Oireita seksin jälkeen

Emes

Hei!

Olen 18-vuotias nainen. Olen seurustellut poikaystäväni kanssa nyt vuoden ja muutaman kuukauden. Ehkä noin puoli vuotta sitten minulle alkoi tulla oireita seksin jälkeen: tihentynyt virtsaamisen tarve, kirvely virtsaamisen lopulla ja suunnattoman iso pissahätä heti virtsaamisen jälkeen, vaikka ei mitään enää tulisikin. Kirvely tuntuu virtsaputken suulla. Ensimmäisen kerran jälkeen oireiden ilmestymisen jälkeen ne menivät itsestään pois ehkä viikossa ja kaikki oli normaalisti taas. Nyt oireet on kestänyt jo pari viikkoa. Tuntuu, että ne helpottavat hiukan ja pari päivää seksin jälkeen oireet kiusaavat taas. :s En ole vielä käynyt lääkärillä/gynekologilla mutta kohta pitää varmaan mennä. Käytämme ehkäisykeinona kondomia. Kondomi on ollut joka kerta ehjä ja kunnolla paikallaan. Suuseksissä ei käytetä kumia. Minulle rakkaani on kolmas ja minä hänelle ensimmäinen, joten sukupuolitautia en usko kantavani? Poikaystäväni on oireeton. Onko kellään samoja oireita tai kokemuksia tai neuvoja asiaan liittyen?

14

12761

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Honeymoon

Hei,

Mieleeni tuli sellainen vaiva kuin Honeymoon Kystiitti. Olen joskus lukenut sellaisesta. Koetapa googlettaa ja katsoa, vaikuttaisiko yhtään tutulta.

• Anonyymi

Google ei oikeastaan ole aina se paras tiedon antaja asioissa mihi; ta4vitaa tietoa ihmisen kehosta.
        Joten ei muuta kun gynekologille tarkastukseen.
        Se voi olla että olet allerginen ehkäisyvälineelle m sillä joillekin on kehittynyt kumiallergia juuri kondomeista tai sitten on virtsateissä tulehdusta . Sitten tuo anaaliseksikään ei aina ole terveellistä koska alapäässä on anaalista tulevia bakteereita siis päästät ilmaa ulos päivässä monet kerrat ja toinen sitten nuoleskelee niitä bakteereita .
        Joten joka asiaan on syynsä , siksi on paras kun et googleta vaan menet gynekologille tutkimuksiin ja kerrot tarkasti hänelle ongelmasi . Niin saat parhaan mahdollisen avun

• Emes

Kiitos vinkistä, tarkastan asian heti netistä. :) Tämä kun ei tunnu virtsatieinfektiolta (vaikka lapsena minulla usein olikin virtsatieinfektio), ei ole vatsakipuja eikä virtsaaminen satu, kirvelee ja tuntuu inhottavalta muuten vaan.

• Itselläni..

oli viime talvena hiivatulehdus, oireili siten, että sattui juuri virtsatessa ja virtsaputken ympäristö oli kipeä. Ulkoisesti käytettävä hiivalääke (voide) auttoi ja oireet hävisivät. Voisiko yhdyntä aiheuttaa pientä hiivaa? Gynellä käynnistä ei ainakaan haittaa ole.

• Emes

Tulin äsken lääkäristä ja virtsanäyte näytti virtsarakon tulehdusta. Nyt on viikon antibioottikuuri edessä. Toivottavasti vaivat poistuu. Kerroin kyllä lääkärille oireiden voimistumisesta yhdynnän jälkeen mutta ei vaikuttanut noteeravansa tätä seikkaa..

• Hei!

