VW Vento hyvä vai paska auto?

Onkohyväostos?

Ensi auto olis hakusessa ja olen nyt katsellut VW Ventoja. Ei ole pahan hintasia, ja aika vähänajettuakin saa suht halvalla.
Minkälainen auto tuon on, en kaipaa nyt mitään mutu tietoa, vaan ihan Vento kuskien mielipidettä!

Tehoahan noissa ei ole nimeksikään mutta meneepä vähemmän menovettä.
Ja varmasti tulee kilometrejä parin vuoden aikana helvetisti, nii ei kannate mitään bensasyöppöä ostaa.
Eikä sen ensi-auton tarvikkaan mikää kärtynen olla, mopon jälkee tuntuu ventokin varmasti tehokkaalta.

Tyyppivikoja? Minne kertyy ruostetta?

Minkälainen talvella, lähteekö -30 asteen pakasesa tulille?

7

695

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvä ostos on!

      Minulla on ollut viimeiset 16 vuotta käyttö-autona 95 mallinen bensa vento. Tehoahan siinä ei ole paljoa, mutta koneen matalaviritteisyyden ansiosta sitä on lähes mahdoton saada rikki ajamalla. ja vento ei pakkasta pelkää. kerrankin se lähti käyntiin ensimmäisellä yrityksellä seisottuaan 2 viikkoa 30 asteen pakkasessa ilman lämmitystä! Ei ole vento muuten 350 000 kilometrin aikana jättänyt kertaakaan tielle!

    • hyvä on

      itellä vm-92 vento ja hyvin on palvellut mitä nyt muutamia kulutusosia on mennyt..

    • Hyvä auto

      Kaikissa Ventoissa menee virtalukon pohja, vaatii irrotustyökalun, jonka voit tehdä itse.
      Takaluukun alareuna ruostuu.
      Lattialla jalkatilan kohdassa olevien isojen kumitulppien ympäristöt ruostuu puhki.
      Airbakin niin sanottu kellojosi uusittava 100–150 €. (airbakin merkkivalo palaa jatkuvasti).
      Varsinkin punaisissa autoissa lakkapinta lähtee levyinä irti.
      Jakohihna suhteellisen helppo vaihtaa itse.
      Sähkövikoja ei juurikaan
      Tarkista öljyvuodot vaihteistossa, on aika hankala ottaa vaihteisto alas koneesta.
      Siinä ne huomioitavat ovatkin, itselläni nämä ilmenneet 370t/km aikana.

    • Felisia

      TD:nä ehkä paras VW mitä tehty,

    • moikk4

      auto on ihan kikkeli

      • Vetoakselin stefa

        Tarkista vetoakselien vaihteiston stefat, nämä vuotaa helposti ja vaihteistossa öljyvajaus. Siis, onko vaihteiston kylki märkä öljystä vetoakselin kohdasta.


    • volkisti

      Kuskinpuolen oven lukko reistaa pakkasella! Onko kenelläkään mitään neuvoa tähän ongelmaan. Ostin muutama viikko sitten -96 Venton ja muuten aika ok. mutta jo pari pakkasastetta jumittaa lukon. Lukkosulaa on mätetty ilman suurempaa vaikutusta. Muut ovet toimivat normaalisti.
      Lisäksi vikana että tuulilasin pyyhkijät lähtevät vähän väliä itsestään päälle ja myös pissapojan moottoria käyttää miten sattuu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      143
      10446
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      2983
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      206
      2809
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2117
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1868
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1689
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1616
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1587
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. 82
      1378
    Aihe