Aggressiivinen amstaffi puistossa

jelppiä

Koirapuistossa jossa olen usein koirani kanssa käynyt on tullut aggresiivinen amstaffi. Omistaja on sanonut koiran olevan 8 kk vanha uros.

Eli kun kyseinen amstaffi tulee puistoon se juoksee suoraan ensimmäisen koiran kaulaan kiinni eikä päästä irti! Omistaja ei tee mitään ja vain seisoo monen metrin päästä ja huutelee, että "ei se pure" ja kyseinen koira on jo kiinni toisen koiran kaulassa. Olen aina lähtenyt puistosta pois kun olen nähnyt että kyseinen koira on tulossa puistoon, oma koirani on bokseri, enkä halua, että sille tulee mitään pelkoja muista koirista.

Omistajalle on monta kertaa sanottu, että veisi koiransa pois puistosta, mutta ei hän kuuntele. Pitäisikö tästä ilmoittaa jollekin?

26

571

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ? Ehkä ?

      Poliisin juttusille asian tiimoilta? Jos omistaja ei ole halukas yhteistyöhön, niin kyllähän virkavallan pitäisi auttaa?

    • Pen_tu

      Itse en enää käy koirapuistoissa ollenkaan, koska siellä kävi kerran neljä vanhempaa urosta pentuni kimppuun. Ikinä ei voi tietää, millaisia muut koirat (ja niiden omistajat) ovat. Toisinaan käyn puistossa vain silloin, kun sinne on sovittu tapaaminen tuttujen kanssa. Jos puistoon tulee joku tuntematon, löhdemme pois.

      Jos amstaffin omistaja antaa koiransa käydä muiden kimppuun, hänen tulisi korvata mahdolliset eläinlääkärikulut. Itse ilmoittaisin omistajasta poliisille muiden puistoilijoiden kanssa. Kun on monta todistajaa, omistaja joutuu todennäköisemmin vastuuseen. Koirapuiston säännöthän kieltävät vihaisen koiran tuomisen puistoon. Varmaankin koittaisin saada selville omistajan henkilöllisyyden vaikka seuraamalla häntä, että saisin tietää osoitteen.

      On myös viisast lähteä puistosta pois aina, kun näkee kyseisen koiran olevan tulossa sinne. Kannattaa myös varoittaa muita, jotka käyvät puistossa.

    • Ehdotus

      Pyytäkää, jos tunnette jonkun jolla esim. kaukkari tai joku muu ärhäkkä laumanvartija mukaan puistoon, niin olen varma että omistaja ei tuo enään koiraansa puistoon, jos sattuu jäämään henkiin. Oma kaukkarini pöllytti pitin, joka oli agressiivinen muille koirille, ei ole sen jälkeen näkynyt kyseisessä puistossa.

    • Voi elämän kevät

      Paska neuvo !
      Valitettavan usein se ei ole koiran vika vaan typerän omistajan joka antaa koiransa kasvaa kuritta.

      V******** katella uljaita ja hienoja koiria joille ei ole opetettu alkeellisiakaan käytöstapoja.
      Näiltä Urpoilta pitäisi ottaa koira välittömästi pois ja antaa hamsteri tilalle.

    • Hysse

      Ehkä se ei pure vaan itse olet hysteerinen?

      • voi Elämän kevät

        joo-o , aika harva koira sietää pidettävän itseään kurkusta kiinni , vaikkei toinen purisikaan :)
        Rajut leikit on erikseen , kyllähän noi roikkuu ihan mistä kiinni sattuu saamaan toisistaan.

        Mä uskon kyllä myös aloittajan olevan hysteerinen


    • Tutkitaan ei hutkita

      Miksi amstaffin pitäisi poistua puistosta ?

      Oman rottweilerinikin kurkussa , niskassa roikkuu vinttikoiraa , tanskandogia , kääpiöpinseriä .
      Riehuvat siis toistensa kanssa , pitäiskö näille kaikille siis antaa elinikäinen porttikielto puistoon ?

      Osaatko tulkita koirien eleitä , onko kyseessä hyökkäys vai toisen tapa leikkiä.
      Ei se että rotu on amstaffi tee siitä automaattisesti tappajaa , eikö niin.

    • Rubi-koiran omistaja

      Oh My Gosh, kyllä ihmiset on typeriä, kun leimaa tietynrotuiset koirat tappaja koiriks...Voi voi....Minkä tahansa rotunen koira voi olla tappajakoira ja vihanen....miten jotkut ihmiset on niin hölömöjä, että rupee yhtä koiraa osottelemaan? Joka koira on vielä yksilökin....Joskus amstaffi voi olla lauhkeempi ku kultanen noutaja.....

