Hei

Kyselijää

Olen aloittanut työvoimapoliittisen koulutksen maaliskuussa 2011. Miten käy jos keskeytän koulutuksen muuton vuoksi. Matkaa koulutukseen olis muuton jälkeen n140km ja minulla ei ole autoa. Tosin asuisin samassa etelä- karjalan läänissä. saan ansiosidonnaista päivärahaa. Muuton jälkeen minulla voi olla mahdollisuus osa-aika työhön. Tuntimäärä epäselvä. Kuinka pitkä karenssi tulee tai onko mahdollisuus soviteltuun päivärahaan? Entä jos en saa töitä uudesta paikasta? Kuinka pitkä karenssi siis keskeytyksen jälkeen vai loppuuko päiväraha kokonaan.

3

86

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyselijää

      Hei eikö tähän löydy vastausta?

    • tyottomyyskassat

      Hei ja kiitos kysymyksestäsi!

      Koulutuksen keskeyttämisen syyt tutkitaan työ- ja elinkeinotoimistossa, joka ilmoittaa sitten työttömyyskassallesi tuleeko karenssia vai ei. Jos karenssi määrätään, sen ajalta ei valitettavasti voi saada edes soviteltua päivärahaa.

      Soviteltua päivärahaa voidaan muutoin maksaa henkilölle:

      - joka tekee osa-aikaista työtä työnantajan aloitteesta (enintään 75% työaika)
      - jonka päivittäistä tai viikoittaista työaikaa on lyhennetty lomautuksen johdosta
      - joka on vastaanottanut enintään kaksi viikkoa kestävän kokoaikatyön
      - jolla on tuloa sivutoimisesta yritystoiminnasta tai omasta työstä
      - jonka työnteko on estynyt sellaisen työtaistelutoimenpiteen takia, jolla ei ole riippuvuussuhdetta hänen työehtoihinsa tai työoloihinsa.

      Lisää tietoa sovitellun päivärahan hakemisesta ja maksamisesta löydät tästä linkistä: http://www.tyj.fi/default.asp?id=468 .

      Ystävällisin terveisin
      Tiina työttömyyskassasta

    • tyokkari

      Hei,

      kiitos kysymyksestäsi.

      Ilmoittaudu työ- ja elinkeinotoimistoon työnhakijaksi viimeistään ensimmäisenä työttömyyspäivänäsi, jos eroat koulutuksesta.

      Työ- ja elinkeinotoimisto (TE-toimisto) pyytää sinulta kirjallista selvitystäsi työvoimakoulutuksesta eroamisesta. Jos TE-toimisto katsoo antamasi selvityksen perusteella, että sinulla ei ole ollut pätevää syytä erota työvoimakoulutuksesta menetät oikeutesi työttömyysetuuteen 60 päivän ajaksi tai toistaiseksi.

      Mikäli selvityksessäsi perustelet eroamista työn vastaanottamisella, TE-toimisto kiinnittää ratkaisua tehdessään huomiota esimerkiksi aiempaan koulutukseesi, työhistoriaasi, kurssin kestoon, työn ammatin mukaisuuteen jne. Lyhytaikaiset kokoaikatyöt tai osa-aikatyöt eivät ole pääsääntöisesti päteviä koulutuksesta eroamisen syitä. Myöskään kulkuvaikeudet eivät lähtökohtaisesti ole pätevä syy erota koulutuksesta.

      terveisin Teppo työkkäristä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1335
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1165
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1080
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      61
      916
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      692
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      691
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      679
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe