Koritakuu?

654321

Auto focus 2002. Käytin auton fordin huollossa ja eivät laittaneet nyt koritakuu-leimaa. Lähti kysely maahantuojalle että meneekö havaitut maaliviat takuuseen (takaovien alla ilmeisesti kittisaumoista alkavaa kupruilua, takakontin kromikahvan päällä kupruilua ja kuskin peilin alla/takana kanssa maalin kupruilua). Mitenkäs muilla, kuinka hyvin olette saaneet maaliviat takuusta (epäilivät ainakin että peilin alla oleva vika ei menisi takuusta koska peilin muovikolmin reuna ilmeisesti hangannut maalia - tuntuu hullulta että autossa kiinteästi oleva osa voi evätä koritakuun). Leimat olen ottanut joka vuosi (viime vuosina kun en enää ole vuosihuoltoa aina teettänyt olen maksanut parikymppia että tekevät koritarkastuksen ja laittavat leiman). Alkupäästä huoltovihosta puuttu pari korileimaa, mutta vuosihuoltoleimat on (ja korin tarkastus ilmeisesti kuuluu vuosihuoltoon) - voivatko evätä tämän takia takuun. Onko fordilla koritakuussa vain puhkiruostumattomuustakuu vai korjaavatko maalin kupruilutkin jotka eivät ole tulleet kiveniskusta tai vastaavasta?

3

498

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .......

Koritakuuhan on automerkistä riippumatta lähinnä huijausta, ei se juuri koskaan mitään korvaa. Jos ulkoinen tekijä aiheuttaa ruostumisen, koritakuu ei korvaa. Itse olen jokaisen uutena ostamani auton ruostesuojauttanut ja 10 vuoden iässäkin ne eivät korin suhteen ole uutta hävenneet. Käsinpesu ja perusteelinnen vahaus kerran pari vuodessa, niin ei maalipinnat kupruile.

• ford kusettaa

Itsellä 01/2004 käyttöönotettu ford focus stw ja ovien alareunat sisäpuolelta ruosteessa (kittisaumat vialliset alunperin).
      Tuli ilmoitus fordilta että vaikka on käytetty merkkihuoltoa (veho pitsku/stokkan auto) niin ei mene takuuseen koska korintarkatusleimoja ei ole laitettu vihkoon vaikka vuosihuollot on...aloittelen huomenna soittorumbaa fordille, vehoon ja kuluttajaneuvontaan.

Sanoivat vielä että koko koritakuu on nyt autoni osalta ohi koska leimoja ei ole...eikä tule..

Poikanen veholta ihmetteli kovaan ääneen miksei OLE LEIMOJA!
      Paavot ovat itse olleet asialla!

Myönsi kyllä että onhan se kurjaa kun 2004 auto ruostuu käsiin.
      Pyysi olemaan yhteidessä maahantuojaan ja kuluttajaneuvontaan.

• Leimaton

Minulla ei ollut mitään koritarkastusleimoja (oli pelkät vuosihuoltoleimat) -99-mallisessa farkussa, mutta silti korjasivat kittisaumat pari kertaa. Viimeisin korjaus oli vuonna 2007. Sen paklauksen jälkeen myin auton kiireesti pois.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eroa Orpo! Orpo eroa!

Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa
      Maailman menoa
      177
      3007
    2. SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa

Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän
      Maailman menoa
      63
      1902
    3. Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!

Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava
      Maailman menoa
      103
      1868
    4. Naiset ei halua kilttejä miehiä

Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,
      Ikävä
      303
      1849
    5. Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti

Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --
      Maailman menoa
      22
      1672
    6. Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä

Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.
      Joensuu
      29
      1459
    7. Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat

Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue
      Viihde ja kulttuuri
      29
      1362
    8. Menettämisestä

Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?
      Ikävä
      118
      1253
    9. Kiinteistökauppoja

Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan
      Haapavesi
      41
      1122
    10. RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI

Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä
      Kaste
      404
      1062
    Aihe