Edulliset lennot Lissaboniin?

Mitä suosittelette (reitti/yhtiö)?

14

584

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tohjola

      TAP:lla maksoi suora lento Hki-Lissabon 215 euroa ja matka kesti 4 tuntia 50 min.

    • Frankfurtin kautta

      Lufthansa on hyvä lentoyhtiö, hyvä palvelu ja edulliset hinnat.

    • Sama täällä

      Kätevimmäksi ja edullisimmaksi on osoittautunut Lufthansa. TAP taitaa lentää vain toiseen suuntaan ja silloin tällöin omituisina ajankohtina.

      • TAP okei

        Miten TAP onnistuu lentämään vain toiseen suuntaan? Miten ne koneet sitten palavaat lähtöpisteeseen? Tyhjinä vai?

        Vakavasti: lensin TAP:lla Hki - Lissabon -Hki välin. Minä pidin hinta-laatu-suhdetta hyvänä, tiedän että reitin voi lentää halvemmallakin kuin 215 euroa.

        Minä pidän suorista lennoista ilman turhia odotteluja välilaskukentillä. Lento Helsingistä lähti 5.30, joten perillä oltiin ennen kello yhdeksää; meille jäi siis koko päivä aikaa olla Lissabonissa. Ehkä olen lentänyt sen verran mannertenvälisiä lentoja, etten pidä yölentoa omituisena asiana kun takaisin lähdettiin iltakymmeneltä. Nukuin lennolla muutaman tunnin ja sitten pari päälle kotona, ei ongelmia.

        Nämähän ovat makuasioita: kuka haluaa lentää suorilla lennoilla, kuka on valmis käyttämään matkaan enemmän aikaa? Kuka pitää lennoista joilla jää enemmän aikaa olla kohteessa ja kuka haluaa lentää päiväsaikaan?


      • sama täällä
        TAP okei kirjoitti:

        Miten TAP onnistuu lentämään vain toiseen suuntaan? Miten ne koneet sitten palavaat lähtöpisteeseen? Tyhjinä vai?

        Vakavasti: lensin TAP:lla Hki - Lissabon -Hki välin. Minä pidin hinta-laatu-suhdetta hyvänä, tiedän että reitin voi lentää halvemmallakin kuin 215 euroa.

        Minä pidän suorista lennoista ilman turhia odotteluja välilaskukentillä. Lento Helsingistä lähti 5.30, joten perillä oltiin ennen kello yhdeksää; meille jäi siis koko päivä aikaa olla Lissabonissa. Ehkä olen lentänyt sen verran mannertenvälisiä lentoja, etten pidä yölentoa omituisena asiana kun takaisin lähdettiin iltakymmeneltä. Nukuin lennolla muutaman tunnin ja sitten pari päälle kotona, ei ongelmia.

        Nämähän ovat makuasioita: kuka haluaa lentää suorilla lennoilla, kuka on valmis käyttämään matkaan enemmän aikaa? Kuka pitää lennoista joilla jää enemmän aikaa olla kohteessa ja kuka haluaa lentää päiväsaikaan?

        ei sitä konetta varmaan laivata takaisin lähtöpaikkaan joten toiseen suuntaan kone lentänee vaihdollisen reitin. en ole nyt asiaa tarkistanut , mutta vuoden sisään on tullut käytyä pari kertaa lissabonissa eikä ainakaan tuolloin löytynyt suoria lentoja kuin toiseen suuntaan ja lento oli joskus aamuyöstä.


      • Taito googlata
        sama täällä kirjoitti:

        ei sitä konetta varmaan laivata takaisin lähtöpaikkaan joten toiseen suuntaan kone lentänee vaihdollisen reitin. en ole nyt asiaa tarkistanut , mutta vuoden sisään on tullut käytyä pari kertaa lissabonissa eikä ainakaan tuolloin löytynyt suoria lentoja kuin toiseen suuntaan ja lento oli joskus aamuyöstä.

        Olisit nyt ottanut selvää asiasta vaikka TAP:n sivuilta ennen kuin kirjoitit löperöitä.
        Suora lento kumpaankin suuntaan, lähtö Helsingistä aamulla klo 5.30, perillä klo 8.25 ja paluu lähtö illalla 22.10, perillä klo 5.00. Toisille nuo ajat sopivat (jää aikaa olla perillä) toisille ei.


      • Samma här
        Taito googlata kirjoitti:

        Olisit nyt ottanut selvää asiasta vaikka TAP:n sivuilta ennen kuin kirjoitit löperöitä.
        Suora lento kumpaankin suuntaan, lähtö Helsingistä aamulla klo 5.30, perillä klo 8.25 ja paluu lähtö illalla 22.10, perillä klo 5.00. Toisille nuo ajat sopivat (jää aikaa olla perillä) toisille ei.

