http://www.youtube.com/watch?v=a5NXpar4Ouw
Air Francen a320 tuhoutuu törmäämällä puihin Mulhousen lentonäytöksessä. 133 matkustajaa kyydissä.
Kapteeni Asseline ei hallinnut lentokoneensa lennonhallintatietokoneen automatiikkaa (Linux aviaton systems) vaan yritti lentää fly by wirea vastaan väkisin taistelemalla. Asseline tappeli Linuxia vastaan sen sijasta että olisi tehnyt yhteistyötä sen ehdoilla, jolloin koneen automatiikka olisi nostanut koneen yksinkertaisesti takaisin taivaalle sen sijaan, että kapteeni painoi koneella väkisin matalalla läpilaskua joka meni metsään lopuksi.
Linux toimi tasan tarkkaan oikein koneen tietokoneissa. Asseline yritti käyttää sitä tavalla johon tietokone ei antanut mitään mahdollisuuksia. Lopputuloksena oli lentoturma. Olisi vaan antanut Linuxin päättää ja pitänyt näppinsä erossa ohjaussauvasta.
Linux luuli että Asseline yrittää laskeutumista, joten Linux ajoi konetta sen mukaisesti. Kapteeni ei edes yrittänyt kertoa tietokoneelle, että kyse ei ole normaali finaalista, ennen kuin aivan viimeisellä mahdollisella hetkellä.
Tietokone vei miestä joka ei osannut käyttää tietokonetta koneessaan. Asseline oli tottunut vähemmän automatisoituihin koneisiin jotka tottelevat lentäjää eikä toisinpäin. Kapteeni Asseline sai ihan mitä tilasikin.
kun tietokone vie miestä
mies ei osannut
5
117
Vastaukset
- eU[:{D}we{
Tuskin Linux konetta ohjasi.
- 9+12=?
ei tainut vuona 88 linuxia vielä olla, taisi olla win 1.0 käytössä
- LentoPeräsMiäs
Ei ollu win 1.0:n vaan ihan oma koneelle tehty ohjelmisto.
- pillotti
Se oli ubuntun buginen väliversio....sen takia se tuli alas ryminällä! olis kantsinu olla koneessa lts versio? ubu bugas ja kone sakkas! pelotta liinus!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m894484Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1013870Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363539- 513220
- 432892
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182539Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest222412- 232116
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami161791Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?351725