Moikka, tänään tuli lenkillä aivan ihastuttava koira vastaan. Omistaja kertoi rodun olevan faaraokoira. En ole koskaan ennen tuollaista koiraa nähnyt. koiran hankinta on suunnitteilla ja nyt alkoi todella paljon kiinnostamaan tuo rotu. Tahtoisin aktiivisen koiran, jonka kanssa voin harrastaa, mutta tämä olisi vasta toinen koirani, joten en voi ottaa mitään kovin vaikea luonteista. Tiedän, että koirakirjoista voi lukea rodusta, mutta minua kiinnostaa eniten ihmisten kokemukset kyseisestä rodusta, joten olisin todella kiitollinen kaikesta tiedosta.
Faaraokoira
13
1661
Vastaukset
- Touholi
Hei! Minulla ei ole kokemusta Faaraokoirista mutta olen myös itse ihastunut tuohon rotuunj a haluaisin joskus myös Faaraokoiran :). Mutta tietääköhän ketää että olisiko Porissa kyseisen rodun kasvattajia tai jotain Faaraokoira kenneleitä :)?
- Suomessa ainakin
Sekin on jo onnenpotku, jos suosikkirotunsa kasvattajia löytyy sentään Suomen rajojen sisäpuolelta. Kerrankos sen pennun käy jostain Suomen kolkasta noutamassa ...
Tässä kasvattajia: http://www.farkkukerho.net/index.php?p=kasvattajat
- faaraokennell
Tässä
[email protected] - mukava lienee olevan
Minulle faaraokoiran omistaja liputti rotua yleisesti ottaen mainioksi. Ja hänen koiransa vaikutti tosiaan vallan mukavalta. Uskon farkun sopivan harrastuskoiraksi, vaikka ei kaikista miellyttämisenhaluisin rotu olekaan.
- ex farkun omistaja
Faaraokoira on aktiivinen, itselläni on ollut joskus kauan sitten "ratakoirana".
Riittävällä liikunnalla sisätiloissa yleensä huomaamaton sohvaperuna, kiltti, rauhallinen ja lapsiystävällinen. Älykäs ja oppii kaikkea hauskaa ja välillä vähemmän hauskaa viihdyttääkseen itseään ja omistajaansa. Välillä vähän itsepäinen, mutta ei missään nimessä vaikea kouluttaa.
Mutta vaatii sitten aika paljon sitä liikuntaa. Harrastaa voi muutakin kun rata- tai maastojuoksua, mutta niissä farkku on omimmillaan.
Varjopuolena voisi pitää erittäin vahvaa metsästysviettiä, eli ihan missä tahansa farkkua ei voi irti juoksuttaa (edes omassa pihassa tai metsässä), jollei ole aidattu.
Lähtee salamana esim. jäniksen perään.- kiitos tiedosta
En siis ole aloittaja, mutta kysyisin silti kanssa.
Lähteekö farkku eläinten perään luonnostaan jo ennen kuin sellaisia havaitsee ? Tunnen koiria, jotka lähtevät havaitsemiensa eläinten perään, mutta pysyvät pihoissaan/ulkoiluttajiensa kannoilla uskollisesti, jos sopivia saaliseläimiä ei ole lähettyvillä.
- ex farkun omistaja
Kyllä lähtee luonnostaan (hajun perusteella), mutta itse sain nopeasti palaamaan takaisin kutsumalla kun ei saalista ollut näköpiirissä.
Nähtyään esim. jäniksen ei kuule eikä näe kuin sen saaliin. Tässäkin varmaan poikkeusyksilöitä, joilla ei noin vahva vietti.
En sittemmin enää kokeillut muualla kun aidatulla alueella kun muutama seikkailu oli takana..
Kutsuttaessa muutoin tuli hyvin luokse, mutta farkku ei yleensä ole mikään omistajan perässä tallustaja, aika itsenäinen, vaikkakin omistajaansa hyvin kiintyvä. - Jentsuliii
Kokeilin lähettää viestiä tuohon sähköpostiin minkä faaraokennel nimellä laittoi mutta sieltä tuli joku semmoinen automaatti viesti ettei se mennyt tai jotain. Mutta pystyisitkö laittamaan osoitteen että pystyisimme käydä paikan päällä katsomassa :)?
- Farkkunen
Joo. Siis jos tosissaan Farkun haluaa, mene SFKn sivuille. Siellä on kasvattajien yhteystiedot. Ei kannata paikkakunnan mukaan koiraa valita, ellei halua mitä sattuu...
- Anonyymi
Hei, minulla on 8kuukautta vanha farkku narttu ja sen voin sanoa että virtaa riittää. Meillä tarvitsee jopa 3-5h koirapuistossa leikkimistä päivässä. Väsyneenä aivan ihana koira ja luulee olevansa pieni sylikoira:D Fiksu se on mutta itsepäinen kuin mikä. Ahne ja aika surutta myös varastaa.
- Anonyymi
Kaikista rakeista pitäisi tehdä faaraokoiria, suolistaa ja muumioida, sitten niistä ei ole haittaa ihmisille eikä ilmastolle.
- Anonyymi
Faaraokoiria on tulossa idän suunnalta marraskuussa lähetys. Kannattaa varata omansa, jos ei sitä ole jo tehnyt. Koirista on suurin osa jo varattu mutta muutama yksilö on vielä. Koirat ovat tarkastettuja ja varustettu kahden kuukauden palautustakuulla. Yhteydenotot sähköpostilla tai matkapuhelimella.
- Anonyymi
Kehoitan vahvasti ostajia tarkistamaan koirat hyvin. Faaraokoirat levittävät faaraomuurahaisia, jotka asettuvat kerrostaloihin. Kaupungeissa niistä on tullut valtava riesa, sekä koirista että faaraomuurahaisista, myöskin faaraokoirat ovat riesa ja siten haittaeläimiä. Nuo pirulliset syöpäläiset valtaavat koko rakennuksen ja etenevät talo talolta aiheuttaen sairauksia. Hyönteismyrkky voi tappaa faaraokoirissa asuvat syöpäläismuurahaiset. Käsittelyn joutuu tekemään monta kertaa peräkkäin. Silloin on faaraokora myöskin madotettava monta kertaa peräkkäin muurahaisten häätämiseksi. Työläs koira ostamisen aiheuttaman työn takia, lisäksi faaraokoirat ovat usein hiukan hankalia ja geneettisesti rutsaisia jolloin ne eivät sovellu sisäkoiriksi. Maalla ja häkissä voi niitä säilyttää hyvin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman481568Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 271112
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊881064- 88980
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee188914Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99855Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20851- 82821
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70789