Mulla on reilun vuoden ikäinen Acerin pöytäkone,joka pitää hirveetä meteliä tuulettimen putsauksesta huolimatta(olen korvapuikoilla putsannut sen verran kun saa),onko uuden tuulettimen vaihto vaikeeta,olen ajatellut Noctua NF-S12 tuuletinta??
Onko normaalia,että tunnin aukiolon jälkeen tuulettimen tausta on aikas kuuma(kai ku joutuu viimestä päivää pyörittämään)
tuulettimen
4
56
Vastaukset
Jos vaihtelet siihen tuulettimen kaltaisia perusrakenteen osia, menetät oitis kuluttajansuojan virhevastuun (Suomessa ainakin 2 vuotta). Vaihtamisen helppoudesta en osaa sanoa.
Toivottavasti Acer sentään oli halpa. Eiköhän.- fundamentalist
"Onko normaalia,että tunnin aukiolon jälkeen tuulettimen tausta on aikas kuuma(kai ku joutuu viimestä päivää pyörittämään) "
Ei se tuuletin itse paljoa lämpöä pysty kehittämään, joku muu siellä
koneessa nyt lämpenee.
Konettasi tuntematta en osaa sanoa mikä.
Onko sinulla joku ylitehokas pelinäytönohjain?
Jos ääni on pelkkää ilman puhinaa on tuulettimen osalta kaikki ok,
mutta muuten saattaa olla että tuulettimen siivet hankaavat
johonkin tai sen laakeri olla menossa.
Ja mites kotelossa olevat muut reiät joista korvausilma tulee/menee,
ovatko ne täysin auki? Olen melkein satavarma, että tuollaisten halpiskoneiden orkkistuulettimet ovat halvimmasta (ja huonoimmasta) päästä mitä markkinoilta löytyy. Noctua taas on kalleimmasta päästä, mutta sen kohdalla ei hinta/laatusuhde (kuulemma) ole oikein kohdallaan. Noctuat ovat kyllä hiljaisia, mutta ihmekös tuo kun eivät ilmaakaan siirrä minnekään, ja nuo s-mallit kuulemma vielä kaikkein huonoiten ellei se saa varmasti esteettömästi korvausilmaa.
Ei ehkä paras, mutta varma ja hinta/laatu -suhteeltaan edullinen sekä hyvin saatavissa oleva kotelotuuletin voisi olla vaikka Nexus (esim. http://www.verkkokauppa.com/fi/product/24232/xkcd/Nexus-PWM-Series-Silent-Fan-120mm-kotelotuuletin ).
Tuulettimen tausta on tietenkin kuuma, jos tuuletin on onnistunut siirtämään kuumaa ilmaa kotelosta sen ulkopuolelle. Se kertoo ainakin siitä, että tuuletin todella on tarpeellinen (ilmanhan kuuma ilma jäisi kotelon sisälle eikä kuuma ilma voi mitenkään jäähdyttää koneen lämpiäviä komponentteja).
Huolehdi myös siitä, ettei kuuma ilma jää seisomaan sinne kotelon taakse. Ei siis konetta minnekään ahtaaseen koloon.Ainiin, yhteen kysymykseen unohtui vastata:
»onko uuden tuulettimen vaihto vaikeeta»
Ei todellakaan, jos osaat avata neljä ruuvia ja irrottaa yhden liittimen sekä tehdä päinvastaiset toimenpiteet uuden tuulettimen kanssa (ja sitä liitintä ei oikein voi edes väärin laittaa). Nexuksen tapauksessa ei tarvitse edes ruuvata tuuletinta paikoilleen, vaan se kiinnitetään koteloon pienillä silikonituteilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h572960Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062741- 332549
Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv382451Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.501938Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151569- 321483
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061287- 1771213
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.731070