Ei mitään häpyä, Jämsä Tänään -lehti

-10 jäärä-

Postilaatikkoon oli ilmestynyt uusi paikallislehti, Jämsä Tänään. Eikö mikään riitä yhden miehen omaksi kehuksi ja narsismin pönkitykseksi. Voi, järkytys!!! Siihen oli valjastettu koko aivopesty ja alistettu perhe. Katsopa sivua 6. " Uskomaton voima on perheessä ja purkamattomassa liitossa." Kuka Jämsässä ei tietäisi, mikä tragedia ja perheen ( niinkuin me sen Suomessa käsitämme) irvikuva kaiken tämän päätoimittajan kirjoittelun takana haisee. Julkista työtä saa näin julkisesti arvostella. Lukijoiden on oikeus tietää, millaisia arvoja ko. päätoimittaja edustaa, nuorisolle opettaa ja kuinka syvältä ne ovatkaan.Boikotoi tätä julkaisukanavaa, älä kannata sitä.

146

1881

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jääkiekkoville

Musta oli tyhmää, että siellä sanottiin, että he eivät tuomitse sitä, että jääkiekkoleijonat örvelsivät julkisesti kännissä. Hei, haloo, mitä selittelyä. Ei tartte tuomita, silti voi sanoa, että tuommoisten nuorten ja lasten esikuvien ei tulisi kannattaa humalahakuoista juomista. Olishan ne voinut tehdä sen ihan keskenään vaikka jollain mökillä. Ei se tarkoita sitä, että kaikki nauru ja riehakas ilonpito lopetetaan ja syöpä tulee. Eikö lehden toimitus tiedä sitä, että ilman alkohholiakin voi olla naurua ja iloa?Vai, oliko tää jotain mielistelyä, että ME ei tuomita, ME ollaan vähän parempia kuin te muut tiukkapipot? Semmosen kuvan mä siitä sain.

• 7 ja 7 ja vielä 7

Ilkka Palmu, tee vähän tutkivaa journalismia ja katso, kuinka taitava olet kulissien taakse haistamaan. Perseestä koko lehti!Toivottavasti ilmoittajat ymmärtävät pysyä siitä kaukana.

• Tyhmää sanon minä

Jaaha - sama perseestä kirjoittaja on kirjoittanut kaikki nelja kirjoitusta.
      Ettei olisi asialla persuista kirjoittava neiti Balmu.

• -10 jäärä-

Minä ainakaan en ole mikään neiti Balmu. Monellekin jämsäläisellä on vankka mielipide lehden ( siis tuon uuden) toimituskunnan arvoista ja siitä, miten pahassa ristiriidassa ovat puheet ja kirjoitukset tekojen kanssa. Jos julkisuuteen pitää päästä vaikka omaa lehteä toimittamalla, julkisuus on sitten vastaanotettava. Minä olen julkisesti tätä lehteä vastaan. Ja niin on muuten tosi moni muukin. Ekkä olisi parempi vaieta kuoliaaksi koko tuotos.

• ?lillikin-

Minä varottaisin lasten ja nuorten vanhempia päästämästä jälkikasvuaan tämän toimituskunnan kanssa tekemisiin. Ja jos tiedät ja tunnet jonkun, joka on innostunut heidän kanssaan toimimaan, varoita heitä. Takana on uskonnollinen kultti, seksuaalista ja taloudellista hyväksikäyttöä, maailmanlopun ennustamista ja muuta heikoimpien päänsekoitusta. Se on vain alussa puettu niin sydämelliseen muotoon, että moni hämääntyy. En tiedä, kuinka vakavasti osaisin tämän kirjoittaa: pidä lapsesi ja nuoresi erossa kaikesta, mikä liittyy Jämsä Tänään lehden asioihin. Minä satun tietämään, mistä kirjoitan, koska olen sen itse nähnyt. En kuuku niihin, jotka kirjoittavat kuulopuheita. Valitettavasti näin on, että varoituksen sana on vähintä, mitä voin tehdä, kun tämän keskusteluketjun näin.

• juppanen

Mitä k.o asiat koskee, lillikin? Itselle tuttu on lehden perustaja, eikä kuva mitenkään kovin ruusuinen hänestäkään ole.

• jämpsäläinen

Harhaista uskonnäkemystä ja polygamiaa esimerkiksi.

• neiti itsekin

Polygamia on suomen kielellä moniavioisuutta. Minä en suosittele nuoria tyttöjä vilaisemaankaan tämän lehden toimituksen suuntaan. Siinä on vaaransa, kun aikuiset yhteistuumin alkavat houkutella epävakaata nuorta ihmistä perheen piiriin. Siinä voi, hupsista keikkaa, löytää itsensä isin uutena vaimona. Ja kun porukalla painostetaan, vaikea on enää irti päästä.Vanha vaimo pannaan uutta vartioimaan... hohhoh! Herra varjele, (mitä sieltä tulee). Siinä on juuri se vaara, kun koko perhe on valjastettu aurinkoisina toimimaan isin perversian hyväksi. Sääliksi käy...

• lisää tietoa kiitos

Nyt hei siis mitä? Tunnen nuo ihmiset moikkaustasolla, mitä nämä jutut edellä ovat? Kertokaa nyt kunnolla kun kerran aloititte, jooko!
      Lähinnä kiinnostaa tuo "isin uutena vaimona" lause, mitä se tarkoittaa? Itseäkin vähän hymyilytti ja kummeksutti se purkamaton liitto, eikös jokainen avioliitto ole purkamaton, tarvitseeko sitä noin kummallisesti terottaa :)

• euo

en tiedä ko. perheestä mitään, kerro ihmeessä jos on jotain faktaa mitä voi kertoa ilman, että joutuu oikeuteen

• cmcmcpdå

On tosi hihhuli,saatana.

• lisää tietoa kiitos

Ei jumankauta, onpa kristillistä toimintaa... tuosta on Jumalan viisaus ja rakkaus kaukana. Itse jotain sellaista kuullut että sukset menneet ristiin paikallisten seurakuntien kanssa, eipä ihme jos argumentit ja teot ovat tuota tasoa!

• ?lillikin-

Jumala armahtakoon.

• mikaliehihhuli

Olihan se melkoinen järkytys lukea tästä omahyväisestä miehestä. Onkohan vaimo numero kahdellakin kaatuilun seuraksena mustia jälkiä kasvoissa. Narsismi on vaarallinen sairaus.
      Minua harmittaa että nyt on harhautettu jämsäläisiä toimijoita jotka hyvässä uskossa iloitsivat uudesta ilmaislehdestä. Lyhyt on se ilo.

• lisää tietoa kiitos

Voi hyvät hyssykät, on vaan sentään oikeus ja kohtuus että tulee asiat julki. Totuus puhdistaa!

• ? lillikin-

Niin teen minäkin syntiä, mutta en ala sitä toisille totuutena kauppaamaan. Ajattelen, että sairas ihminen sairastuttaa toisetkin ympärillään. Toivon todella, että heidän ymmärryksensä saisi valoa eikä siihen kulttiin enää houkuteltaisi yhtään ihmistä ystävyyden varjolla.Eikä sen enempää lehtitoiminnan kuin musiikkitoiminnankaan varjolla. Tässä asiassa kirjoitan puhtaalla omallatunnolla, sillä nämä ihmiset tietävät, että olen heidän toiminnastaan puhunut lastensuojeluviranomaisille (et ollut ensimmäinen, sanoivat) ja myös poliisille oli nimi tuttu.Seurakunnan kirkkoherrallekin soitin pariin otteeseen. En ole siis toiminut selän takana vaan naaman edessä. Ja he tietävät sen. Mutta meidän tehtävänämme on varoittaa ja toivoa myös näille ihmisille hyvää. Niinkuin kirjoitin: Jumala armahtakoon meitä ja heitä.

• Huomio.

Asiaa en tunne, mutta paljon keskustelupalstoja seuranneena tämä ketju haiskahtaa aika vahvasti siltä, että joku on nyt oikein urakalla ryhtynyt purkamaan kaunojaan tuohon henkilöön. Eiköhän tuossa mahda olla jo rosiksen tarpeet kasassa?

• kaakka10

Sinnekin voimme lähteä, jos se asiaa auttaa. Kaunaa ei ole, kauhistusta senkin edestä.

• -10 jäärä-

Vielä viimeisenä tuli tuosta rosilsesta mieleeni, että tieto, jota ihmiset itse julkisessa tilassa ovat levittäneet ja opettaneet kahvilan asiakkaille ei täytä sitä tunnusmerkkiä, että levitettäisiin yksityisyyttä loikkaavaa tietoa. He itse sitä ovat meille levittäneet. Että näin se nyt menee tällä kertaa.

• mitenpitäätoimia

Haluan Vekkarin postilaatikkooni, mutta en tätä uutta typerää lehteä. Jos laitan tarran Ei mainoksia ei tule Vekkarikaan. Miten toimin?

• Kaikkee sitä...

Vekkarinhan voi tilata. Joten tilaa se nimellä (ja maksa tilausmaksu), jos tuommoinen asia sinulle niin paljon tuskaa tuottaa. Minä vilkaisen ja heitän paperinkeräykseen. Ei siitä kovin suurta vaivaa ole.

• envaansitähalua

Jos tilaan niin tuleeko ilmestymispäivänä vai myöhemmin? Tää on periaatekysymys. Ja oli paljon melua tyhjästä. Ei herättänyt muuta kuin pettymyksen.

• jämsän akka

Olenpa kysellyt nyt ihmisiltä ja valitettavasti olen kuullut että tässä ketjussa kirjoitetut asiat ovat täyttä totta!
      Sain tästä lisää luottamusta omaan vaistooni, yritin käydä monesti heidän kahvilassaan mutta siitä tuli niin omituinen olo. Sellainen tunne että ei enää haluaisi mennä, se vaan iski heti ovella. Ajattelin sen johtuvan siitä että olen uskova mutta en ehkä sitten tarpeeksi...eli olisin heitä huonompi.
      Nyt ymmärrän että kyse ei ollut siitä vaan vaistosin jotain outoa joka ei sopinut minulle...
      Tunteeni olikin sitten samaan aikaan sekä väärä että oikea :)
      Väärä koska tunsin itseni huonommaksi, oikea koska en halunnut sinne mennä.
      Olen sitä mieltä, ja tämä on vain minun mielipiteeni, että Jumala irtisanoo itsensä tuollaisesta toiminnasta, tuosta "perheestä" jota meille muille luusereille ihanteena esitetään.

