Eli tuollainen -03 1.6 8-tappi astra kakkosautona ja nyt inssi sanoi että on takapäässä liiaksi heittoa jarruissa.Tässä kun loma alkoi juuri meinasin että jos itse tuolle jotain tekisi.
Tyhmä kysymys kuuluukin että onkohan tuo ihan kenkien vaihdolla hoidettavissa oleva vai pitäisikö jotain jarruventtiiliäkin katsoa tykö? Ja onnistuukohan tuo ilman mitään spesiaalityökaluja?
Niin ja kyllä , köyhä duunari kulkee vaan vanhalla astralla tai uudella farkku kialla. Isileasingkuskit voivat aukoa päätään keskenään sitten shellin pihassa sadekeleillä kun saa auton oikein sutaisemaankin paremmin.
G astran jarrukenkien vaihto
3
2785
Vastaukset
- postivankkuri
"onkohan tuo ihan kenkien vaihdolla hoidettavissa oleva vai pitäisikö jotain jarruventtiiliäkin katsoa tykö? Ja onnistuukohan tuo ilman mitään spesiaalityökaluja?"
Koska haluan mahdollisimman harvoin joutua samoja paikkoja aukomaan niin yksi syksy kun minulle kävi samoin kuin "atraalimatkaaja" , ostin ja asensin kaikki jarrukilpiä, kenkiä, jousia ja muita tarvikkeita myöten uusiksi. Ventiileihin ei tarvitse,,, enkä tiedä voiko niille edes mitää säätöjä tehdä ja erikois työkalujakaan en tarvinnut.
Luultavasti se automaattisesti jarruja säätävä vipstaagi on useimmiten vain kaiken epätasaisesti ottavan takana - se pitää sitten hyvin herkäksi sitten pyöritellä ja rasvailla.
Jos jarrurumpu ei naputtelemallakaan lähde irti niin irroita jarrukilvessä oleva kumitulppa ja työnnä ruuvimeisseli reijästä, yritä vääntää seisontajarrunvipua jarrukengästä poispäin. Toivottavasti kaikki käy hyvin. - Pitäis onnistua
Tuo saattaisi tosiaan mennä rummun avaamalla ja herkistämällä se autom.säädin vipu, mutta vaihda kuitenkin jarrukengät ja uudet rummut kummallekin puolelle, niin saat huolettumia kilsoja pitkäksi aikaa, mitään ihmeellisiä työkaluja ei tarvita, laita puoli kerrallaan, niin voit katsoa mallia toiselta puolelta jos tulee ongelmaa kasauksen kanssa, ainiin, jos haluat "hifistellä" laita myös jarrusylinteritkin, tietty sitteen tarviit kaverin kun ilmaat jarrut, no samalla voi vaihtaa jarrunesteetkin, koska kannattaa ilmata myös etupää.
- Mulla meni
F-Astra joskus hylkyyn takajarrujen liian suuren heiton takia. Kyse ei ollu siitä että että toisen puolen jarruvoima olis ollu liian heikko vaan siitä että toinen puoli jarrutti LIIKAA. Silloin jouduin piteleen jarrupaine venttileitä, joita sinäkin kai tarkoitit. Vai tarkoititko "venttiileillä" jarrusylintereitä, jotka Astrassa vuotaa aika usein.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k713909- 1013505
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah793343Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia362648- 1241608
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta361516Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi191134Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌221124Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?421110Itseään kannattaa tarkastella realistisesti ja
miettiä mihin ne rahkeet oikeesti riittää. Tyhmempikin ymmärtää että varakas ylemmän tason mies ei kelpuuta sellaista ku1181026