Ollaan ajateltu muuttaa Kajaaniin, miehellä töitä siellä. Mikä olisi sellainen rauhallinen asuinalue? Missä on yläkoulut?
Minne asumaan
76
3485
Vastaukset
- kankaalainen
Laajankankaalla.
- lökäpäksy
Lehtikagas samalainen ja vielä pahempi kuin muut,läkäpöksyjä täynnä koko alue.
- Ei pullossa kasvanu
Pahin asuin alue Huuhkajavaara (moni ei osaa erottaa huuhkajavaaraa lohtajasta joka todella hyvä asuin alue nykyään vaikka tummaihoisia jonkin verran onkin vuokrataloissa) Itse kammoksun Laaja- ja Lehtikangasta.. ja Huuhkajavaaraa.
- Teppanalainen
Teppana. Rauhallinen alue, todella lähellä keskustaa, mutta ei ole mikään betoniviidakko. Luontoa lähellä jos tykkää. Ei juuri ole maahanmuuttajia. Koulut on kylläkin toisella laidalla kaupunkia.
- tytsy etelästä
tarkotus on löytää rauhallinen ja turvallinen asuinpaikka. Miten bussit kulkevat Kajaanissa? Katselin aikatauluja, ei kovinkaan monipuolista. Miten kuljetusalalla saa töitä? Miten esim Teppanasta lapset kulkevat kouluun?
- kauas on pitkä matka
Kajaani on sen verran pieni kaupunki, että bussien sijasta suosittelen polkupyörää (jos ei siis ole autoa käytössä).
Itse olen muuttanut tänne myös etelästä. Töitä on ollut koko ajan (vakituisia työsuhteita). Ehkä on ollut tuuria, että olen pärjännyt ilman suhteita? - Suomessa ei busseja
Ei täällä ole busseja, täällä kulkee suomalaiset Linja-autot.
- ohooooooooooooooooo
Suomessa ei busseja kirjoitti:
Ei täällä ole busseja, täällä kulkee suomalaiset Linja-autot.
niinpä
- Puoli tumma
Ja vai sitä meinataan tulla sossun asikkaaksi,ei täälä töitä ole.
- tytsy etelästä
Ei todellakaan sossun asiakkaaksi, kyllä töitä löytyy aina kun vaan viitsii hakea ja tehdä. Millainen asuinpaikka on Kättö. Miehellä työpaikka Kajaanissa, itse asun lasten kanssa 700 kilsan päässä, tämäkään vaihtoehto ei ole perheelle kovinkaan hyvä pitemmän päälle. Esim. kaikki kuljetusalan työt eivät tule edes julkiseen hakuun vaan niitä pitää käydä kysymässä isännältä itseltä.
- teppanalainen
Kajaanissa on töitä lähinnä hoitoalalla, jos on nöyrä ja tyytyy pätkätöihin, mutta muuten on paikoista kova kilpailu. Toimistopaikkoihin on yleensä satoja hakijoita. Itse hain määräaikaista hommaa ja hakijoita oli kymmeniä (sain paikan) vaikka aika liuta oli toivomuksia työnantajalla. Täällä on ongelmana isot suvut ja kaikki tuntevat toisensa, joten ulkopuolisen on vaikeampi saada töitä kuin paikkakuntalaisen. Mies sai töitä suhteilla, mutta itse olen joutunut tekemään hurjasti töitä jokaisen työpaikan eteen. Jokaiseen työkkärin tukipaikkaankin on ihmisiä tyrkyllä pilvin pimein. Siivoustöitäkn hain työttömänä ollessa, en päässyt, enkä kassalle.
Minä olin ennen Kajaanin tuloa tottunut saamaan töitä helposti ja kuvittelin, että täältäkin saa. Etelä-suomesta tarjottiin töitä, mutta mies ei antanut lähteä. Nyt sitten pätkää pätkän perään, heti lähden pois kun nuorimman koulu on loppu ja mies saa tehdä mitä lystää.
Teppanasta on alle 2 km kouluun. Yläteppanan kaupunginasunnoissa on talokohtaisesti levottomia porukoita, mutta kuurnantien-eliaksentien seutu on rauhallista. Enimmäkseen asuu mummoja. Teppanan alakoulu on lakkautusuhan alla ollut jo pitkään. Lyseolle on 10 minuutin matka, keskuskoululle vartti. Siinäpä ne yläkoulut on.
Millaista asuntoa etsitte? Omakotitaloja ei teppanassa ole kuin muutama, aniharvoin myynnissä, muutama rivitalo löytyy eikä niissäkään ole paljon myytävää. Yleensä Teppanassa on aika vähän isoja asuntoja ja hinta on kohtalaisen kova, alue maksaa. Kättö ja Kuurna on aika keskiluokkaista suht. rauhallista aluetta. Mistään ei voi sanoa, kun missä tahansa voi tulla veemäinen naapuri. Meidänkin talossa on ajoittain ollut 1-2 rauhatonta perhettä tai asukasta, mutta muuten aika rauhallista. Kätössä ei ole nykyään yläkoulua, mutta eipä sieltä keskustaan pitkä matka ole. Hetteenmäessä on paljon uutta mökkiä ja samoin Kylmällä, kummastakin on vähän matkaa kouluihin mutta niistä kai jo kulkee bussit. Nakertajassakin on rauhallisia ja rauhattomia alueita.
Itse jos omakotitaloa etsisin, niin Kuurnasta katsoisin ensisijaisesti tai sitten tuolta maaseutualueilta. Kerrostalo keskusta tai Teppana, eli jos teppanasta muuttaisin jonnekin niin korkeintaan keskustaan. Rivaria kanssa etsisin Kuurnasta. Oksatietä kannattaa tosin välttää, siellä tapahtuu murhia.
- P S
TURVALLINEN asuinpaikka? paltaniemellä ja pussi ja kassi kulkee...ps.eikä ole rotusortoo...
- Teppanalainen
Peruskoulujen yläkoulut sijaitsee keskustan tuntumassa, joten eipä sinne ole pitkä matka Teppanasta. Tajusin tuon yläkoulun vähän eri tavalla, sori. Teppanasta ajaa pyörällä keskustaan 5 minuuttia.
- tytsy etelästä
Alkuun ihan vuokra-asuntoa. Kajaanin pietarin sivulla olen käynyt katselemassa, eikä ne vuokrat ole sen kovempia kuin täällä etelässäkään. Aika samoissa on hinnat. Kättö, Lohtaja, mitä siellä nyt olikaan vapaana...
Mitä töihin tulee omaan kaksi koulutusta, toinen hoitoalalle ja toinen kuljetusalalle, tosin hoitoalan pätkätyöt eivät kovinkaan kiinnosta niitä tuli tehtyä vuosia ennen kuljetusalalle siirtymistä.
Oksatie, murhia? Käsittää mitä?? - Teppanalainen
Oksatiellä Kätössä asuu laitapuolen kulkijat. Ei sinne Pietari laitakaan ketään tavallista tallaajaa.
- huulohta
minä kiertäisin ainakin huuhkajavaaran ja lohtajan kaukaa.
- näin on
MOEKKA! en luule koska tiedän,että sinäkin täältä lähtiessä paskannat housuun/vaippaan yhtä pahanhajuisen,kuin muutkin IMMEISET?
- vaari vaan
Taitaapa olla vain provo tämäki aloitus hehehheheheh vai töitä ???? rantapuiston penkillähän taitaa päivänäsä ukkoski viettää.Täällä ei ole muutako eläkeläisiä ja työttömiä,minäki olen yksi niistä eläkeläisistä.
- tytsy etelästä
lieneekö samalla penkillä kun kerran näytät tuntevan... ei todellakaan!!! Työtä tekeviä ihmisiä ollaan!!!!
- 0008
tytsy etelästä kirjoitti:
lieneekö samalla penkillä kun kerran näytät tuntevan... ei todellakaan!!! Työtä tekeviä ihmisiä ollaan!!!!
Ja paskat sinähän valehtelet,provon olet laittanu tänne että haukuttais Kajaanin asutus alueita.Huomaahan tuon jo Erkkiki,etelästä hehehehehe luusereita olette.
- tytsy etelästä
0008 kirjoitti:
Ja paskat sinähän valehtelet,provon olet laittanu tänne että haukuttais Kajaanin asutus alueita.Huomaahan tuon jo Erkkiki,etelästä hehehehehe luusereita olette.
Ehkä luulet tätä provoksi, olemme todellakin ajatelleet että muutaisin lasten kanssa mieheni perässä. Asuu yksiössä, sinne emme kaikki mahdu joten pitää ajatella isomman asunnon vuokraamista. Se että laitoin matkaksi 700 km, on ehkä vähän yläkanttiin laitettu lähempänä 600 kuin 700 km, siihenkin joku takertui.