• huvitus oli suuri

Ottamatta kantaa lehden tekijöihin ja taustavoimiin sen kummemmin, oli tuo julkaisu noin niinkuin lehtenä aika köykänen tapaus. Kielen käyttö ei ollut kovinkaan kummoista, ei nimimerkeillä eikä nimellään kirjoittaneilla. Paitsi sisältö myös ulkoasu oli kovin epätasainen (fontit, kirjoittajien/haastateltavien nimet jne) Intoa taitaa olla enemmän kuin taitoa, muistutti lähinnä lasten koululehteä. Tuskimpa tuo kovin kauaa postilaatikoitamme vaivaa.

• huihah

"Ala-asteelaisten alkeeellinen, itse väsäämä lehti kaikkine virheineen ja kömpelöine kielineen". Siinä oli minun ensimmäinen ajatukseni kun kyseistä lehteä selasin !

• 35

Kiitos infosta. Jos ja kun tässä kirjoitetut tiedot ovat faktaa, on todellakin kyse asioista, jotka olisi pitänyt lastensuojelun piiriin saada. Voi kurjuus ja sääli perhettä.

• Päättelelyn tulos

Tämä ketju haisee aika pahasti. Yksi kirjoittaja selvästikin koko touhun takana.

• hammastelija

Odotellaan vielä toinen lehti ja katsotaan onko koululaislehtimäiseen tyyliin tullut korjausta. Noista "faktoista" olisi hyvä saada monipuolisempi selvitys. Armotonta jumaluus-kikkailua vaikuttaisi olevan kummassakin leirissä. Tilattu Vekkari tulee aamupostissa, ilmainen päivemmällä.

• kaakka10

Katsopa netistä sivustolta uskontojenuhrientuki, mitä siellä kirjoitetaan lahkosta, kultista yms. ja vertaa kokemaasi ja näkemääsi siihen. Minä ajattelen, että niin kauan kuin meillä on vallalla hyshys-kulttuuri, moni joutuu kärsimään. Lahkoista ja kulteista voi puhua ja saa puhua, varsinkin silloin, kun ne itse hakeutuvat julkisuuteen. On hyvin tavallista, että asia kielletään. Mutta, Luojan kiitos, meillä on esimerkisksi tuo edellä mainittu sivusto, jossa asioista puhutaan kiihkottomasti, mutta silti niiden oikeilla nimillä. Ehkä olisi hyvä, että tämä jämsäläinenkin viritys tulisi perinpohjin tutkituksi ja arvioiduksi.Se, että siihen on liittynyt ja liittyy julkista liiketoimintaa , tekee julkisen arvioimisen luvallisemmaksi. Kysymys ei ole perheasiasta. Kunpa ihmiset vain rohkaistuisivat nousemaan vääryyttä vastaan.

• Vähän jarrua

Eihän lehden julkaisemisessa mitään pahaa ole. Mitä minä sitä vilkaisin, niin eihän se mikään uskon lehti edes ollut.

• kaakka10

Eipä ei. Suomessa on demokratia ja myös sananvapaus.Ehkäpä sananvapauden avulla voidaan myös paljastaa joitakin kansalaisia vahingoittavia asioita. Tämä onkin sinänsä jännä kysymys. Jos sinulla on tietoa jostakin vahingollisesta, onko sinun velvollisuutesi varottaa muita. Kas siinäpä kymmenen taalan kysymys, sillä samalla joudut automaattisesti vahingoittamaan niitä, jotka sinun mielestäsi toimivat vahingollisesti. Että jepjep.

• Langennut enkeli

Eikö yksikään lähimmäinen löytänyt mistään/kenesstäkään asianomaisista yhtään-mitään hyvää sanottavaa! Surullista!
      Voin omalta osaltani vain sanoa, että, kun minä asioin ko. kahvilassa, sain sydämellisen, lämminhenkisen palvelun tältä ns. ensimmäiseltä vaimolta. Ei minua yritetty käännyttää, kosiskella, ryöstää, vikitellä jne...mitenkään, mihinkään.
      Olen pahoillani tästä joukkolynkkauksesta. Mikä on sitten totuus, en tiedä.
      Lehti tosin oli kyllä aika vaatimaton sisällöltään. Vinkiksi jatkonumeroille. Ei meitä niin hirveesti kiinnosta, mitä teidän perhepiiriin kuuluu. Uskon tosin, että seuraava no. on jo parempi. Tietty, kaikki likaiset juorut, ai että, ne ovat niiiin herkkua.
      Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi, ainakaan ennen, ennenkuin tiedätte miten asiat ovat.

• Näin taitaa olla

Eiköhän tässä ketjussa voi puhua yhdestä lähimmäisestä, joka noita "paljastuksiaan" laukoo. Mikä lie tuommoiseen purkaukseen syynä?

• kaakka9

Kyllä nyt menee lLangenneella enkelillä vähän puurot ja vellit sekaisin.J os ilmi tuodaan jotain totta, mikä on negatiivista ja varottavaa, ei siinä samalla tarvitse ikään kuin kevennykseksi kirjoitella vastapainoksi jotakin positiivista. Mietipä vaikka tätä: " Rattijuoppo ajoi lapsen yli Kauhavalla, mutta hänellä oli keskikoulussa kymppi matematiikassa. "Ja jos et ole itse joutunut uskonnollisen lahkon kanssa tekemisiin, on myös varmaan vaikea mieltää, mistä täällä puhutaan ja miksi.Tottakai ihmisistä löytyy hyvää ja paljonkin. Se ei silti ehkä tee toimintaa vähemmän suvaittavaksi. Asioiden esiintuominen ei ole lynkkausta eikä tuomitsemista. Meillä on monesti vaikeutena juuri tuo asenne: suljetaan hankalilta asioilta silmät, mitäpä ne minulle kuuluvat.

• Johan nyt

Siis onko tämä uusi Jämsän sanomat jonkin lahkon lehti. Tokkos siinä apinalaatikossa mitään semmoista mainittiin?

• kaakka8

Mikäs ihme Pohjois-Korea täällä meillä on? Väärin jos toimii ja - HUOMIO- sitä ympärilleen julkisesti toitottaa, niin johan on kumma, jos siitä ei kansalainen saa mielipidettään laukoa.Ettekö te hyvät tuomitsijat suostu ymmärtämään, mitä laatua humputusta esimerkiksi polygamia on? Paljon pahaa juuri uskonnollisissa piireissä saadaan aikaan selityksen - ei saa tuomita- varjossa. Jokaisella ihmisellä on ihmisarvonsa. Mutta vääryyksiä vastaan on oltava! Niinpä se mellasti Vapahtajammekin milloin rahanvaihtajia milloin fariseuksia vastaan. Eikä ollut sanomaa siloiteltu. Rumista asioista on vaikea kirjoittaa kauniisti.

• Langennut loveen

Onko tää joku yksinpuhelu, vai? Onko niinkun oikeesti joku tietoinen mitä on tapahtunut, kertokaa ihmeessä. Inhottavaa raotella jotain, ja sitten ei kerrota kuitenkaan kaikkee, mitä tietää.
      Rohkeesti vaan, antaa tulla. Ristiin-naulitaan sillanpieleen se joka on ameriikanmalliin tehnyt Allenit. Vai keitelläänkö vai puuroo tai vellii.
      Mulla on ainakin kohta vellit housussa, jos en saa tyydytettyä tiedonhaluani.

• Jo on kumma

"mitä laatua humputusta esimerkiksi polygamia on? "

Mitä ihmeen tekemistä tämmöisillä asioilla lehden tekemisen tai sen lukemisen kanssa on. Tai ettei lehteen saisi kirjoittaa tai laittaa ilmoituksia? mistä sinä tiedät minkälaisia ihmisiä esimerkiksi Helsingin sanomien, Keskisuomalaisen tai Aamulehden tekijöistä löytyy?

• hammastelija

Taitaa olla pillukateutta nuo kirjoittelut. Poliitikoilla ynnä muilla julkimoilla on vaikka mitä salarakkaita ja rötöksiä tilillään täällä Jämsässäkin, eikä näy suosiota lannistavan. Tämä ns. uskovaisten porukka on kyräilijöitä panettelijoita ja ensimmäisen kiven heittäjiä tulvillaan. Omat synnit minimoidaan armahtavan mutta-sanan taakse. Kritiikki on armotonta, siltä ei säästy edes viaton lapsi potallaan!

• kaakka7

No niin, hammastelija ynnä muut puurot ja vellit. Likaisia yksityiskohtia on turha odottaaJohan täällä on tosiasiat esiin tuotu ja panettelu tarkoittaa sitä, että kirjoitetaan jotakin, mikä ei ole totta.Minusta taas uskovaisten porukassa on aivan liikaa hyssyttelykulttuuria ja se mahdollistaa monet väärinkäytökset, niinkuin nyt uutisoinnissa pedofiliatapauksista lestadiolaispiireissä on nähty. Olisiko siitäkin pitänyt vaieta, ettei vain heitä ensimmäistä kiveä? Armo koskee ihan kaikkia. Mutta se ei tarkoita sitä, että olisi ikäänkuin virallinen lupa pahanteon jatkamiseen. Näin se ei ole minulla eikä muillakaan.

• Kauhiast hämmästynny

Onko lehden julkaiseminen pahantekoa?

• ihme juttu

Ei ole pahantekoa, se on totta. On vaan irvokasta ja jokseenkin itserakasta julkaista lehti joka ketoo omasta perheestä, vielä niin upeaan sävyyn aivan kuin opetukseksi meille muille...Kun kuitenkin totuus on toisenlainen.
      Tosin lehdessä kehoitettiin lukijoita kirjoittamaan omia juttuja ja niistä luvattiin jopa palkkio. Luulenpa vaan että sensuuri iskee noiden juttujen kohdalla, julkaistaan vaan omaan ajatusmaailmaan sopivia kirjoituksia. Siksipä lehti ei tule olemaan puolueeton vaan jakaa ainoastaan julkaisijoidensa mukaista sisältöä.
      Onko se oikein jos kritiikki puuttuu, mielestäni se tekee lehden jopa aika vaaralliseksi foorumiksi, koska selkeästi ei kerrota mitä suuntaa siinä edustetaan.
      Jutuista luvattiin jopa palkkio... eikö se ole outoa? Miksi ja mistä ne rahat siihen tulevat? Minun perheelläni ei olisi varaa alkaa tuollaiseen vaikka molemmat töissä ja lapsia alle puolet vähemmän.

