La Fete, Kajaani. Paikka josta ei kannata hankkia hääpukua.

surullinenmomtobe

Valitettavasti La Fete on Kajaanin ainoa hääpukuliike ja kyllä sen huomaa, tyly asiakaspalvelu, korkeat hinnat ja myyjä on kiltti vain kun näkee rahaa.
Itse pukua ensimmäisellä kerralla tullessani katsomaan hän käski sulhasen ja bestmanin pysyä eteisessä ja katseli näitä nenänvarttaan pitkin. Minulle hän pikaisesti näytti pari pukua, luuli etten ollut tosissaan liikkeellä ja käski soittamaan jos haluan sovitusaikaa varata. Varasin kuitenkin sovitusajan, halusin tietää millainen mekko minulle sopii ja kun kuuli että oikeasti olen menossa naimisiin ja mekkoa etsimässä, toi hän eteeni kalliita pukuja sovitettavaksi joista löytyi yksi kaunis. Myyjä sanoi että puku kannattaa ottaa heti sillä sitä on vain yksi kappale ja jos haluaisin mekon korjauksen ehtivän valmiiksi häihini mennessä (syksyllä2011) se on maksettava heti. Kävin pankissa ja maksoin siis yli puolen tonnin mekon. Mekko kokoa 34 ja itse 32 joten pikkuisen olisi ollut korjattavaa, ja maksamisen jälkeen myyjä sanoi kuitenkin aloittavansa ompelun kesäkuun jälkeen, kun kerran aikaa häihini on, ja tajusin että eihän siinä sitten mitään kiirettä olisi ollut maksamisessa...
Muutaman päivän myöhemmin raskaustestissä selkeät kaksi viivaa ja paniikki, en mitenkään mahdu syksyllä häämekkoon.
Menin oitis liikkeelle ja hän vakuutteli että varmasti mahtuu, eihän hän ole vielä puvullekaan tehnyt mitään, mutta itsellä epäilys, laskin että viikkoja olisi jo yli 10..kohta jo ensimmäinen kolmannes eli syksyllä mahani olisi valtava.
Menin käymään uudestaan liikkeessä mieheni kanssa ja ilmoitimme raskaan päätöksemme, häät on peruttu,siirretty hamaan tulevaisuuteen,keskitymme nyt vauvan tuloon ja taloudellisestikaan häät eivät ole nyt tärkeysjärjestyksen huipulla. Myyjähän tästä kivahti, mekko on ostettu, ei voi mitään! Yritimme selittää tilannetta kun myyjä käski meidän tulevan myöhemmin,hän ei halua riidellä maksavien asiakkaiden edessä. Tiuskaisi vain ennen lähtöämme että olisithan hyvinkin voinut tietää raskaudesta tullessasi sovittamaan..Kävimme siis seuraavana päivänä ja ennen kuin saimme suutamme auki, rupesi hän melkein huutamaan että rahoja emme tule saamaan takaisin. Yritin itku kurkussa mieheni tuella selvittää asiaa, missään kaupan sisällä tai nettisivuilla ei lue ettei palautusoikeutta ole eikä tätä myöskään lue kuitissa saatikka se että myyjä olisi tätä ennen ostohetkeä maininnut...
Ainoa mihin suostuisi on vaihto mutta ensinnäkään en nyt tarvitse pukua ja toisekseen muut puvut olisivat vieläkin kalliimpia eli pitäisi maksaa vain lisää. Sanoimme palaavamme myöhemmin ja nyt tässä yritän kysyä teiltä MIKÄ NEUVOKSI? Asiallisia vastauksua, kiitos.

20

3213

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei amerikkalaista

      Tavaraa ei voi palauttaa, jos siinä ei ole virhettä. Jotkut liikkeet voivat antaa sovittaessa tai automaattisesti palautusoikeuden tietyksi ajaksi mutta se ei ole niiden velvollisuus. Ei auttane muu kuin ottaa mekko haltuun kerran se on maksettukin ja yrittää myydä se jollekin sopivankokoiselle eteenpäin.

      • boikotoin

        Mutta oishan siitä voinut tietenkin mainita. Tämä minun mielipide.


    • boikotoin

      Hyi, että oli kamala myyjä!

    • kajjaani66

      Voi että kurjaa..Laitathan tietoa miten lopulta kävi..Nyt ainakin tiedän että meidän tyttären mekko hankitaan ihan jostain muualta kun kotikaupungista

    • marilynberry

      Boikotoin La feteä jo muutenkin siellä on tosi ilkee myyjä rahanahne vaan eikä kiinnosta oikeesti asiakkaat

    • pettynyt morsian

      Minä oon käyny kahtomassa 2kertaa pukuja sieltä.
      Sanoin toisella kerralla että ollaan menossa naimisiin 2012 nii hän tokasi että "eihän puvullakaan ole mikään kiire, kun päivääkään ei ole vielä tuon kummemmin päätetty..."
      ja sanoin vielä että haluan tulevan mieheni mukaan että hän voi sanoa rehellisen mielipiteen minkä tyyppinen puku minulle sopii, nainen naurahti ja oli ivallisen oloinen... : / katsoi minua kuin halpaa makkaraa....

    • SoonToBeMrs.

      Eihän pukua tietenkään voi enää palauttaa jos sen olet ostanut. Joissakin ostoissa on erikseen mainittu palautusoikeus esim 14vrk, mutta jos sitä ei mainita palautusoikeutta ei tietenkään ole, kuten ei missään muissakaan tuotteissa ole. Jos puku kerran oli mieleinen niin säilytä puku ja mene siinä naimisiin sitten, kun menette. Lihomisvaraakin siinä siis on jos se oli kerran koon isompi. Eihän yritykselle olisi edullista, jos asiakkaat ostelisivat pukuja ja palauttaisivat, jos esim löytyisi jostain muualta myöhemmin parempi.

    • tsemppiäasdfasdfas

      Sai puvun palauttaa tai ei, niin mielestäni myyjä olisi voinut asian hoitaa toisin ja sanoa nätimmin asiat. Aivan järkyttävää asiakaspalvelua. Muistuttaa aivan oman kotikaupunkini ainoan hääliikkeen asiakaspalvelua, Hyvinkään. En suosittele sitä kenellekään.
      Myyjällä oli myöskin sellainen asenne että olisimme huvikseen menneet kokeilemaan pukuja, tunnin aika oli varattu ja puoli tuntia siinä meni. Hän ei halunnut lainkaan esitellä pukuja vaan tokaisi joihinkin pukuihin että eivät ne sinulle sovi, tai että ei meillä ole sellaista mallia mitä haluat ym. Ei se mitään, ei minun ole mikään pakko sinne rahojani kantaa :)
      Sitä saa mitä tilaa....
      Kannattaisi pikkukaupunkien juhlapukuliikkeissäkin miettiä asiakaspalvelun tasoa, nimittäin puskaradiolla jutut äkkiä lähtevät liikkeelle.

      Tsemppiä, aivan varmasti saat puvun myytyä tai sitten voit pitää itselläsi, teillä on nyt tärkeämpää tiedossa, nimittäin toisenne ja kohta uusi perheenjäsen :)
      Ja ainahan voi maistraatissa mennä naimisiin ja viettää itse hääjuhlaa vaikka ekana vuosipäivänä.

    • äläsuremomtobe

      Ei muuta kuin yhteyttä kuluttajasuoja-asiamieheen. KAIKILLA tuotteilla on 14vrk palautusoikeus, tämä on lakisääteinen asia. Siis jos tavara on käyttämätön.

      Jos ei mene perille myyjälle, niin sano että palautatko rahat suosiolla vai laitanko asian eteenpäin.

      Tosin jos puvusta tykkäät, niin voithan laittaa sen pukupussiin ja käyttää sitä sitten kun lapsi on tehty ja entiset mitat takaisin.

    • Santtuliini67

      Oikaistaanpa vähän. Kauppias itse voi aina valita, onko tuotteilla palautus tai vaihto-oikeutta.
      Automaattisesti ei ole olemassa mitään 14 vrk palautusoikeutta. Siinä tapauksessahan kaikki morsiamet ostaisivat pukunsa viime tipassa ja palauttaisivat häiden jälkeen, kun ei sattunutkaan olemaan mieleinen ja kiva.
      Toki mainita tästä pitää olla kassakuitissa tai kassalla asiasta kyltti ja selkeintä tietysti, jos myyjä kertoo sen suullisesti.

      Sen sijaan kauppialla on ehdoton velvollisuus korvata viallinen tuote, joko korjaamalla virhe tai vaihtamalla se uuteen.
      Kuitenkin morsiamen lihomiset ja laihtumiset ym. kuukautiskierron turvotukset ja
      raskaus eivät ole sellaisia, jotka kauppiaan pitäisi korvata esim ilmaisilla muutostöillä.

