Almera 5-ov -03: Kokemuksia

TyytyväinenAllukuski

Nissanillani on nyt ajettu kohta 150 000 km, joista itse olen ajanut noin kolmanneksen. Autossa ei ole koko aikana ollut pienintäkään varsinaista korjausta edellyttävää vikaa (pari polttimoa olen vaihtanut). Huollot olen teettänyt ohjelman mukaisesti ja katsastuksissa käyttänyt. Maalipinta on edelleen ehyt pieniä kiveniskemiä ja naarmuja lukuunottamatta. Ruostetta ei ole missään ja pohjakin on hyvässä kunnossa (katsastusinssi esitteli viime katsastuksessa). Teknisesti auto on ollut paljon odotuksia parempi.

Ajo-ominaisuudet ovat edelleen hyvät. Ainoastaan jousitus on hivenen kevyen tuntuinen (iskunvaimennus ei tahdo pysyä monttuisella tiellä mukana), mutta käytössä se ei ole mihinkään muuttunut ja ilmeisesti kyse on ominaisuudesta ja tuleepahan kierrettyä montut tarkemmin.

Viimeistely ei ole aivan samalla tasolla kuin esim. Saksalaisissa, mutta käytön kannalta sillä ei ole ollut merkitystä eikä ero ole suuren suuri. Lähinnä jotkut muoviosat eivät istu 100%.

Kun huomioi auton hinnan ja kokoluokan, olen ollut tyytyväinen ja voin suositella muillekin.

3

261

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .

      Kuule, vaikka miten on nipponin lasit silmillä, niin en ainakaan minä saa tuosta meidän allusta golfin tasoista sisustukseltaan, joka helvetin kerta kun istahtaa almeran puikkoihin, niin kyllä tietää istuvansa halpa-autossa...ja ne ajo-ominaisuudet...en menisi puhumaan niistä nissanin kohdalla ollenkaan.

    • TyytyväinenAllukuski

      Minkä ihmeen takia ostit Almeran kun jo ostovaiheessa näit kuinka onneton sisusta siinä on, kuinka halvalta siinä tuntui istuskella, eikä ajo-ominaisuuksia ole ollenkaan. Tokihan sen näit ja koeajoit ennen hankintaa.

      Perus Golfinkin ajo-ominaisuuksista voidaan olla montaa mieltä. Joustovaraa enemmän kuin Almerassa, mutta muuten pehmonen ja kumimainen. Moottori hyllyy nokalla, joka tekee nurkka-ajosta hankalaa. Tässä joitain kokemuksia -99 1.6 alle 100 tkm ajetusta Golfista, jolla ajelin vuodenpäivät muutama vuosi takaperin. Muuten toimi teknisesti ihan hyvin, mutta lievään nykimiseen ja ajoittaisiin käyntihäiriöihin ei löytynyt läkkeitä edes merkkihuollosta.

    • TH

      Minullakin on kokomusta Audi A3 98vm eli sama kuin Golf mutta kalliimpi. Kokoajan pikkuvikaa ja ovet ei mene kiinni pakkasella! En osta enää yhtään VW konsernin autoja!!

      Viimeaikoina olen ajellut Toyota Avensiksella 99vm ja on ollut hyvä ja luotettava.

      Nyt on Nissan Almera 1,8 03vm Tekna malli eli sporttivarustus. On tehoa ja ajotuntuma peittoaa kaikki edelliset autoni heittämällä. Ja eipä tarvii vaihdella jakohihnaa kun on ketjukone!!!

      Joten ole nyt tyytyväinen!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      154
      2646
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1996
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      1991
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1786
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1540
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1198
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe