Siivoan erästä tomistoa yhden kerran viikossa maanantaina. Silloinkin joka toinen maanantai tehdään vain roskakierros ja vessat siivotaan. Joka toinen maanantai siivotaan kunnolla.
Nyt sitten työantaja teki asiakkaan kanssa laatukartoituksen perjantaina jolloin kunnon siivouksesta oli mennyt lähes kaksi viikkoa.
Kas kummaa minä sain huomautuksen pölyisyydestä, kahvitahroista kahvihuoneen lattioissa ja seinissä, täyttämättömistä wc-papereista jne.
Jos ei laatu parane, saan kirjallisen varoituksen.
Yrtin kyllä selittää tälle Lassila-Tikanojan työnjohdolle, että vähän väärään aikaan teit tarkastuksen. Mutta tarkastuksia tehdään silloin kun se sopii asiakkaale eikä minun tahtoni mukaan.
Onko tämä reilua?
Laatukierrokset asiakkaissa
12
2559
Vastaukset
- vkosiivous
Korjaa vaan nyt nuo puutteet.
- l&t homma
outo juttu sikäli että noin harvoin asiakkan tahdosta varmaankin otetaan paremmin, ja roskat noinkin harvoin..minusta on epäreilua sinua kohtaan, että jos teet työoohjeesi mukaan/kierron, niin laatu kierroksella löytyy sitten nämä huomautettavat asiat..yleensäkkin tehdään vain, ja ainostaan sen mukaan mitä asiakas on tilannut, loput lisätyönä mahd. on sula mahd. että olisi varmaan pitänyt olla juuri tuoksi ajan kohdaksi, puhtaat pinnat, ymm.. :(
jotenkin vaikuttaa pienehköltä toimistolta kuin noin harvoin otetaan perusteellisemmin..sen mitä on sovittu pitäisi kaiken järjen mukaan riittää siivous taajuudessa myös seuraavaksi kertaa..eli jos otat vain toimiston lattian esim. joka toinen kerta, pitäisi se asiakkaalle passata, että seuraavaan siivouskertaan pysyy hyvänä..kannattaisi pomon kanssa käydä läpi työohje, ja antaa pomon selittää ite, miten tuollasella kierrolla muka saa pidettyä paperit täytenä, ja pinnat/tasot siistinä! :( - pidä puolesi
Ei ole reilua.
Muutenkin tuo L&T:n laatutarkastus on hiukan hankala. Ainakin meillä se on niin, että tehdessäsi liian hyvää laatua (prosentti yli 90), valitetaan siitä työntekijälle ja uhkaillaan tuntien vähentämisellä. Jos taas tulee jostain siivouksesta huomauttamista, niin silloinkaan ei ole hyvä. Silloin valittaa molemmat, niin kohde kuin esimieskin työntekijälle.
Sun esimies tuntuu olevan ammattitaidoton.
Voisit ehdottaa hänelle, että tunteja ja siivouskertoja pitäisi mielestäsi lisätä, sillä joka toinen maanantai on tosi harvoin ja luonnollisestikin sitä roskaa ja likaa näkyy loppuviikosta. Jos esimies ei ota ymmärtääkseen, niin mainitse kohteesi yhteyshenkilölle. Kerro, että laatu näyttää huonolta, koska käyt niin harvoin ja tarkastuskin tehtiin juuri ENNEN siivousta. Kysy, josko he haluaisivat mahdollisesti lisättävän siivousta. - Siivoojatäti6
Laatukierros tehdään JUURI siivotulle alueelle. Jos asiakas on ostanut siivouksen niin kuin mainitsit, niin sitä enempää ei voi odottaakaan. Jos esimiehesi yrittää jotain urputtaa, niin suosittele hänelle keskustelua suunnittelijoiden kanssa, he osaavat tyhmempää neuvoa, että miten toimistoalueiden mitoitus tehdään ja miten laatukierros tulee tehdä.
Jos sinulla ei ole kohteen palvelukuvausta, niin pyydä se heti, siitä selviää mikä pitää siivota ja kuinka usein.
Jos et ole saanut palvelukuvausta tai kohteeseen räätälöityä työohjetta, niin voit siihen vetoamalla saada itsesi kuiville valituksista.
