Mikä on alkoholin ja tinnituksen yhteys, vai onko siinä mitään tiettyä yhteyttä. Rapulassa joskus tinnitus on tosi kova ja pienenee kun rapula poistuu, mutta merkillistä on se, että kännissä ei ole tinnitystä vaikka yrittäisi sitä kuunnella ja on hyvillä tolpillaan. Voiko alkoholi jotenki estää "tinnitusaaltojen" pääsyn kuuloaivokuorelle?
Alkoholi ja tinnitus
5
5354
Vastaukset
- Jukolan Jussi
Ilmeisesti niin se menee koska itsellä sama havainto.Ja monilla muilla.
- 13+4
Tinnitus on ylimääräistä toimintaa aivojen kuulokeskuksessa. Aivotoiminta taas on hermojen välisiä kemiallisia sähköimpulsseja.
Alkoholi muuttaa näitä impulsseja, samoin kuin jotkin lääkkeet, stressi ja rentoutuminen. Alkoholi vaikuttaa elimistöön samoilla mekanismeilla kuin stressi.
Yleensä rentoututtava toiminta "heikentää" tinnitusta ja stressitasoja nostava toiminta "vahvistaa" tinnitusta.
Pieni määrä (esim _1_ annos) alkoholia taas rentouttaa.
Itselläni 1 annos, tai korkeintaan 2, rentouttaa ja auttaa tinnituksen hallintaan iltaisin. Kolmas ja ainakin neljäs aiheuttaa jo kovemman tinnituksen seuraavana aamuna. Joten en ole juonut kahta yksikköä enempää pariin vuoteen... - APUAAAAAA
Mä oon 13v ja tinnittäny noin 3viikkoa johtuu kahdesta kovasta kuuntelusta eka 3viikkoa sitten ja toinen pari päivää sitten villegalle keikka.onko happi hoidosta apua? TUUN HULLUKSI!! EI TINNITÄ AAMUISIN ILTAAN KOHTI PAHENEE
- Anonyymi
Alkoholi lopettaa tintityksen, kokemusta on
- Anonyymi
Saunominen auttaa myös tintitykseen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 12710488
- 525070
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html422261Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1052078- 281986
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131621Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,411432Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta291114Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v331051Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk54987