Oireita seksin jälkeen

Hei!

Olen 18-vuotias nainen. Olen seurustellut poikaystäväni kanssa nyt vuoden ja muutaman kuukauden. Ehkä noin puoli vuotta sitten minulle alkoi tulla oireita seksin jälkeen: tihentynyt virtsaamisen tarve, kirvely virtsaamisen lopulla ja suunnattoman iso pissahätä heti virtsaamisen jälkeen, vaikka ei mitään enää tulisikin. Kirvely tuntuu virtsaputken suulla. Ensimmäisen kerran jälkeen oireiden ilmestymisen jälkeen ne menivät itsestään pois ehkä viikossa ja kaikki oli normaalisti taas. Nyt oireet on kestänyt jo pari viikkoa. Tuntuu, että ne helpottavat hiukan ja pari päivää seksin jälkeen oireet kiusaavat taas. :s En ole vielä käynyt lääkärillä/gynekologilla mutta kohta pitää varmaan mennä. Käytämme ehkäisykeinona kondomia. Kondomi on ollut joka kerta ehjä ja kunnolla paikallaan. Suuseksissä ei käytetä kumia. Minulle rakkaani on kolmas ja minä hänelle ensimmäinen, joten sukupuolitautia en usko kantavani? Poikaystäväni on oireeton. Onko kellään samoja oireita tai kokemuksia tai neuvoja asiaan liittyen?
1514296
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 15

Vanhimmat

Hei,

Mieleeni tuli sellainen vaiva kuin Honeymoon Kystiitti. Olen joskus lukenut sellaisesta. Koetapa googlettaa ja katsoa, vaikuttaisiko yhtään tutulta.

Äänestä
  • Google ei oikeastaan ole aina se paras tiedon antaja asioissa mihi; ta4vitaa tietoa ihmisen kehosta.
    Joten ei muuta kun gynekologille tarkastukseen.
    Se voi olla että olet allerginen ehkäisyvälineelle m sillä joillekin on kehittynyt kumiallergia juuri kondomeista tai sitten on virtsateissä tulehdusta . Sitten tuo anaaliseksikään ei aina ole terveellistä koska alapäässä on anaalista tulevia bakteereita siis päästät ilmaa ulos päivässä monet kerrat ja toinen sitten nuoleskelee niitä bakteereita .
    Joten joka asiaan on syynsä , siksi on paras kun et googleta vaan menet gynekologille tutkimuksiin ja kerrot tarkasti hänelle ongelmasi . Niin saat parhaan mahdollisen avun

    Äänestä

Kiitos vinkistä, tarkastan asian heti netistä. :) Tämä kun ei tunnu virtsatieinfektiolta (vaikka lapsena minulla usein olikin virtsatieinfektio), ei ole vatsakipuja eikä virtsaaminen satu, kirvelee ja tuntuu inhottavalta muuten vaan.

Äänestä

oli viime talvena hiivatulehdus, oireili siten, että sattui juuri virtsatessa ja virtsaputken ympäristö oli kipeä. Ulkoisesti käytettävä hiivalääke (voide) auttoi ja oireet hävisivät. Voisiko yhdyntä aiheuttaa pientä hiivaa? Gynellä käynnistä ei ainakaan haittaa ole.

Äänestä

Tulin äsken lääkäristä ja virtsanäyte näytti virtsarakon tulehdusta. Nyt on viikon antibioottikuuri edessä. Toivottavasti vaivat poistuu. Kerroin kyllä lääkärille oireiden voimistumisesta yhdynnän jälkeen mutta ei vaikuttanut noteeravansa tätä seikkaa..

Äänestä
  • Mulle tulee samoja oireita yhdynnän jälkeen. Muutenkin tunnun saavan virtsaputken tulehdusoireita tosi herkästi. Itsehoitona noihin vaivoihin pyrin juomaan runsaasti vettä, tai kirvelyn iskiessä jo päälle, vaihdan veden karpalomehuun, joka ainakin mulla tuntuu tepsivän siinä, missä lääkekuurikin.
    Mulle terkkarissa muistutettiin myös, et vaivaan auttaa, kun käy pissalla ja alapesulla, niin ennen, kuin myös heti seksin jälkeen.
    Rakasteluasennotkin voi ärsyttää eritavalla. Niissä on eroja, joita sun kannattais myös kokeilla. Vanha kunnon lähetyssaarnaaja on tosi huono, jos sulla on kerran tuota Honeymoon taipumusta. Itsellä tuntuis lusikka olevan se, joka ärsyttää vähiten.

