Mitä uutta tälle kesälle?

Miten on, laitatteko pihoihin jotain uusia kasveja vai pysyttekö tutuissa?

Minä etsin levisian siemeniä, taimia kyllä löytyy muutamista hyvin varustetuista paikoista mutta tarvin niin paljon niitä että mieluusti kasvattaisin siemenistä.Lisäksi siemenistä kasvattamalla saattaa saada mahtavia väriyhdistelmiä.

http://www.google.fi/search?um=1&hl=fi&client=firefox-a&rls=org.mozilla:fi:official&channel=s&biw=941&bih=550&tbm=isch&sa=1&q=LEWISIA COTYLEDON&btnG=Haku&oq=LEWISIA COTYLEDON&aq=f&aqi=&aql=&gs_sm=s&gs_upl=9284l9284l0l1l1l0l0l0l0l192l192l0.1

Toinen mikä pitää saada on sinivaleunikko, en tajua mikseivät sen siemenet idä.Kaksi talvea on testattuna, ei auta vaikka miten oikeaoppisen kylmäkäsittelyn annan.Kevään tullen mitään ei nouse mullasta.
Sen taimia pitää varmaan hankkia valmiina.

http://pics.davesgarden.com/pics/2006/11/09/Weezingreens/251d7b.jpg

16

70

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sikra...

Mä en hirveesti suunnittele kasveja, jos sattuu jotain mielenkiintoista osumaan kohdalle, niin ostan...

Me tehtiin nyt jonkinlainen alku pihakeittiölle tuonne kodan viereen, sitä nyt jatkosuunnitellaan...

• Mukava aina kehitellä jotain uutta pihalle.Meidän naapurissa saivat just pihakeittiön valmiiksi ja tulee olemaan ahkerassa käytössä kuulemma.

• 7+11

Me aiotaan istuttaa jotain omppu puita.Muutettiin tähän taloon syksyllä eikä vielä tiedetä mitä kaikkee täällä kasvaa.

• Ootteko jo päättäneet millaisia omenapuita laitatte?

• 7+11
        Haukullinen kirjoitti:

Ootteko jo päättäneet millaisia omenapuita laitatte?

Ei vielä olla päätetty.Me ei tiietä kovin paljoa lajikkeista ja eri omppuja on niin paljo että on vaikeeta valita. Uskaltaaks Honkkarista ostaa omppu puita vai onks ne jotain b laatua?Siel ois nyt alle 20 euroo hedelmä puut.

• yks. beconi vaa.
        7+11 kirjoitti:

Ei vielä olla päätetty.Me ei tiietä kovin paljoa lajikkeista ja eri omppuja on niin paljo että on vaikeeta valita. Uskaltaaks Honkkarista ostaa omppu puita vai onks ne jotain b laatua?Siel ois nyt alle 20 euroo hedelmä puut.

Kyllä sieltä uskaltaa ostaa. Varmistatte sen vaan myyjältä, että menestyy SUomen talvessa.

• Myy-Pikkuinen

Olipa hienoja kukkia.
      Minä tykkään vaan ihastella kaikkia kukkasia, siis enemmän kuin istutella niitä. =)))

• Pian kukkii metsässäkin vaikka mitä, kämmekät esimerkiksi.

• issu56

Aina jotain uutta ja nyt mulla on odottamassa maahanmenoa rodo, jokunen ruusu ja ja ja ;))).

Levisiaa olen mielinyt jo kauan, mutta olen jättänyt sille asteelle kun kuulin, että se menestyisi näillä leveysasteilla varsin kehnonlaisesti. Sinivaleunikot multa vei jo toissatalvi, enkä ole uusia hommannut...ainakaan vielä.
      Vaan eihän sitä koskaan tiedä, miten kesän aikana vielä innostuu kun kelit taas lämpenee.

• Aion kokeilla tota levisiaa, sen pitäis selvitä talvista jos se kasvaa kuivalla paikalla missä ei yhtään vesi makaa juuristolla.Mulla on just sopiva paikka, 15 metriä kuivaa hiekkarinnettä.

• ruohohhoo

Muutin juuri miehen, tyttären, kissojen ja koirien kanssa maalle vanhempieni kotiin. Vanhempani muuttivat taas meidän entiseen taloon, joka kävi liian pieneksi.
      Nyt on sitten remonttia tiedossa, pitää vähän laittaa paikkoja oman näköiseksi.

Pihamaalle olisi tarkoitus istuttaa joitan kukkia, ennen niitä haluan kuitenkin laittaa musta-puna herukoita, omenapuita ja viinirypäleitä, vadelmia.. Kaikkea tommosta syötävää :) Ja sitten jotain pusikkoa kasvamaan. Mietin tässä juuri, että pitäisikö ostaa ihan perus orapihlajaa, mutta mielestäni joku kukallinen pensas olisi parempi.

• Laitettiin 15 vuotta takaperin erilaisia vadelmia,varsinkin keltainen vadelma on aika hyvä. Vadelma on vain älyttömän kova leviämään.Joka paikasta tunkee juuriversoja.
        Olis pitänyt aikoinaan istuttaa ne maahan upotettuun pohjattomaan tynnyriin niin ei olisi päässyt liikaa levittäytymään.
        Tolla orapihlajalla on kaksi puolta, kasvaa nopeasti peittäväksi aidaksi mutta leikatessa ne hiivatin piikkioksat on kamalia ja niiden maatuminen kompostissakin kestää ikuisuuden.Vuosien päästäkin tulee piikkejä vastaan.

• Sikra...
        Haukullinen kirjoitti:

Laitettiin 15 vuotta takaperin erilaisia vadelmia,varsinkin keltainen vadelma on aika hyvä. Vadelma on vain älyttömän kova leviämään.Joka paikasta tunkee juuriversoja.
        Olis pitänyt aikoinaan istuttaa ne maahan upotettuun pohjattomaan tynnyriin niin ei olisi päässyt liikaa levittäytymään.
        Tolla orapihlajalla on kaksi puolta, kasvaa nopeasti peittäväksi aidaksi mutta leikatessa ne hiivatin piikkioksat on kamalia ja niiden maatuminen kompostissakin kestää ikuisuuden.Vuosien päästäkin tulee piikkejä vastaan.

Ja orapihlajaa en suosittelisi pihalle jossa asuu koiria, yhden tutun koira puhkaisi niihin piikkeihin toisen silmänsä.

• ruohohhoo

Ei ennen ole koirat puhkaisseet silmäänsä..
      Mutta tässä kun mietin, niin on aika monet pyörän kumit puhkaistu. Tyttökun tykkää ajella pyörällä pihallamme. Ehkäpä me sitten mietitään jotain toisenlaista puskaa :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      191
      1330
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      138
      893
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      85
      842
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      748
    5. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      51
      730
    6. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      252
      622
    7. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      311
      597
    8. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      579
    9. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      574
    10. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      7
      570
    Aihe