Teinihäät (lestadiolaissuku) / APUA!!!

Poika 18 + tyttö 18

Miehen suku on vanhoillislestadiolainen ja meille tuli kutsu teinihäihin. Olen järkyttynyt, että poika ja tyttä menevät naimisiin 18-vuotiaina, tyttö melkeinpä syntymäpäivänään!!! :O

Eikös tuon ikäisten pitäisi vielä yrittää kasvaa aikuiseksi ennen kuin edes mietitään mitään parisuhdejuttuja.

Miettikääs: TUO TYTTÖ VOI TULLA RASKAAKSI JO ENSI VIIKONLOPPUNA!!

Suku on kerännyt lahjarahaa jolla ostetaan pölynimuri nuorelle parille!! Ei paljoa rahaa taida olla suvussa. Häät ovat pullakahvin seurakuntakeskuksessa ja sitten arki jatkuu.

Tuon kaiken takia pitää matkustaa 500 km... Miten tuohon pitäisi suhtautua?

6

469

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • evlut ok

      Tuo on sitä Lestadiolaisten Onnellista elämää! Ja mua naisena säälittää tuo pariskunta kun oma rauha lopuu ja mukuloita tulee 1/vuosi...Mun eräs tuttu meni siksi naimisiin kun esiaviollista seksiä ei voi harrastaa..ja erohan niille tuli sen 4 mukulan jälkeen..huh huh..

    • enymmärräminäkään

      Itsehän ovat päättäneet uskonlahkossa jatkaa. Mutta jos aloittajaa kokee ettei halua osallistua niin ilmoita ettet pääse juhliin. :) Itse en ateistina mitään noista uskonnoista ymmärrä, mutta hääjuhlan kaiketi pitäisi iloinen ja onnellinen olla, oli sitten isot juhlat tai vain kahvitarjoilut hiljakseen. Eli älä mene paikalle jos et aidosti iloinen ole heidän puolestaan :)

    • imurinostokopainaa

      Mihin pitäisi suhtautua? Et sinä voi käpälöidä kenenkään parisuhdetta olkoonkin vaikka miten omituinen sinun mielestäsi:) He ovat valintansa tehneet ja haluavat nyt juhlistaa häitä joihin teidätkin on kutsuttu mukaan!

      • 27

        Kaikki ovat kyllä sitä mieltä, että tietysti kivempaa on haahuilla elämänsä ympäriinsä ravintolaräkälöissä, juottoloissa ja kuppiloissa. Tässä valtiossa ei ole aikuisia, ainoastaan säälittäviä, hiirilapsia.


      • dalai-tuna
        27 kirjoitti:

        Kaikki ovat kyllä sitä mieltä, että tietysti kivempaa on haahuilla elämänsä ympäriinsä ravintolaräkälöissä, juottoloissa ja kuppiloissa. Tässä valtiossa ei ole aikuisia, ainoastaan säälittäviä, hiirilapsia.

        Jooh, ja siinähän ne vaihtoehdot sitten oli. Eli ördäät räkälöissä tai olet lesta.

        Kuules pikku jeesustelija, kokeilisit sinäkin sitä kultaista keskitietä, ns. normaalielämää niin huomaisit miten hyvälle se maistuu: tervettä, onnellista ja ennen kaikkea vapaata elämää!


    • aidepol

      Niinpä. Joku 13-vuotiaskin voi tulla ensi viikonloppuna raskaaksi. Ja kuinka moni 10-vuotias tyttö naitetaan tänäkin päivänä 50-vuotiaalle miehelle neljänneksi vaimoksi tuolla jossakin.

      Matkustakaa 500km ja yöpykää hotellissa - tehkää siis oma pikku miniloma.

      Ymmärrän kyllä, että sinua järkyttää. He ovat kuitenkin itse valinneet kumppaninsa ja tehneet päätöksen itse. Eihän heillä rahaa ole, mieti nyt jos kotona on parhaimmillaan se 15 muksua ja mies ehkä käy töissä, niin siinä ei tosiaankaan lahjoiteta nuorelle parille yhtikäs mitään.
      Suomalainen elokuva Kielletty hedelmä kertoo aika paljon, katsasta se.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe