Blum vs. salice

anneli_80

Mitä eroa noilla saranan valmistajilla on? mulla pää ihan sekasi...olen töissä liikkeessä, joka myy keittiöliikkeille tavaraa, mutta toi blum ei kuulu meidän myyntiin...toiset kehuvat kilvan blumin laatikoita, mut sitte saisin suhteilla nyt omasta firmasta eri helat ja työkaveri lupas hommata rungot ja ovet ....kannattas varmaan mun käyttää hyväkseni tätä tilaisuutta nyt..ollaan kyselty myös eri liikkeiltä tarjouksia, mutta kukaan ei tietty suostu jättämään mitään mekanismeja pois tarjouksestaan...paras oli puustelli, joka suuttu ihan täysin, kun menin kysymään ja alko piikitellä vielä, että jos meillä ei ole rahaa ostaa niiden keittiöitä ni vaihtaa firmaa..no mä kyllä kimpaannuin takasi, ja myös vaihdoin firmaa.

15

2559

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Puuseppä...

      Blummin laatikot ovat ok, TandenBoxit siis, MetaBoksit sitten peruslaatikoita mutta ihan hyviä sellaisia.

      En ole itsekään aikoihin enää käyttämyt kuin Blummia ja jonkin verran Häfeleä joten Salicesta en osaa sanoa mitään.

      Se pitää kuitenkin muistaa, että jotkin saranoiden valmistajat käyttävät hiukan erilaisia geometrioita saranaporauksissaan verrattuna toisiinsa (esim. Blum ja Häfele), joten huomaa tämä ja selvitä tilanne jos ovesi saranaporaukset on valmiiksi työstetty.

      Syy tähän on ilmeisesti se, että näin pyritään myymään sarananporaus/lyönti automaatteja kun asiakas tekee diilintällaisen toimittajan kanssa.

    • Voe, voe._

      Ammattitaidoton tumpelo olet!
      Olet mukamas töissä alan liikkeessä, etkä tunne toisia tuotteita.
      Tuo helojen vaihtaminen toiseen kuullostaa samalta kuin yrittäisit vaihtaa mäkkärillä:
      Mun ranskalaiset sitten uppopaistetaan öljyssä, missä on 4% lupiininkukan siemenöljyä. Ei kuullosta pahalta, mutta oletko valmis maksamaan oikeat kulut, mitä muutos aiheuttaa.

    • anneli_80

      Kuulepas nyt..mä olen toimistohommissa täällä tuuraajana ollut hetken aikaa..meillä on eri ihmiset täällä, jotka vastaa myynnistä...tää on kumma paikka tämä keskustelupalsta, kun täältä hakee aitoo mielipidettä, ni tänne tulee väliin sekoilemaan sellaset tyypit, jotka purkaa tota negatiivisuuttaan..voi purkaa sen muualle, ja jättää sillon kommentoimatta, jos ei ole mitään järkevää sanottavaa..mä en voi tietää, jos me ei kumpaakaan myydä, et mitkä erot noilla on...sen tiedän, et porausreiät on eri jaoilla, mut et onko laadussa eroa..ja mitä maksamaan kulut, mitä muutos aiheuttaa???mitä ihmettä tolla tarkotit...siis mä saan noihin kaappeihin tilattua ihan mitkä saranat haluan ja noi rungotki on vielä ihan kuule runkoina ja saranoiden mukaan tehdään reiät vasta, kun tiedän, mitä haluan niihin..saadaanhan me nyt hommattua vaikka blumia jos haluan..ja hyviä meillä on noi omatki, mutta pohdin vaan noiden kahden eroo nyt...en nyt oikeen ymmärtänyt edellisen pointtia...ovetki tulee suoraan ilman porauksia ja me tehdään ne sitte ite...tai toi työkaveri...tokihan se tietää, mikä ero milläkin on, mutta halusin käyttäjien mielipiteitä...

      • Ihan sama

        Kuule, ihan sama mitkä helat laitat. Niissä on niin pienet erot ettei sillä ole mitään merkitystä. Itekin 26 v alalla olleena olen nähnyt ja kokenut kaiken alalta. Ota ne mitkä halvimmalla saat.
        Samaa kamaa ja sama toimivuus. Nämä "tietäjät" kertoilevat "mutu-juttujaan" asioista joilla ei ole oikeesti mitään merkittävää eroa.