Siksi kyselen asuinalueiden perään, koska en tunne Kajaania yhtään tiedän missä on ABC Lohtaja ja missä mieheni asuu tällä hetkellä. Linja-autoaseman löydän myös.
Ihan asiallisesti olen asiaa täällä kysynyt, ketä sen paremmin tietää kuin Kajaanilainen itse millainen paikka se on asua ja missä on eniten ongelmia. Koska en halua muuttaa mihinkään ongelmapesäkkeeseen...
Kummallista vaan että kaikki pitää vääntää ja kääntää vittuiluksi.
- Oksatie eliitille
Jos olette normaalia etelän sakkia niin Oksatien pääty on sopivaa kulttuurialuetta. Siellä ja huuhkajanvaarassa kulttuurit ihanasti kohtaavat. Eipä kenenkään toiveissa voisi enempää olla. Näissä paikoissa on monien toiveet toteutuneet.
- zimppazamppa
täällä tilhitiellä on varsin rauhallista, ainakin täällä kaupungin rivitaloissa.
- tytsy etelästä
Hei, tää ei todellakaan ole provo, kuten laitoin että miehelläni on töitä Kajaanissa, itse asun lasten kanssa 700 kilsan päässä, tapaamiset ovat todella harvakseltaan. Tässä nyt tuntuu ettei kukaan ota vakavasti kyselyjäni. Mikä on normaali etelän sakki? Tolloja taitavat kaikki olla myös siellä päin Suomea!!!! Ehkä kaikille ei ole töitä siellä tarjolla, riippuu mitä haluaa ja mihin kykenee... No antaa olla...
- Ukko Kajaanista
Et sitte asu Suomessa kun täältä ei tule minnekkään 700 sataa kilonmetriä.
- hhhhhgggghhhh
Ukko Kajaanista kirjoitti:
Et sitte asu Suomessa kun täältä ei tule minnekkään 700 sataa kilonmetriä.
Etkö ole kuullut sitä sanontaa, että Helsingistä Kajaaniin on paljon pitempi matka kuin Kajaanista Helsinkiin. koskee mitä tahansa paikkakuntaa kehä3 ulkopuolella, eli helsinkiläisten mielestä heidän matkansa ylöspäin on pitempi kuin muiden heille.
- terwetulemas
Kerro ikä ja kuppikoko niin tietää voisiko susta tehdä vaikka kahvilatyöntekijän tai tarjoilijan kaljabaariin.
- Teppanalainen
Voi luoja. Kyllä taas kajaanilaiset idiootit osotti idioottimaisuuttaan ja piti tulla taas typeriä huutelemaan tänne asialliseen keskusteluun. Hohhoijjaa. Joka kerta sama homma.
- Savon sudeetti
Tuota se sukupolvien kainuulainen tapa tekee, kun puolisoa ei koskaan oteta pikkuserkkua kauempaa. Tuloksena saadaan näitä sisäsiittoisia tyhjän mölisijöitä, joista ei kerta kaikkiaan ole asialliseen keskusteluun.
- Anonyymi
Tyypillistä
- aethaetbaegbaegbaetb
Purola - Puistola on parhaasta päästä, tarjolla kylläkin vain omakoti ja paritaloja.
Rauhallista aluetta, hyvtä yhteydet joka paikkaan. Tosin vain yksi kauppa. - Susanna_
Kannattaa lukea Koti-Kajaania netissä (http://www.koti-kajaani.fi) ja etsiä asuntoa yksityiseltä. Kaupungin vuokra-asunnot kannattaa kiertää kaukaa. Kainuun asuntomarkkinat myös välittää yksityisten asuntoja, Fonectasta löytyy sähköpostiosoite.
Itse en muuttaisi seuraaviin: Lohtaja, Huuhkanavaara, Oksatie..