      • Täh?

        Missä puhutaan tappajakoirista?


      • Täh ?..

        Kukaan ei ole puhunut tappajakoirista tai yrittänyt leimata mitään rotua , äläpä taas ala sekoilemaan.


    • Rubi-koiran omistaja

      Noh, ku toi mun ylempi kirjottaja sano, että rotu ei tee koirasta tappajakoiraa, ni mä kommentoin siihen....Koska se on totta....Jos tappajakoira syntyy, siihen vaikuttaa kyllä muutkin tekijät ku pelkästään sen koiran rotu....:]

    • Rubiskuukkeli

      No en sanonutkaan, että on....Toi mun ylempi kirjottaja sano, että vaikka rotu on amstaffi, ei se tee siitä silti tappajakoiraa, ni mä vaan kommentoin siihen....

    • boxxer_

      En nyt tarkoita sillä, että rotu on pelottava, koska en mitenkään vierasta "vaarallisia" rotuja. Tunnen monia pittejäkin jotka todella mukavia koiria ym. Tämä amstaffi ihan oikeasti tulee suoraan kurkkuun kiinni! Eikä päästä irti vaan koirat pitää mennä repimään irti toisistaan.

    • bookman67

      Taidan tietää tuon Amstaffin:( noh voi olla että se hyökkää vielä väärän koiran kimppuun! ja saa selkäänsä....mitä en todellakaan toivo! sen koiran omistajan pitäisi saada opetus! ei koiran

    • koiria puistossa

      Jos tämä kirjoitus on totta niin amstaffin tarttuu kurkkuun niin, että sen saa repiä irti, silloin varmaan toisella koiralla on jo kurkku auki. Ainakin haavat kurkussa!!

      En itse pidä siitä, että vihaisia koiria, juoksussa olevia narttuja, pieniä pentuja viedään koirapuistoon. Mutta kyllä yleensä suht. saman kokoisten koirien leikki on niin hurjan näköistä, että äkkiä voi luulla aggressiiviseksi. Oisko ollut kyse tällaisesta??
      No joka tapauksessa, pistäkää ne koiran omistajat ulos sieltä puistosta, jotka ei noudata puiston sääntöjä, eiköhän se koirakin lähde omistajan mukana:))

    • voi elämän kevät

      "Jos tämä kirjoitus on totta niin amstaffin tarttuu kurkkuun niin, että sen saa repiä irti, silloin varmaan toisella koiralla on jo kurkku auki. Ainakin haavat kurkussa!!"

      Niinpä , aiheen aloittaja taitaa olla näitä ylihysteerisiä mammuleita jotka eivät pätkääkään osaa tulkita koirien eleitä , tai murinaa ym. merkkejä.

      Kannattaisi kipaista kirjastoon lainaamaan koiran eleitä ja käyttäytymistä käsittelevä kirja.
      Jäisi tänne vähemmälle nuo ylihysteeriset kirjoittelut !

    • boxxer_

      Anteeksi vaan, mutta itse en ole näitä ylihysteerisiä mammuleita! Opiskelen eläinten kouluttajaksi, eläinfysioterapeutiksi ja olen opiskellut koirien käyttäytymistä ja eleitä sekä eläinten psykologiaa! Kyllä erotan sen, että onko koira aggresiivinen vai onko se vain leikkiä!

      Omalla koirallanikin on rajunnäköiset leikit - tykkää painia kovasti - ja leikki sisältää myös bokserille ominaista leikkimurinaa. Kertaakaan ei ole tappelua tullut oman koirani aloituksesta. Kerran tappeluun on koirani joutunut, mutta yritti päästä tilanteesta pois, vaikka toinen koira yritti tapella. Ja aina puistoon mennessä kysynkin, jos siellä on vain yksi koira, että tykkääkö heidän koira painia, ettei ymmärrä sitä väärin. Ja hyvin on kaikki sujunut.

      Ja en ole vastaan mitään koirarotuja, kunhan ne ovat oikean ihmisen käsissä. Kaikki koirarodut eivät sovi joka ihmiselle. Mutta se, että tuo aggressiivisen koiran puistoon on typeryyttä!

      • Kouluttamaton sika

        Hienot on tittelit, mutta miksi ne koirat on vielä hengissä jos staffi puree kaulaan minkä pystyy?


      • Höpnpöpö

        Etkä opiskele :)


    • boxxer__

      Koira on revitty irti.