    Äänestä

Hyvä, että kävit lääkärissä! Yhdyntä voi aiheuttaa virtsateiden tulehduksen, sillä siinä tapahtuu mekaanista hankausta virtsaputken suulla ja lisäksi alapään luonnolliset bakteerit pääsevät väärään paikkaan virtsaputkeen peniksen mukana, vaikka käyttäisikin kondomia. Tähän on joillakin naisilla "luonnollinen" taipumus. Vaivaa hoidetaan ottamalla yksi antibioottitabletti heti jokaisen yhdynnän jälkeen (esim. trimetopriimi 100 - 300 mg tai nitrofurantoiini 50 - 75 mg kerta-annoksena). Tämä ehkäisee virtsatieinfektion syntyä tehokkaasti.

Jos tilanne kohdallasi jatkuu kuurin jälkeen aiemman kaltaisena, mielestäni sinun tulisi hakeutua uudelleen lääkäriin tällaisen lääkityksen aloittamista varten.

terv. lääkäriopiskelija =)

Äänestä
  • Lääkäriopiskelijalle. Totta tuo, mutta on muitakin syitä aloittajan tilanteeseen. Hyvin neuvottu lääkekuuri kyllä. Omasta kokemuksesta voin kertoa, että täyteyden tunne rakossa, kirvely virtsaputken suulla ynnä muu, mm. Munajohtimen tulehdus, joka täten aiheuttaa kirvelyä. Otit nyt huomioon yhden tärkeän kohdan kyllä. Virtsaputken tulehdus, mutta kokonaisuutta ajatellen, tulee kullä mieleen muitakin juurisyiyä. Onnea opintoihin.

    Äänestä

  • Sisäsynnytintulehdukset ovat aloittajan tilanteessa myös mahdollisia.

    Äänestä

Ukki kerto mulle kun hän oli ennen sotia panohommissa naisen kanssa, ukkia rupesi kusettaa ja paskattaa kesken panon, akka ei antanut kusta vittuun niin ukin piti tehdä lreppuun ja vääntää paskakakkara taskuun, sitte ukki matkusti onnikalla takas savotalla ja heitti paska makkaran metsään

Äänestä

Peltikatolta loikkaaminen tuo tauon moneen oireeseen. Enempää ei tee mieli ottaa sitten.

Äänestä

Mullakin oli nuorena tuollaisia oireita ja vaikka minkälaisia seksin jälkeen. Luulin sukupuolitaudiksi ja vaikka miksi, vaikka käytettiin kondomia. Klamydia ja tippuri, jotka on yleisimpiä ja helppoja hoitaa, on myös helpoimpia tarttumaan ja voi tarttua vaikka sen suuseksin ja säsillä koskettelun kautta. Mutta multakaan ei koskaan noita löytynyt. En tiedä oppiko seksiä sitten myöhemmin harrastamaan jotenkin hellemmin vai muuttuiko paikat jotenkin, koska se oireilu loppui.

Äänestä

aloittajalle. tulehduksiin voit käyttäöä esim trikozolia, metronidatsolia. tehoaa sopivasti kyllä.

Äänestä

Virtsateiden tulehdus

Äänestä

Mulla on ollu panohommissa ja tullu monenlaista haaraperä tauteja, kun vetelee paljaalla tahtoo tulla kaikenlaista ulkomailla pannessa. Kerran tuli joku mulukku meinasi märäntyä j
Pelotti että kusella tippuu paska huusin reikään

Äänestä

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastainen viesti.

Kommentoi aloitusta


Emes kirjoitti:

Hei!

Olen 18-vuotias nainen. Olen seurustellut poikaystäväni kanssa nyt vuoden ja muutaman kuukauden. Ehkä noin puoli vuotta sitten minulle alkoi tulla oireita seksin jälkeen: tihentynyt virtsaamisen tarve, kirvely virtsaamisen lopulla ja suunnattoman iso pissahätä heti virtsaamisen jälkeen, vaikka ei mitään enää tulisikin. Kirvely tuntuu virtsaputken suulla. Ensimmäisen kerran jälkeen oireiden ilmestymisen jälkeen ne menivät itsestään pois ehkä viikossa ja kaikki oli normaalisti taas. Nyt oireet on kestänyt jo pari viikkoa. Tuntuu, että ne helpottavat hiukan ja pari päivää seksin jälkeen oireet kiusaavat taas. :s En ole vielä käynyt lääkärillä/gynekologilla mutta kohta pitää varmaan mennä. Käytämme ehkäisykeinona kondomia. Kondomi on ollut joka kerta ehjä ja kunnolla paikallaan. Suuseksissä ei käytetä kumia. Minulle rakkaani on kolmas ja minä hänelle ensimmäinen, joten sukupuolitautia en usko kantavani? Poikaystäväni on oireeton. Onko kellään samoja oireita tai kokemuksia tai neuvoja asiaan liittyen?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu