pölöjät peiliin!!Asiaan: samaa mieltä kuin äsköinen, purkit ja maidot/vellit mukaan, tosi niukka tarjonta ruuassa, ja tai mikä sit maistuis pikkuiselle. Turkki maana matkustaa lapsen kanssa mitä parhain!!! kiitos mahtavien ihmisten ja kulttuurin!! Vajaa viikko niin meidän perhe lähtee taas Marmarikseen 1,8v 3v ja 11 v lapset mukanaan, ja taas näille viisastelijoille tiedoksi että mies on mukana!! : ) nauttikaa lomasta, siitä tulee mahtava!!!

    • Juuri Marmariksesta (hotelli Fidan, oli muuten tosi hyvä ja ruoka maittavaa) tulleena voin suositella lapsiperheille myös.

      Koneessa nousu ja lasku tuttipullon kanssa niin ei käy korviin.
      Koneeseen kannattaa kysyä onko vauvalle koppaa, näin ei tarvi koko lentoa pitää sylissä. Jos on tilaa, voi saada vauvalle oman istuimen.
      Yleensä lapsiperheet sijoitetaan aivan eteen. Ja usein he pääsevät koneeseen ensimmäisenä.

      Mutta auringon kanssa varovainen.
      Aurinko siellä on niin polttavaa, ettei vauvan iho sitä kestä. Vauva nauttii lämmöstä varjon alla. Aina HATTU päässä, sen reunat suojaa kasvoja ja korvia, (lippiksessä korvat palaa ja huivin kanssa kasvot.)
      Aurinkorasvoissa isot kertoimet ja mieluiten vesileikit paita päällä.

      Olen niin monta kertaa nähnyt palaneita vauvoja / pikkulapsia ja se ei ole kovin kiva näky ja se kuuluu...

      Ja kuten aikuisen, vauvelin täytyy juoda paljon, ettei kuivu.
      Vakuutukset kuntoon.
      Marmariksessa on klinikoita, jossa suomenkielistä henkilökuntaa.

      Kyllä vauvan kans on kiva reissata, kun valmistelee matkan hyvin. :o)
      Minun poikani oli 10 kk kun mentiin kahdestaan Budapestiin, 1,5-v Kanarialle... jne.

      Oikein hyvää matkaa!

    • !!!

      Meillä oli viikevuonna matkassa silloin 11kk tyttelimme ja matka meni loistavasti vaikka etukäteen jännitinkin. Pahinta olivat juuri lentomatkat ja bussimatkat kun piti viihdyttää, koska lapsemme on aika eläväistä sorttia, eikä nuku sylissä :/ Marmariksessa kaikki on mielettömän ihania lapsiperheille ja vauvaa viihdytetään henkilökunnan toimesta useissa ruokapaikoissa sillä aikaa kun itse syötte. (ruuan tuleminen muuten kestää KAUAN, joten kannattaa varautua muksun kanssa siihen ettei nopeesti onnistu syöminen) Ihan huoletta voi mielestäni olla kaiken suhteen, meillä ensi kesänä uusi vauka 6kk silloin kun matka on varattu taasen marmarikseen :) Ja joo, ne purkkiruuat/puurot/vellit kannattaa raahata kotoonta, siellä on aika surkea valikoima. Samoten tais olla vaipoissa... Suomen kentällä matkarattaat pitää jättää aikaisin pois mutta kentällä on omia rattaita, ja dalamanin kentälle saa rattaat aina koneen rampille saakka! Koneen nousuissa ja laskuissa juotin varmuuden vuoksi pullosta, vaikka en usko että olisi välttämättä tarvinut. Meillä oli hotellissa todella surkea lasten sänky (laidat 20cm korkeat) joten nukutimme tytön aina matkarattaisiin josta nostimme sänkyyn kun eihän se viipeltäjä siellä olisi muuten pysynyt =P

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      33
      7681
    2. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      83
      4576
    3. Mies sinä olet kaunis katsella

      Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne
      Ikävä
      67
      3231
    4. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2166
    5. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1709
    6. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1687
    7. Persut tyrmäsivät Suomen osallistumisen Ukrainan jälleenrakentamiseen

      Siinä meni sitten kokoomusyrittäiltä bisnekset sivun suun putinistipersujen takia. Jälleenrakentamiseen osallistuvat mu
      Maailman menoa
      358
      1488
    8. Miksi suomussalmelaiset haisee niin pahalle?

      Kaupassa käydessä huomaa, miten monet ihmiset haisee todella kammottavalle. Eikö täällä osata käydä pesulla tarpeeksi us
      Suomussalmi
      15
      1442
    9. Miksi miehet pelkäätte jotain naista?

      Iskeekö ujous, paniikki ja hävetys. En ole niin pelottava miltä vaikutan vink vink.
      Ikävä
      58
      1129
    10. Nuorisojoukko ryösti merkkikengät teinipojan jalasta Helsingin Itäkeskuksessa.

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010709501.html Muun muassa näidenkin rikosten huomattavan suurista kasvamismääristä vi
      Maailman menoa
      276
      1080
    Aihe