      Tapauksesi on todella ikävä ja myyjä menetteli todella epäammattimaisesti
      ja samalla tahrasi valitettavasti oman maineensa. Vaihtoehdoiksi ei jää hirveästi, jos myyjä ei tule yhtään vastaan. Toki voit neuvotella, jos jätät liikkeeseen sen maksamasi summan varausmaksuksi johonkin toiseen pukuun, jonka sitten myöhemmin hankit sieltä. Mutta jos jostain syystä liike lopettaa tai menee konkkaan rahasi jäävät todennäköisesti saamatta.

      Paras vaitoehto lienee lunastaa puku itsellesi. Pukuja on yleensä helpompi pienentää, mutta suurennettuakin saa esim. selkään tehtävän nyörityksen avulla.
      Olisi mielenkiintoista kuulla, miten pukuasiassasi kävi.
      Onnellista odotusta keskellä kesän helteitä.
      Olisi mielenkiintoista kuulla, onko pukuasiasi jo ratkennut.

    • Tyytyväinen Morsian

      OIin todella hämmentynyt törmätessäni tähän viestiketjuun! Olen itse ostanut pukuni La Fetestä ja olin TODELLA tyytyväinen. Sain aivan mahtavaa palvelua ja puvun, joka maksoi 150€ vähemmän kuin Tampereella liikkeessä. Puku muokattiin mittoihin ja sai todella paljon kehuja vierailta. Minusta oli ihana asioda ammattitaitoisessa liikkeessä ja nautin koko prosessista.

      En tiedä mikä on oikein ja mikä väärin, kysyitkö voisitko vaihtaa puvun toiseen tai lahjakorttiin? En mitenkään jaksa uskoa, että liikkeestä saisi huonoa palvelua.

      Mietin tässä alkuperäisen kirjoittajan viestiä lukiessani, että jos tuon huonon palvelun korostamisen jättää pois niin mitä jää jäljelle? Että löysit unelmiesi puvun ja teit siitä kaupat - sitten et halunnutkaan sitä. Olen itse ollut töissä kaupassa iät ajat ja mietin sitä, että en ymmärrä sitä, miksi ensin pitää ehdoin tahdoin ostaa jotain jos ei sitä sitten haluakaan. Ei kai se myyjä teitä pakottanut naimisiin? Tai pakottamalla pakottanut ostamaan sitä pukua? Itsehän sen ostit ja halusit ja sitten et halunnutkaan.

      On vaikea sanoa oletko saanut huonoa palvelua vai oletko vain pettynyt siihen, että ostit jotain mihin sinulla ei ole varaa.

      Olkoon miten hyvänsä, en mitenkään voi olla samaa mieltä alkuperäisen kirjoittajan kanssa. Oma kokemukseni tästä kaupasta on täysin päinvastainen.

    • sivustaseurannuton

      Aika voimakkaita sanoja käyttänyt "surullinenmomtobe" ja ainakin myyjän kohdalta aivan tyhjästä. Viimeksi tänään kuulin yhden rouvan sanat "ihana asia, että Kajaanin tuli tämän kaltainen liike". Itse tunnen kaupan omistajan asiantuntevana, tyylitajuisena, hyväntahtoisena ja mukavana myyjänä. Yhden tapauksen perusteella ei saa tuomita ihmistä. Kyseessä on erikoisliike, jossa käytäntötavat ei missään nimessä voi olla kuin muissa tavarataloissa.

    • THANKSXLBRIDE

      Olin aiemmin lukenut tämän viestiketjun ennenkuin lähdin tutustumaan La Fête- liikkeeseen. Kokemukseni perusteella on pakko kyllä sanoa, että ÄLKÄÄ hyvät ihmiset uskoko kaikkia tämän viestiketjun kirjoittajia. Onkohan ollut tarkoitus vain mustamaalata yritystä, koska minun kokemukseni oli aivan toisenlainen?!
      Itse ihastuin valtavasti La Fêten monipuoliseen hääpukumallistoon, varsinkin MoriLeen lumoaviin pukuihin ja sillä perusteella lähdin tutustumaan liikeeseen.
      En ollut varannut sovitusaikaa ja parhaillaan olikin toinen sovitus meneillään mutta myyjä sanoi ystävällisesti, että voin itse ensin tutustua pukuihin ja meneillään olevan sovituksen jälkeen hän palvelee minua.

