G astran jarrukenkien vaihto

atraalimatkaaja

Eli tuollainen -03 1.6 8-tappi astra kakkosautona ja nyt inssi sanoi että on takapäässä liiaksi heittoa jarruissa.Tässä kun loma alkoi juuri meinasin että jos itse tuolle jotain tekisi.
Tyhmä kysymys kuuluukin että onkohan tuo ihan kenkien vaihdolla hoidettavissa oleva vai pitäisikö jotain jarruventtiiliäkin katsoa tykö? Ja onnistuukohan tuo ilman mitään spesiaalityökaluja?

Niin ja kyllä , köyhä duunari kulkee vaan vanhalla astralla tai uudella farkku kialla. Isileasingkuskit voivat aukoa päätään keskenään sitten shellin pihassa sadekeleillä kun saa auton oikein sutaisemaankin paremmin.

3

2785

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • postivankkuri

"onkohan tuo ihan kenkien vaihdolla hoidettavissa oleva vai pitäisikö jotain jarruventtiiliäkin katsoa tykö? Ja onnistuukohan tuo ilman mitään spesiaalityökaluja?"

Koska haluan mahdollisimman harvoin joutua samoja paikkoja aukomaan niin yksi syksy kun minulle kävi samoin kuin "atraalimatkaaja" , ostin ja asensin kaikki jarrukilpiä, kenkiä, jousia ja muita tarvikkeita myöten uusiksi. Ventiileihin ei tarvitse,,, enkä tiedä voiko niille edes mitää säätöjä tehdä ja erikois työkalujakaan en tarvinnut.

Luultavasti se automaattisesti jarruja säätävä vipstaagi on useimmiten vain kaiken epätasaisesti ottavan takana - se pitää sitten hyvin herkäksi sitten pyöritellä ja rasvailla.

Jos jarrurumpu ei naputtelemallakaan lähde irti niin irroita jarrukilvessä oleva kumitulppa ja työnnä ruuvimeisseli reijästä, yritä vääntää seisontajarrunvipua jarrukengästä poispäin. Toivottavasti kaikki käy hyvin.

• Pitäis onnistua

Tuo saattaisi tosiaan mennä rummun avaamalla ja herkistämällä se autom.säädin vipu, mutta vaihda kuitenkin jarrukengät ja uudet rummut kummallekin puolelle, niin saat huolettumia kilsoja pitkäksi aikaa, mitään ihmeellisiä työkaluja ei tarvita, laita puoli kerrallaan, niin voit katsoa mallia toiselta puolelta jos tulee ongelmaa kasauksen kanssa, ainiin, jos haluat "hifistellä" laita myös jarrusylinteritkin, tietty sitteen tarviit kaverin kun ilmaat jarrut, no samalla voi vaihtaa jarrunesteetkin, koska kannattaa ilmata myös etupää.

• Mulla meni

F-Astra joskus hylkyyn takajarrujen liian suuren heiton takia. Kyse ei ollu siitä että että toisen puolen jarruvoima olis ollu liian heikko vaan siitä että toinen puoli jarrutti LIIKAA. Silloin jouduin piteleen jarrupaine venttileitä, joita sinäkin kai tarkoitit. Vai tarkoititko "venttiileillä" jarrusylintereitä, jotka Astrassa vuotaa aika usein.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?

Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k
      Maailman menoa
      71
      3909
    2. Voiko normaali ihminen ryhtyä vasemmistolaiseksi?

Tätä jäin pohdiskelemaan.
      Maailman menoa
      101
      3505
    3. SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa

SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah
      Maailman menoa
      79
      3343
    4. Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?

Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia
      Maailman menoa
      36
      2648
    5. Mitä ajattelit kun näit

kaivattusi ensimmäisen kerran? xd
      Ikävä
      124
      1608
    6. Nyt meni lopulliset lämmöt.

Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta
      Sinkut
      36
      1516
    7. Sulla on avaimet ja keinot

Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi
      Ikävä
      19
      1134
    8. Meitä ei tule

Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌
      Ikävä
      22
      1124
    9. Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla

Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?
      Ikävä
      42
      1110
    10. Itseään kannattaa tarkastella realistisesti ja

miettiä mihin ne rahkeet oikeesti riittää. Tyhmempikin ymmärtää että varakas ylemmän tason mies ei kelpuuta sellaista ku
      Ikävä
      118
      1026
    Aihe