    • koiria puistossa

      No jos se olisi irti revitty, niin jälki olis edelleen todella pahaa.
      Tottahan se on, että jokaisen pitäisi saada rauhassa viedä koiransa koirapuistoon jos sinne haluaa tietysti. Ja on toki typerää viedä vihainen koira puistoon jos sielä on muita.
      Mutta jos sielä kohtaa aggressiivisen koiran ja varsinkin jos se koira on sielä toistuvasti, niin ei muuta kun se koiran omistaja portista pihalle!!!

      Ja noista titteleistä, ei niillä kannata kehua jos ei tosiaan en vertaa tajua ettei vie koiraansa puistoon, jossa TOISTUVASTI on aggressiivinen koira.
      Ei pelkkä opiskelu riitä pitää olla kokemusta koirista, enkä tarkota tätä nyt loukkauksena vaan se on totuus.

    • aloittajahhhh

      En olekaan koiraani kyseiseen puistoon enää vienyt. ja jos siellä kävisimme ottaisin koirani kiinni heti kun näkisin kyseisen koiran tulevan ja lähtisin pois.

      • koiria puistossa

        Okei se on hyvä:)


    • Rubi-koiran omistaja

      Voi hyvä hyssy teiän kanssa....kyllä aina löytyy näitä imbesillejä, jotka kuvittelee ajavansa jonkun pois koirapuistosta....tämä ei ole puheenaihe tässä keskustelussa, mutta täälläkin luki jotain sen tapaista, että kehotetaan jotakuta häätämään joku koiranomistaja pois puistosta....ehei, rakkaat puistopoliisit, ette te häädä ketään....ette muuta voi oikein tehdä kuin käskeä jotakuta lähtemään, mutta ette voi ettekä saa ketään sieltä väkisin ulos heittää, koska ette te sitä puistoa omista....Ja jos se joku ei lähdekään käskystä, niin mitenkäs sitten suu pannaan? Minä en ainakaan lähde kenenkään käskystä sieltä pois muuta kuin sellasen, jolla on se valtuus häätää muita pois sieltä puistosta....Voi jessus sentään tollasia idiootteja, jotka yrittävät niin isännöidä puistoissa, jonne saa kaikki koiranomistajat mennä, eri asia on, milloin kannattaa sinne mennä....täähän ei liity tuohon keskustelun aiheeseen siis mitenkään, mutta kommentoin nyt, kun aina tulee noita kommentteja, missä puhutaan jonkun häätämisestä pois koirapuistosta ja kerrotaan, että yritetään siellä pomottaa muita.....näille ei varmaan sitten mene millään jakeluun, että kaikki saa puistoon tulla eivätkä he päätä puistoissa? Ihmettelen tosiaan, että loppunevatko nämä ikinä täältä Suomi24;stä? Siis kyllähän joskus on hyvä syy, jos joku koirapuistosta häädetään, mutta kun vaikuttaa siltä, että jotkut vain pomottavat siellä muita niinkuin jo sanoin....Kristus sentään, ei kai tästä enää kannata ees jauhaakaan, mutta kun aina tulee täällä vastaan tuollasia kommentteja, että jos tulet puistoon koirasi kanssa, me kyllä häädämme sinut pois.....:O

      • koiria puistossa

        Pakko vastata kun kerran häätämisestä kirjoitin. Itse en ole koirapuistojen vakio vierailija, koirani on kyllä välillä irti mutta muualla kun koirapuistossa.
        En haluaisi edes alkaa "puistopoliisiksi", eikä mua kiinnosta kuka sielä wuffeensa juoksuttaa.
        Mutta varma on, että jos oman koirani kimppuun joku tulisi toistuvasti. Ja kerta toisensa jälkeen koira sinne tuotaisiin, niin ainakin minä AJAISIN sen omistajan sieltä ulos, ja uskon että lähtisi:)) jos ei ymmärtäisi pyynnöstä poistua. Tottakai!
        Siinähän ei olisi kyseessä kenenkään pompottaminen, vaan koirani ja luultavasti toisenkin koiran turvallisuus. Tajuatko edes tätä?

        Ehkä se saisi ihmisen tajuamaan!!
        Enhän toki tiedä tuosta staffi tapuksesta yhtään mitään, mutta jos sellainen tilanne tulisi niin en kai koiraa voisi siitä syyttää, jos omistaja on idiootti.


    • Taas tämä

      Meneppä muualle siis jauhamaan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      34
      2398
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      8
      1912
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      17
      1373
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1260
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1235
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1171
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1101
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1055
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1034
    10. 15
      1014
    Aihe