Ota myös huomioon, että kesäisin monessa kaupunginosassa ei bussit kulje ollenkaan ja muutenkin kulkevat niin, että ei ole mitenkään mahdollista bussilla käydä töissä. Toisin sanoen, kannatan tuota pyörällä kulkemista sinulle tai sitten auton ostoa. Tosin täällä ei kyllä välimatkatkaan ole kovin pitkiä joten pyörällä kyllä pärjää hyvin. Moni aikuinenkin kulkee myös skootterilla. Halpaa ja lyhyiden välimatkojen takia varsin kätevää. Talvella kyllä ei tosin käytännöllistä. - tytsy etelästä
Katselin noita aikatauluja, ei kovin usein näytä kulkevan bussit. Ja tiedoksi se 700 km on noin arvio ei tarkkaan mitattu. Omalla autolla joutuisin kuitenkin kulkemaan työmatkat. Näköjään asiattomiakin viestejä tulee, kertoo vaan ihmisen pienuudesta.
Täytyy tutkia asiaa. Kiitän asiallisista vastauksista =D- tytsy etelästä
Tarkoitin itseäni kun laitoin asiattoman viestin.
- tytsy etelästä
Tarkoitin itseäni kun laitoin asiattoman viestin.
tätä en todellakaan ole itse laittanut.. voi elämän kevät... en asiattomia viestejä laittele.. mutta jätetään tämä asia tähän..
tytsy etelästä.... se aito ja oikea - tytsy etelästä
tätä en todellakaan ole itse laittanut.. voi elämän kevät... en asiattomia viestejä laittele.. mutta jätetään tämä asia tähän..
tytsy etelästä.... se aito ja oikeaOlen sitä paitsi uskovainen niin olen rehellinen.
- Marmajatta
Näin muualta tulleena sanoisin, että harkitse vielä. Itse tullut kainuulaisen miehen mukana ja ei täällä hiukan sisäsiittoisessa maakunnassa oikein tykätä porukoista, joilla ei ole kainuulaisia sukulaisia. Työelämässäkin pärjää parhaiten se, joka marmattaa eniten.
- etelänhetelmä
Ja mä en ymmärrä ollenkaan, miksi ihmeessä tulisit tänne kyselemään näitä muutenkin vähiä työpaikkoja... Eikö siellä etelässä olis ollu töitä myös sille miehellesi, turha tänne on tulla isottelemaan miten ollaan niin "työtätekeviä". Vituttaa kuunnella tollasta kun muutenkaan ei kaikille halukkaille riitä töitä, luulet ilmeisesti olevasi parempi, että sulle samantien työpaikka lohkee?
- Marmajatta
Aloittajalle, juuri tuota tarkoitin, mitä etelänhetelmä kirjoittaa. Juuri tuon olen kokenut.
- here i come
Marmajatta kirjoitti:
Aloittajalle, juuri tuota tarkoitin, mitä etelänhetelmä kirjoittaa. Juuri tuon olen kokenut.
Kuulostaa kerrassaan kadehdittavalta seudulta.. ;-)
- se parempi
Juuri tuollainen etelänhetelmä alias sossupummi kadehtii niitä, jotka saavat töitä, koska itsestään velihoususta ei ole lähtemään eikä töitä tekemään.
Kaikille osaaville ja ahkerille halukkaille töitä kyllä riittää, mutta tuollaisille joutaville marmattajille ei tarvitse ollakaan töitä, kuka työnantaja tuollaista vinkujaa kehtaa elättää?
Nimenomaan tänne kainuuseen pitää saada kunnon työvoimaa muualta, niin kehittyy tämäkin tuppukylä ja oppii nämä onnettomat peräkammaripoijatkin edes jotain...ainakin kadehtimaan parempiaan.:D - tapolan tumma
se parempi kirjoitti:
Juuri tuollainen etelänhetelmä alias sossupummi kadehtii niitä, jotka saavat töitä, koska itsestään velihoususta ei ole lähtemään eikä töitä tekemään.
Kaikille osaaville ja ahkerille halukkaille töitä kyllä riittää, mutta tuollaisille joutaville marmattajille ei tarvitse ollakaan töitä, kuka työnantaja tuollaista vinkujaa kehtaa elättää?
Nimenomaan tänne kainuuseen pitää saada kunnon työvoimaa muualta, niin kehittyy tämäkin tuppukylä ja oppii nämä onnettomat peräkammaripoijatkin edes jotain...ainakin kadehtimaan parempiaan.:DSanos muuta sinne Kainuuseen on yritetty tuoda kunnon työntekijöitä,tummat pojatki tekevät jatkuvasti teidän tyttöjen ja vaimojen kans kunnon työt, kun ette Kainuun lökäpöksyt pysty niitä edes tyydyttämään.
