Työkkärille kysymys velvollisuudesta vastaanottaa työtä

Jukandor

yritykseltä jolta esim. verottaja hakee saataviaan.

4

220

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin minulla

Sinulla on velvollisuus ottaa työtä vastaan kaikilta jotka sinulle
      sitä tarjoavat.
      Muuten tulee karenssi jos kieltäydyt töistä.

• Työtymätön

Jukandor miettii nyt aivan liian vaikeita täällä, ei työttömän kuulu miettiä tuollaista.
      Verovelallisen yritysjohjan vinkkipalstalle siitä!

• Tädetksij

Niin että miksi sä et ottais vastaan tarjottua työtä firmalta, jolla on veroja rästissä??? Ei ole hyväksyttävä syy, joten karenssia tuleee paluupostissa. Tai 5kk rangaistustyössäoloehto, joka useimpien kohdalla tarkoittaa ikuista karenssia.

Sulla on kyllä 3kk ammattisuoja, joten sinä aikana ei tarvitse ottaa vastaan kuin ainoastaan sun hakuammatin mukaista työtä. Mikä hakuammatti sulla on työkkärin järjestelmään ilmoitettu?

Työnantajan verorästit ei mun käsittääkseni edes kuulu sulle. yksi mahdollsuus on kyllä olemassa koskien työstä eroamista. Voi välttyä karenssilta, jos työnantajalla on toistuvasti vaikeuksia maksaa palkkaa ajallaan ja oikein. Silloinkin pitää ennen lopareiden ottamista yrittää selvittää palkkavaikeuksia luottamusmiehen ja työsuojelupiirin avulla. Ja jos sittenkään ei palkka-asiat korjaannu, niin voi irtisanoutua eikä määrätä 3kk karenssia

Jos meinaa nostaa työttömyyskoevausta ilman karesseja ja katkoja, pitää hakea määrättyjä työpaikkoja ja jos valitaan työhön, pitää sinne mennä.

• tyokkari

Hei.

Kiitos kysymyksestäsi.

Jos työ- ja elinkeinotoimisto (TE-toimisto) on todennut, että olet kieltäytynyt työstä, TE-toimisto pyytää sinulta kirjallista selvitystäsi asiaan liittyvistä syistä ja siihen vaikuttaneista seikoista. Jos TE-toimisto katsoo, että olet kieltäytynyt työstä ilman pätevää syytä tai omalla menettelyllä aiheuttanut sen, ettei työsopimusta ole syntynyt, voi seurauksena olla työttömyysetuuden menettäminen määräajaksi tai toistaiseksi.

Terveisin Teppo työkkäristä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa

(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys
      Maailman menoa
      65
      2572
    2. Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.

Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs
      Ikävä
      241
      1585
    3. Kaivattusi nimi vol.3

Kaipaajankin nimi olisi kiva. 🥰
      Ikävä
      94
      1380
    4. 6 vkoa kulunut ilman sua

…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo
      Ikävä
      8
      901
    5. Viestisi kaipaamallesi ihmiselle

Mitä ajattelet tilanteestanne tänään?
      Ikävä
      65
      882
    6. Jotenkin se harmittaa

Etten voinut antaa itselleni mahdollisuutta tutustua. Tulit vain liian lähelle ja syvälle kemia oli alusta alkaen liian
      Ikävä
      46
      700
    7. Olen yrittänyt tavoittaa sinut kolmesti

Elämän aikana. Kahdesti hakenut numeroa ja lähettänyt jollekkin nimisellesi viestin. Kerran aivan summassa keksimääni os
      Ikävä
      2
      652
    8. Haluan kysyä vain yhden asian

Miksi et koskaan halunnut kohdata minua kasvotusten silloin, kun molemmilla oli tunteita? Kaiken muun olen jo hyväksymäs
      Ikävä
      39
      579
    9. Mies aion pilata elämäsi

Ole hyvä vaan, olet ansainnut sen.
      Ikävä
      73
      562
    10. Kauneus on katsojan silmissä

Mitä kaunista sun silmät näkevät?
      Ikävä
      22