seinä wc

kolme vessaa

Olen laittamassa seinä wc:n. Miten tuo veden syöttöputki kannattaa laittaa? laitanko hanakulmarasian seinään vai tuleeko 15mm muoviputki lattiasta suoraan seinätelineen sisään?

9

1613

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sata vessaa

Tolla ymmärryksellä suosittelen, että pyydät putkarin tekeen.

• kolme vessaa

Kiitokset rakentavasta vastauksesta, et tainnut ymmärtää kysymystä.

• sata vessaa

Kyllä ymmärsin. Seinä wc;n vesiliitos tulee suojaputkessa säiliön sisään. Seinän sisään ei liitoksia tehdä, ainakaan hanakulmilla.

• Putkiasentaja

Ikävä kyllä liitoksen joutuu tekemään seinän sisään, kun seinä-wc-laitteissa tulee lyhyt letku mukana. Puserrusliitoksella (helmiliitoksella) se tulovesi liitetään seinän sisällä. Tästä laittomasta liitoksesta saat laillisen kun vesieristät seinä-wc:n asennustelineen ympäriltä ja poraat muutaman reiän valmiiseen seinään lattian rajaan, josta mahdollinen vuoto tulee näkyviin. Sitten kun se vuoto joskus tulee, niin eikun laatat irti seinästä ja kylppäri remonttiin. (Ellet laita rumaa peltiluukkua liitoksen kohdalle)
        Itse en putkimiehenä suosittele seinävessaa kenellekään, mutta niitä joutuu kuitenkin jatkuvasti asentamaan.
        Jos meinaat kannakoida seinävessan telineen cyproc-seinään, niin siinä kaatuu sitten koko seinä mukana kun istut pöntölle.

• qwertyuiopådfxcgyhi
        Putkiasentaja kirjoitti:

Ikävä kyllä liitoksen joutuu tekemään seinän sisään, kun seinä-wc-laitteissa tulee lyhyt letku mukana. Puserrusliitoksella (helmiliitoksella) se tulovesi liitetään seinän sisällä. Tästä laittomasta liitoksesta saat laillisen kun vesieristät seinä-wc:n asennustelineen ympäriltä ja poraat muutaman reiän valmiiseen seinään lattian rajaan, josta mahdollinen vuoto tulee näkyviin. Sitten kun se vuoto joskus tulee, niin eikun laatat irti seinästä ja kylppäri remonttiin. (Ellet laita rumaa peltiluukkua liitoksen kohdalle)
        Itse en putkimiehenä suosittele seinävessaa kenellekään, mutta niitä joutuu kuitenkin jatkuvasti asentamaan.
        Jos meinaat kannakoida seinävessan telineen cyproc-seinään, niin siinä kaatuu sitten koko seinä mukana kun istut pöntölle.

Minkä merkkisiä vessoja putkiasentaja on laittanut?
        Itse olen useita erimerkkisiä seinä-wc:tä asentanut ja kaikissa on vesijohto tuotu suojaputkineen säiliön sisään ja suojaputkelle on ollut tiiviste tai kiristysmutteri säiliössä, jolloin liitos on täysin määräysten mukainen. Mitään laattoja tai seiniä ei tarvitse wc:n tai vesijohdon korjauksen takia rikkoa.

• kaksi vessaa

Siis kusette ja paskotte seinille.

• Perustele sille

rouvallesi että ette tarvitse sitä seinä vessaa. Tilan säästöä ei ole sillä seinän sisälle tuleva vesisäiliö paksuntaa seinää ja sitten kun kutsutte putkarin korjaamaan sitä vuotavaa vessanpyttyä tiedätte sen toisen syyn miksi homma ei ole järkevä.

• Kätevää on

Tilan säästöstä ei useimmiten ole kyse seinävessaa asennettaessa, vaan puhtaanapidosta. Jostain syystä me rouvat useimmiten joudutaan se vessa teidän herrojen jäljiltä pesemään. Seinävessa ja etenkin pytyn ympäristö on huomattavasti helpompi putsata. Kokeileppas edes kerran elämässäsi! Ja koteloon voi tehdä huoltoluukun.

• oli sininen

Team Ahmalla oli Saab 95 nelitahtinen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      191
      1294
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1128
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      854
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      850
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      780
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      725
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      692
    8. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60