Jossain vaiheessa ilmoitti, että akussa olisi vikaa. Kone kestää jotain puolen tunnin käytön ja sitten pimenee itsestään ja lämpenee. Kone on jotain 2 vuotta vanha, osaiskohan joku autella ongelmassa.
kannettava lämpenee
10
236
Vastaukset
- 7
Kokeile ensin sammuuko, jos otat akun pois ja käytät verkkovirralla. Jos sammuu, niin saattaapi olla että tuuletus on puhdistusta vaille.
Jos kyseessä on joku suunnittelukustannuksitta tehty halpiskone eikä tuuletusta ole kertaakaan putsattu, on varsin todennäköistä että puhdistuksella on kiire...
- tyttönen tää
Miten se tuuletus tehdään vai onko sellainen juttu, jota itse ei voi tehdä?
- computer-putte
Kyllä kannattaa joku todellakin kannettaviin tietokoneisiin perehtynyt henkilö olla mukana purkamassa ja putsaamassa niin ei mahdollisesti rikkoonnu tärkeät palaset ja sitä mukaa koko rakas sylitietska.
Onko tietoa paljonko lämpöä jos edes pääsee katsomaan (esim. Speedfan-ohjelmalla saa tietoonsa tai BIOS:ista, käynnistyksen aikana heti alusta alkaen näpyttelee deleteä tai f5/f8, koneesta riippuu. Taitaa jopa lukeakin ellei piilotettu)
http://majorgeeks.com/SpeedFan_d337.html (toimiva linkki, osaat varmaan asentaa ohjelman itse, kysy toki mikäli ilmenee ongelmia =)
Tämä lämmöntarkkailu siis mielellään puhdistuksen jälkeen ettei kone rasitu lämmössä! - Isovelilkö
Joo mulla tietokone tuulettaa ja lämpenee kovasti, vaikka on vasta 10 kk vanha, tämä on DELL:n läppäri, jonka amislaiset saavat tehtäviensä tekoa varten. Kun ostaa siihen nettitikun, voi sitä käyttää kotonakin eikä vain koulun alueella. Koneessa on oppilaitoksen asentamat ohjelmat ja virustentorjuntaohjelma. Nettitikku (DNA:n mokkulalla) kuumenee myös melkein palokuntoon ja usein aamuisin katkeilee yht'äkkiä Virustentorjuntaohjelma ei automaattisesti päivity vaan se pitää päivittää manuaalisesti ja jos sen uhontaa, taitaa kone hidastua ja kuumeta lisää. Kaksi "hidden object" ohjlemaa pyörii tausoissa eikä niitä saa pois. Eli onko koneeni kaapattu eli siinä on vakoiluohjelma?
>Eli onko koneeni kaapattu eli siinä on vakoiluohjelma?
Kai siellä koululla on jokin tuki teille, kun kerran koulun koneista on kyse? Vie tsekattavaksi.- Tähhäh
Tyttönen mulla on sama vika!! Mun kone on Fujitsu Siemens läppäri ja myös noin 2 vuotta vanha ja kestää tasan 43 minaa ennen kuin tää sammuu!!
- Tähhäh
Mut en tiiä onko akussa vikaa!!
Tässäkin olisi auttanut huomattavasti, jos olisit kertonut koneen valmistajan ja mallin sekä millaisessa tilanteessa vika ilmenee.
Kuten edellä jo mainittiin pöly tai tuuletustilan puute voi olla syynä.
Toisaalta oireet sopivat myös joidenkin HPn valmistamien koneiden "ominaisuuksiksi".- Tähhäh
OMG!!! Koneeni putosi lattialle ja kun käynnistin koneeni siitä alkoi kuulua kitinää joka voimistu mutta sitten kitinä loppu ja 15 minan päästä alko kuulua ihan kuin pöytätietokoneen ääni! (Koneeni on aina ollut hiljainen!) Ja ääni oli sitä että tuuletin alkoi toimia!!! Kone on ollut päällä yli 3 tuntia ja ei ole sammunut!!! (Ennen 43 minaa!) Koneeni toimii taas jee jee!!!!!! (En kuitenkaan suosittele että heitätte koneenne lattialle mun oli pelkkä vahinko!)
Säästän kuitenkin oikeaan pelipöytätietokoneeseen:
http://www.omakone.fi/product/7/pelikone
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.4963938Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek152946Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2792198Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia4532048Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.841384- 1571303
Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel631178- 811075
- 611059
Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä411038