Kokemuksia Kelasta

florac

Mieitin, löytyisikö tähän viestiketjuun Kelan toiminnasta meidän omaishoitajien kokemuksia, jos kaikki Kelan "tarinat" on samassa viestiketjussa, on helpompi lukea millainen Kela tänä päivänä on..

Kirjoittelen itsekin, kun ehdin... :)

8

203

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kelataas vähän..

Kyselin kerran Kelalta maksukatosta.
      Puolisolla oli todella paljon lääkkeitä, suuri osa niistä ns.kokonaan korvattavia, vain alin perusmaksu piti maksaa.
      Myö itselläni on monenlaista lääkitystä, allergiaan, vatsavaivoihin , nivelkipuihin, osteoporosoosiin...
      Kun aloitin puolison lääkityksestä, nainen tiskin takana tokaisi, itse sinä olet lääkkeiden suurkuluttaja....
      Olen puolisolleni omaishoitaja, siksi jouduin ottamaan esiin myös hänen asiansa.
      Kerta toisensa jälkeen tuli mieheni erityishoitotuen takia käsky maksaa takaisn kaikki noin vuoden ajalta, säikähdin ja soitin Kelaan, sieltä sanottiin että en ole enää omaishoitaja, miehesi on laitoshoidossa. Eivät olleet parin päivän vapaan jälkeen kirjanneet miestä palutetuksi kotiin, siis väärinkäsitys, jonka takia tarvittiin kova paperisota.
      Sama toistui kolmena vuonna peräkkäin!
      Ei kannata uskoa heti mitä sanotaan!

• sairaus maksaa
    • Yirgey3

Kela on laitos, johon kannattaa KAIKKEIN VÄHITEN LUOTTAA!
      Sen byrokratian määrän , mitä siellä harjoitetaan ja vaaditaan, et koskaan tule
      oppimaan. vain röyhkeimmät saavat sieltä avun ja lakisääteiset tuet.

• mie vaan,omaishoitur

Minulla kaikki pelittänyt kelan kanssa,nopeasti sain kelan vammaistukea puolisolleni,ja korvauskatto lääkkeisiin hoitui nopeasti,ei tarvinnut olla röyhkeä tai mitään,lääkärintodistus, jonka lekuri laittoi suoraaan ja netin kanssa hakemus,ja parissa viikossa päätös,eli hyvin mennyt!!Ja ystävällistä palvelua

• Omainen hoitajana

Näyttää riippuvan siitä minkälaisia asiakaspalvelijat ovat.
      On heissä ihan asiallisiakin, mutta myös todella hankalia.
      Sen olen huomannut että ainakin meillä neuvojen saaminen on kiven takana, vartioivat valtion rahakirstua kuin haukat, edes päivänselvät oikeudet yritetään mitätöidä.

• 15plus

Niin, kyllä mullakin on vahvasti se käsitys, että Kelan korvaukset summiltaan on jääneet jonnekin viime vuosituhannelle... ja se pahin, päätökset eri toimistoissa on ihan erilaiset.. vaikka kyse on ihan samasta vammasta.

• taitelija äitee

Minä erityisen nuoren äiteenä olen saanut usein taistella lapsemme tuki-asioista ja kuntouksesta..aina vastaus ollut ei vaikka lääkärien ja terapeuttien lausunnot selkeitä..ja viimeisin taistoni oli "taistella" nuoren kuontoutusrahasta ...siitäkin kielteinen päätös ja oikaisupyynnön jälkeen kielteinen päätös(yllätys?) ja sitten valituskierros sos.ja muutosturvalautakuntaan joka on kelasta irrallinen instituutio..no siellä vaan meni vuosi ja kelan kielteinen päätös kumottiin,,,ja lapsemme-erityisnuori saa kuntoutusrahan joka hänelle kuuluu! Ymmärrän hyvin miten monet ei jaksa taistella edes selvistä etuuksistaan kun eivät edes tiedä niistä mitään..miksi ei sossut tai kuntoutusohjaajat neuvo taviksia..no kela säästää..

• äiti minäkin

Juu se tässä tukiverkossa onkin puute, täällä meilläpäin kun ei ole palveluohjaajaa.

Kelasta: Joskus on joutuu soittamaan Kelalle, sieltä kun tulee päätös tai ilmoitus, jossa on asiaa hoitaneen henkilön nimi, kun soittaa Kelan puhelinpalveluun, niin odotusajat ovat välillä todella pitkiä, eikä meille tulevisssa paperissa ainakaan suoranumeroita ole ollut. Sitten siitä puhelimessa odottamista joutuu maksamaan normaalin minuuttihinnoittelen mukaan... kun on pienet tulot, niin kuluja tuostakin tulee..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      307
      6952
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      65
      2079
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1807
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      15
      1307
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1257
    6. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1190
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1166
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      54
      1086
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1041
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      288
      982
    Aihe