- pojhohoh
Levottomimmat kaupunginosat mielestäni Lohtjan, Ketun, Huuhkajanvaaran alueet, jossa vilisee maahanmuuttajia ja nuoriso pörrää abc:lla yötäpäivää. Kättö "Ghetto" myös melkoinen mamujen kylä. Lehtikangas ja sen lähialueista ei pahaa sanottavaa. Teppana ok. Kannattaa myös harkita Hetteenmäkeä, hyvin rauhallinen pieni alue. Siitäkin vielä rauhaisempi lehmämaisemien kerä olisi Kirkkoaho.
- sdfgsdfgsdg
En jaksanut lukea kaikki paikallisen älymystö kuittailuja, mutta rauhallisimmat asuinalueet ovat Teppanassa, Variskankaalla ja kylmällä (omakotitaloalueltta), joka tosin ei tässä nyt taida tulla kysymykseen. Lehtikangas ja laajankangas on myös hyviä kunhan ei hankkiudu esim laajankankaankadun alkupäähän. Keskustassa on myös rauhallisia kerrostaloja, joissa asuu pääasiassa eläkeläisiä.
Huuhkajanvaara kokonaisuudessaan, tilhitie ja oksatie ovat ehkä ainoita joihin en lähtisi. - dfsfsdfsd
Ai joo sori olet uskovainen ja rehellinen ja muutenkin hyvä ihminen. Siinä tapauksessa huuhkajanvaaraan.
- tytsyetelasta
Piti oikein rekisteröidä tämä nimimerkki, ettei tule epäselvyyksiä mitkä ovat minun kirjoittamia ja mitkä toisten.
Ilmeisesti Kajaani on täynnä itseään täynnä olevia paskakasoja. Jotka eivät kykene asialliseen keskusteluun.
Isottelua ei tietääkseni ole ollut, ainoastaan kyselen minne asumaan. Ilmeisesti siellä ei ole tarpeeksi osaavaa porukkaa kun muutkin kelpaavat eikä vain Kajaanilaiset. Olemme molemmat alamme ammatti osaajia, joille varmasti löytyy töitä, en ala erittelemään niiitä.
Kiitän asiallisista vastauksista... =D- Marmajatta
Täällä oli kerran lehdessä juttu, että pitää saada muualta osaajia tänne työllistämään, kun täällä on osaajia mitä työllistää...kertoo varmaan paljon eivätkä reppanat edes tajua, mikä tuossa lauseessa on hassua.
- TPJK
Kuten tuossa jo sanottiin Teppana, Kuusanmäki, Lehtikangas, Purola, Yläkaupunki ja Puistola ainakin hyviä alueita. Kannattaa välttää Huuhkajavaara ja ennenkaikkea legendaarista Oksatietä. Ei muuten kannata säikähtää näistä urputtajista, sillä todennäkäisesti näistä vastaavat muutamat peräkammarinpojat jotka vinkuvat tekemisen puuttessa joka keskustelussa. Kaupungilla heitä harvemmin näkyy, koska heitä pelottavat normaalit ihmiset. Tervetuloa Kainuuseen!
- Vuokrallakin ollut
Jokos koppi löytyi?
Itse kyselisin Pietarin rivitaloasuntoja Maamiehen-, Hauki- ja Rasintieltä, jotka edustavat suureen vilinään tottuneelle maalaismiljöötä. Taitaa vain harvoin olla isompia asuntoja tarjolla, tai muitakaan.
Kuopiovetoinen Vvo asuttaa ihmisiä Teppanan Uitontiellä, joka on rauhallista seutua, jolla myöskin keskustan tuntumassa taloja. Ovat aika rauhallisia asukkailtaan.
Myös Salmijärvellä kerrostaloissa on ollut jotain majoitusta (aikoja sitten lakkautetun mielisairaalan henkilökunnan entisiä asuntoja, jonka hoidokkeja tällekin palstalle aika- ajoin eksyy) en vain muista, kuka niitä vuokraa...Maakunta- kuntayhtymä kaiketi, tai ei kukaan. Nämä varmaankin ns. tilapäismajoitukseen.
Ei tämä nyt ihan niin paska paikka ole. Olen huomannut, että uutteruus tulee jossakin vaiheessa omaan taskuun, kuten Kainuulaiselle kuuluu sanoa :D
- Älä saatana
mene mulkkujen Kajaaniin.
