Corgin karvanlähtö

Apua kaipaava

Hei! Olisiko vinkkejä millä voisi hillitä corgin karvanlähtöä? Mikä olisi esim. hyvä öljylisä ruokaan? Meillä 3 ½ vuotias corgi narttu jolta lähtee karvanlähtöajan lisäksi paljon karvaa. Edellisen corginartun kanssa ei tätä "ongelmaa" ollut. Koira voi hyvin ja vaikuttaa kaikinpuolin terveeltä ja tyytyväiseltä mutta karvaa lähtee paljon. Ideoita? Kiitos. :)

6

3477

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3 narttua

Ei sille mitään voi.
      Harja kouraan ja harjaamaan, pohjavillaa lähtee valtavat määrät. Furminator tai joku vastaava harja joka irroittaa pohjavillan on aika kätevä.

• karva_kasa

Eikös lohiöljy ole turkin kannalta hyväksi? Mitä muutoin koira syö? Ruokavaliolla voi olla merkitystä, esim. allergia...

Mutta kyllähän noista corgeista karvaa lähteee...

• fur

Karvaa löytyy nimim. kokemusta on. Itsellä myöskin tuo edellämainittu furminator, ei siitä muulla selviä

• fhfgh

Minulla valkopaimenkoira ja karvaa lähtee aivan hitsin paljon, koira syö canidae nappulaa, välillä raakaa lihaa, sekaan laitan b-vitamiinia ja pellavaöljyä. Turkki on huippu mutta karvaa lähtee, pitäisi imuroida 2kertaa päiväs :( karvaa lähti muillakin nappulamerkeillä ja kun laitoin wirgino kylmäpuristettua rypsiöljyä, taitaa vain lähteä karvaa ja ruokavaliolla ei siihen vaikutusta.

• Cardix2

Minulla on 2 cardia kotosalla. Tulevat eri kasvattajilta ja omaavat toisiinsa nähden erilaiset turkit. Toiselta lähtee paaaaljon karvaa, toiselta ei juurikaan. Molemmat syövät samaa ruokaa. Harjausta vaan enemmän..!

• Everlasting love

Yksilöissä on toki eroja, mutta omien pemujen karvojen lähtö helpottui ravintolisillä siten, että karva lähti nopeasti lyhyen ajan sisällä (viikossa) ja harjaaminen auttoi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

Oikein häiritsee?
      Ikävä
      152
      2125
    2. Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa

Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir
      Maailman menoa
      335
      1333
    3. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      94
      1265
    4. 157
      1168
    5. Hitto että tekis

Mieli saada sua
      Ikävä
      68
      981
    6. Minä tiedän sen

Sinun ei tarvitse nainen sitä sanoa, minä tiedän jo sen.
      Ikävä
      35
      948
    7. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      899
    8. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      59
      858
    9. Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?

https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta
      Maailman menoa
      26
      832
    10. Onko kaivattusi

Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?
      Ikävä
      46
      799
    Aihe