Hääjuhlat vai ei??

Morsian?

Elikkäs olemme kihlattuni kanssa ajatelleet mennä naimisiin ensi vuonna, mutta ongelmana on suuri suku. Tätejä, enoja ja setiä minulla on 16 ja siihen heidän lapsensa eli satapäinen porukka löytyy jo näistä. Kaikki ovat läheisiä eli kaikki pitäisi kutsua. Jos lähdemme karsimaan niin suurin osa kyllä suuttuu.
Miehen puolella löytyy myös paljon väkeä ja suurin osa asuu ulkomailla. Nämä ulkomaitten porukat odottavat kutsua jo kovasti. Sekä huomattava määrä läheisiä ystäviä joille olen jo kertonut aikeistamme.
Mies sanoi ettei ole varaa ruokkia ja juottaa tuollaista määrää sukulaisia ja ehdotti maistraattia ja siitä lento ulkomaille. Vain todistajat paikalla.
Äitini ei pitänyt ajatuksesta kun kerroin suunnitelmista. Sanoi, että välit on poikki sen jälkeen jos ei saa istua kirkon etupenkissä. Äitini sanoi, että tehdään ruuat itse niin säästää. Mutta kyllähän nuihin rahaa palaa, puvut, kampaukset, meikki, kukat, koristelu, hääpaikka...
Mitä hemmettiä tässä nyt pitäisi tehdä. Välit poikki vanhempiin vai kiljut käymään ja pankista lainaa??

6

380

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rouva O

      Kinkkinen tilanne. Tosin äidilläsi ei ole oikeasti mitään sananvaltaa teidän avioitumiseen, viisas nainen pitäisi suunsa supussa...

      Kompromissina ehdoittaisin, että pidätte ne isot häät, mutta vain kahvitarjoilulla. Juhlapaikka vaikka omien vanhempiesi kotona, varsinkin jos on omakotitalo ja pihamaata. Sitten talkoolla kaakut sun muut tarjottavat.

      Juhlavaatteetkin voisitte hankkia sellaiset, joita voi käyttää jatkossakin jossain.

    • ...

      Juu, nuo kahvihäät vois olla ihan varteenotettava vaihtoehto. Kaikki pääsisivät silloin paikalle, mutta suurin kuluerä karsiutuisi pois. Toinen vaihtoehto voisi tietysti olla sitten kutsua vain vanhemmat ja sisarukset vihkimiseen ja syödä sitten yhdessä tms. Ja vihillähän voi käydä pienellä porukalla myös kirkossa, jos se on teille tärkeää, ei siihen koko sukua tarvita. Kavereillehan voi sitten pitää vaikka erikseen juhlat.

      Ja toisaalta, jos vanhemmat vaativat suuria sukuhäitä (mihin heillä ei kyllä ole mitään oikeutta, teidän hääthän ne ovat...) niin sanokaa ihan suoraan sitten vaan, että se on heidän asiansa sitten myös maksaa tarjoamiset sun muut, jos valtavan määrän vieraita haluavat kestittää.

    • valinnan paikka

      ... suurin osa asuu ulkomailla ...

      Pelkät kahvitarjoilut isoissa häissä, jossa väki tulee kenties kaukaakin, eivät yksinkertaisesti toimi.
      Tai sitten on kutsussa mainittava, että "Vihkimisen jälkeen kahvitarjoilu klo 14 - 16 Siellä ja Siellä".
      Isoihin häihin tulija odottaa aina ruokatarjoilua.

    • ei säästöä

      Kunnon kahvitarjoilu maksaa helposti saman kuin ruoka.

    • jk

      ota pankista lainaa

    • Morsian?

      Aloittaja täällä :) Erosin muutama päivä sitten kirkosta. En häiden tai kirkon takia vaan ihan muista syistä ja äitini on luovuttanut eli maistraatti kutsuu ensi vuonna jonka jälkeen löhöloma rannalla ilman mitään juhlia :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      61
      1725
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1344
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      127
      1270
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      907
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      339
      849
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      664
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      653
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      65
      625
    Aihe