Paskakylä jossa aina korkein työttömyys ja eniten Ladoja.
Ja silti ne kuvittelee olevansa jotain, lmao!- Lohtaja
Lohtaja on hyväpaikka asua. Ei ole levotonta seutua. Vanhan aikaista puppua, että olisi levoton paikka.
- fdhj
Lohtaja kirjoitti:
Lohtaja on hyväpaikka asua. Ei ole levotonta seutua. Vanhan aikaista puppua, että olisi levoton paikka.
Aivan. Ihmettelen kans tätä jatkuvaa Lohtajan mollausta :( Vanhoja muistelevat ihmiset...
- olli h
Lohtaja kirjoitti:
7 vuoden kokemuksella voin sanoa että Lohtajalla on rauhallisempaa kuin teppanassa tai lehtikankaalla.
- 5y45y45y45y45y4y
Jos vain on rahaa niin ostakaa heti oma asunto. Kajaanissa on älyttömät vuokrat, varsinkin Pietarin vuokra-asunnoissa. Asunnot pääasiassa todellla surkeita. Kaiken lisäksi kunnon ihmisten ei anneta asua niissä keskenään vaan kaikenlaisia sosiaalitapauksia pistetään sekaan ja sitten alkaa hulina. (Voisivat asuttaa nuo mielenterveyspotilaat, mannet, mamut sun muut keskitetysti erilleen.)
- Eienääikinäpietaria
Asuinalueet, joihin ei kannata muuttaa: Huuhkajanvaara ja Lohtaja kokonaisuudessaan, Kätön alueelta Oksatie, Kuurnan alueelta Rekitie, Variskankaalta Tilhitie. Suosittelen etsimään vuokra-asuntoa yksityisiltä, laittamaan ilmoituksen Koti-Kajaaniin vuokrataan osioon. Vuokra saattaa olla satasen kalliimpi mutta saat kivat naapurit ja rauhalliset yöunet, plus että voit rauhallisin mielin antaa lastesi olla ja kulkea asuinalueellasi. Lehtikangas ja Laajankangas ovat myös suht rauhallisia alueita, plus että asunnot ovat suhteellisen siistejä.
- Warum?
Mikä Oksatiessä on vikana?
- yks monista
kyllä pietarillakin on ihan siistejä asuntoja,rauhallisimpia asuinalueita on Teppana,suhteellisen lähellä keskustaa.
- itekki etelästä
Mikäs lohtajassa vikana?
Todella rauhallista asua, jopa rauhallisempaa kuin kankaigen betonilähiössä ( == kaupungin talot,,,ainakin oman kokemuksen mukaan). Ainut missä voi hieman olla elämää on "ringin keskellä olevat opiskelija-asunnot" mutta sinne se meininki kuuluukin.
Oiskohan tuo rauhattomuus sanonta lohtajan suhteen jäänyt kajaanilaisilla jylläämään isältä-pojalle periaatteella :)
Lohtajalla on myös kaikki palvelut lähellä ja keskustaankaan ei ole pitkä matka ( kuten ei oikeastaan mistään kajaanin alueelta :)
Eli omasta mielestä Lohtaja, Puistola, Purola, Kuurna, Komiaho ja laajankankaan rivari/omakotitalo-alue. Unohda suosiolla Pietarin kerrostalot ainakin.
Bussithan täällä ei tosiaan kule kuten isoimmissa paikoissa, tosin muutakin liikennettä on huomattavasti vähemmän ja välimatkat lyhyempiä :) - Kamala kokemus
Älä ikinä tee sitä virhettä että muutat Kajaaniin. Perheemme kitui siellä ihmisten silmätikkuna, juorujen ja kateuden kohteena yli 4 vuotta. Vieläkin muuistelemme 20 vuoden jälkeen sitä elämämme kaameimpana aikana.
Hirveitä ihmisiä. Kadehtivat vaikka leipäpalankin toisen suusta. Lapsia kiusattiin ja kaikki ilkeydet tehtiin mitä keksittiin Syynä se että meidän luuötiin olevan rikkaampia kuin heikäläiset ja ilmeisesti "väärää puoluetta". Sillä perukalla asui paljon kommunisteja.
