Kuka muistaa Jorma Ikävalkon? Sotien jälkeisen iltamaperinteen työjuhta, loistava muusikko, laulaja ja säveltäjä. Hän on turhaan jäänyt aikansa isompien tähtien varjoon, joden kanssa muuten esiintyi ainakin elokuvissa Lentävä kalakukko ja Rovaniemen Markkinoilla.
Jorma Ikävalko, unohdettu suuruus?
15
3555
Vastaukset
- Joejensuun Elli
Muistetaan hänet vielä, on vaan jäänyt vähälle huomiolle viime aikoina. Jäi aikanaan vähän noiden isompien tähtien varjoon, ihan turhaan mielestäni.
- Hopeahääpäivänä
Syksyllä ilmestyy Kustannusosakeyhtiö Moreenilta Ikävalkon elämäkerta Viipurin Sorvalista Rovaniemen markkinoille.
- Rillumareiska
On ilmestynyt jo. Löytyy mm. nettikaupoista.
- pikkulikka 91
Diggaan herrasta - harmi ettei ole saanut suurempaa suosiota.
- lapsen lapsi
Juu, minä olen hänen lapsen lapsi. en itse koskaan ole häntä nähnyt, mutta olen olen soitellut hänen kapaleitansa viululla ja pianolla(soitan hänen vanhalla viululla) . Äitini on sanonut, että hän oli yli positiivinen ja aina iloinen ja puhui kaikille.
- saturn65
Hei. Sinähän varmaan pystyt tunnistamaan hänet kuvastani - onko?
- saturn65
Saatteko avattua tällaisen linkin https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10200441148925303&set=oa.304453429652716&type=3&theater
Hallussani on evakko-mummoni jäämistöstä tällainen orkesterikuva, jossa kaksi miestä oikealla mummoni veljiä. Olen yrittänyt tunnistaa muita henkilöitä, ja mietin olisiko vasemmassa laidassa Jorma Ikävalko? http://pomus.net/001490 sanoo: "Viipurilaislähtöisen Ikävalkon ensimmäinen instrumentti oli viulu, jota hän oli soitellut lähinnä klassisen musiikin merkeissä, kunnes hänet pestattiin vuonna 1936 viihdyttämään tanssijoita Kämärälän lavalle."
Tuo antaisi viitettä, että kuvassa voisi tosiaan olla n.18 vuotias Ikävalko ennen siirtymistään Taifun-orkesteriin. -37. Kämärä ja Viipuri ovat nimittäin myös kuvassa olevien sukulaisteni asuinpaikan lähellä. En vaan mistään netistä löydä kuvia nuoresta Ikävalkosta, ainoastaan tässä pätkässä hän esiintyy vuonna 1951
http://www.youtube.com/watch?v=aH_DZEBHojE
ja voisi hyvinkin olla kuvassani esiintyvä mies 15vuotta vanhempana...- Hopeahääpäivänä
Minusta tuo kuvalinkkisi nuorukainen ei muistuta niitä Jorma Ikävalkon nuoruuskuvia, joita olen nähnyt. Aivan satavarma en ole, mutta jos veikata pitäisi sanoisin, että hän ei ole Jorma Ikävalko.
- saturn65
Hopeahääpäivänä kirjoitti:
Minusta tuo kuvalinkkisi nuorukainen ei muistuta niitä Jorma Ikävalkon nuoruuskuvia, joita olen nähnyt. Aivan satavarma en ole, mutta jos veikata pitäisi sanoisin, että hän ei ole Jorma Ikävalko.
OK, kiitos, en ole netistä löytänyt yhtään nuoruuskuvaa.
- saturn65
Biografia http://pomus.net/001490
- lapsen lapsi
tuo kuva joka facebookista, siinä ei ole hänen kuvaa. hänet kylää tunnista heti!
- saturn65
Onko sinulla kuvaa hänestä 18v...?
- lapsen lapsi
muuten, jos teitä askarruutta tai haluatte tietää jotain papastani niin kysykää vaan. tiedän jonkin verran hänestä!
- Kajanen1
Jorma oli isäni taistelupari sodassa. Hänellä oli viulu mukana ja hän soitteli sitä aina kun mahdollista. Isäni kehui häntä mukavaksi kaveriksi!
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nasima löi Jussille luun kurkkuun
Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse2576951Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"
jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r534943Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen
Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi1004481Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa
SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli94286Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta
Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s393773Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun
ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta1183665Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä
ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan683636Perussuomalaiset eivät harrasta maalittamista kuten vasemmisto
Huomaa tässä keinotekoisessa "rasismi"-kohussakin kuinka vasemmistolaiset maalittavat Perussuomalaisia. Me emme vastaava253532SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat
Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha713313Maataloustuet voi poistaa, naudan tuottajahinta pompsahtanut 25 %
Enää ei tarvitse veronmaksajien tukea, koska maajussi saa lihasta nyt hyvää hintaa. https://yle.fi/a/74-20198739592470