Kokemuksia Kelasta

florac

Mieitin, löytyisikö tähän viestiketjuun Kelan toiminnasta meidän omaishoitajien kokemuksia, jos kaikki Kelan "tarinat" on samassa viestiketjussa, on helpompi lukea millainen Kela tänä päivänä on..

Kirjoittelen itsekin, kun ehdin... :)

8

163

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kelataas vähän..

      Kyselin kerran Kelalta maksukatosta.
      Puolisolla oli todella paljon lääkkeitä, suuri osa niistä ns.kokonaan korvattavia, vain alin perusmaksu piti maksaa.
      Myö itselläni on monenlaista lääkitystä, allergiaan, vatsavaivoihin , nivelkipuihin, osteoporosoosiin...
      Kun aloitin puolison lääkityksestä, nainen tiskin takana tokaisi, itse sinä olet lääkkeiden suurkuluttaja....
      Olen puolisolleni omaishoitaja, siksi jouduin ottamaan esiin myös hänen asiansa.
      Kerta toisensa jälkeen tuli mieheni erityishoitotuen takia käsky maksaa takaisn kaikki noin vuoden ajalta, säikähdin ja soitin Kelaan, sieltä sanottiin että en ole enää omaishoitaja, miehesi on laitoshoidossa. Eivät olleet parin päivän vapaan jälkeen kirjanneet miestä palutetuksi kotiin, siis väärinkäsitys, jonka takia tarvittiin kova paperisota.
      Sama toistui kolmena vuonna peräkkäin!
      Ei kannata uskoa heti mitä sanotaan!

    • sairaus maksaa
    • Yirgey3

      Kela on laitos, johon kannattaa KAIKKEIN VÄHITEN LUOTTAA!
      Sen byrokratian määrän , mitä siellä harjoitetaan ja vaaditaan, et koskaan tule
      oppimaan. vain röyhkeimmät saavat sieltä avun ja lakisääteiset tuet.

    • mie vaan,omaishoitur

      Minulla kaikki pelittänyt kelan kanssa,nopeasti sain kelan vammaistukea puolisolleni,ja korvauskatto lääkkeisiin hoitui nopeasti,ei tarvinnut olla röyhkeä tai mitään,lääkärintodistus, jonka lekuri laittoi suoraaan ja netin kanssa hakemus,ja parissa viikossa päätös,eli hyvin mennyt!!Ja ystävällistä palvelua

    • Omainen hoitajana

      Näyttää riippuvan siitä minkälaisia asiakaspalvelijat ovat.
      On heissä ihan asiallisiakin, mutta myös todella hankalia.
      Sen olen huomannut että ainakin meillä neuvojen saaminen on kiven takana, vartioivat valtion rahakirstua kuin haukat, edes päivänselvät oikeudet yritetään mitätöidä.

    • 15plus

      Niin, kyllä mullakin on vahvasti se käsitys, että Kelan korvaukset summiltaan on jääneet jonnekin viime vuosituhannelle... ja se pahin, päätökset eri toimistoissa on ihan erilaiset.. vaikka kyse on ihan samasta vammasta.

    • taitelija äitee

      Minä erityisen nuoren äiteenä olen saanut usein taistella lapsemme tuki-asioista ja kuntouksesta..aina vastaus ollut ei vaikka lääkärien ja terapeuttien lausunnot selkeitä..ja viimeisin taistoni oli "taistella" nuoren kuontoutusrahasta ...siitäkin kielteinen päätös ja oikaisupyynnön jälkeen kielteinen päätös(yllätys?) ja sitten valituskierros sos.ja muutosturvalautakuntaan joka on kelasta irrallinen instituutio..no siellä vaan meni vuosi ja kelan kielteinen päätös kumottiin,,,ja lapsemme-erityisnuori saa kuntoutusrahan joka hänelle kuuluu! Ymmärrän hyvin miten monet ei jaksa taistella edes selvistä etuuksistaan kun eivät edes tiedä niistä mitään..miksi ei sossut tai kuntoutusohjaajat neuvo taviksia..no kela säästää..

    • äiti minäkin

      Juu se tässä tukiverkossa onkin puute, täällä meilläpäin kun ei ole palveluohjaajaa.

      Kelasta: Joskus on joutuu soittamaan Kelalle, sieltä kun tulee päätös tai ilmoitus, jossa on asiaa hoitaneen henkilön nimi, kun soittaa Kelan puhelinpalveluun, niin odotusajat ovat välillä todella pitkiä, eikä meille tulevisssa paperissa ainakaan suoranumeroita ole ollut. Sitten siitä puhelimessa odottamista joutuu maksamaan normaalin minuuttihinnoittelen mukaan... kun on pienet tulot, niin kuluja tuostakin tulee..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      332
      2878
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      106
      2174
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1630
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1154
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1032
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      993
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      950
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      148
      934
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      842
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      754
    Aihe