Pelastuimme Ouluun. Täällä viihtyy eikä kytätä eikä kadehdita. - muankiertäjä
Lehtikangas on hyvä ja suht rauhallinen alue josta löytyy OK-, rivi- ja kerrostaloja. Kaupat, liikuntapaikat ja koulut lähellä bussit kulkee 30 min välein. Tsekkaa Googlen katukuvasta esim. Lehtikankaantie ja Keskuskatu, niin saat hieman selkoa millaisesta alueesta on kyse. Eikä näistä palstan jurottajista kannata niin välittää. Kyllä täällä helpommin pääsee ihmisten kanssa juttuun kuin esim. Oulussa tai Helsingissä. :-)
- tikaNokkakin
Pärsänsuo on hyvä paikka... siellä kouluun matkaa sopivasti, et kersat pysyy kunnossa ja siellä on ukkomiehii, jos aviovaimo sattuu olemaan vieraisiin kiihollaan ; )
- Linna Raunio
Itse en muuttaisi Huuhkajavaaran etuosaan tai Oksatielle. Lohtaja on ihan rauhallinen ja mukava alue. Ei ehkä erityisen kaunis, mutta muuten ok.
Bussit kulkevat kyllä hyvin koululaisille. Yläasteista parempi on Keskuskoulu, Lyseoon en lastani (enää) laittaisi! :( Keskuskoulussa paljon parempi henki ja suhtautuminen murkkuikäisiin. Varmaankin paremmat opettajat.
Positiivista kajaanilaisissa on välittömyys ja ystävällisyys ja tietynlainen aitous. Negatiivista palvelun huonous eri liikkeissä ja yleinen kateellisuus.
Kajaani on ihana,kaunis ja pieni kaupunki, varsinkin kesällä. Tapahtumia kesällä on runsaasti.
Lapsille harrastusmahdollisuuksia myös paljon, esim. liikunnan ja musiikin parissa ym.
Lämpimästi tervetuloa Kajaaniin! - tuul9666
No voi herrajestas ku sai nauraaa teille kajaanilaisille! MUN mielestä lohtaja on hyvä paikka asua (tosin maahisentie on täynnä erimaalasia) !! Lohtajallaon hyvä asua! Paitsi kannattaa lukita pyörä ...!!! ON SE ENNENKI LÄHTENY KÄVELEMÄÄN!
- lehtari
Huuhkajanvaara ja Lohtaja on "afrikka", Kättö on "ghetto". Muuta lehtikankaalle, laajankankaalle tai palokankaalle, siinä on kaksi ala-astetta ihan lähellä ja yksi yläaste, kaksi kauppaa, ja apteekki sun muut.
- muuttoautolla
Olen asunut Lohtajalla, Lehtikankaalla, keskustassa, Kuurnassa ja Teppanassa ja kyllä Teppana on ehdottomasti ykkönen!
- Teppanako?
Miten se voi olla ykkönen, eihän siellä ole edes omakotitaloja? Ei ihmisen paikka ole kerrostalossa!
- tyytyväinen kerrost.
Teppanako? kirjoitti:
Miten se voi olla ykkönen, eihän siellä ole edes omakotitaloja? Ei ihmisen paikka ole kerrostalossa!
Ei kaikille ole omakotiasuminen mikään onnellisuuden multihuipentuma!
Olen aikani asunut omakotitalossa enkä kaipaa pätkääkään sitä ikuista nurmenleikkuuta ja lumenluontia, aina on joku paikka remonttia vailla, itse joutuu huolehtimaan ihan kaiken ja työmäärä on loputon! Nyt on niin paljon helpompaa, voi vaan lähtee harrastuksiin hyvillä mielin ja nurmiet on hoidettu, piha kunnossa ja jos joku paikka piiputtaa niin soitto huoltomiehelle ja kaikki hoituu!
Näin on hyvä! Nyt on aikaa nauttia elämästä! Teppanassa! :) - toinen teppanasta
tyytyväinen kerrost. kirjoitti:
Ei kaikille ole omakotiasuminen mikään onnellisuuden multihuipentuma!
Olen aikani asunut omakotitalossa enkä kaipaa pätkääkään sitä ikuista nurmenleikkuuta ja lumenluontia, aina on joku paikka remonttia vailla, itse joutuu huolehtimaan ihan kaiken ja työmäärä on loputon! Nyt on niin paljon helpompaa, voi vaan lähtee harrastuksiin hyvillä mielin ja nurmiet on hoidettu, piha kunnossa ja jos joku paikka piiputtaa niin soitto huoltomiehelle ja kaikki hoituu!
