Maca-jauhe

Maca-jauhe*^*

Onko kellään kokemusta Maca-jauheesta vaihdevuosivaivoihin? Uskaltaakohan sitä käyttää turvallisin mielin, kun jos on hormonaalinen syöpä, niin sitä ei saa käyttää koska se kiihdyttää kasvaimen kasvua. Mistä sitä koskaan tietää jos sairastaa tietämättään. Kuitenkin sitä käytetään nykyään paljon. Yleensä sitä myydään luontaistuotekaupoissa, mutta huomasin viimeksi kun kävin Yliopiston Apteekissa että sitä oli sielläkin myytävänä.
Apteekki ei yleensä myy jos jollain tuotteella ei ole todettu olevan tutkittuja vaikutuksia. Siis mitään muotihömppää apteekit eivät myy.

9

5343

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maca-jauhe*^*
    • Miguli67

Hei

jatkoa edellisen kysyjän kysymykseen. Tekisi mieli Maca jauhetta alkaa käyttämään stressiin, muistivaivoihin ja jaksamisen lisäämiseen. Minulla on hormonikierukka ja olen jo 10 vuotta ollut siinä tilassa ettei minulla ole kuukautisia, ikäni on 43 v. Alkaakohan kuukautiset uudelleen, jos käytän Maca jauhetta, sitä EN TODELLAKAAN HALUAISI. Ihana on olla ilman joka kuukautisia rätti ja tampooni sulkeisia. Onko kenelläkään kokemusta Maca jauheesta ja hormonikierukasta? Syöpä mietityttää itsenänikin sekä Maca jauheen sisältämän tinan nikkeli pitoisuus, voikohan allergisoida?
      - superfood -

• kokeiluun

En sanois ihan noinkaan, että on turvallinen tuote, jos apteekki sitä myy. Taannoin siellä myytiin muistaakseni Menofem nimistä vaihdevuosiin tarkoitettua luontaistuotetta, joka sitten vedettiin pois markkinoilta. Sisälsi tähkäkimikkiä, joka oli aiheuttanut maksavaurioita vissiin. Se auttoi lukemani perusteella hyvin vv-vaivoihin. Myöhemmin luin jonkin kirjoituksen(gynen kirjoittaman), jossa kerrottiin siinä olleen liian isot annostukset kimikkiä ja pienemmällä sitä on turvallista käyttää.

Kylläkin tuo Maca vaikuttaa aivan fantastiselta tavaralta, että pitääkin heti ostaa sitä kokeiluun:D

• eimaca

Ja kattia kanssa! Ylimainostettu juttu, kannattaa ennemmin syödä mustikoita. Macalla vaabn käydään bisnestä. Ja ongelma on tosiaan korkeat vieraainepitoisuudet, niitähän on paljon jouduttu käännyttmään rajalta sen takia.

• mustikkaa

Mihin mustikat oikeesti auttaa? kun olen painanut niitä joka päivä 2-3dl vähintään viime kesästä asti. Hikoiluun ei ainakaan ja rillejä tarviin edelleen..

• Mummelille54

vaikutti seksuaaliseen halukkuuteen selvästi ; )) Sekin yksilöllistä,mutta Macan nauttimisessa suositellaan n, vkon taukoja. Mulle on kyllä vaikuttanut erittäin positiivisesti, varsinkin tuossa halukkuudessa,,,, ja muutenkin potkua tullut lisää.

Suosittelen, varmasti sopii kuulemma myös miehille niin molemmilla potkii sopivasti yhteen ; ))

• hiki/väsy/tressi

Hei mummelille54! Oletko käyttänyt Macajauhetta edelleen? Sulla on jo useampi kuukausi takana ja luultavasti tiedät mihin muuhun, kuin seksihaluihin on auttanut! Auttaisko vaihdevuosivaivoihin, kuten hikoiluun ja saamattomuuteen ja mielialaan virkistävästi?

• SaispaNukuttua
        hiki/väsy/tressi kirjoitti:

Hei mummelille54! Oletko käyttänyt Macajauhetta edelleen? Sulla on jo useampi kuukausi takana ja luultavasti tiedät mihin muuhun, kuin seksihaluihin on auttanut! Auttaisko vaihdevuosivaivoihin, kuten hikoiluun ja saamattomuuteen ja mielialaan virkistävästi?

Mäkin etsin äsken just samaan kysymykseen vastausta, että auttaako Maca myös vaihdevuosivaivoihin (sen tiesin, että sillä muita hyviä hormonaalisia vaikutuksia). Ainakin eksyin yhdelle blogille, jota pitää vaihdevuosien kanssa kamppaileva nainen (aika rankkojen, ilmeisesti) ja sillä oli aiheesta kokemusta. Siis tästä Macasta ja muistakin luontaisjutuista. Se blogi oli semmonen kuin: Kuumat aallot kuljettaa.

• MulleKanssa

Mä kävin kanssa kattomassa sen maca-jauhejutun tuolta blogista, siellä oli hyvä vinkki miten sen voi ottaa ilman että oksentaa :) Se on hyvä tietää, koska olen monesta paikkaa lukenut miten pahaa se on. Mutta näköjään toimivaa myös sen blogin pitäjän mielestä. Eli minä ainakin aion kyllä kokeilla. Siellä blogissa oli joku toinenkin yrttituote just vaihdevuosiin tehty, joku ihan suomalainen, hitsi en nyt muista nimeä, täytyy käydä se tsekkaamassa... Mutta siis löytyy vaihtoehtoja hormooneille.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin Enter-napilla tehdään miljardi euroa - Helsingissä

"Ei se nyt niin kovin ihmeelliseltä näytä. Tavallinen nappi, musta muovinpala, joka kököttää parikymppiä maksavan mustan
      Maailman menoa
      17
      10973
    2. Eipä tunnu se "pedofilia" huuto kiinnostavan

Lähinnä se sekohäirikkö ressukka joutuu itse vastaileen itselleen, mitään näkyvyyttä ei saa, palstalla ylipäätään on hyv
      Maailman menoa
      77
      10134
    3. Minulla ei ole ketään muita

Enkä halua ketään muita kuin sinut.
      Ikävä
      47
      4191
    4. 4,5 promillee

Aika rajut lukemat joku eilen puhaltanut.
      Suomussalmi
      24
      3892
    5. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      35
      3696
    6. Ben Z: "SDP ei ole ollut 50 vuoteen näin huolissaan velasta"

"– Olen ollut eduskunnassa noin 50 vuotta, eikä SDP ole koskaan ollut niin huolissaan velasta kuin nyt. Se on tietysti h
      Maailman menoa
      56
      3584
    7. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      41
      3433
    8. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
      Maailman menoa
      7
      3335
    9. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      53
      3123
    10. Voiku saisi sen sun

Rakkauden kokea. Tykkään susta niin paljon edelleen.
      Ikävä
      42
      2845
    Aihe