      • voe voe sdsd

        "..olen töissä liikkeessä, joka myy keittiöliikkeille tavaraa, "
        "mä olen toimistohommissa täällä tuuraajana ollut hetken aikaa.."
        Nyt sitten kyselet täällä "apuja"
        Nuo 2 lausetta kuvastaa kyllä täysin sitä, mitä tietyissä liikkeissä osaamistaso on! Eikö edes hävetä?


    • anneli_80

      KYSELEN KOKEMUKSIA KÄYTTÄJILTÄ, EN APUJA!!!!!!!!!!!!!!!!!! Meidän tyypit on erikoistunu meidän omiin tuotteisiin... hitsit, miten tänne voikin osua jotain ala-astetyyppejä...eiköhän kuule anneta olla.....

      • Hoh hoijaa...

        Ei kannata kauheesti ottaa pulttia näistä jutuista.
        Jotkut vain ottavat asiat liian vakavasti.
        Itekin kun kehuin miten hyvin keittiötoimitukseni meni, niin heti tuli salapoliiseja jotka "tiesivät" kirjoittajan olevan joku ko. merkin myyjä. Onhan näitä.


      • Ota vaari

        Ota rapido jos et tarvitse hidastusta.Jos on alasuorakulmakaappi niin siinä ainut poraus poikkeus runkopuolelle mutta työkaverisi ilmeisesti tietää tämän.Tiomos on myös hyvä jos vaimennus merkkaa,säädettävä toisin kuin blummissa,blummissakaan ei mitään häikkää mutta vaimennuksensäätöä ei ole.Ps :tiomoksessa myös alasuorakulmakaappi porauspoikkeus runkopuolella.Blummissa nimi painaa jonkin verran=)


    • Että näin

      "Itekin 26 v alalla olleena olen nähnyt ja kokenut kaiken alalta. Ota ne mitkä halvimmalla saat."

      HAHAH, perusasenne!!! Mä osaan ja tiedän kaiken. Huh huh....

    • Kaikki toimii

      Kyllä noissa heloissa on kilpailutus mennyt niin pitkälle, ettei niissä juuri mitään merkittävää eroa ole toisiinsa.
      Kyllähän täällä joku hyvinkin vakavasti noita heloja ja merkkejä miettii. Yleensä sellaiset jotka ovat olleet "alalla" vähän aikaa ja tietävät jo kaiken.

    • tredrfg

      onko jotain väliä

    • hettich

      hettich

    • Blum

      Blum on suuri ja luotettava. Ei ongelmia.

    • Pete20

      Salicen hidastinsaranat ovat susia,,,,,,hidastus lakkaa toimisasta alta vuoden,

    • Helakisko

      Hyvä, että asioista keskustellaan, en nyt vastaa alkuperäiseen kysymykseen muuten kuin, että pääosa ihmisistä on melko tumpeloa massaa, ei noita todellisia laatuseikkoja ymmärretä monessakaan asiassa, jos laatikko ei mene kunnolla kiinni , niin paiskataam lujempaa, ei välttämättä ymmärretä, että helat ovat vialliset. Tai sitten paiskataan hidastamaton laatikko rrruuummmm rrruuummmm panks, että kuuluu naapuriin. Kyllä heloissa on eroja, paljonkin. Nyt meillä uudet keittiökalusteet Blummin heloilla ja aika paljon on ongelmia, sinänsä erikoista,että oma kokemukseni aikaisemmin on ollut paljon luotettavampi, olisiko tapahtunut taas jokin uudistus, täytyy tutkia. Kaikki laatikot eivät jaksa mennä kiinni ja ovat sitten eri tasoissa, kunnes itse työntää loppuun. Asennuksessa ei näyttäisi olevan mitään erikoista. Ole aktiivinen ja kerää mielipiteitä ja tutki sitten niitä lisää, niin sitä oppii. Kyllähän noi olevinaan urpot ja tosiurpot mitkä tahallaan ärsyttävät muita, niin tosiaan ärsyttävätkin välillä, mutta minkäs teet, joukossamme on aina tyyppejä jotka eivät ole ihan terveitä, itse sanon, että jotain psykiatrista on.
      Aikaa on kulunut monta vuotta, toivottavasti sait vastauksen kysymyksiisi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      159
      6620
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3948
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      2015
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1979
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1819
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1656
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1563
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1538
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1515
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      36
      1398
    Aihe