Näin on hyvä! Nyt on aikaa nauttia elämästä! Teppanassa! :)Samaa mieltä. Enkä tajua, mikä noissa omakotialueissa on niin ihanaa. Toisten pihoilla juoksevat kiljuvat kakarat yömyöhään, mopopojat, talvella tiellä pelataan jääkiekkoa niin että jopa maalit laitetaan keskelle ajotietä - tätä en ole teppanan teillä tai muillakaan kerrostaloalueilla erityisemmin nähnyt. Mieluummin kerrostalo kuin vieri vieressä olevat omakotitalot pihatöineen. Parveke riittää mulle.
- rauhaa rakastava
minne asumaan???siperiaan saa olla ihan rauhassa
- lehtikankaan kasvatt
Lehtikangas on paras
- Hoikankankaalainen
Kumma kun tätä ei ole täällä mainittu, mutta Hoikankankaan kerrostaloalue on todella hyvä. Se on hieman erillään muista alueista metsän keskellä, eli luonnonläheinen on, ja varmasti rauhallista. Soidinsuo (varsinkin palveluiden lähellä olevat talot) on myös tosi hyvä.
Ja todellakaan ei kannata noista mielisairaista räkyttäjistä välittää, ja niitä on kyllä kaikkien muidenkin kuntien keskusteluissakin, eli ei ole ainoastaan Kajaanin tai Kainuun palstan ongelma. Eräs sanoi tuossa just osuvasti, että kyseessä on parin kolmen henkilön ryhmä, joka kirjoittelee sontaa kerta toisensa jälkeen.
Täällä on ihan oikeasti hyvä asua, ja "ulkopuolisetkin" toivotetaan kyllä tervetulleeksi, ja hyväksytään joukkoon. Kaikki me ollaan samoja ihmisiä. Kajaani on rajoiltaankin koht. iso kaupunki, mahdollisuuksia on enemmän kuin äkkiseltään ajattelisi, ja töitä kyllä löytää kun on tarpeeksi sitkeä. Moni isommasta paikasta tullut on tuntenut löytäneensä kodin täältä. Tervetuloa minunkin puolesta Koti-Kainuuseen ! - jmäp
Pahin alue on Huuhkajanvaara. Kajaanin joen taakse (pohjoispuolelle) en muuttaisi koska lähes kaikki asiat on joen toisella puolen. Kajaanin kaksi siltaa ovat rasittavia kulkea ja aina joudut, mihin tahansa menet, menemään keskustan kautta tai kiertämään pirusti. Lohtajalta pääsee kätevästi ohitustielle ja kaikki palvelut ovat lähellä.
- Paras paikka asua
Ehdottomasti Otamäki tai Heinisuo
- Paluumuuttaja
Asialliset vastaukset antavatkin varmaan jo aika selkeän kuvan täkäläisistä kaupunginosista. Pienenä lisänä voisi vielä mainita että rajavartioston henkilökunnan asuntojakin on viimevuosina vuokrattu kai siviileillekin nyt kun rajan oma toiminta Kajaanissa on ajettu alas. Ne ovat kans ihan hyviä kämppiä keskeisellä paikalla. Vai joko alueen kehittämissuunnitelmat ovat niin pitkällä ettei sekaan mahdu asukkaita?
Yläkouluista kun kysyit, niin Hauholan koulu Lehtikankaalla lienee myös yläköoulu, eli tuolta Lehtikangas/Laajankangas/Soidinsuo/Kylmä suunnaltakaan ei koulumatka ole kummoinen. Muistelen kyllä kuulleeni että homeongelmia olisi Hauholassa ja suunnitteilla uusi koulukeskus - toteutuksen ajankohdasta ei tietoa. - Anonyymi
Me haetaan yksityiseltä, mut ihan mielenkiinnosta, onko asiat muuttuneet? sen olen kuullut et oksatielle,nakertajantielle ja johkin osaan maahisentietä ei kuulema kannata mennä. Eli mikä on nykyään rauhallinen alue/talo pietarin vuokralla? sammonkaari ja keskustan asunnot on kuulema rauhallisia?
- Anonyymi
Erätie teppanassa on parhaasta päästä
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j492338- 262213
Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271545Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!161534- 1241447
- 191093
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71984Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut117954Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad89944Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333883