• Vähäsen faktaakin

"Miksi ja mistä ne rahat siihen tulevat? Minun perheelläni ei olisi varaa alkaa tuollaiseen vaikka molemmat töissä ja lapsia alle puolet vähemmän. "

Mistä ne rahat yritystoimintaan yleensä tulevat. Aika usein esimerkiksi pankista. Sitä vartenhan niitä yrityksiä perustetaan, että ne jossakin vaiheessa alkaisivat tuottaa enemmän kuin kuluttavat.

Tuskin sitä sisältöä yhdestä perheestä kovin moneen lehteen riittää, joten eiköhän tarkoitus ole muunkinlaisia juttuja julkaista. Jos niistä kirjoittajille maksetaan, niin sehän on ihan normaalia toimintaa. Milläpäs ne toimittajatkaan muuten eläisivät ovatpahan sitten kuukausipalkkalaisia tai freelancereita. Ilman vakituisia toimittajia lehden julkaiseminen lienee ajan oloon mahdotonta. vallankin jos siihen sisältöön on tarkoitus edes jonkin verran satsata.

• hammastelija

Jos puhuu sitä mikä ei ole totta, valehtelee. Panettelija puhuu toisesta pahansuovasti vaikka ei valehtelisikaan. Panettelu on panettelua puhuupa edessä tai takana, totta tai valetta. Rakentava kritiikki on jotain aivan muuta.

• Kaikille kakoille

Mitä helvettiä täällä taas väännetään. Onko joku akka saanut sumpit väärään kurkkuun. Kun on ensiksi ihan väkisin vedetty baariin.
      Oliko ne saatananpalvojia, pedofiilejä, vai mitä.
      Jospa olikin ihan tavallisia uskovaisia, ne muuten ei paljoa poikkea muista ihmisistä.
      Lopettakaa se vittuilu jo, keksitään jotai muuta. Keksitään vaikka, hymmm...
      joo, vaikka jostain kansanedustaja ehdokkaasta joku vittumainen rimpsu, pankaa parastanne, pankaa vaikka naapuria, tai ihan ketä vaan.

• ihme juttu

On tämäkin ihana keskustelu, keskustellaan lisää vaan ja mielenkiinnolla odotan uutta lehteä. Kuinkahan paljon toimittajat ovat siihen kirjoitelleet?

• kaakka6

Ihme juttu kirjoitteli syyn monien hiiltyneisiin tunteisiin. Juuri tämä!!! Etten osannut sitä itse noin muotoilla! Ärsyttäisi lukea lehteä terveistä elämäntavoista ja puhtaasta urheilusta, jos niitä kirjoittelisi joku douping-ukko. Ärsyttäisi lukea lehteä raittiuden ihanuudesta, jos siitä kirjoittelisi joku täysjuoppo. Ärsyttää lukea lehteä perhearvoista, kun... Onko tuttu termi: ylistämällä alistamista.

• juttu on

Mitähän hyvää ja kaunista Langennut enkeli osaisi kirjoittaa siinä tapauksessa, että h ä n e n tyttärensä olisikin arvoisan päätoimittajan k o l m a s vaimo? Voisi siinä hurskastelut loppua!

• juttu on

Haluaisin lukea tästä lehdestä ainakin kahdesta asiasta. 1. Lähisuhdeväkivalta ei enää Suomen lakien mukaan ole asianomistajarikos. 2. Suomen avioliittolainsäädäntö. Kuinka päätoimittaja voi julkisesti väittää, että hänellä on kaksi vaimoa? Nämä aihepiirit liena myös sopisivat lehden perhepoliittiseen tyyliin.

• kaakka5

Ei kaakat tahdo vittuilla kenellekään, sen enempää kansanedustajaehdokkaalle kuin uskovaisillekaan. Kaakat eivät myöskään halua panna naapuria. Ne haluavat vain keskustella olemassa olevasta asiasta. Mikä siinä niin ahistaa?Jos sinä lyöt minua ja minä huudan, minunko vika se olikin?

• 30 30 30

Äärettömän hyvä pointti!

• langennut enkeli

juttu on/ henkilölle:
      No kuule, sanoisin: Ensiksi, et lukenut kirjoitustani kovin tarkkaan. Minä löysin tästä eka vaimosta jotain myönteistä,(kokemastani palvelusta kahviossa) miehestä en sanonut mitään.
      Jos minun tyttäreni olisi 3. vaimo, sanoisin hänen olevan mormooni. Ehkä kasvatuksessani olisi mennyt silloin jotain pieleen. Tai sitten vain hyväksyisin lapseni valinnan, olisi hän sitten vaikka lespo, tai homo, tai mormooni.
      Mutta jos hänet olisi alistettu väkipakolla vaimokkeeksi, silloin nousisin raivoon, ja puolustaisin tiikerin lailla lastani. Voi silloin pyhää vihaani, siihen ei riittäisi kirjoittelut 24-palstalla.
      Aika vaatimattoman näköinen tämä semeika, ollakseen niin monen vaimon mies. Ei hän millään pysty väkipakolla niin montaa vaimoa pitämään.

• Ihan vaan utelias

Mitähän ne vaimot sinulle kuuluu, vai oletko ehkä yksi niistä?

• Njet
        Ihan vaan utelias kirjoitti:

Voipi olla joku semeika jossain rankka mies olemassa. Voipi olla, että ei ollut orpotytöllä ketään puolustajaa, kun oli vanha vaimo ja semeikan sisar manipuloitu tyttöä vahtimaan. Kovasti oli myös vainottu ja ahdistettu, kun tyttö yritti irrottautua ja muutti pois. Eikä ole ketään, joka nousisi tiikerin lailla puolustamaan. Ei uskalla. Kaikilla on roolinsa, vuorosanat osataan paremmin kuin hyvin. Eikä osata nousta vastustamaan, kun on semeika itse ukko ylijumalalta valtuutensa saanut. Ookkonää kuullut ikinä hengellisestä tai edes henkisestä välivallasta? Kuristamiset ja lyömiset ne nyt ei ole koskaan salaisuuksia ollutkaan. Vaimoa on lupa ojentaa, Halleluja!

• mitäs se...
        Ihan vaan utelias kirjoitti:

Mitähän se sulle kuuluu.En tiedä mut tuossa kommentissa oli jotain tuttua;).Meillä kaikilla on jotain syntiä,johan Raamattukin sanoo että "jos sanomme,ettei meillä ole syntiä,niin me eksytämme itsemme,ja totuus ei ole meissä". Mutta HUOM! HUOM! "Jos me tunnustamme syntimme,on hän uskollinen ja vanhurskas,niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.Jos anomme ettemme ole syntiä tehneet,niin me teemme hänet valhettelijaksi,ja hänen sanansa ei ole meissä". Lisäksi SYNTI PITÄÄ HYLJÄTÄ JA KATUA,TEHDÄ PARANNUS.Älkää antako jäseniänne synnille aseiksi vaan kuolettakaa ruumiilliset himonne.Ellei näitä Raamatun sanoja oteta todesta ja edes halua yrittää synnistä luopua vaan pitää suorastaan pilkkanaan Sanaa,niin miksi sanoa olevansa uskossa ja mihin tarvii srk:aa?Eikö olis helpompi tehä syntiä pakanana,kun kerran velhot ja huorimukset ei taivaaseen kuitenkaan pääse (Ilm.22:15).Mutta jos herää ITSEKUKIN ja palaa eksyneiltä poluilta,on Jumala uskollinen ja vanhurskas,edelleen.

• Uteliaalle

Onks siellä nyt äänessä itse herra ja hidalko. Saatan ollakkin yksi muijistas,
      et sää nyt niin kummonen ole, missään mielessä.

• Puukstaavi

Tämmöiset jututhan on oikein hyvää mainosta lehdelle. Nyt minäkin taidan lukea seuraavaa numeroa. Se ensimmäinen tuli heitettyä suoraan jätepaperilaatikkoon.

• Joopajooo

Joo oikein varsinaisia hyväntekijöitä nämä kääkät. Tulee mieleen, että taitaakin olla lehden masinoima mainoskampanja koko ketju?

• Olkee kuulolla

Totta puhutte.
      Koskas se lehti ilmestyy. Tulee varmaan tuplasti mainoksia siihen. Meinaan , se lehti luetaan takuulla tarkkaan.
      Kaikki nyt mainostamaan siinä.

• kaakka4

Hahhahhaa!Vähänkös mä nauran teille...

• huomenta vaan

Joo ei tosiaan vapailla markkinoilla tuo mies mikään taistelujen kohde olisi, se on pakko tunnustaa :D
      Olihan tuota tyttöä ihan esitelty ihmisille toisena vaimona, eli aika julkista toiminta on ollut.

• kaakka4, se oikea

Ok. Nyt päästään taas siihen kysymykseen, jota jotkut täällä kritisoivat. Saanko minä arvostella tällaista julkista toimintaa, vaikkakin se liittyy perheasioihin? Sittenkin, vaikka minulla ei ole siitä MITÄÄN RAKENTAVAA sanottavaa? Minusta kyllä.Kuka auttaisi tuota nuorta tyttöä? Kuka auttaisi " purkamattoman liiton" vaimoa? Uskokaa pois, kohta saadaan lukea vielä ruusuisempia perhekuvauksia, koskapa päätoimittajan on pakko NÄYTTÄÄ, miten upeaa kaikki on. Myöskin pihoilla julkisesti halaillaan, että ihmiset NÄKISIVÄT kaiken tämän rakkauden. Ensimmäistäkään kertaa en olisi tännekään kirjoittanut, jos tämä perheidylli ei olisi työntynyt minun kotiini postilaatikon kautta. Hittojako se minulle kuuluu! Miksi arv.päätoimittaja tahtoo vetää perheensä julkisuuteen? Monet - viisaammat_ varjelevat perhettään julkisuudelta. Miksi tämä julkisuushakuisuus?

• Kaisan lehti : - )

Luin lehden. Kirjoitan nyt oman. Olen Kaisa, olen paras. Minä kerään marjoja ja ajattelen syvällisiä ja viisaita ajatuksia. Ne eivät kaikille avaudu. Marja. Se on monimerkityksinen sana. Minä soitin nokkahuilua sukulaisten häissä. Seisoin tolpan nokassa ja hallitsin kaikkea.Minua kehuttiin. Perustin lehden. Nyt Helsingin Sanomat ja Kaleva ovat ryhdistäytyneet. Kohta ne ottavat minusta mallia. Olen Kaisa, olen paras.Minulla on gerbiili. Olet kuullut siitä. Se osaa juosta juoksupyörässä ja järsiä lanttua. Olen ihmeellinen. Keksin gerbiilille kylpyammeen saippuakotelosta. Patenttitoimisto ei ymmärtänyt nerouttani, vaikka kerroin heille, että olen Kaisa ja olen paras.Gerbiilini kakka myös on ihmeellistä. Kun puristan sitä kovasti, sitä tulee toisesta päästä.