      Ja palvelu olikin erinomaista! Paikan omistaja osasi etsiä juuri minun vartalomallilleni (enkä ole mikään laiheliini) sopivat puvut, jotka oikeasti korostivat parhaita puoliani. Silläkertaa en uskaltanut vielä pukua ostaa, ja myyjä ehdottikin, että ottaisin makutuomareita matkaan ja niinpä varasimme sovitusajan seuraavalle päivälle. Sovitimme siis puvut vielä uudelleen seuraavana päivänä ja löysin itselleni unelmieni puvun, kengät ja muut ihanat asusteet. Tilasimme juhlapuvut samalla kertaa myös makutuomareilleni, eli kaasoilleni.

      Tämä ei ollut ensimmäinen käyntini hääpukuliikkeessä, kun itse asun vielä Etelä-Suomessa, mutta kyllä ammattitaitoinen ja asiansa osaava myyjä erottuu edukseen. Olen todella tyytyväinen ja aivan varmasti tulen suosittelemaan tätä liikettä kaikille tutuille ja tuntemattomille. Hyvä kun lähdin itse ottamaan asiasta selvää!

    • hoihoiii

      Oma kokemukseni liikkeestä,myyjä todella tyly jos miettii että olen kuitenkin maksava asiakas... ostin liikkeestä vanteen pukuni alle,myyjä sanoi että en saa pukuani viedä liikkeeseen vaan vien kuvan näytille ja hän valitsee sen perusteella sopivan...:D öhhh.

    • NoZilla

      Tuo käytäntö on ihan normaalia hääpukuliikkeissä, jotka joutuvat tilaamaan ostetun puvun valmistajalta ja maksamaan sen valmistajalle. Tilausajat ovat pitkiä ja tosi moni morsian tilaili ennen pukuja koskaan niitä lunastamatta. Jos asiakas sitten peruikin kaupan, liikkeelle jää myymätön puku rekkiin ellei joku toinen sitä osta. Noissa puvuissa ei katteet päätä huimaa. En siis ole ko. liikkeessä töissä, mutta käytäntö on ihan normaali.

      Kannattaa päättää mitä ostaa ja koska. Jos sitten tulee toisiin ajatuksiin pitäisi ymmärtää, että tuli ostettua mitä tuli ostettua.

      Sitäkään en ymmärrä, että jos häät vaan siirtyivät, niin kai te olette menossa naimisiin kuitenkin? Eikö se unelmien puku olisi silloin kiva enää?

    • Braut

      Satuin lukemaan tämän viestiketjun aiemmin kun tiesin että äitini pitää ostaa itselleen juhlamekko häihini Kajaanista. Mietin jo silloin että paljonkohan näistä valituksista pitää paikkaansa... Kunnes äitini sitten meni tähän liikkeeseen ja kertoi saaneensa erittäin tylyä palvelua. Onneksi hän ei tämmöisesti pahemmin itseensä ota, lähtipähän vain liikkeestä ja vei rahansa toiseen liikkeeseen, josta sai erittäin asiantuntevaa ja YSTÄVÄLLISTÄ palvelua. Ihmetyttää vain että miten asiakaspalvelutyössä oleva ihminen ei tajua miten paljon hänen käytöksensä vaikuttaa mahdollisiin asiakkaisiin. Vaikka asiakas ei päätyisikään mekkoa ostamaan, saatuaan hyvää asiakaspalvelua, hän voi silti suositella liikettä eteenpäin.

      • satunnainen kävijä

        Voisikohan tuo ajoittainen tylyys johtua myyjän / omistajan venäläistaustasta ?
        Neuvostoliitossa oli aivan normaalia, että myyjät ovat ynseitä ja töykeitä.


    • jaana

      paikka on äskettäin lopettanut.

    • IHANAAAAAAAAAAAAAAAA

      Empä oo vielä käynyt em.liikkeesä mutta pitää pistäytyä , nyt kun tulee vuoden vaihteessa tarvis puvulle. Tämmösistä viestiketjuista on mielestäni turha vetää mitään mielipidettä . Jos myyjä on katsonut "nyrpeänä " tms...niin se on joka asiakkaan oma mielipide" -JOHTOPÄÄTÖS ...HAH JOKA on omaa mielikuvitusta hyvinkin usein!!!!!!!!!!!!!!! KÄVÄSEN ITSE ja sittenpähän nään....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1883
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1446
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      15
      1394
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      9
      1356
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1337
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1270
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1197
    Aihe