Kos vastaan Korfu

lomalle lomps__

Elikkäs Syyskuun lopussa olisi tarkoitus lähteä viikoksi reissuun. Ollaan kolmekymppinen pariskunta. Aiempaa kokemusta Kreikan saarista Kreetalta ja Rodokselta. Onko Kossilla meininki jo rauhottunut syyskuun lopussa? Emme ole menossa bilettämään vaan viettämään rauhallista lomaa. Mielellään otetaan vinkkejä vastaan; sekä plussia, että miinuksia ks. paikoista.

3

652

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Travelling Man

Enpä muuta osaa sanoa kuin että ottakaa tarpeeksi rahaa mukaan. Kävin Kossilla vuonna 2002, ja keskustassa sataman lähellä tavallisin oluttuopin hinta oli neljä euroa. Mistään sitä ei saanut alle 3,50 euron. Siis yhdeksän vuotta sitten! Ruokaa sentään sai ravintoloista kohtuulliseen hintaan.

Niinpä olen sen jälkeen kiertänyt Kossin kaukaa.

• jdofivf

Hei, olemme lähdössä Kosille kahden viikon päästä.Kirjoittelen kokemjuksista,sit kun palaamme.

• Ei ainakaan Kosille

Tulin perjantaina Kosilta ja minulle saari oli pettymys. Edellisen toteamus paksusta lompakosta on totta. En kaljan hinnasta tiedä, mutta syöminen oli ainakin kalliimpaa kuin Suomessa. Bussien hinnat on kalliita ja ruoka kaupassa on myös kalliimpaa kuin Suomessa.

Saari on pieni ja jos menisin uudestaan niin vuokraisin auton heti alkuun viikoksi. Keskusta on nopeasti nähty ja bussit kulkee harvoin. Hotelli kannattaa valita Lambin puolelta. Toisen puolen rannat on satamassa. Hiekkarantaa ei ole missään Kosin kaupungin alueella ja jos haluaa nauttia merestä niin auto on välttämäton.

Turkki näkyy ja Bodrumiin saa ostettua iltaisin lippuja satamasta 20 e kappale, tai matkatoimistoista, joiden hinnat vaihtelevat. Bodrum oli iloinen yllätys: siisti, edullinen, vehreä (verrattuna Kosiin) ja kauppiaat eivät olleet niin pahoja kuin jossain muualla. Jos ei kysynyt hintaa, niin sai melko rauhassa katsella kauppakujilla. Ja city-tour oli sitten se pettymys: matka super-kalliiseen kultasepänliikkeeseen, en menisi uudestaan. Laiva oli 1,5 tuntia myöhässä perillä ja lähti takaisin 30 min myöhässä, mikä oli ennakkoon ilmoitettu. Kannattaa mennä nopeammalla laivalla. Itse mentiin sillä 35 min. kestävällä, joka todellisuudessa kesti 55 min. Kantosiipi alusten luvataan menevän 20 min. Todellisuutta en tiedä.

Varmaan riippuu mitä haluaa, viihtyykö Kosilla. Vilske baarikadulla on iltaisin melkoinen jo toukokuussa, en sitten tiedä syyskuusta. Muuten tuntui, että on aika "hiljaista", siis jos kaipaa jotain aktiviteettia. Minulle saari oli liian pieni ja loman pilasi epäonnistunut hotellivalinta, jossa sai kärsiä liikenteen melusta rantalomalla ilman rantaa. Tarkoitan sitä, että satama 4:n metrin kivikkokaistaleella, mihin on laitettu rantatuoleja ei vastaa minun mielikuvaa rannasta. En menisi uimaan.

Saari ei myöskään ollut mielestäni mitenkään kaunis, ilmat kyllä oli hyvät ja on varmaan syksylläkin.

Tulihan vuodatus. Huono loma ja laukut on vieläkin lentoasemalla perjantaisen työnseisauksen vuoksi. Semmosta...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      16
      7200
    2. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      199
      2597
    3. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      108
      2170
    4. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      76
      1598
    5. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      191
      1119
    6. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      43
      1005
    7. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      46
      999
    8. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      99
      951
    9. Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."

Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka
      Tv-sarjat
      6
      753
    10. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä
      45
      749
    Aihe