kuinka pitkäksi

Äiti

Miten saan selville
kuinka pitkäksi lapseni kasvaa aikuisena??
Itse olen 175 cm ja lapsen isä 170 cm.
Joku sanoi että kun lapsen pituus vuoden ikäisenä niin se jaetaan tai kerrotaan tai jollain jonkun kans, mutta mulle se juttu jäi epäselväksi että miten???

Osaako joku kertoa tarkemmin että miten pitkäksi lapsi kasvaa?

9

2810

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pitkä tyttö

      Mä vähän luulen, ettei sitä voi mitenkään tarkasti määrittää ainakaan kovin pienenä. Esimerkkinä meidän perhe:
      kolme lasta, äiti 164cm ja isä 172cm.
      isoveljestä sanottiin joskus 10-13v:nä, että kasvaa suunnilleen kork. 175cm. pitkäksi, oli tuon mittainen armeijaan saakka, ainakin 3 vuotta kasvamatta senttiäkään, armeijassa kasvoi 4 senttiä lisää, on siis 179cm.

      isosiskoni piti kasvaa kork. 170 senttiseksi, 15-16v. kasvoi pituutta nopeasti ja tuli 180senttiseksi!
      Minustakin piti tulla n. 165 pitkä, vielä 14-vuotiaana minulle sanottiin, ette tuosta enää voi kasva (olin 167cm.), nyt olen 174cm ja 21v.

      Meillä ei suvussa edes ole kovin pitkiä ihmisiä, joten en tiedä, miten ollaankin kasvettu pitkiksi, kun vanhempamme eivät mitenkään pitkiä ole.

      • jaska

        musta pitäis tulla 178cm(kait)
        mut oon jo 170cm ku just täytin 13w.
        kyl mä luulen et kasvan täst enemmä ku 8cm


    • tapaa

      Jonkinlainen "vanhan kansan" nyrkkisääntö pituuden arvioinnista on seuraava.
      Poika on kaksivuotiaana puolet aikuispituudestaan ja tyttö on saman puolet aikuispituudesta yhden vuoden ja kymmenen kuukauden iässä.

      Olen seurannut ympäristössäni näitä ja aika tarkkaan tämä tuntuu pitävän paikkaansa. Heitot ovat olleet vain parin sentin luokkaa.

      Neuvolan kasvukäyräpaperissa on myös "tieteellisempi" käyrä, minkä mukaan tilannetta voi ennustaa, joten kysy sieltä.

      • jooo...

        Minusta piti tulla 180cm pitkä. En ymmärrä miten se olisi edes mahdollista(äiti 161cm ja isä 172cm).
        Nyt olen 15 vuotta ja 163cm pitkä.En ole kasvanut vuoteen ollenkaan.Terkkari on sanonut, että voin kasvaa ehkä sentin..


    • ...

      Minä sanoisin että lapsesi tulee varmaankin olemaan n.170 cm pitkä, se että onko hän 172 vai 174 onko sillä edes merkitystä???
      Itse olen huomattavasti lyhyempi kuin vanhempani, mutta se onkin sitten tullut isäni puolelta suvusta..

    • Kaisa

      Ei välttämättä pysty ennustamaan mistään. Omat vanhempani ja isovanhempanikin ovat pitkiä, mutta minä vain 166cm. Viisi vuotta nuorempi veljeni, 13-v, on 178cm. Ja hänestä ennustettiin minun pituistani, eli n.165.

      • SidoMinut

        Meillä äiti 164 cm, isä 176 cm, minä tasan 170cm ja sisko olisko jotain 167 cm. Mustakin ennustettiin 175-180 senttistä... Isovanhemmat 170-175 cm paitti toinen pappa oli hurjan pitkä, varmasti yli 180 cm.


    • joku

      olen 14 ja olen 146 kasvanko vaikka olen polttanut?

    • koiren

      musta pitäis tulla joku 180!ja olen nyt 157.2 olen tyttö 10v mut mun mielest oon aika pitkä ikäsekseni! olenko teidän mielestänne liian pitkä?ja mun kaverini on 138.5 ja sen pitäis kasvaa 3vk 140cm pituseks joten onko se mahollist?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1249
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1046
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      63
      797
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      740
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      288
      704
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      37
      656
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      638
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    Aihe