Alla ns. lakitekstiä.
Mutta mites sitten jos kunta ei järjestä nuohousta ? Itse olen nuohonnut kahdessa eri asuinpaikassa jo parikymmentä vuotta kun ko. nokisutaria ei ole näkynyt. Nykyisessä lämmitysmuodossa jossa lämmitän hakkeella joutuu nuohoamaan noin kolme kertaa vuodessa että hormi vetää kunnolla.
Jos asetus määrää, että kiinteällä polttoaineella toimiva tulisija hormeineen on nuohottava vuoden välein, niin kyllä se on pakollista. Nuohouksen laiminlyönnistä voi pahimmillaan seurata se, että tulisija ei toimi niin kuin se on suunniteltu ja epätäydellisen palamisen seurauksena rakennuksen sisätiloihin kertyy häkää joka on hajuton, väritön ja myrkyllinen kaasu. Jos häkäpitoisuus ilmassa on 0,1% seurauksena on päänsärky, sekavuus, pyörrytys ja pahoinvointi. Kuolema 1-2 tunnissa.
Nuohousasetuksessa (539/2005) ei määritellä nuohoustarvetta tulisijan käyttöasteen tai käyttömäärän perusteella.
Nuohousta
Patse2
2
74
Vastaukset
- vanha tiili
höpö höpö. Jokaisen kunnan alueella on lakisääteinen velvoite järkätä nuohous.
Lähes jokaisella alueella velvoitetaan tilaamaan nuohooja, kiinteistön omistajan toimesta. - patse2
Meinaatko että valehtelen ????
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o3486389Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki483806- 971005
- 52880
- 56846
- 41830
Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,137823Tämä kikka tekee lihapullista entistä maukkaampia - Tämä "ihmeaine" löytyy keittiön kaapista
Lihapullat ja ruskea kastike on arkiruokien kunkku! Paistatko itse lihapullat pannulla vai uunissa? Näin saat ruoasta v8813- 68810
Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue14751