Onko kellään kokemusta Maca-jauheesta vaihdevuosivaivoihin? Uskaltaakohan sitä käyttää turvallisin mielin, kun jos on hormonaalinen syöpä, niin sitä ei saa käyttää koska se kiihdyttää kasvaimen kasvua. Mistä sitä koskaan tietää jos sairastaa tietämättään. Kuitenkin sitä käytetään nykyään paljon. Yleensä sitä myydään luontaistuotekaupoissa, mutta huomasin viimeksi kun kävin Yliopiston Apteekissa että sitä oli sielläkin myytävänä.
Apteekki ei yleensä myy jos jollain tuotteella ei ole todettu olevan tutkittuja vaikutuksia. Siis mitään muotihömppää apteekit eivät myy.
Maca-jauhe
9
5114
Vastaukset
- Maca-jauhe*^*
Tässä vielä tietoa Macasta.
http://www.superfoodit.com/maca.html - Miguli67
Hei
jatkoa edellisen kysyjän kysymykseen. Tekisi mieli Maca jauhetta alkaa käyttämään stressiin, muistivaivoihin ja jaksamisen lisäämiseen. Minulla on hormonikierukka ja olen jo 10 vuotta ollut siinä tilassa ettei minulla ole kuukautisia, ikäni on 43 v. Alkaakohan kuukautiset uudelleen, jos käytän Maca jauhetta, sitä EN TODELLAKAAN HALUAISI. Ihana on olla ilman joka kuukautisia rätti ja tampooni sulkeisia. Onko kenelläkään kokemusta Maca jauheesta ja hormonikierukasta? Syöpä mietityttää itsenänikin sekä Maca jauheen sisältämän tinan nikkeli pitoisuus, voikohan allergisoida?
- superfood - - kokeiluun
En sanois ihan noinkaan, että on turvallinen tuote, jos apteekki sitä myy. Taannoin siellä myytiin muistaakseni Menofem nimistä vaihdevuosiin tarkoitettua luontaistuotetta, joka sitten vedettiin pois markkinoilta. Sisälsi tähkäkimikkiä, joka oli aiheuttanut maksavaurioita vissiin. Se auttoi lukemani perusteella hyvin vv-vaivoihin. Myöhemmin luin jonkin kirjoituksen(gynen kirjoittaman), jossa kerrottiin siinä olleen liian isot annostukset kimikkiä ja pienemmällä sitä on turvallista käyttää.
Kylläkin tuo Maca vaikuttaa aivan fantastiselta tavaralta, että pitääkin heti ostaa sitä kokeiluun:D - eimaca
Ja kattia kanssa! Ylimainostettu juttu, kannattaa ennemmin syödä mustikoita. Macalla vaabn käydään bisnestä. Ja ongelma on tosiaan korkeat vieraainepitoisuudet, niitähän on paljon jouduttu käännyttmään rajalta sen takia.
- mustikkaa
Mihin mustikat oikeesti auttaa? kun olen painanut niitä joka päivä 2-3dl vähintään viime kesästä asti. Hikoiluun ei ainakaan ja rillejä tarviin edelleen..
- Mummelille54
vaikutti seksuaaliseen halukkuuteen selvästi ; )) Sekin yksilöllistä,mutta Macan nauttimisessa suositellaan n, vkon taukoja. Mulle on kyllä vaikuttanut erittäin positiivisesti, varsinkin tuossa halukkuudessa,,,, ja muutenkin potkua tullut lisää.
Suosittelen, varmasti sopii kuulemma myös miehille niin molemmilla potkii sopivasti yhteen ; ))- hiki/väsy/tressi
Hei mummelille54! Oletko käyttänyt Macajauhetta edelleen? Sulla on jo useampi kuukausi takana ja luultavasti tiedät mihin muuhun, kuin seksihaluihin on auttanut! Auttaisko vaihdevuosivaivoihin, kuten hikoiluun ja saamattomuuteen ja mielialaan virkistävästi?
- SaispaNukuttua
hiki/väsy/tressi kirjoitti:
Hei mummelille54! Oletko käyttänyt Macajauhetta edelleen? Sulla on jo useampi kuukausi takana ja luultavasti tiedät mihin muuhun, kuin seksihaluihin on auttanut! Auttaisko vaihdevuosivaivoihin, kuten hikoiluun ja saamattomuuteen ja mielialaan virkistävästi?
Mäkin etsin äsken just samaan kysymykseen vastausta, että auttaako Maca myös vaihdevuosivaivoihin (sen tiesin, että sillä muita hyviä hormonaalisia vaikutuksia). Ainakin eksyin yhdelle blogille, jota pitää vaihdevuosien kanssa kamppaileva nainen (aika rankkojen, ilmeisesti) ja sillä oli aiheesta kokemusta. Siis tästä Macasta ja muistakin luontaisjutuista. Se blogi oli semmonen kuin: Kuumat aallot kuljettaa.
- MulleKanssa
Mä kävin kanssa kattomassa sen maca-jauhejutun tuolta blogista, siellä oli hyvä vinkki miten sen voi ottaa ilman että oksentaa :) Se on hyvä tietää, koska olen monesta paikkaa lukenut miten pahaa se on. Mutta näköjään toimivaa myös sen blogin pitäjän mielestä. Eli minä ainakin aion kyllä kokeilla. Siellä blogissa oli joku toinenkin yrttituote just vaihdevuosiin tehty, joku ihan suomalainen, hitsi en nyt muista nimeä, täytyy käydä se tsekkaamassa... Mutta siis löytyy vaihtoehtoja hormooneille.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 856483
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2905454Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii984151- 522900
- 272874
- 1202093
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua472030Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘991767- 721301
PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden1591151