HDMI- kytkentäongelmia

HDMI-plugit hukassa

Tervehdys!

Osaako kukaan taitaja neuvoa mua HDMI-liitäntä ongelmissa.

Ensinnäkin päänvaivaa tuottava laittesto:

Tykki: ViewSonic Pro8200
Vahvistin: Sony STR-DG510
Kaiuttimet: Audio Pron Wigo -kaiutimet (120, 2 x130 ja 2 x 150) ja Audio Pro B1.36 subi.
Digiboksi: Topfield TF500PVRt
Blu-ray -soitin: Sony BDP-S470

Mulla on FullHD-videotykki katossa, siitä lähtee 15 metrin HDMI-piuha olkkarin toiseen päähän, missä on laitteistot. Tän piuhan kun iskee kiinni digiboksiin, niin jo vain toimii. Äänet oon vetäny sitten vahvariin erillisellä RCA-kaapelilla. MUTTA, kun isken samaisen HDMI-piuhan kiinni Blu-ray -soittimeen, niin ei sitten pelitä millään.. Kuva vilkkuu tykin "aloitusnäkymän (no signal)" ja hirveän värikaaoksen välillä. Sitten koitin vetää tän Blu-rayn tykkiin kiinni toisella HDMI-piuhalla noin metrin päästä, niin jo toimii. Onko noissa HDMI-piuhoissa sitten jotain eroja, kun toiset laitteet keskustelevat ongelmitta tykille tällä 15 metrin johdolla, mutta tämä Bluray ei sitte millään?

Vahvistimessa on kolme HDMI-paikkaa - yksi OUT ja kaksi IN.

Digiboksissa on yksi HDMI OUT, ja Blurayssa yksi HDMI OUT.

Miten ihmeessä saan kaiken pelittämään siten, että projektorille menis vaan yksi HDMI-piuha? Ostin myös Vivancon 2-paikkaisen HDMI-jakajan, mutta siihen kun isken digiboksin piuhalla kiinni, niin kuvaan tulee kummallisia ääriviivahäiriöitä; ja Bluray ei taaskaan ottanut signaalia.

Onko jollain antaa liitäntäneuvoja, että osaisko toi vahvari vaikka jakaa jotenkin kuvan sit OUT-liitännästä tykille yhtä johtoa pitkin, jos niihin IN-paikkoihin puskis boksin ja blurayn kii.. Kertaalleen olen yrittänyt tätä, mutta huonolla menestyksellä.. Ja nyt mulla loppu osaaminen meinaa tähän. :/

Alkaa niin ottaa aivoon tää jumittaminen, että jos joku velho jaksaa kertomaansa korvausta vastaan tulla Vantaalle paikanpäälle, niin onnistuneesta työstä voin maksaa.. :)

Suurkiitokset auttavista kommenteista jo etukäteen!

1

530

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • manuaalia + kokeilua

      Koitapa näin kuten jo teitkin:

      BluRay-soittimelta HDMI vahvistimen IN:iin.
      Digiboksilta niin ikään HDMI vahvistimen IN:iin.
      Vahvistimen OUT:sta HDMI sinne tykille.

      Jos vahvistimesi osaa poimia äänen HDMIltä niin muita johtoja et tarttekaan, ääni kuuluu ja kuva näkyy.
      Jos ei, sitten vetelet vielä optiset kuidut tai RCA:t Bluraylta ja digiboksilta vahvistimeen, saatavilla olevista liitänöistä riippuen.

      Ja HDMI-johdoissa voi olla eroja, parempilaatuiset (= yleensä kalliimmat) jaksavat kuljettaa kuvaa pidemmälle kuin ihan kaikkein halvimmat.

      Seuraavaksi manuaalit käteen ja tutkimaan että mitä valintoja vahvistimella (ja ehkä muillakin laitteilla) pitää tehdä että kaikki toimii kuten pitää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      95
      6806
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      29
      2686
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2263
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      83
      1952
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1681
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1487
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1377
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1294
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1243
    Aihe