• eläytyvä
        Kaisan lehti : - ) kirjoitti:

Luin lehden. Kirjoitan nyt oman. Olen Kaisa, olen paras. Minä kerään marjoja ja ajattelen syvällisiä ja viisaita ajatuksia. Ne eivät kaikille avaudu. Marja. Se on monimerkityksinen sana. Minä soitin nokkahuilua sukulaisten häissä. Seisoin tolpan nokassa ja hallitsin kaikkea.Minua kehuttiin. Perustin lehden. Nyt Helsingin Sanomat ja Kaleva ovat ryhdistäytyneet. Kohta ne ottavat minusta mallia. Olen Kaisa, olen paras.Minulla on gerbiili. Olet kuullut siitä. Se osaa juosta juoksupyörässä ja järsiä lanttua. Olen ihmeellinen. Keksin gerbiilille kylpyammeen saippuakotelosta. Patenttitoimisto ei ymmärtänyt nerouttani, vaikka kerroin heille, että olen Kaisa ja olen paras.Gerbiilini kakka myös on ihmeellistä. Kun puristan sitä kovasti, sitä tulee toisesta päästä.

Olipas hyvä tarina kaiken tämän paskanjauhannan jälkeen. Näin kritiikki tulee kirjoittaa, tyylikkäästi!

• ihme juttu

Toivon että mainostajat vetäytyvät tuosta lehdestä, se olisi moraalisesti oikein.
      Mitään rikostahan ei kai ole tapahtunut, periaatteesa aviorikos vain, mutta sehän ei tänä päivänä ole rikos ollenkaan.
      On tapahtunut jotain paljon karmeampaa! Suunnitellusti on mies odotellut että tyttö täyttää tuon 18, jollon mikään lastensuojelu/viranomainen ei voi asiaan puuttua :( Keksinyt sitten tuon Jumalan käskyn jotta saa hyväksytysti tehdä vain sen mitä Jumala on hänelle käskenyt, vaikkakin varmasti on ollut katkeraa käsky täyttää (just joo). Saanut sitten vaimonkin tämän hyväksymään..
      Sairasta ja kieroa!!
      Kyse ei nyt ole mistään baaripokasta ja mokasta vaan he ovat kasvattaneet tuon tytön itse. Tyttö on pitänyt heitä perheenään ja tällä tavoin hänet on petetty oikein yhteisvoimin!
      Kuinka kauan lie katsellut ja odotellut tuo ukko, hyi yök.
      Hän ei myöskään näe mitään väärää teoissaan, eikös se ole vähän pelottavaa?

• Etovaa

Yhdyn yököttelemään moiselle huolenpidolle ja hoivaanotolle.
        On täysin käsittämätöntä, että vaimo on samalla tavalla pimentynyt ja hyväksyy moisen kamaluuden.

Se, etteivät näe mitään väärää teossaan, on todella pelottavaa ja käsittämätöntä.

Huolenito ja hyväksikäyttön eroa ei ymmärretä. Miten niin suurta älyttömyyttä voi ollakaan? Perheeseen otettu nuori olisi pitänyt suojata kaikin tavoin ja ohjata omaan elämäänsä löytämään rakastetun ja perustamaan oman perheen. Nyt hän sen sijaan on vanhakon shemeikan haaremin jäsen, Irvokasta!

• Kaisan lehti : - )

Gerbiilini on nyt toimitusjohtaja. Ompelin sille smokin. Sillä on sukua. Tässä kuvassa ovat Leevi-eno, Esko-eno, Antti-eno, Jouni-eno, Kerttu-täti ja Leena-täti. Minun ja gerbiilin liitto on rikkomaton, koska muuten minä suutun ja alan huutaa.Minä puristan gerbiiliä kovasti. Opetan sen puhumaan. Se sanoo:viik. Jos se ei sano, mitä tahdon, minä alan kiukutella. Minä. Miiiiinäääää. Miiiiiiinäääääää! Olen Kaisa, se paras.Minulla on korissa kasvamassa pieni gerbiili, se on vasta lapsi. Ehkä siitäkin tulee toimitusjohtaja ja se oppii sanomaan: viik! kun minä tarpeeksi lujasti puristan.

• Tohtori Z

Sinä olet sairas. Hakeudu hoitoon.

• samaa mieltä
        Tohtori Z kirjoitti:

Olis pitänyt heti tajuta, että tämä on jonkun vinksahtaneen projekti...

• Tyhmät kasvaa kylväm
        samaa mieltä kirjoitti:

Olis pitänyt heti tajuta, että tämä on jonkun vinksahtaneen projekti...

Ei ole, vaan meitä on monta huolestunutta ja ihan oikeasta asiasta, vaikk jotkin puheenvuorot voiva olla turhan karkeita ja vihaisia.

• Gerbiilimummo
        Tohtori Z kirjoitti:

Ei hän ole sairas. Hän on satiirikko ja on tehnyt osuvan parodian.

• valkoinenmies

Lehden yhteystiedot ??. Taas jotain salaista toimintaa. Haluaisin laittaa lehteen ilmoituksen.

• NÄIN ON NÄPPYLÄT!!!!

Hei, tiedän tämän perheen aika hyvin. Paha on kenestäkään sanoa näin pahasti mutta tuo mies eli perheen isä on oikeasti ihan sairas ihan varmasti on narsisti!!

Mutta tämä ns. 1 vaimo on oikeasti todella kiltti ja ihana ihminen. Mua niin säälittää tämä nainen se on niin alistettu ja häneltä on varmaan syöty oma minä kokonaan.Tämä nainen ei uskolla sanoa asioihin oikeasti omaa mieltänsä näin uskon myös näitten lastenkin kohdalla et lapsetkin elää pelon alla.

Olen oikeasti miettinyt jokusen kerran tätä naista ja näitä lapsia miten ne on varmasti joutuneet kaiken näköstä kokemaan tämän sairaan miehen takia!!

Toivottavasti heidän silmät avautisivat ja saisivat oikeasti apua !

• Emoliini

"Näin on näppylät" olet varmasti oikeassa. Vaimolta on todellakin syöty minuus, mikä on todella surullinen asia. Luulen kuitenkin, ettei ainostaan väkivallan synnyttämä pelko ole saanut sitä aikaan, vaan sen sijaan erittäin voimakas hengellinen hallintavalta, juuri sellainen, jota lestatiolaiskodeissa harrastetaan. Sellainen on erittäin slakavalaa ja tehokasta. Monet eivät näytä pääsevän siitä eroon koko elämänsä aikana.

Lapsia minäkin olen surrut. Hehän ovat juuri kodistaan irtoamassa olevia nuoria. Minkälaiset traumat he vievätkään mennessään ja minkälaisen elämän esimerkin ovat saaneet! Miten he pystyvät rakentamaan tervettä ja kestävää parisuhdetta?

Eikö hyväksi käytetty nuori nainen voisi paeta kaukasi tästä perheestä ja
        säästää elämäns suuremmilta ja pisempi aikaisilta harmeilta?

• Tämä viimeinen kommentti: myös toivon tätä.

• ent. jämsäläinen
        Emoliini kirjoitti:

"Näin on näppylät" olet varmasti oikeassa. Vaimolta on todellakin syöty minuus, mikä on todella surullinen asia. Luulen kuitenkin, ettei ainostaan väkivallan synnyttämä pelko ole saanut sitä aikaan, vaan sen sijaan erittäin voimakas hengellinen hallintavalta, juuri sellainen, jota lestatiolaiskodeissa harrastetaan. Sellainen on erittäin slakavalaa ja tehokasta. Monet eivät näytä pääsevän siitä eroon koko elämänsä aikana.

Lapsia minäkin olen surrut. Hehän ovat juuri kodistaan irtoamassa olevia nuoria. Minkälaiset traumat he vievätkään mennessään ja minkälaisen elämän esimerkin ovat saaneet! Miten he pystyvät rakentamaan tervettä ja kestävää parisuhdetta?

Eikö hyväksi käytetty nuori nainen voisi paeta kaukasi tästä perheestä ja
        säästää elämäns suuremmilta ja pisempi aikaisilta harmeilta?

Hyväksi käytetty nuori tuntee olevansa varsin onnellinen tässä systeemissä. Aivopesu alkoi varhain /samoin 1 vaimon kohdalla ja tuotti tuloksia.
        Tämä ketju on täynnä sekä täyttä totta että täyttä tarua. Täysin kohtuutonta ja epäreilua altistaa pehe julksuuden valokeilassa telottavaksi ilmaisjakelulehden muodossa joka ei sitten sisälläkään muuta kuin oman perheen asioita ja lähisukulaisten ja tuttujen kynäilyjä.
        Lehden sisältö ja anti tulisi ehkä paremmin esiin blogimuodossa, mutta ehkä blogeihin ei saakaan sitten starttirahaa.

• Paloma.se.co kirjoitti:

Tämä viimeinen kommentti: myös toivon tätä.

tämä kommentti on nyt väärässä paikassa, se oli tarkoitettu vastauseksi "näin on näppylät" viestin viimeiseen repliikkiin

• jhr40p29

Sairas kuuluu hoitoon.

• huomenta vaan

"Sairas kuuluu hoitoon". Hyvä pointti mutta kuinka toteuttaa? Entä ne uhrit, vaimo, perhe, kasvattilapsi? Eiköhän he tarvitsisi enemmän sitä hoitoa kuin tuo mies?

• "Kunnanlääkäri"

Mies on todella vakavasti sairas ja tarvitsisi hoitoa, Hän ei ole paha eikä tarkoita pahaa kenellekään. Hän on vain mieleltään sairas, mistä johtuu hänen uskonnollinen kieroutuneisuutensa. Hän on valitettavasti aivoessyt vaimonsa ja lapsensa. Mikä osuus siinä on ollut väkivaltaisuudella, sitä en tiedä, mutta kaikesta päättäen sitä on ollut, ja yleisestihän se liittyy näihin tapauksiin.