Mulle tulee samoja oireita yhdynnän jälkeen. Muutenkin tunnun saavan virtsaputken tulehdusoireita tosi herkästi. Itsehoitona noihin vaivoihin pyrin juomaan runsaasti vettä, tai kirvelyn iskiessä jo päälle, vaihdan veden karpalomehuun, joka ainakin mulla tuntuu tepsivän siinä, missä lääkekuurikin.
        Mulle terkkarissa muistutettiin myös, et vaivaan auttaa, kun käy pissalla ja alapesulla, niin ennen, kuin myös heti seksin jälkeen.
        Rakasteluasennotkin voi ärsyttää eritavalla. Niissä on eroja, joita sun kannattais myös kokeilla. Vanha kunnon lähetyssaarnaaja on tosi huono, jos sulla on kerran tuota Honeymoon taipumusta. Itsellä tuntuis lusikka olevan se, joka ärsyttää vähiten.

• Lääkäriopiskelija

Hyvä, että kävit lääkärissä! Yhdyntä voi aiheuttaa virtsateiden tulehduksen, sillä siinä tapahtuu mekaanista hankausta virtsaputken suulla ja lisäksi alapään luonnolliset bakteerit pääsevät väärään paikkaan virtsaputkeen peniksen mukana, vaikka käyttäisikin kondomia. Tähän on joillakin naisilla "luonnollinen" taipumus. Vaivaa hoidetaan ottamalla yksi antibioottitabletti heti jokaisen yhdynnän jälkeen (esim. trimetopriimi 100 - 300 mg tai nitrofurantoiini 50 - 75 mg kerta-annoksena). Tämä ehkäisee virtsatieinfektion syntyä tehokkaasti.

Jos tilanne kohdallasi jatkuu kuurin jälkeen aiemman kaltaisena, mielestäni sinun tulisi hakeutua uudelleen lääkäriin tällaisen lääkityksen aloittamista varten.

terv. lääkäriopiskelija =)

• Anonyymi

Lääkäriopiskelijalle. Totta tuo, mutta on muitakin syitä aloittajan tilanteeseen. Hyvin neuvottu lääkekuuri kyllä. Omasta kokemuksesta voin kertoa, että täyteyden tunne rakossa, kirvely virtsaputken suulla ynnä muu, mm. Munajohtimen tulehdus, joka täten aiheuttaa kirvelyä. Otit nyt huomioon yhden tärkeän kohdan kyllä. Virtsaputken tulehdus, mutta kokonaisuutta ajatellen, tulee kullä mieleen muitakin juurisyiyä. Onnea opintoihin.

• Anonyymi

Sisäsynnytintulehdukset ovat aloittajan tilanteessa myös mahdollisia.

• Anonyymi

Ukki kerto mulle kun hän oli ennen sotia panohommissa naisen kanssa, ukkia rupesi kusettaa ja paskattaa kesken panon, akka ei antanut kusta vittuun niin ukin piti tehdä lreppuun ja vääntää paskakakkara taskuun, sitte ukki matkusti onnikalla takas savotalla ja heitti paska makkaran metsään

• Anonyymi

Peltikatolta loikkaaminen tuo tauon moneen oireeseen. Enempää ei tee mieli ottaa sitten.

• Anonyymi

Mullakin oli nuorena tuollaisia oireita ja vaikka minkälaisia seksin jälkeen. Luulin sukupuolitaudiksi ja vaikka miksi, vaikka käytettiin kondomia. Klamydia ja tippuri, jotka on yleisimpiä ja helppoja hoitaa, on myös helpoimpia tarttumaan ja voi tarttua vaikka sen suuseksin ja säsillä koskettelun kautta. Mutta multakaan ei koskaan noita löytynyt. En tiedä oppiko seksiä sitten myöhemmin harrastamaan jotenkin hellemmin vai muuttuiko paikat jotenkin, koska se oireilu loppui.

• Anonyymi

aloittajalle. tulehduksiin voit käyttäöä esim trikozolia, metronidatsolia. tehoaa sopivasti kyllä.

• Anonyymi

Virtsateiden tulehdus

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      16
      7170
    2. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      199
      2547
    3. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      104
      1992
    4. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      76
      1538
    5. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      191
      1079
    6. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      41
      990
    7. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      46
      959
    8. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      77
      863
    9. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä
      45
      729
    10. Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."

Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka
      Tv-sarjat
      7
      718
    Aihe