MP:n kulut?

Maantielle matka.

Moi.
Ajattelin ostaa itselleni moottoripyörän, mutta kulut huolettavat.
Kysynkin siis mitä kaikkia kuluja tulee vastaan?
Vakuutukset, verot jne. Paljonko ne ovat suurin piirtein?
Harkitsin itse esim Kawasaki KLX250.
Tai jos täytyy tyytyä kevariin niin Derbi senda baja 125.
Tietääkö kukaan kuinka suuri kulutus ero noissa on?
Tai ero vakuutuksissa ja veroissa? (250cc&125cc)
Kaikki tieto auttaa.
Kiitoksia etukäteen.

9

7053

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TimoEv

      Myyntihinta, uusi tai käytetty, pitää sisällään verot, joten niistä ei tarvitse huolestua.
      - Rekisteröinti uudelle omistajalle 12€.
      - Vakuutukset. Tämä riippuu monesta eri tekijästä:Pyörästä, omistajasta/haltijasta ja mitä vakuuttaa. Käy vakuutusyhtiöiden laskurisivuilla!
      - Huollot. Riippuu täysin siitä, mitä voit itse tehdä ja mikä pyörä on kyseessä. Lisäksi vuotuinen ajokmmäärä vaikuttaa. Siis montako huoltoa tarvii kaudessa tehdä.
      Huoltojen hintaan vaikuttaa mm. paljonko pyörää pitää purkaa, jotta työt saadaan tehdyksi. Täytyykö tabnkki irroittaa tulppien vaihtamiseksi jne.
      - Renkaat. Riippuu täysin pyörästä, ajotavasta ( mitä haluaa ) ja renkaista. Jotku renkaat kestävät ¨5000km, toiset jopa 15´000 km.
      Renkaiden vaihtohinta taas riippuu esim. pyörän rakenteesta, vrt. Goldwing vs. crossipyörä.
      - Bensiini. Kulutus on välillä 4,5 - 9,0 l /100km. Miten sitten tupesta väännät ja paljonko ajat.

      Sellainen hyvä asia on, että - ainakaan minulla - ei rahat riitä enää juopotteluun, kun kaikki menee pyörään...

    • minä vaan

      Saakohan klx:ää rekisteriin ensinkään... Voin olla väärässä, mutta mielestäni ei. Jos ostat enduropyörää, niin älä osta punakilpipyörää vaikka myyjä sanoisikin että sen saa rekisteröityä. Olisi todennäköisesti rekisteröinyt jo, jos saisi. Pyörän pitää rekisteröitäessä täyttää sen hetkiset päästö- ja muut määräykset (eli vaikka sen joskus olisi voinutkin saada rekisteriin, eipä saa välttämättä enää), ja lisäksi siinä on muuta paperisotaa. Sen sijaan etsi valkokilpi-sanahaulla (eli pyörä on normaalisti rekisteröity ja siitä on verot maksettu). En muista mitä vakuutukset on, mutta soittelin halvimmat pohjantähdestä eikä ne hirveitä ole. Jos ajelet tiellä, niin etsi mieluummin supermoto. Enduropyörä ei ole mikään nautinnon helmi körötellä asvaltilla (eikä ole smotokaan). Ei tainnut olla paljoa iloa tästä, mutta ehkä jotain.

    • Maantielle matka.

      Kiitoksia vastauksistanne.
      TimoEv:n vastauksesta oli paljon hyötyä. Etenkin tuo veroasia on suuri helpotus.
      Tein arvion pohjolan sivuilla 250cc=670.85€ & 125cc=526.06€.
      Se on ainakin suuntaa antava, kun kerran esimerkiksi if:in laskuri on liian utelias.
      KLX:n kulutus on ilmeisesti minimaallinen. (Luvataan 3.36l / 100 km).

      Kiitoksia myös nimimerkille: minä vaan.
      KLX on tarkoitettu kaupunki, maantie,maasto ja jopa talvikäyttöön. (Ainakin niin luvataan). Derbin 125 on selvä enduro, mutta Kawasakin KLX:n väitetään olevan supermoto. Makuasia varmaan miksi kutsuu.

      Jos en ostaisi ns enduroa, ostaisin luultavasti Kawasakin ninja 250:n. Valitettavasti kulutus oli suurempi. Olen sen tyyppinen ihminen että enduro/supermoto sopii minulle.
      Täytyy katsoa tuo pohjantähti sitten myöhemmin.
      Nyt sitten annan pankkitilin täyttyä ja ostan sitten myöhemmin varmaan tuon KLX:n. Luultavasti parempi 125:a, kun pyörä tulee myös maantiekäyttöön.
      Ninja olisi siihen varmaan parempi, mutta maastoajo onkin eri asia.
      Jos joku tietää millaista on ajaa enduroa/supermotoa maantiellä niin kertokaa ihmeessä.

      • minä vaan

        no enpä paljoa tiennyt klx:stä ;) Itselläni on harrastuspyöränä enduro, ja kyllähän sillä pikkuajoja suhaisi jos laittaisi vähän pienempää takaratasta, mutta ei kyllä huvittaisi yhtään pidempää lenkkiä tehdä (varsinkaan kun pitäis ottaa sekotusastia kakstahtia varten mukaan).


    • Maantielle matka.
      • osta kunnollinen

        toihan on ihan tavallisen mopon näköinen, derbin tms. kiinalaisen 50cc,n


      • juupaseipäs-
        osta kunnollinen kirjoitti:

        toihan on ihan tavallisen mopon näköinen, derbin tms. kiinalaisen 50cc,n

        mun mielestä se näyttää ihan endurolta


    • turhan säätäjä

      Ajovarusteet ovat aluksi se suurin kustannus. Helposti saa menemään 700
      euroa tai enemmän. Jos tyytyy halvimpaan ämpärimuovikypärään voi päästä
      alle viidensadan.
      Moottoripyörän kulutukseen ei kannata tuijottaa, varsinkaan valmistajan
      ilmoittamiin kulutuslukemiin. Bensakulut ovat olemattomat huolto- ja
      vakuutusmaksuihin verrattuna.

      • mk

        Kypärän saa 150€ ja varusteet 200-1000€ ja itsellä' -70 luvun 750 honda niin vakuutus alle 250€ vuodessa niin ei hirveästi kuluja mutta ainoa huono puoli on että määrättyjä osia on jo tuonikäiseen pyörään vaikea saada mutta onneksi on tietokone ja netti keksitty niin löytyy vaikka jenkeistä osia aika hyvin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 154
      4493
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      116
      4095
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2740
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1764
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1659
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      21
      1653
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      92
      1590
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1563
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1521
    Aihe