Perheen olisi aika heärätä havaitsemaan, ettei isä ole terve, eikä hänen tekonsa ole sopusoinnussa Raamatun sanoman kanssa, kun se ei ole sopusoinnussa edes Suomen avioliittolain kanssa, sehän kieltää kaksinnaimisen, saati sitten haaremin perustamisen. Ymmärrän kuitenkin, ettei oman isän ja pitkäaikaisen aviopulioson vallan alta noin vain irrota. Siihen tarvitaan kova prosessi.

Tunnetusti psyykkisesti sairaat ihmiset omaavat ovelan tavan manipuloida ihmisiä. Siinä lajissa erikoisesti psykopaatit kunnostautuvat. He ovat vakuuttavia ja lumovoimaisia hämäten älykkäätkin ihmiset.

On suuri sääli, että koko perhe joutuu kärsimään ja vielä sivullisetkin. Paikkakunnan hengellinen työkin on saanut oman osansa, mikä on todella murheellista.

Asianomaisen parantuminen alkaisi, jos hän tunnustaisi olevansa sairas ja etsisi apua. Samalla hän myös tunnistaisi omat tekonsa synniksi, eikä yrittäisi omituisia oppeja sepittelemällä selittää väärää suoraksi. Tällaiseen muutokseen tarvitaan ihme, tai asioiden paheneminen siihen pisteeseen, että viranomaisten on pakko puuttua asioihin. Sääli ihanaa perhettä ja etenkin perheen nuoria.

Tällä palstalla esietyt varoitukset ovat paikallaan ja etenkin koskien nuoria.

Mitä tulee lehteen, se ei ole suinkaan huonoimmasta päästä ja aloittavalle yritykselle on annettava anteeksi vajavuudet. Kukaan ei ole seppä syntyessään. Tosin käy varmasti niin, ettei lehti ole pitkäikäinen, joten siitä ei kannata vaahdota. Jumalan antamia elämänohjeita rikkovalta puuttuu Jumalan siunaus, joka on yhtä kuin menestys. Sen puutteeseenhan loppui kahvila toimintakin.

• Syväranta
        "Kunnanlääkäri" kirjoitti:

Mies on todella vakavasti sairas ja tarvitsisi hoitoa, Hän ei ole paha eikä tarkoita pahaa kenellekään. Hän on vain mieleltään sairas, mistä johtuu hänen uskonnollinen kieroutuneisuutensa. Hän on valitettavasti aivoessyt vaimonsa ja lapsensa. Mikä osuus siinä on ollut väkivaltaisuudella, sitä en tiedä, mutta kaikesta päättäen sitä on ollut, ja yleisestihän se liittyy näihin tapauksiin.

Perheen olisi aika heärätä havaitsemaan, ettei isä ole terve, eikä hänen tekonsa ole sopusoinnussa Raamatun sanoman kanssa, kun se ei ole sopusoinnussa edes Suomen avioliittolain kanssa, sehän kieltää kaksinnaimisen, saati sitten haaremin perustamisen. Ymmärrän kuitenkin, ettei oman isän ja pitkäaikaisen aviopulioson vallan alta noin vain irrota. Siihen tarvitaan kova prosessi.

Tunnetusti psyykkisesti sairaat ihmiset omaavat ovelan tavan manipuloida ihmisiä. Siinä lajissa erikoisesti psykopaatit kunnostautuvat. He ovat vakuuttavia ja lumovoimaisia hämäten älykkäätkin ihmiset.

On suuri sääli, että koko perhe joutuu kärsimään ja vielä sivullisetkin. Paikkakunnan hengellinen työkin on saanut oman osansa, mikä on todella murheellista.

Asianomaisen parantuminen alkaisi, jos hän tunnustaisi olevansa sairas ja etsisi apua. Samalla hän myös tunnistaisi omat tekonsa synniksi, eikä yrittäisi omituisia oppeja sepittelemällä selittää väärää suoraksi. Tällaiseen muutokseen tarvitaan ihme, tai asioiden paheneminen siihen pisteeseen, että viranomaisten on pakko puuttua asioihin. Sääli ihanaa perhettä ja etenkin perheen nuoria.

Tällä palstalla esietyt varoitukset ovat paikallaan ja etenkin koskien nuoria.

Mitä tulee lehteen, se ei ole suinkaan huonoimmasta päästä ja aloittavalle yritykselle on annettava anteeksi vajavuudet. Kukaan ei ole seppä syntyessään. Tosin käy varmasti niin, ettei lehti ole pitkäikäinen, joten siitä ei kannata vaahdota. Jumalan antamia elämänohjeita rikkovalta puuttuu Jumalan siunaus, joka on yhtä kuin menestys. Sen puutteeseenhan loppui kahvila toimintakin.

Olet minun mieletäni lähellä oikeaa diaknoosia "kunnanlääkäri", kyllä sieltä ko saarnamiehen ykkösvaimon lähiomaisista löytyy lääkäreitä ihan parikin kappaletta, taisivat vaan ottaa etäisyyttä muuttamalla jo lähellä eläkeikää muualle.
        Aiemmilta vuosilta olen kuullut herran käsitelleen rouvaansa kovakouraisesti,
        mustelmia on ollut näkivilläkin paikoilla (todistajat löytyy asia lienee jo vanhentunut)
        Sukunimenkin perusteella voi päätellä herran saaneen lestaadiolaisen kotikasvatuksen ainakin isänsä puolelta, mutta taitavat olla vapaakirkkolaisia.

Ei kyseisen perheen elämä aina ole ollut "ruusuillatanssimista" oman pojan kuolemä syöpään noin kymmenen ikäisenä vaikuttaa varmasti koko loppuelämän perheeseen
        Noin vuosi sitten kuulin ensimmäisiä juttuja tästä kakkosvaimon olemasta olosta.
        Jos todellakin on kyseessä kasvattilapsi, miten on mahdollista ettei asian suhteen ole viranomaiset alkaneet toimia.
        Tuskin kyseisen perheen piiristä kukaan uskaltaa nousta herraansa vastaan ja kyseistää hänen tekemisiään.
        Ykkösrouva on lähtenyt ulkomaille ainakin kuukaudeksi, jospa hän älyäisi suon missä tarpoo ja tekisi lopun herran pelistä.
        Käsittääkseni perheen tulopuoli on hoidettu reilu kolmekymmentä vuotta yhteiskunnan tukien ja avustusten kautta.
        Ilmeisesti useammat starttirahat ovat tulleet perustettujen toiminimien alkutaipaleella, yritykset ovat yleensä sammuneet yhtä nopeasti kuin syntyneetkin.
        .

• Usko on julmaa
        Syväranta kirjoitti:

Olet minun mieletäni lähellä oikeaa diaknoosia "kunnanlääkäri", kyllä sieltä ko saarnamiehen ykkösvaimon lähiomaisista löytyy lääkäreitä ihan parikin kappaletta, taisivat vaan ottaa etäisyyttä muuttamalla jo lähellä eläkeikää muualle.
        Aiemmilta vuosilta olen kuullut herran käsitelleen rouvaansa kovakouraisesti,
        mustelmia on ollut näkivilläkin paikoilla (todistajat löytyy asia lienee jo vanhentunut)
        Sukunimenkin perusteella voi päätellä herran saaneen lestaadiolaisen kotikasvatuksen ainakin isänsä puolelta, mutta taitavat olla vapaakirkkolaisia.

Ei kyseisen perheen elämä aina ole ollut "ruusuillatanssimista" oman pojan kuolemä syöpään noin kymmenen ikäisenä vaikuttaa varmasti koko loppuelämän perheeseen
        Noin vuosi sitten kuulin ensimmäisiä juttuja tästä kakkosvaimon olemasta olosta.
        Jos todellakin on kyseessä kasvattilapsi, miten on mahdollista ettei asian suhteen ole viranomaiset alkaneet toimia.
        Tuskin kyseisen perheen piiristä kukaan uskaltaa nousta herraansa vastaan ja kyseistää hänen tekemisiään.
        Ykkösrouva on lähtenyt ulkomaille ainakin kuukaudeksi, jospa hän älyäisi suon missä tarpoo ja tekisi lopun herran pelistä.
        Käsittääkseni perheen tulopuoli on hoidettu reilu kolmekymmentä vuotta yhteiskunnan tukien ja avustusten kautta.
        Ilmeisesti useammat starttirahat ovat tulleet perustettujen toiminimien alkutaipaleella, yritykset ovat yleensä sammuneet yhtä nopeasti kuin syntyneetkin.
        .

Vain "uskovaiset" kehtaavat hyökätä näin härskisti toisen perheen kimppuun. Väitteisiin en ota mitään kantaa, koska en asiasta mitään tiedä.

• Syväranta
        Usko on julmaa kirjoitti:

Vain "uskovaiset" kehtaavat hyökätä näin härskisti toisen perheen kimppuun. Väitteisiin en ota mitään kantaa, koska en asiasta mitään tiedä.

Eiköhän tässä ole paremminkin kyse tosiasioista kuin mistään uskovaisten hyökkäyksestä.
        Kannattaisikohan sinun itsesi katsoa sinne kirjahyllyysi minkä lahkokunnan raamattu siellä komeilee.

• Usko on julmaa
        Syväranta kirjoitti:

Eiköhän tässä ole paremminkin kyse tosiasioista kuin mistään uskovaisten hyökkäyksestä.
        Kannattaisikohan sinun itsesi katsoa sinne kirjahyllyysi minkä lahkokunnan raamattu siellä komeilee.

Minun hyllystäni ei löydy minkäänlaista raamattua. Jos ei tässä ole uskonveljet ja siskot asialla, niin minkäs tkia sitä jumalaa pitää vähän väliä vetää keskusteluun mukaan.

• Syväranta

Minun hyllystäni ei löydy minkäänlaista raamattua. Jos ei tässä ole uskonveljet ja siskot asialla, niin minkäs tkia sitä jumalaa pitää vähän väliä vetää keskusteluun mukaan.

Et taida tietää kyseisestä asiasta yhtikäs mitään.
        Siirry filosoimaan jollekkin toiselle palstalle, siellä saattaa tulla kykysi paremmin esille.
        Jos et todellakaan ymmärrä tätä uskon kytköstä tähän kijoitteluun, niin lainaan mormoonien raamatun alkuteksteistä juttua,
        kaikki synti sun muu on ollut jo aikojen alussa sallittu kun se on jumalalle otollista, eiköhän tässäkin tapauksessa tuntuisi olevan samat eväät eskoseni.

• Samarialainen

Sitä julmuutta minäkin paheksun näissä kannanotoissa. Näyttää siltä, että fariseukset, joita vastaan Jeesus jyrisi, eivät ole jääneet vain historiaan ja Raamatun lehdille.Sen löytää yllättävän äkkiä omastakin povestaan, oli uskovainen tai ei. Usein unohdetaan, että rakkaudettomuus on yhtä paha asia kuin haureuskin, josta tässä keskustellaan. Ymmärrän kyllä uskovaisten kiihtymyksen, koska kyseinen mies asettaa kyseenlaiseksi, ei vain raamtullisen moraalin alaiset asiat, vaan myös ihan yleisesti oikeaksi koetut elämän muodot.

Kiihtymystä tuskin olisi syntynyt, jos olisi kysymys vain hänen ja hänen perheensä välisistä asioista, mutta koska hän on ihan julkisesti pyrkinyt opettamaan moniavioisuutta ja kohdistanut opetuksensa erikoisesti nuoriin, niin siitä on syntynyt tämä kohu. On hyvä muistaa myös se, miten ankarasti - jopa julmasti, lempeä Vapahtaja tuomitsi sellaisen, joka viettelee yhden näistä pienimmistä. Hänen sanojensa mukaan sellaisen ihmisen kaulaan pitäisi ripustaa myllynkivi ja upottaa hänet meren syvyyteen. Ei kovin lempeitä sanoja, vai mitä? Sanat kuitenkin alleviivaavat oikeudenmukaista vihaa sellaista kohtaan, joka omia himojaan tyydyttääkseen turmelee viattoman elämän.

Valitettavasti keskustelu on saanut armottoman sävyn. Siitä on tullut julmaa, ja etenkin jos ottaa huomioon perheen syyttömät ja varsin kunnolliset nuoret. Mitenkähän syviä haavoja he ovat mahtaneet saada ja kuinka selviytyvät psyykkisesti kaiken keskellä? Olen varma, että ovat lukeneet näitä keskusteluja, sillä kyllä nuorten keskellä sana kulkee, mitä netissä tapahtuu.

• Ihmiset ovat

Usko ei ole julmaa, se on armoa ja totuutta. Me ihmiset osaamme olla julmia, pöyristyneitä, hämmentyneitä, loukkaantuneita, tuskastuneita, osaamattomia ja vaikka mitä. Se ei silti muuta miksikään kyseessä olevaa asiaa. Se on totta.

• "Usko" on julmaa
        Ihmiset ovat kirjoitti:

Usko ei ole julmaa, se on armoa ja totuutta. Me ihmiset osaamme olla julmia, pöyristyneitä, hämmentyneitä, loukkaantuneita, tuskastuneita, osaamattomia ja vaikka mitä. Se ei silti muuta miksikään kyseessä olevaa asiaa. Se on totta.

Minähän sanoinkin, että uskovaiset ovat julmia. se on nähty monessa muussakin asiassa. Uskon varjolla voidaan päästeää suusta vaikka minkälaista paskaa.

• ihmeissänsä
        Syväranta kirjoitti:

Et taida tietää kyseisestä asiasta yhtikäs mitään.
        Siirry filosoimaan jollekkin toiselle palstalle, siellä saattaa tulla kykysi paremmin esille.
        Jos et todellakaan ymmärrä tätä uskon kytköstä tähän kijoitteluun, niin lainaan mormoonien raamatun alkuteksteistä juttua,
        kaikki synti sun muu on ollut jo aikojen alussa sallittu kun se on jumalalle otollista, eiköhän tässäkin tapauksessa tuntuisi olevan samat eväät eskoseni.

Syvärannalle näyttää olevan kirjallisuus "hepreaa", ainakin mormonin kirja ja Kivi.

• eläytyvä

Hei tässä ratkaisu, ukko pedofiliasta vankilaan niin uskaltais omaisetkin hakeutua terapiaan. Miekkosellekin oiva tilaisuus saarnaamisilleen ja shakinpeluulle!

• ?lillikin-

Jämsä Tänään- lehden päätoimittaja:miksi olet tehnyt itsestäsi ja perheestäsi julkista riistaa? Miksi halusit työntyä koteihimme ilmaisjakelulehden muodossa? Miksi et kirjoittanut tykkänään muista asioista? Etkö ajatellut, että vastareaktio tulee VARMASTI? Eikä kysymys ole siitä, ettemmekö me ymmärtäisi. Me nimenomaan ymmärrämme ja siksi reagoimme. Olisiko nyt jo rehellisen peiliin katsomisen paikka?

• Uskokaa pois

Ketkä "me"? Ei täällä mitään meitä ole. Yksi vinksahtanut täällä tätä ketjua pyörittää.

• Emoliini

"Olen samaa mieltä "Lillikin" kanssa. Nyt on todella peiliin katsomisen paikka. Sääliksi käy koko perhettä ja vallankin heidän nuoriaan. Jos olisin heidän asemassaan, lopettaisin lehden ja vetäytyisin hiljaisuuteen elämään perhe-elämääni ja parantelemaan haavojani ja häpeitäni.

Toisen vaimon asemassa keräisin kamppeeni ja poistuisin koko paikkakunnalta. Ei nuoren ihmisen kannata tuhlata elämäänsä vanhahkon sairaan miehen pideltävänä. Elämällä on muutakin annettavaa.

Ensimmäisellä vaimolla näyttää riittävän sietokykyä, joten hän kaiketi antaisi anteeksi ja ajan myötä saattaisi elämä seestyä, etenkin kun miehen himot hiljalleen hiipuvat.

Lasten on vaikea päästä irti isän vaikutusvallasta, eivätkä he voi vanhempiaan hyljätä. Silti heidän silmänsä voivat avautua näkemään, että isän opetukset ovat sairaan ihmisen vääristyneen mielen tuotetta, eikä suinkaan Jumalan sanaa. On irvokasta, että isä väittää Jumalan antaneen hänelle luvan pitää monta vaimoa. Jumala ei toimi vastoin omaa sanaansa kenenkään kohdalla, eikä anna erillisoikeuksia. Ihan alkeellisen oikeudentajun luulisi tkevän sen selväksi ja herättävän ajattlemaan mistä lähteestä tällaiset väitteet nousevat.

Sääliksi käy näitä ihmisiä, kun ovat käynnistäneet tällaisen revittelyn. Se ei ihan kohta unohdu ihmisten mielestä ja nettiinkin jää jutut lillumaan pitkäksi aikaa.

• ihme juttu

Hän ei näe toiminnassaan mitään väärää, on vankasti sitä mieltä että on täyttänyt vain Jumalan käskyn ja siis tehnyt oikein... Siksi hän uskaltaa tunkea julkisuuteen pelkäämättä seurauksia. Onkohan hän käynyt lukemassa näitä kirjoituksia, tai kukaan tästä perheestä. On vaan ihan eri asia selittää asioita pään sisältä kuuluvalla käskyllä jne. oman perheen sisällä, mutta turha kuvitella että koko kaupunki ja muu maailma tuollaiseen uskoisi ja hyväksyisi. Todella hyvä että asia on tullut julki, koittakoon nyt selitellä itsensä tästä irti :D

• LakiLuki

"Siksi hän uskaltaa tunkea julkisuuteen pelkäämättä seurauksia."

Sinä tunget nyt julkisuuteen semmoisilla argumenteilla, että olipa asia miten tahansa, niin kunnianloukkauksen kriteerit jo hyvinkin täyttyvät, jos asianomainen haluaisi sinut oikeuteen haastaa.

• Totuus vapauttaa

Luulenpa, että ovat käyneet, ainakin ovat tietoisia nettikeskustelusta. Luettava on tosi rankkaa, mutta toivottavasti se on edes vähän silmiä avannut.

Joskus tarvitaan niin terävä totuus, että se viiltää ennen kuin se teohoaa. On helppo paeta totuutta ja väittää se valheeksi. Totuutta täytyy etsiä ja rakastaa, jotta se tekee tehvänsä. Totuudella on kuitenkin sellainen vaikutus, että se tekee vapaaksi. Totuuden kohtaaminen rakkaan ihmisen kohdalla vaatii totuuden kohtaamista silmästä silmään ummistamatta silmiään ikäviltä' asioilta.

• Ennakkopäätös.
        Totuus vapauttaa kirjoitti:

Luulenpa, että ovat käyneet, ainakin ovat tietoisia nettikeskustelusta. Luettava on tosi rankkaa, mutta toivottavasti se on edes vähän silmiä avannut.

Joskus tarvitaan niin terävä totuus, että se viiltää ennen kuin se teohoaa. On helppo paeta totuutta ja väittää se valheeksi. Totuutta täytyy etsiä ja rakastaa, jotta se tekee tehvänsä. Totuudella on kuitenkin sellainen vaikutus, että se tekee vapaaksi. Totuuden kohtaaminen rakkaan ihmisen kohdalla vaatii totuuden kohtaamista silmästä silmään ummistamatta silmiään ikäviltä' asioilta.

Minä odotan, että ensimäisen kerran Suomi 24 Jämsän kohdalla asioita mitataan oikeussalissa. Suorastaan toivon sitä, että ihmiset huomaisivat, ettei ihan mitä tahansa voi tämmöisiin ketjuihin kirjoitella. Jos asianomainen ei nosta tästä kunnianloukkaussyytettä, niin ei voi muuta kuin ihmetellä.

• Ihmiset ovat
        Ennakkopäätös. kirjoitti:

Minä odotan, että ensimäisen kerran Suomi 24 Jämsän kohdalla asioita mitataan oikeussalissa. Suorastaan toivon sitä, että ihmiset huomaisivat, ettei ihan mitä tahansa voi tämmöisiin ketjuihin kirjoitella. Jos asianomainen ei nosta tästä kunnianloukkaussyytettä, niin ei voi muuta kuin ihmetellä.

Ennakkopäätöksen voisi tietenkin myös hankkia sukupuolisiveellisyyden loukkaamisesta, sen verran pahasti on paheksuntaa tämä julkinen polygamia aiheuttanut.

• kaakka3

Arvasinpa minä, että pian saa keskustelu tämmöisen käänteen. Onneksi kävin poliisiasemalla tarkistamassa oikeuteni, joten turha on pelotella. Onko LakiLukin vaikea hyväksyä se, että tämä on k e s k u s t e l u p a l s t a ja täällä nyt julkisesta asiasta keskustellaan ihan oikeasti?Matti Vanhasellakaan ei olisi ollut mitään valittamista, jos hän olisi itse astunut julkisuuteen perheasioittensa kanssa. Ei se niin, kuule, mene, että ihminen itse astuu julkisuuteen ja sitten, kun hänen toimiaan arvioidaan, alkaa itku ja vaaditaan sensuuria. Perhana!

