Tässä ohje minkälainen lembas olisi voinut olla.Huomasin eilen leipoessani, tämä tunnetaan myös toisella nimellä. Mutta maun perusteella ja energian lähteenä olisi lembas hyvin voinut olla tämmöistä. No mutta tässä ohjeet:
1tl sokeria
4dl vehnäjauhoja
2tl leivinjauhetta
puol teelusikallista suolaa
50 g margariinia
1 ja puol dl maitoa
Sekoita kuivat aineet keskenään, sulata rasva esim. mikrossa tai pannulla. Lisää rasva ja maito nopeasti sekoittaen. Lisää jauhoja kunnes taikina ei ole tarttuvaa. Revi taikinasta palasia noin pienen pullan kokoisina, muotoile ne palloiksi ja sitten painelet ne litteiksi ympyröiksi pellille. Ja jaa leivät neljään osaan veitsellä.siis vain viillot leipään et leikkaa sitä. Huom! leipien ei tarvitse olla ihan ohuita, muuten palavat. Sentin paksuinen riittää. Lopuksi leivät laitetaan uuniin ja 250 astetta keskitasolle. Kun leivät kullanruskeita päältä ne ovat valmiita.
Kun ootte kokeilleet kertokaa mitä piditte.. Minusta aivan selvää lembasia, tosin ehkä et jaksa koko päivää jos syöt sitä mutta monta tuntia kummiskin..=)
lembas-resepti
15
1973
Vastaukset
- Hihhuli
Ei todellakaan vaikuta siltä...
- Hihhuli
Siis vaikuttaa siltä...
- kokki
Hihhuli kirjoitti:
Siis vaikuttaa siltä...
entä itselläs kun jaksat kommentoida?..
- Hihhuli
kokki kirjoitti:
entä itselläs kun jaksat kommentoida?..
ole parempaa tekemistä ja minä kun ihan nautin tästä kommentoinnista.
- Dora
Aattelin huomena kokeilla tota reseptiä. Kerronpa sitte mielipiteeni. Luulen, että siitä voi tulla ihan hyvää...Mutta tuskin elätän sillä itteäni koko päivää. :)
- illku
hah, teeleipäreseptihän tuo noin suunnilleen. no, niitähän ne brititkin on popsinu kautta aikain ja valloittaneet teehetkiensä välissä puolet maailmasta... että ehkä siitä tarmoa lähtee? suosittelisin kyllä ihan kotoisaksi voimanantajaksi ruisleipää.
- kokki
oikein meni!=) teeleipiähän ne.
- Turin
kokki kirjoitti:
oikein meni!=) teeleipiähän ne.
Arvasin että ne on t-leipiä vaikken katsonu edes reseptiä!!!
- Durin
Tolkien oli englantilainen nii se joi kumminkii teet nii voi olettaa et ne lembasit on jotain vähä erilaisia teeleipiä minä ainakii luulen nii
- Dora
Vaikka en mikään mestarileipuri ookkaan niin oli kyllä aika etovan makusta. Ihan liian tavallista. Ja niistä ois pitäny tulla ehkä vähä kovempia.
- shadow
Aika väärä resepti...
Itse kyllä olen käyttänyt myös hunajaa ja appelsiinin kuorta... *lähtee vihellellen pois* Kiitos kuitenkin kun jaksoit kertoa pikkuleivistä...Mutta otan tuon vitsinä... - Matthau
Teeleipien kuuluu minusta olla jotenkin ... ruokaisampia. Jotain leseitä niihin vaikka tai kaurahiutaleita. Eikä mitään tuommoisia hanna-tädin kakkuja.
Minun mielestä.- Scones
Eli kuulostaa aika lähelle meidän reseptiä teeleipiin eli "Sconeseihin". Ja hyviä on, nam nam. Ja helppoja. Niinkuin pienenä kutsuin niitä nimellä "Kuif" ja oli laulu tämmönen "Kuif kuif kuif... Everybody likes Kuif kuif kuif...Everybody likes KUIF"
Jos ne on Lembasia en tiedä :)
- Turin
Ai hitto tää on oikeeta kamaa! Söin pari leipää ja heti teki mieli juosta maraton. Sen jälkeen pyöräilin 180 km ja uin 19 km. ja kaadoin 6 hehtaaria metsää pelkällä puukkosahalla. Tapoin vielä pari komppaniaa örkkejä siellä mehässä. Tosin ei mitään verrattuna miun omaan reseptiin....
- Undómiel
aattelin kokeilla tota ohjetta, mut halun eka tietää et tuleeks niistä sit iha syötäviä? en nimittäi halu
kuluttaa aineksia turhaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1104316
- 793513
Oletko koskaan stalkannut kaivattuasi?
Jos olet, miten olet stalkannut? Jäitkö kiinni? Onko hän stalkannut sinua? Jos on, miten suhtauduit?833359Just alkoi ottamaan päähän
Miten voikin mennä näin, että koko päivän haluaa vain nähdä toisen ja lähelle. Sitten aivan salamana mieleen tulee kaikk223301Karhuryhmä
Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?263258- 732935
Raisionkaaren koira hyökkäys
Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim642807"Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"
Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m452790Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti
Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.852579- 92492