        En kirjoittanut löperöitä vaan omia kokemuksiani. Suurin osa k-palstan kysyjistä löytäisi kysymänsä tiedot netistä mutta silti täällä vaan kysellään ja innokkaasti vastaillaan. Aloittaja kyseli suosittelijaa joten suosittelin Lufthansaa, josta minulla on hyviä kokemuksia. Myöhemmin tässä viestiketjussa olen kuitenkin selvitellyt lentojen tilannetta lisää kun rupesi asia itseänikin vaivaamaan.


    • cascais

      Ei noissa Euroopan sisäisissä lennoissa niin paljoa eroa ole, että sen enempää kannattaisi etukäteen yhtiötä miettiä. Sopivasta hakukoneesta tai nettimatkatoimistosta katsoo vain sopiville päiville hinnat ja aikataulut.

      Finnair ja TAP Portugal lentävät suoraan, vaihdolla pääsee useimpien merkitävimpien eurooppalaisten lentokenttien kanssa. Perinteisillä yhtiöillä samalla lipulla Schengenin sisällä vaihdot sujuvat mukavasti melkein kaikilla kentillä. Jos nyt ihan erityistä hintaetua ei saa, välttäisin Pariisi Charles de Gaullen kautta menoa.

      Halpalentoyhtiöiden ja niiden vaihtojen kanssa kikkailu tuskin maksaa vaivaa.

    • minä vaan

      Suora lennot Finskillä tai TAP:lla.

    • sama täällä edelleen

      Lufthansalla 178,92 meno-paluu, kun viimeksi lensin

      • sama täällä

        oli pakko lähteä tarkistamaan tilanne. vertaa.fi sivusto ei näytä antavan TAP-lentoja. finnair ja TAP tosiaan lentävät suoria vuoroja päiväsaikaan joskin minun makuuni menolennot turhan myöhään ja paluulento ainakin TAP.:lla turhan aikaisin, ei kuitenkaan aamuyöstä. kannattaa tutkia lennot yhtiöiden omilta sivuilta ja eri varaussivustoilta jotta saa kaikki lennot esiin ja myös edullisimmat hinnat. hommahan on aina yhtälö jossa pitää punnita lentoajat, lennon kesto, vaihdot, hinta. finnairilla, tapilla ja lufthansansalla lentää varmasti ihan yhtä mukavasti ja luotettavasti


    • SardiiniKatukahvilas

      Olemme lähdössä ystäväni kanssa TAPilla Lissaboniin kesäkuun puolivälin kieppeillä. Varsin aikainen lento, lähtö 5.30 Helsingistä. Halpalennon osahyöty valuu taksiin. Tai sitten lähden yöliikenteen seutubussilla kentälle, jossa olen vähän kolmen jälkeen. Kiinnostavaa kuitenkin mennä uuteen maahan ja kaupunkiin :)

      Hiukan hirvittää koneen lähtöaika. Olen huonostinukkuvaa tyyppiä, jolla uni häiriintyy helposti, enkä osaa nukkua koneessa tai istuviltani.

      Onpahan ainakin suora lento. Paluu LIssabonista joskus klo 9 aikohin, TAPilla myös.

      • no missä

        Niin se vaivautuminen yönselkään lentokentälle on rasittavaa, taksimaksut ovat myös korkeita. Minua ei kuitenkaan lennot niin hämää kun lentoyhtiöt ovat kuitenkin kunnollisia. Ennemminkin minua askarruttaa hotellien tai huoneistojen sijainti ja hinta. Hinnoissa on valtavat erot.
        Hotellin varaaminen netin kautta on myös arveluttavaa.
        Millä perusteella valitsette hotellin?
        Minun pitää aina tutkia liikenneyhteydet julkisilla ja mitä reissuja voin kävellen suorittaa. Ostareita tarvitsen myös pikku asioita hoitaessani, samoin tutustun siten myös sikäläiseen elämään.


    • junde2

      olen varannut jo useamman kerran hotellini booking.com:n kautta. toistaiseksi kaikki on mennyt niin kuin on sivustolla on kerrottu. hotellien tiedotkin on pitäneet hyvin paikkansa, varsinkin kun hotellissa yöpyneet voivat jättää reissun jälkeen komenttinsa. ylikriittiset arviot kannattaa jättää omaan arvoonsa eli ei kannata turhaan säikähtää nirppanokkien kommentteja. pyrin varaaman hotellin, jossa on mahdollisimman hyvät peruutusehdot jotta en joudu maksamaan jos en pääsekään kohteeseen. monissa hostelleissa on myös ihan tavallisia huoneita 1-2 hengelle omalla vessalla ja kylppärillä. Lissabonissa tavalliset hotellitkin ovat hyvin edullisia. mottoni hotellin varaamisessa on: halvin on parasta!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1727
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1547
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      55
      1260
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      68
      1102
    5. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      729
    6. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      725
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      717
    8. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      705
    9. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      692
    10. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      668
    Aihe