Jos olet lahjakas kielissä, niin kannattaa harkita suomen kielen tulkiksi ryhtymistä. Suomen tulkeista alkaa olla jo pulaa EU:ssa, joten työllisyysnäkymät ovat erittäin hyvät. Työpaikka on käytännössä varma sen jälkeen kun sen saa sillä EU:n massiivisesta byrokratiakoneistosta ei potkita ihmisiä pihalle. Työsuhteen edut ovat EU:ssa selvästi paremmat kuin Suomessa: palkat ovat korkeammat (lähtöpalkka melkein jo kovempi kuin Suomessa 15 vuoden työkokemuksella), veroprosentti on alhaisempi, verottomia päivärahoja saa, erilaisia ylimääräisiä tukia mm. ekstralapsilisän muodossa jne. Jos itse olisin vasta kirjoittanut niin pyrkisin tälle uralle, mutta itselleni se on jo myöhäistä.
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Turun Sanomat Suomen kielen tulkkaus vaarassa EUssa/1135266310879
Idea jatkokoulutusta miettiville
10+17
3
78
Vastaukset
- 3252t35ghg
Lähinnä tämä Suomen Yhdysvaltojen suurlähettilään ammatti on tähtäimessä.
Herää kysymys, että mikset itse lähde?
- Bulkkitulkki
Ei tulkiksi niin vain ryhdytä, kyllä siinä saa aika paljon opiskella ja pää pitää olla suhteellisen hyvä. Työ on erittäin vaativaa ja raskasta. Työajat ja -paikat eivät aina ole ollenkaan ihanteelliset. Työn jatkuvuudesta ei välttämättä ole mitään takeita - missäpä työssä nykyään olisi. Nuppi pitää saada nollattua työn jälkeen, muuten ei tule mitään.
Näin sanoo kolmen kielen koulutettu tulkki, minä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja2082824Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1672501Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1061162- 67990
Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies123982Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait267942Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka317909Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a20899Lapsien pakko kasteesta on luovuttava.
Eikö olisi parempi siirtää kaste rituaali rippikouluun,kun 15v.tietävät jo itse haluaavatko tulla kastetuksi juutalais-k507858Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22768