Ei aina käynnisty

Jingo

Siskon twingo ei aina käynnisty, olipa kylmä tai lämmin kone.Mikä olis todennäköisin syy:tyyppi viossa oli puola ja virranjakajan kansi?

4

1938

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rise0512

Hei, saitko Twingon käynnistysongelman ratkaistua ? Mun 2003 vm. twingossa tuli samainen ongelma ei lähde ulkoa käyntiin vaikka kone lämmin tai kylmä ? Vika ilmeni kannentiivisteen vaihdon jälkeen ??

• rise0512

Siis vika ilmeni viime talvena pakkasilla alle -5 C.. Kesällä toiminut moitteettomasti. Valmistaudun tulevaan talveen.-).

• Rellumies

Jos ei käynnisty tietyn lämpöisenä tai lämpötilassa niin oire viittaa moottorin lämpötila-anturiin, näitä on mennyt noin 10v ikäisissä relluissa.
      Anturi maksaa noin 35€, tarkista montako napainen se on ennen kuin tilaat uutta.
      Ja jos ei käynnisty tai käynnistyksessä "aivastelee" on todennäköisin vika sytytysanturi, se sijaitsee kytkinkopassa ja on kahdella pultilla kiinni.
      Myös näissä sytytysantureissa tuntuu tulevan aikaisintaan ikä vastaan noin 10v kohdalla, joissakin relluissa se kestää yli 15v...

• rise0512

Tämä asia on ollut edelleen mulla työn alla, twingo seissyt jo talven tallissa, ja melkein toisen pressun alla. Kesällä sen käyttö on ollut tosiaan moitteetonta. Lähden heti puoliin korjaamaan asiaa antamillasi ohjeilla (auto vain kuuden sadan kilsan päässä enkä pääse näkemään napaisuutta), miten helppoa tuon moottorin lämpötila-anturin löytäminen moottorin kyljestä on ? Huomasin vasta nyt tämän vastauksesi, olin iloisesti yllättynyt. Varmaan merkkiliikkeestä (Auto Ilves) saan napaisuuden tietoon rekisterinumeron perusteella. Palaan asiaan, miten käy.. tattista vielä kovasti:-)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä

IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi
      Maailman menoa
      456
      3895
    2. Mihin sinussa haluan koskea

Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä
      Ikävä
      74
      3046
    3. Toisen ihmisen sydämellä

leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo
      Ikävä
      146
      1450
    4. Millaisena luonteena

Pidät kaivattuasi??
      Ikävä
      83
      1264
    5. Yleltä tiukka nootti Sohvaperunat-sarjan tyypeistä: "Halutessaan ja tapauskohtaisesti harkiten..."

Näin "Sohvis-julkkiksia" suojellaan! Toisaalta ovathan nämä ihmiset itse lähteneet mukaan reality-ohjelmaan. Että mitä m
      Sohvaperunat
      19
      1188
    6. 17-vuotiasta lukiolaispoikaa epäillään perheenisän murhasta Pyhtäällä

Perheenisä löytyi kuolleena kotipihastaan loppuvuonna 2023 Heinlahdesta Myyrynmäeltä. Poliisi epäilee murhasta kotkalais
      Kotka
      29
      1122
    7. Janne Kataja uudessa elämäntilanteessa - Vauva tuli, tyttäret jo teini-iässä: "On jo vähän..."

Janne Kataja on uudessa elämäntilanteessa, 44-vuotiaana hän tuli kolmatta kertaa isäksi. Tyttäret edellisestä liitosta
      Suomalaiset julkkikset
      14
      902
    8. Kaipaan ja ikävöin sua

Your📱 ends with 8.
      Ikävä
      57
      864
    9. Olet mun herkkä kohta

Vaikutuksesi minuun on valtava. Käsitätköhän miten paljon tunnen takiasi? Miten paljon elämäni on muuttunut sen jälkeen
      Ikävä
      58
      856
    10. Milloin olette tavanneet ekaa kertaa?

Ap vastaa: Viime keväänä maalis/huhtikuun vaihteessa se varmaan oli.
      Ikävä
      68
      790
    Aihe