Ja jos sulle yritetään antaa varotusta tosta asiasta, niin ota ota yhteys luottamusmieheen, joku järki noissa hemmetin laatutarkastuksissakin pitää olla. Jos kitupiikki asiakas on ostanut siivouksen vain kahden viikon välein, niin siinähän tuijottelee kahvitahroja seinissä. Sinä teet vain sen, mitä palvelukuvauksessa lukee.- -----------
tuohon laatu kierrokseen voisi vielä nimetä, että sellasissa toimistoissa, tuontantiloissa, ja kaupoissa, ymm missä siivotaan pvttäin tehdään niitä pistokokeita..niiden idea on se että valvotaan summa mutikassa miten korkealla laatu saadaan pidettyä, jos pvttäin otetaan kuuluvat alueet..jos laatu on puutteellista siinä käy myös yleensä ilmi, jos mopit on esim. paskaset, tai yhdistelmäkone on huoltamatta ymm.. mutta en siis tajua tollasta että noin harvon otetaan ja pitäs pysyä noin pitkät välit tasot/pinnat siistinä! sula mahdottomuus..ainakin ohjaajan pitäisi, jos ei aivopesty pomosi osaa tuon vertaa selostaa, miten tuo on edes järjen kanssa ajateltuna mahd. asiakkaan pitäisi lisää tunteja, ja laatua tilata l&tltä, muuten on turha valittaa että homma ei pelitä!
:( tsemppiä!
- \o/
Laatutarkastuksia voi kyllä tehdä harvemmallakin välillä, mutta tekijällä tulee olla silmää sille, mikä tilan taso voi olla jos siivouksesta on kulunut x määrä aikaa. Tekijän tulee osata huomioida myös tilan käyttöaste. Oikeasti osaava ihminen löytää sen laadun sieltä parinkin päivän päästä.
Laatutarkastuksia ei aina ehdi tekemään juuri siivotulle alueelle, siksi tulee omata näkökulmaa myös siihen likaantumiseen siivouksen jälkeen. - Eihän se noin toimi
Laatukierros tehdään mahdollisimman välittömästi tehdyn työn jälkeen. Monenkaan työtä ei voi arvioida parin viikon kuluttua työn tekemisestä. Miten esim bussinkuljettajan työtä arvioitaisiin kahden viikon kuluttua? Ehkä kameranauhoituksella. Samoin voisi ehkä siivoojan työtä arvioida. Jokainen ymmärtää ettei siivoustyötä arvioida kaksi viikkoa työn tekemisen jälkeen.
- vkosiivous
Olisi mielenkiintoista tietää, millainen toimisto on kysymyksessä. Täytyy olla todella vähäisessä käytössä oleva tila. Olen \o/:n kanssa samaa mieltä. Tuntuu nyt vaan siltä, että ketjun aloittajalta on jäänyt jotain kertomatta..
- iivooja
Avokonttorissa pölyyn hukkuu jos siivousten välissä on parikin päivää. Outo kohde. Mielestäni asiakkaan täytyisi ymmärtää, että kohdetta pitäisi siivota enemmän. Ja tuossahan olisi hyvä sauma myydä siivousta - outoa, ettei esimiehesi ole ehdottanut (tai varmaan on) mutta asiakas ei halua...
- KILIN p.s.t
Siis onko Laiskat&Töykeät noin huono FIrma.
Luulin, ett mun kilpaileva firmani on maailman suurin persläpi, mutt ei sitten näköjään.
Tosin, olen tullut siihen tulokseen, että hirveän paljon riippuu esimiehistä, asiakaskohteesta, sopimuksista, miten siellä viihtyy ja jaksaa siivota.
Kaikki kuitenkin pannaan siivoojan syyksi, jos on laskettu liian suuret alueet.
Minunkin kohteessa asiakas valiittaa pomolle, että ei oo "tyttö viitsinyt" tehdä jotain, mikä ei edes kuulu minulle, vaan muijalle itselleen.
Koko ajan vaan länttää lisää tehtäviä ja pomo sitten lisää mulle ku ei vaanämmä enää ite viitsi enää.
Nouseeko palkka, buahahahaha! - näitäonnähty10000000
Hyvä että valitetaan. jos ei valituksia tule, palkka pienenee tai sinut siirrtään muualle. Asiakas on ilmeisesti saanut toiselta firmalta halvemman tarjouksen tai haluaa ilmaisen suursiivouksen.
- Anonyymi
Ei ole reilua. Ei siivooja ole joka hetki kyttäämässä miten ne porsastelee siellä! Tyhmiä työntekijöitä,jos ei osaa omia kahvitahrojaan pyyhkiä. Silkkaa ilkeyttä niiden toiminta!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .975248Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453553Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503205Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4382467Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2481513Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121281- 831275
- 761227
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321213Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1361125