2 MIN. MONOLOGIN ETSIMINEN ELOKUVASTA

Täysin neuvoton

Hei,

Minun pitäisi esittää 2 minuutin MONOLOGI, mutta etsiä se ELOKUVASTA. Elokuvissa nyt yleensä on dialogeja, tai useampia ihmisiä puhumassa. Tämä on osoittautunut minulle todella vaikeaksi.

Kaksi kysymystä "minua viisaammille".

1.
Koska yleensä kukaan ei puhu kahta minuuttia elokuvassa, otanko vain valitsemani naisen/miehen pitkähkön vuorosanan ja esitän sen, vaikka lopussa välissä jollakulla onkin oma vuorosana? Siis saako jättää aukkoja siihen kohtaan, jossa toisen pitäisi sanoa jotain? Vai miten tämä esitetään?

2.
Monologi on helpompi esittää. Olen surffannut netissä, enkä ymmärrä MISTÄ LÖYDÄN 2 MIN. MONOLOGIN ELOKUVASTA itselleni. Osaako kukaan jelppiä? Vielä englanniksi...

Ja teatterin harrastajat voisivat antaa kaikenlaisia vinkkejä. Rooli/Mainos olisi tv:tä varten, ei teatteria.

KIITOS PALJON APUA ANTAVILLE!

T. Täysin neuvoton

6

2860

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bergmanin leffoissa on monologeja. Tarvittaessa yhdistelisin tekstistä järkevän monologin. Lähtökohtaisesti Hollywood ja mainstream leffoista on turha etsiä monologeja, mutta jos menet Tarkovski, Bergman, Resnais yms linjalle niin alkaa kyllä löytymään...

Vinkki monologin esittämiseen: Älä yritäkkään esittää sitä kuin teatterimonologia. :)

• Täysin neuvoton

Hei,

Tosi upeeta kuulla toi - enpä tiennyt!

Saanko siis katkaista tarvittaessa jonkun repliikin pois, joka häiritsee minun monologiani? Mulla on yksi vastaus häiritsemässä : "Totta kai." -repliikki mun monologia. Voinko sen siis jättää pois? Ja muuta tarvittaessa? Siksiko manuscripteissä on (cut)?

Joo, arvelinkin et teatterissa on ihan eri eleet. Onkos tv enemmän mimiikkaa kuin eleitä???

Kiitos paljon - neuvoja tarvitaan TODELLA!

T. Täysin neuvoton

• Jos ei ole kiellettyä tekstin pilkkominen niin senkus pilkot. Ja käsiksessä ei ole cut sen takia, vaan se viittaa leikkausta tilasta toiseen tai johonkin muuhun hetkeen.

Teatterin tekemisen ja television ero, öh... Aiheesta on kirjoitettu paljon kirjoja, joten tyhjentävästi tuohon vastaaminen on aika toivoton juttu. Tv ei ole sen enempää tai vähempää mimiikkaa, tv on enemmän "sisäistä" tekemistä. Teatterissa pitää fyysistää paljon, telkkarissa me nähdään tarvittaessa sun silmätkin, joten keskeisempää on selkeät ajatukset ja pieni tekeminen (noh, pieni tekeminen teatteriin verrattuna). Teatteri näyttelemisen ja televisio näyttelemisen ero on kuin pikaluistelussa ja jääkiekossa. Molemmissa ollaan jäällä luistimet jalassa, mutta siihen se yhtäläisyys sitten loppuukin.

• Täysin neuvoton

Hei,

Kiitos paljon neuvoista! Nyt olen viisaampi!!! :)

Mutta toteutus kummassakaan ei ole helppoa... Öööh... Jännittää... :)

T. Täysin neuvoton

• captain quint

Hollywood leffoissakin voi olla hyviä monologeja kuten Robert Shaw:n esittämä kippari Quint v. 1975 Jaws eli Tappajahaissa. Roy Scheider Richard Dreyfuss ja Shaw ryypiskelevät veneen keittiössä ja Quint rupea kertomaan miten japanilaiset torpedoivat USS Indianapoliksen ja upottuaan, matruusit olivat haitten armoilla. Siitä saa pariminuuttia. Voi myös yhdistellä repliikkejä.

• Täysin neuvoton

Suurkiitos kaikille vastaajille! Autoitte paljon!!!

T. Täysin neuvoton

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      350
      8948
    2. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2581
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      69
      2368
    4. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      179
      1955
    5. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1552
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1401
    7. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1347
    8. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      184
      1328
    9. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      60
      1320
    10. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      42
      1227
    Aihe