• LakiLuki

Kyllä jokaisella perheellä pitää olla oikeus yksityisyyteen, tehtiinpä sitten leipätyönä mitä tahansa. Vihjailuillasi yrität aiheuttaa aloittaneelle yrittäjälle harmia ja vahinkoa. Mitään muuta tarkoitusta niillä ei ole vaikka yritätkin toimintaasi naamioida jonkinlaiseen hurskauden kaapuun. Lienee kuitenkin hurskastelusta enemmän kysymys.

Eikö siellä "poliisiasemalla" neuvottu, että jätä perheen yksityisasiat rauhaan ja keskity pelkästään lehden arvioimiseen?

• ei sentään näin

No mistään pedofiliasta ei voi tässä yhteydessä puhua, se jo nyt menee liian pitkälle. Kannattaa ensin tuntea termit ennenkuin sellaisia kirjoittelee ja siitä jonkun tuomitsee.

• Näin on asia

Lutiluti, LakiLuki.Vai, hurskastelua. Huhhuh. Huomaa, ettet tunne asiaa, josta on kysymys. Kukas se tekikään aloitteen perheen julkisuudesta? Ei ainakaan kukaan täällä. Kirjoittaisivat sitten ainakin totta lehteensä, jos kerran semmoinen hinku julkisuuteen on.Näin on asia!

• kaakka2

Minä tahdon itselleni ja perheelleni yksityisyyttä, joten minäpä en a. perusta kahvilaa, jossa "opetan" ihmisiä ja b. perusta lehteä ja kirjoittele sinne itsestäni ja perheestäni. Niin helppoa se on, ei mitään ongelmaa.

• LakiLuki

Eiköhän sen pitäisi olla perheen oma asia mitä julkisuuteen kirjoittavat. En millään ymmärrä, miksi sinun pitäisi siitä huolehtia. Ehkä seuraavaksi kerrot yhtä mielenkiintoisia asioita omasta perheestäsi?

• Kuhiast ihmettelen

"minäpä en a. perusta kahvilaa, jossa "opetan" ihmisiä"

Kävin siinä kahvilassa kymmeniä kertoja kahvilla. Palvelu oli ystävällistä, eikä siellä minulle koskaan mitään opetusta tyrkytetty. Tuo on minulle ihan outoa puhetta.

• kaakka1

Kirjoittavat ja kirjoittavat ja meikä arvioi julkista kirjoittamista.Oikein on se, ei se jankuttamisesta parane.

• yksinkertaista

Lähtökohtaisesti oikean tiedon esittäminen ei ole kunnianloukkaus. Euroopan ihmisoikeustuomioistuin linjaa näin: " Sananvapaus ei pelkästään kata sellaisia tietoja ja ajatuksia, jotka otetaan myötämielisesti vastaan tai joihin suhtaudutaan välinpitämättömästi. Sananvapaus kattaa myös sellaiset viestit, jotka loukkaavat, järkyttävät tai häiritsevät valtiota tai jotain sen väestön osaa.Tätä vaativat tuomioistuimen mukaan moniarvoisuus, suvaitsevaisuus ja avarakatseisuus, jota ilman ei ole kansanvaltaista yhteiskuntaa." Olennaista on se, onko julkaistava tieto totta vai ei.

• LakiLuki

Kumpaakohan sinä olet esittänyt, oikeaa tietoa vai omia luulojasi ja käsityksiäsi.? Jos et ole perheen jäsen, niin kuinka sinulla voi olla absoluuttisen oikeaa ja tarkkaa tietoa jostakin vieraasta perheestä?

Sananvapauskaan ei tarkoita sitä, että voit kajota toisten ihmisten yksityisyyteen ja sanoa mitä tahansa.

• kaakka0

Alkaa jo kyllästyttää tämä jankutus, joten annetaanpa olla. Ehkä sinun kannattaisi lukea vähän tarkemmin joittenkin kommentit - arv. päätoimittajalta itseltäänhän nämä tiedot peräisin ovat. Eivät salaisia. Kaakka menee nyt Tampereelle, hyvää kesää kaikille! : - )

• pannaanvaanpuhuuhanm

Haloo,eikös kohta pitäis jo ilmestyä toinen numero jakeluun!!

• Jamsatanaan

Kyllä on perseestä tämä lehti ei voi ku nauraa. No mikäs siinä jos on varaa haaskata rahaa tommoisen julkaisemiseen.

• Kunhanjotainon

Samaa mieltä. Onhan se erikoista, että päätoimittaja ei ennalta tiedä mitä lehdestä tulee, vaan toteaa pääkirjoituksessa että nyt tulikin näköjään luontopainotteinen lehti. Luontopainotteinenhan se on kun kaksi aukeamaa on täytetty amatöörimäisen huonoilla (luonto)kuvilla.
        Samanlaisia lehtiä tehdää koulujen ala-asteilla.

• Mia Ahoviddu

Käy se perseen pyyhkimiseen.

• mummo maalta

Ee siinä miteä vikoa siinä lehessä,oamulla kun aena kissanpaskat laatikosta kokuu poes niin tarpeen on luja sitkii paper.Eekä tuosta oo ihottummookaa tullu,aenakaa pahempoo,kissolle aenakaa.

• Virkamiesörkki

Tänään sain uusimman lehdykän eikä siinä mitään vikaa ole. Huonompia ilmaisjakelulehtiä tulee laatikkoon tämän tämän.

Hyvää jatkoa!

• Siitävaantoki

Jos tykkää lukea lapsellisia juttuja ja katsella huonoja amatöörikuvia, niin mikäs siinä. Makuja on monenlaisia.

• Otanaurinkoarannalla

On esitetty väitteitä ja vastaväitteitä..hmmm...Mikäs täss nyt oli se ongelma? Ja mitä lehteen tulee: Ei kai voi ajatella sillai,ett ensimmäiset numerot olisivat niitä parhaita ja sitten taso alkaisi laskea,useimmiten se on täysin päinvastoin.Projektissa on kolme osaa: Alku,keskikohta ja loppu ja tää on nyt se alku.Seurataan miten jatkuu?

• pisnismiäs

Olet väärässä. Näissä asioissa nimenomaan se alku on tärkein ja nht se on mokattu. Kun ei ole heti kiinnostava ei ole jatkossakaan.

• puukstaavi

Minusta on vaikuttanut alusta lähtien siltä, ettei päätoimittaja oikein tiedä millä "lehteään" täyttäisi. Esimerkiksi kaksi aukeamaa harjoittelukuvia, jotka tosiaan myös siltä näyttävät, viittaa siihen, että siitä mennään, missä aita on matalin. Omat perhe- ja muut sisäpiirin jutut eivät lehteen kuulu.

• cncmcå

Kun ei muuten pääse lehteen niin sitten tehdään oma lehti että päästään julkkiksi.

• ei meijän lootaan

paperin tuhlaamista tuo läpyska. mainokset parasta antia.

• minä kysyn vaan

Kun on intoa enemmän kuin taitoa, tämähän siitä tulee. Mutta enpä ihan kehtaisi mainostaa, että jos sinä et osaa, me autamme. Melkein kuka tahansa osaisi paremmin. Onko tässä nyt jonkinlaista sokeutta omalle tekemiselle, vai?Onko se päätoimittajan titteli niin makiata herkkua?

• entinen työnantaja

Niinpä niin,
        jospa Opp ja ekku kertoisivat vaikka rehellisen elämäntarinansa seuraavassa eeppoksessaan niin olisihan siinä lukijoilla lukemista yhden lehden verran.

• Osmo's Cosmos

En tunne näitä Jämsän mormooneja niin voisitteko valaista ketä viimeisimmän lehden kuvassa vilkuttaa?? Onko Osmo vasemmalla ja tämä 1. vaimo hänen vieressään, ja eikö siinä edessä oleva tyttö ole heidän lapsensa Ester? Mutta entäs nämä muut? Onko tuo oikealla vilkutteleva mies Esko Nieminen? Entä ketä muut? Onko avainkaulatyttö tämä Osmon uusi vaimo? Ja tätsy takana, kuka hän on?

Kertokaa nyt ihmeessä, ketä kaikki ovat ja kuka panee ketäkin! Harvemmin täällä Jämsässä mitään näin ihmeellistä tapahtuu!!!

Osmolle voisi jatkossa vinkata, että tämä hänen moniavioisen perhe-elämänsä levittely omaa mahtavan mainospotentiaalin, jos hän alkaa kertoa totta. Just sitä omaaa totuuttaan!! Juttuja siitä, miten tuon näköinen mies junaili kasvatintyttärensä viettelyn ja milloin se tapahtui. Minkä ikäisenä? Oikeastiko vasta 18-vuotissynttäreillä? Vaiko sitenkin 14-vuotiaana? Vai oliko tilanne järjestetty niin että ensin 18-vuotistäytekakkua ja heti sen perään makuukamariin, jonka 1. vaimo oli koristellut ruusunterälehdillä? Ja ovatko omat lapset myös Osmolle kuuluvaa omaisuutta Osmon mielestä? Ja mitä hän on heille tehnyt ja missä iässä?

Tällaisia tarinoita seuraavaan lehteen. Seuraus: kaikki jämsäläiset yrittäjät, jotka ovat todellisia kapitalisteja (eivät välitä mistään muusta kuin siitä, että heidän ilmoituksensa huomataan) toki haluavat ilmoituksensa tällaisten juttujen viereen.

Vastaavasti jokaiselle lehden uudelle avustajalle kannattaa painattaa perheen painotalossa teepaita, jossa todetaan jollakin mieleenpainuvalla ilmaisulla, että kirjoittaja haluaa kiihkeästi osaksi Osmon mielenkiintoista perhettä. Kaikki uskovat isät ja äidit, nyt innolla tyrkyttämään omaa tytärtä Osmolle, Jeesuksen nimeen!

• cmklöä

Kaikki panee kaikkia.

• Ystävän neuvo

Mene hyvä ihminen lääkäriin!

• KALLE KUSTAA

Osmos Cosmos, mikä oivallus! Ehdottamallasi tavalla toimitettuna lehdestä tulee suursuosikki ja levikki tulee kattmaan ainakin Suomen, voipi olla, että leviää laajemmallekin.
        Vaadimme; Osmon seikkailut jatkiksena lehteen! Vaikuttaa siltä, ettei ykkösvaimollakaan ole mitään sitä vastaan. pitihän hän Jouko Pihonkin kirjasta. Siinähän tekijä levitteli koko Suomelle omat seksiseikkailunsa alkaen aina varhaismurrosikäisen seksifantasioista.

