Moi.
Ajattelin ostaa itselleni moottoripyörän, mutta kulut huolettavat.
Kysynkin siis mitä kaikkia kuluja tulee vastaan?
Vakuutukset, verot jne. Paljonko ne ovat suurin piirtein?
Harkitsin itse esim Kawasaki KLX250.
Tai jos täytyy tyytyä kevariin niin Derbi senda baja 125.
Tietääkö kukaan kuinka suuri kulutus ero noissa on?
Tai ero vakuutuksissa ja veroissa? (250cc&125cc)
Kaikki tieto auttaa.
Kiitoksia etukäteen.
MP:n kulut?
9
7801
Vastaukset
- TimoEv
Myyntihinta, uusi tai käytetty, pitää sisällään verot, joten niistä ei tarvitse huolestua.
- Rekisteröinti uudelle omistajalle 12€.
- Vakuutukset. Tämä riippuu monesta eri tekijästä:Pyörästä, omistajasta/haltijasta ja mitä vakuuttaa. Käy vakuutusyhtiöiden laskurisivuilla!
- Huollot. Riippuu täysin siitä, mitä voit itse tehdä ja mikä pyörä on kyseessä. Lisäksi vuotuinen ajokmmäärä vaikuttaa. Siis montako huoltoa tarvii kaudessa tehdä.
Huoltojen hintaan vaikuttaa mm. paljonko pyörää pitää purkaa, jotta työt saadaan tehdyksi. Täytyykö tabnkki irroittaa tulppien vaihtamiseksi jne.
- Renkaat. Riippuu täysin pyörästä, ajotavasta ( mitä haluaa ) ja renkaista. Jotku renkaat kestävät ¨5000km, toiset jopa 15´000 km.
Renkaiden vaihtohinta taas riippuu esim. pyörän rakenteesta, vrt. Goldwing vs. crossipyörä.
- Bensiini. Kulutus on välillä 4,5 - 9,0 l /100km. Miten sitten tupesta väännät ja paljonko ajat.
Sellainen hyvä asia on, että - ainakaan minulla - ei rahat riitä enää juopotteluun, kun kaikki menee pyörään... - minä vaan
Saakohan klx:ää rekisteriin ensinkään... Voin olla väärässä, mutta mielestäni ei. Jos ostat enduropyörää, niin älä osta punakilpipyörää vaikka myyjä sanoisikin että sen saa rekisteröityä. Olisi todennäköisesti rekisteröinyt jo, jos saisi. Pyörän pitää rekisteröitäessä täyttää sen hetkiset päästö- ja muut määräykset (eli vaikka sen joskus olisi voinutkin saada rekisteriin, eipä saa välttämättä enää), ja lisäksi siinä on muuta paperisotaa. Sen sijaan etsi valkokilpi-sanahaulla (eli pyörä on normaalisti rekisteröity ja siitä on verot maksettu). En muista mitä vakuutukset on, mutta soittelin halvimmat pohjantähdestä eikä ne hirveitä ole. Jos ajelet tiellä, niin etsi mieluummin supermoto. Enduropyörä ei ole mikään nautinnon helmi körötellä asvaltilla (eikä ole smotokaan). Ei tainnut olla paljoa iloa tästä, mutta ehkä jotain.
- Maantielle matka.
Kiitoksia vastauksistanne.
TimoEv:n vastauksesta oli paljon hyötyä. Etenkin tuo veroasia on suuri helpotus.
Tein arvion pohjolan sivuilla 250cc=670.85€ & 125cc=526.06€.
Se on ainakin suuntaa antava, kun kerran esimerkiksi if:in laskuri on liian utelias.
KLX:n kulutus on ilmeisesti minimaallinen. (Luvataan 3.36l / 100 km).
Kiitoksia myös nimimerkille: minä vaan.
KLX on tarkoitettu kaupunki, maantie,maasto ja jopa talvikäyttöön. (Ainakin niin luvataan). Derbin 125 on selvä enduro, mutta Kawasakin KLX:n väitetään olevan supermoto. Makuasia varmaan miksi kutsuu.
Jos en ostaisi ns enduroa, ostaisin luultavasti Kawasakin ninja 250:n. Valitettavasti kulutus oli suurempi. Olen sen tyyppinen ihminen että enduro/supermoto sopii minulle.
Täytyy katsoa tuo pohjantähti sitten myöhemmin.
Nyt sitten annan pankkitilin täyttyä ja ostan sitten myöhemmin varmaan tuon KLX:n. Luultavasti parempi 125:a, kun pyörä tulee myös maantiekäyttöön.
Ninja olisi siihen varmaan parempi, mutta maastoajo onkin eri asia.
Jos joku tietää millaista on ajaa enduroa/supermotoa maantiellä niin kertokaa ihmeessä.- minä vaan
no enpä paljoa tiennyt klx:stä ;) Itselläni on harrastuspyöränä enduro, ja kyllähän sillä pikkuajoja suhaisi jos laittaisi vähän pienempää takaratasta, mutta ei kyllä huvittaisi yhtään pidempää lenkkiä tehdä (varsinkaan kun pitäis ottaa sekotusastia kakstahtia varten mukaan).
- Maantielle matka.
Siis tälläinen. Ainakin omasta mielestäni tyylikäs.
http://motor3.info/wp-content/uploads/2011/03/Kawasaki_KLX_250_S_2011_motor3_03.jpg- osta kunnollinen
toihan on ihan tavallisen mopon näköinen, derbin tms. kiinalaisen 50cc,n
- juupaseipäs-
osta kunnollinen kirjoitti:
toihan on ihan tavallisen mopon näköinen, derbin tms. kiinalaisen 50cc,n
mun mielestä se näyttää ihan endurolta
- turhan säätäjä
Ajovarusteet ovat aluksi se suurin kustannus. Helposti saa menemään 700
euroa tai enemmän. Jos tyytyy halvimpaan ämpärimuovikypärään voi päästä
alle viidensadan.
Moottoripyörän kulutukseen ei kannata tuijottaa, varsinkaan valmistajan
ilmoittamiin kulutuslukemiin. Bensakulut ovat olemattomat huolto- ja
vakuutusmaksuihin verrattuna.- mk
Kypärän saa 150€ ja varusteet 200-1000€ ja itsellä' -70 luvun 750 honda niin vakuutus alle 250€ vuodessa niin ei hirveästi kuluja mutta ainoa huono puoli on että määrättyjä osia on jo tuonikäiseen pyörään vaikea saada mutta onneksi on tietokone ja netti keksitty niin löytyy vaikka jenkeistä osia aika hyvin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606044- 1003131
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252406- 212078
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3451751Kaikki menevät kouluu tai töihin
Hyvää huomenta vaan. 😊 Minä menen kohta uudelleen nukkumaan. Se on kuin laittaisi rahaa pankkiin. 😊☕🎄🧡🐺3911737Et varmaan edes sitä uskoisi
Mutta varattunakin sydämeni on pohjimmiltaan aina kuulunut sinulle. Toivottavasti vielä jonain päivänä saan viimein oll791666- 271616
Huh, huh. Aitolehti eronnut?
Osui Gekkosessa silmiini uutinen, jossa vihjataan, että Aitolehti olisi kenties eronnut kihlatustaan, joka on viimeksi o691521Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2231374