Epäilyttää Ryanair

jenssii

Hei! Katselin tänään lentoja Ryanairilla ja ne olivat todella halpoja. Liian halpoja. Rupesi mietityttämään, että ovatko lopullisetkin hinnat noi halpoja? Esim. Tampereelta Riikkaan kolmen henkilön meno paluu 42e? Tuntuu jotenkin aivan uskomattomalta. Kertoisiko, joku jos on kokemusta.

11

279

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olen käynyt Riiassa

      kavereitteni kanssa Ryanairilla muutama vuosi sitten. Otimme yhden laukun mukaan. Viiden hegen matka edestakaisin maksoi 20,10 €. Siitä laukun osuus oli 20 €. Itse lento maksoi yhdeltä sentin suuntaansa.

      Ensi kuussa neljän välin lennot Euroopassa, hinta 102 € hengeltä.

    • ---..---

      Sanoisin, että keskihinta onkin noussut jkv. parin viime vuoden sisällä. Aiemmin lensin jopa 0,01 euron (1 sentin) kokonaishintaan, ei enää onnistu. Silti muutamalla eurolla/ nuppi/ suunta pääsee vielä.

      Suosittelen!

    • cheap as chips

      Jos teillä ei ole ruumaan menevää matkatavaraa mukana, niin lentonne tosiaan maksavat yhteensä tuon mainitsemasi 42€.

      Itsekin on tullut lennettyä Lontooseen 0,02€/meno-paluu, mutta tästä on jo useampia vuosia. Ihan näin hyviä tarjouksia ei taida enää olla tarjolla.

    • venevakuutus

      Jos epäilyttää, tee koevaraus. Voit keskeyttää varauksen missä vaiheessa hyvänsä. Maksu tulee vasta viimeisenä.
      Kuten sinua on neuvottukin,
      - valitse ottavasi mukaan käsimatkatavarat (ruumalaukut maksavat),
      - älä valitse koneeseen menossa priorityä (koneessa on kaikille tilaa),
      - älä innostu ostamaan Ryanair Aproveded Cabin Bagiä :) tai ylimääräistä matkavakuutusta.

      Näet koko ajan mitä olet valinnut ja mistä olet maksamassa.

    • TMP-Pisa huomenna

      Luottokorttimaksun voi välttää hankkimalla Mastercard-prepaid kortin, esim. Neteller on ilmainen.

    • asdgasdga

      Kyllä niitä saa tuollaisella hinnalla, jos et raahaa mukanasi matkalaukkua, teet netissä lähtöselvityksen jne.
      Loput puuttuvista kuluista maksaa Tampereen alueen veronmaksajat erilaisten peitettyjen ja kierreltyjen tukien muodossa, ja Helsinki-Vantaalta liikennöivät normaalihintaiset lentoyhtiöt jne jne. Kulut on kaikilla yhtiöillä osapuilleen samat, mutta halpalentoyhtiöt ovat onnistuneet maksattamaan ison osan kuluistaan muilla, kuin matkustajilla.

      • Sacce_TK

        "Loput puuttuvista kuluista maksaa Tampereen alueen veronmaksajat erilaisten peitettyjen ja kierreltyjen tukien muodossa"
        => höpöhöpö. Itse asiassa Tampereen seutu saa mukavasti tuloja turismista, jota ei olisi ilman Ryanairia.

        Lisäksi näin tamperelaisena ei haittaisi pätkääkään, vaikka minulta menisikin pari euroa johonkin piilotukeen (jos sellaisia on), koska olen jo vuosia päässyt nauttimaan Ryanairin mukanaan tuomista edullisista lennoista!

        Eipähän tarvitse aina matkustaa vantaalle, kun haluaa ulkomaille - kiitos Ryanairin!

        Itse topicin asiaan: kyllä ne ovat noin edullisia. Ja kuten muutkin ovat jo sanoneet, hinnat ovat hieman nousseet muutamassa vuodessa. Itse kävin tuttavieni kanssa Riikassa v.2006 ja silloin lennot maksoivat neljältä hengeltä matkalaukkuineen muistaakseni yht. noin 50€ meno-paluu.


      • awdfav
        Sacce_TK kirjoitti:

        "Loput puuttuvista kuluista maksaa Tampereen alueen veronmaksajat erilaisten peitettyjen ja kierreltyjen tukien muodossa"
        => höpöhöpö. Itse asiassa Tampereen seutu saa mukavasti tuloja turismista, jota ei olisi ilman Ryanairia.

        Lisäksi näin tamperelaisena ei haittaisi pätkääkään, vaikka minulta menisikin pari euroa johonkin piilotukeen (jos sellaisia on), koska olen jo vuosia päässyt nauttimaan Ryanairin mukanaan tuomista edullisista lennoista!

        Eipähän tarvitse aina matkustaa vantaalle, kun haluaa ulkomaille - kiitos Ryanairin!

        Itse topicin asiaan: kyllä ne ovat noin edullisia. Ja kuten muutkin ovat jo sanoneet, hinnat ovat hieman nousseet muutamassa vuodessa. Itse kävin tuttavieni kanssa Riikassa v.2006 ja silloin lennot maksoivat neljältä hengeltä matkalaukkuineen muistaakseni yht. noin 50€ meno-paluu.

        Mikä siinä nyt on niin kauheaa myöntää että halpalentoyhtiöt maksattaa ison osan kuluistansa muilla, kuin matkustajilla? Et sinäkään sitä kyennyt mitenkään kieltämäänkään ja miten voisitkaan koska se on totuus. Ei tuon hintaisilla lipuilla lentoyhtiö pyöri, joten osa kuluista löytyy jostakin muualta, kuin matkustajan lipun hinnasta.

        Onko tämä tosiasia jotekin paha paikka teille? Tuleeko siitä jotekin syyllinen olo, vai mikä hemmetti pistää aina puolustamaan tästä aiheesta ontuvilla ja hiukan ohi menevillä selityksillä? Ei muuta kuin pää pystyssä myönnätte että juu näin on ja on kiva hyödyntää tämäntyylistä palevelua. En minä tätä asiaa paheksunut, vaan kerroin miksi liput ovat lähes uskomattoman halpoja, kun aloittaja sitä taivasteli. Ilmaisiahan ne olisivat, jos kaikki kulut saisi jonkun muun maksettavaksi, kuin matkustajan.


      • ---..---
        awdfav kirjoitti:

        Mikä siinä nyt on niin kauheaa myöntää että halpalentoyhtiöt maksattaa ison osan kuluistansa muilla, kuin matkustajilla? Et sinäkään sitä kyennyt mitenkään kieltämäänkään ja miten voisitkaan koska se on totuus. Ei tuon hintaisilla lipuilla lentoyhtiö pyöri, joten osa kuluista löytyy jostakin muualta, kuin matkustajan lipun hinnasta.

        Onko tämä tosiasia jotekin paha paikka teille? Tuleeko siitä jotekin syyllinen olo, vai mikä hemmetti pistää aina puolustamaan tästä aiheesta ontuvilla ja hiukan ohi menevillä selityksillä? Ei muuta kuin pää pystyssä myönnätte että juu näin on ja on kiva hyödyntää tämäntyylistä palevelua. En minä tätä asiaa paheksunut, vaan kerroin miksi liput ovat lähes uskomattoman halpoja, kun aloittaja sitä taivasteli. Ilmaisiahan ne olisivat, jos kaikki kulut saisi jonkun muun maksettavaksi, kuin matkustajan.

        Totuus on se, että joillakin kentillä Ryanair saa ns. markkinointitukea noin 2-3 euroa per henkilö.

        Niin. Antakaa Finnairillekin, miksi ei. Sille se olisi vain mitättömän pientä. Kuka hyötyisi jos lipun hinta laskisi 198:sta eurosta 195:een? Kun Ryanairin lipun hinta laskee viidestätoista kahteentoista euroon, sen jopa huomaa.


      • awrawhf
        ---..--- kirjoitti:

        Totuus on se, että joillakin kentillä Ryanair saa ns. markkinointitukea noin 2-3 euroa per henkilö.

        Niin. Antakaa Finnairillekin, miksi ei. Sille se olisi vain mitättömän pientä. Kuka hyötyisi jos lipun hinta laskisi 198:sta eurosta 195:een? Kun Ryanairin lipun hinta laskee viidestätoista kahteentoista euroon, sen jopa huomaa.

        Juu meillä Ryanair saa tukea kaupunkiyhtiöiltä jotakin... oikeaa hintaa ei olla kerrottu julkisuuteen mutta suuntaa antavat summat on kerrottu, eli puhutaan yli 300 000 eur/vuosi. Lisäksi alennetut kenttämaksut, jotka ovat mahdollisia Helsinki-Vantaan voitoilla kustantaa jne. jne.

        Mutta mikä tässä on se arka paikka? Kaikki tietää että halpalentoyhtiöt pyörivät tällä tyylillä ja siksi voivat myydä halpoja lentolippuja, mutta asia on kuitenkin jotenkin hys hys juttu ja parhaimmillaan yritetään jopa kieltää koko asia.

        Ideahan on että maakunta tukee, jotta saa matkustajia käymään heidän alueellaan ja laskutoimituksen tietysti toivotaan jäävän plussalle ja näin useasti onkin. Lappeenranta on hiukan eri juttu, koska koneiden täyttöasteesta vieläkin valtaosa koostuu venäläisistä, jotka ei juuri jätä mitään Lappeenrantaan, tai ylipäätään Suomeen. Toivottavasti eurooppalaiset lisäisivät matkustustaan tänne entisestään, jotta saataisiin enemmän katetta yhteyksien tukemiselle. Alussa venäläisiä oli jopa 90% koneesta, mutta nyt heidän osuus liikkuu jossakin 60% alueella ja laskusuuntaa on vielä näkyvissä. Tämä on Lappeenrannan kannalta hyvä asia, koska koneet ovat edelleen lähes täysiä ja venäläisten paikalla istuu yhä enemmän eurooppalaisia matkaajia, jotka ilahduttavasti ovat alkaneet näkyä myös katukuvassa, ravintoloissa ja kaupoissa.


    • T:reen veronmaksaja

      Totta helkutissa Raikulle kannattaa maksaa hieman tukea, turistit tuovat kyllä ne rahat takaisin. Kyllä verorahoistani maksetaan esim. puoluetukeakin, joista en hyödy yhtään mitään. Raikun lennoista hyödyn n. 12 kertaa vuodessa, joten enköhän saa verorahoilleni vastiketta Finskiin verrattuna.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      417
      1762
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      176
      1390
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1378
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      125
      1304
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1046
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      946
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      922
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      891
    9. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      116
      885
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      866
    Aihe