Vallankin vanhakansa on tottunut Kalle Kustaa Korkin seikkailuihin ja odottaa jännittyneenä Osmon seikkailuja tyylillä: jatkuu huomenna....

• LakiLuki

Jaaha. Tulit sitten takaisin sieltä Tampereelta?

• Osmo veks

Osmo vaipuu kuulopuheiden perusteella joka kolmas viikko transsiin ja keskustelee Jumalan kanssa. Esimerkillinen kaveri : D

• eläytyvä

Ai kuin mies miehelle? Ei mikään turhan vaatimaton herra tämä (esi)merkillinen kaveri!

• Vanhalassa käynyt
        eläytyvä kirjoitti:

Ai kuin mies miehelle? Ei mikään turhan vaatimaton herra tämä (esi)merkillinen kaveri!

Tässä älynväläys.
        Näistä kommenteista voisi rakennella ainakin yhden todennäköisesti parikin lehteä nimeltään Jämsässä tänään.
        Näitä viestejä seurataan ainakin USA:ssa, Enlannissa, Dominikaalisessa tasavallassa ja ympäri Eurooppaa.
        Oopeestä ja Ekusta on tullut todella julkiksia, mikähän puolue valjastaa heidät seuraavien Eduskuntavaalien "ääniharaviksi", varmasti menevät läpi laakista.
        Siellä Eduskunnassa varmasti pääsevät Oopeen opit pian lakiasteelle.
        Katoaa ihan ominvoimin työvoimapula Suomesta, kun jokaisella miehellä on jatkuvasti sukukypsä nainen sängyssä, vanhan vaimon ehtyessä.
        OI niitä aikoja, parempia on tulossa kaikille.

• Odottelija
        Vanhalassa käynyt kirjoitti:

Tässä älynväläys.
        Näistä kommenteista voisi rakennella ainakin yhden todennäköisesti parikin lehteä nimeltään Jämsässä tänään.
        Näitä viestejä seurataan ainakin USA:ssa, Enlannissa, Dominikaalisessa tasavallassa ja ympäri Eurooppaa.
        Oopeestä ja Ekusta on tullut todella julkiksia, mikähän puolue valjastaa heidät seuraavien Eduskuntavaalien "ääniharaviksi", varmasti menevät läpi laakista.
        Siellä Eduskunnassa varmasti pääsevät Oopeen opit pian lakiasteelle.
        Katoaa ihan ominvoimin työvoimapula Suomesta, kun jokaisella miehellä on jatkuvasti sukukypsä nainen sängyssä, vanhan vaimon ehtyessä.
        OI niitä aikoja, parempia on tulossa kaikille.

"Vanhalassa käynyt!. kiitos älynväläyksestä, siinä oli oivallusta kerrakseen!
        On ukko niin överi, että ottaa vinkistä vaarin.

• v,-xoww

Osku,ota piirakkaa. On ihan tuoretta.

• ent. jämsäläinen

Jospa jättäisimme k.o. perhe rauhaan. Ei varmasti ole mitään kivaa lukea näitä juttuja jos on perheen jäsen tai edes sukulainen joka ei ole heidän kanssaan samalla aaltopituudella mutta jolla on edelleenkin hyvät ja läheiset suhteet esim perheen äitiin ja lapsiin. Jos perheen isä on rikkonut lakia on mielestäni hänet vedettävä vastuuseen siitä mutta esim. lasten nimeltä mainitsiminen ei ole mielestäni hyvien tapojen mukaista.

• Tähän on tultu.

Varmasti vanha sananlasku pitää paikkansa tässäkin "ketjussa", sitä saa mitä tilaa.
        Vai olenko erehtynyt.

Käsittääkset kirjoitukset ovat totta suurimmalta osalta valitettavasti , koska olen seurannut riittävän läheltä kyseisen perheen elämää alusta alkaen luulisin jotain tietäväni.

Olette oikeassa eiköhän tätä "pyykkiä ole pesty jo riittävästi.
        Olen lähisukulainen todella, entinen Jämsäläinen minäkin.

• mitäs se...
        Tähän on tultu. kirjoitti:

Varmasti vanha sananlasku pitää paikkansa tässäkin "ketjussa", sitä saa mitä tilaa.
        Vai olenko erehtynyt.

Käsittääkset kirjoitukset ovat totta suurimmalta osalta valitettavasti , koska olen seurannut riittävän läheltä kyseisen perheen elämää alusta alkaen luulisin jotain tietäväni.

Olette oikeassa eiköhän tätä "pyykkiä ole pesty jo riittävästi.
        Olen lähisukulainen todella, entinen Jämsäläinen minäkin.

Saisikos minä nyt panna..pisteen tälle panettelulle? Heillä on ollut sellaista murhetta elämässään kun lapsi kuoli,että minä en kyllä olis sitä kestäny järjissäni. Toiseksi,kuka teistä on ollu heidän sängynvieressä laskemassa vaimoja,miehiä tai kertoja?Jotain on nähty ja kuultu,ok,mutta työn touhussa en ole tavannut,PISTE. Jos näissä kylän jutuissa on yhtä paljon totta kuin minusta puhutuissa,niin sitten ei ole mitään hätää,he ovat enkeleitä moneen muuhun "uskovaan" verrattuna. Tässä on jotain todella pielessä,jos uskovat ovat niin kovia ja julmia,että alkaa toivoa ettei olis pelastunu ja ettei JOUTUIS taivaaseen.Mutta uskon ja luotan että Jumala sittenkin katsoo sydämeen eikä astian ulkoiseen kiiltoon.Sitten vielä ihmetellään kun srk:issa ei tapahdu minkäänlaista Pyhän Hengen voiman ilmenemistä. No,olkoot ilman jos eivät HERÄÄ. Aika on kuitenkin jo ovella,niin tälle perheelle kuin fariseusten srk:ille. Siunausta ja voimia kaikille syyttömästi alaspainetuille,katuville parannuksen tekijöille, k.o. perheen lapsille ja aina niin iloiselle ja ystävälliselle rouvalle ym. Terveisin "kylän pahin juomari,tuomari,huorari,kaikin puolin paha ja ilkiä akka,se yks sairas ja hullu" (kerman? mukaan)

• xmxmcpgå

Poliisi tutkii asiaa.

• Pykälänikkari.

Olisi todella toivottavaa, että saataisiin ennakkotapaus sille mitä netissä voi kirjoitella ja mitä ei. Tässä ketjussa on minun mielestäni menty reilusti sen rajan yli mitä voi pitää hyväksyttävänä.

• luukas huomenta

Eikös palstoilla ole valvojat sen takia että he poistavat asiattomat viestiti? Rikolliset viestit ainakin, mutta miksi tämä ketju on saanut täällä olla jo yli kuukauden vaikka usea on pyytänyt poistamista?
      Valitettavasti tässä ketjussa puhuttu asia herättää tunteita ja silloin voi ihan normi-ihmiselläkin harkintakyky pettää, eikös silloin valvojan pitäisi osata "harkita" tuon ihmisen puolesta?
      Tässä ketjussa ei mitään rikollista ole kirjoitettu, korkeintaan asiatonta.

• Toimeksi vaan.

Suomi 24:n valvojista ei kannata paljon puhua. Ei muuta kuin kunnianloukkaushaaste poliisin hoidettavaksi vaan. Sittenhän se nähdään mikä loukkaa jonkin perheen kunniaa ja mikä ei.

• Suojärven kauhu
        Toimeksi vaan. kirjoitti:

Suomi 24:n valvojista ei kannata paljon puhua. Ei muuta kuin kunnianloukkaushaaste poliisin hoidettavaksi vaan. Sittenhän se nähdään mikä loukkaa jonkin perheen kunniaa ja mikä ei.

Ihan vaan tiedoksi teille tuomion julistajille, ei näillä palstoilla pidetä oikeuden istuntoja saatika jaeta tuomioita.
        Huvittaa nuo poliisilla pelottelut, ihan kuin ennen jo kauan sitten edesmenneellä
        "Suojärven kauhulla eli Rantalais jussilla peloteltiin lapsia.
        Pysähdyn jälleen tänä kesänä Jussin talon paikalla ja vien terveiset raunioille teiltä kaikilta Jämsäläisiltä jotka saitte sakkolapun aikoinaan Jussilta.

• xmxmdp

Suojärven kauhu, varo, poliisi tulee ja nappaa sut.

• Suojärven kauhu

Hei,
        ei napanneet edes Miliisit, Rantalais Jussin tontti (talo purettu) ammotti tyhjillään, heinää olisi pääsyt niittämään vaikka sun makkaraksi kelpaaville "ravureille".
        On ihan tuoretta tietoo viime sunnuntaina nähtyä.
        Hyvää joutoajan jatkoa sinulle, älä pelkää polliisii.

• kiäkkä34

VoipOlla niinnii,ja voipOlla näinnii,huastelis savo immeine. Täällä seudulla on tosi huonosti pestyjä,haisevia ja märkäneviä hampaita,jotka ollu pesemäti jostain 1917 tai -18 asti ja josta on tullu sukuvika.Joissain tapauksissa hammasmätä on levinnyt jo päähän ja saa aikaan kieroon katsomista,kyräilyä,kateutta,mustalla maalaamista.Ja varjele jos menet sorkkimaan totuuden tongeilla näitä paiseisia ikeniä niin hups,sieltähän löytyy torahampaita,ja vieläpä kunnon teräviä raateluhampaita. Voip olla niinnii että niäkii o nähnynnä jottai ja erhtynnä iänee tokasemmaa. Tästä kyseisestä tapauksesta en sano mitään,on vain kuulopuheita,se mitä olen nähnyt,mahtuu normaalin elämän puitteisiin vielä.Eli voipOlla perrää tai sittennii yli 90v.jatkuneen mätäkuun juttua.Oha mullehhii huasteltu että "jotku kerree ihte vaikeuksia ihtellee",tyyliin "kaivat verta nenästäs". Notta sellaaasta seurakuntaa.

• arvaja

onko suljettu ketju

• mnlkjösbl'äp¨åpoj

Ei ole suljettu. Lisää hauskoja juttuja Osmosta ja perheestä, kertokaa.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      183
      3495
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      375
      2197
    3. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      56
      2176
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      43
      2042
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1491
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1251
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1213
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      429
      1163
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      118
      1045
    10. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      59
      984
    Aihe