Lievä pahoinpitely, paljonko sakkoja?

waraaniR

Ex- miesystäväni kuristi minua jonka jälkeen heitti minut kurkusta lattialle. Kaulaan jälkiä ei jäänyt mutta jaloissa ja käsissä oli melko isoja mustelmia, sekä jaloissa myös ns. sormenjälkimustelmat jotka tuli siitä kun hän puristi minua niin kovasti.

Kävin lääkärissä hakemassa näistä todistuksen, lisäksi molemmilta osapuolilta on soitot hätäkeskukseen, tietenkin sana sanaa vastaan. Vammoista on tietenkin myös valokuvat.

Paljonko hän mahdollisesti saa sakkoja tapahtuneesta?

4

790

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mietin vaan...

Kuristihan kuusankoskellakin eräs aikuinen neljäkymppinen mies alle 18 vuotiasta pikkupoikaa kurkusta.
      Tapaus ei tullut esille koska poika kertoi ainoastaan minulle kokeneensa tapahtuneen. Poika kertoi että oli tuntenut tukehtumisentunnetta pitkän aikaa tuon kuristamisen jälkeen.
      Ja tämä vain sen takia, että poika oli nimitellyt neljäkymppisen miehen poikaa joka on täysi pelle muutenkin, samanlainen kuin isänsä :)

Eikö ole vaarallista tuollainen kuristaminen?
      Voiko asiasta vielä ilmoittaa poliisille jotta mies joutuu vastuuseen teostaan? Miten toimisin?

Ukko tunnetaan nimellä " Ripa " täällä kuusankoskella.

'

• Låx

Sakko riippuu syytetyn tuloista .

Kertomuksesi ei ole aivan uskottava. Kuristi ja heitti kaulasta lattialle mutta kaulassa ei jälkiä? Kuitenkin sormenjälkimustelmia jaloissa...?

• 18

Joo
      Kyse ei ole lievästä pahoinpitelystä, vaan ns. tavallisesta pahoinpitelystä. Siitä tuomitaan sakkoa - 2 vuotta vankeutta, eli tuomio tulee johonkin tuohon väliin. Koska tekijä on ex-miesystävä, niin teko on nykyään virallisen syytteen alainen, eli riittää, kunhan siitä vain ilmoittaa poliisille.
      Lievän pahoinpitelyn vanhenemisaika on kaksi vuotta, ns. tavallisen viisi vuotta.

• aloittaja111

Sormenjälkiä ei kaulaan jäänyt ehkä siksi että kuristus tapahtui sillä tavalla että hän otti kuristi minua käsivarrellaan takaapäin..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

Oikein häiritsee?
      Ikävä
      152
      2135
    2. Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa

Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir
      Maailman menoa
      335
      1343
    3. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      94
      1285
    4. 157
      1188
    5. Hitto että tekis

Mieli saada sua
      Ikävä
      68
      1011
    6. Minä tiedän sen

Sinun ei tarvitse nainen sitä sanoa, minä tiedän jo sen.
      Ikävä
      35
      948
    7. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      899
    8. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      59
      868
    9. Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?

https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta
      Maailman menoa
      26
      832
    10. Onko kaivattusi

Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?
      Ikävä
      46
      809
    Aihe