Keväässä

verditti

Voimakas mullan tuoksu havahduttaa aistimaan kesän tulon, se leijuu raskaana kaikkialla. Sitä tulvii omakotitalojen pihoista ja puutarhoista, missä perheenäidit tonkivat hajumolekyylejä ilmaan. Antaumuksellisuudesta voisi päätellä, että se on heidän elämäntehtävänsä. Tuoksut vaihtuvat vyöhykkeittäin, metsähotellin istutusten ja läheisen lammen seisovan veden tuoksun sekoittuessa taustan metsän kanervien, tuomien ja pihkan parfyymiin. Hedelmällisyyden äänetön kuiskaus alkavan kesän kuulaaseen iltaan. Monisiipisten aurojen kääntämät viilut kiiltelevät ilta-auringossa houkuttelevan suklaanruskeina. Veitsen, vantaan ja siiven saumattoman yhteistyön melkeinkauneutta.
Kotipihaan tullessani vanha tuttu, ikäloppu mustarastas naksuttelee varovasti kunnes puhkeaa juoksutuksiin ja sitten se perkule yllättää: peukko, peukko peukko...ja päälle karmea räkänen nauru. Missähän moisen on oppinut, imitaattori. Asuuko Mankkaan rämettä opettaja jonka luona se on vieraillut? Tunnen mustikseni vuosien ajalta, se talvehtii reviirilläni, istuen talvisin apeana alimmaisella oksalla.
Onko sekin pettänyt minut?

7

145

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Meriläinen

Mustarastas oli jossain todettu musikillisimissaksi linnuksi, jopa yli satakielen.
      Olen itse myös huomioinut täällä että alkaa satakielen laulu olla enemmän tylsää mustarastaan rinnalla.

Keväthän tuo myöskin miehet, ja niiden kaksipyöräiset ilmoille.
      Seurailen aina kuinka naapurin mies niin hellästi omaansa hoivaakaan. Puunaa ja putsaa ja rapsuttaa, kyllä on niiiiin rakas se kone että naiset ei varmaan puolia saa siitä hoivasta mitä niille annetaan.

Ja kuinka ollakaan yhtenä päivänä huomasin erään miehen jota olen välillä ihaillut koiransa kanssa, kuinka tämä kevään muutos oli häneen vaikuttanut, vaiko liene vaan vaatteet. Hoikistunut oli ja niin hyvännäköinen. Talvella paksuilla pilkkihaalareilla koiraansa kävelytti ja nyt yhtäkkiä, Voih, aih.
      Mietin mielessäni että kyllä sen kesän tulon näkee myöskin miehissä.

http://www.youtube.com/watch?v=LfU-WPmZaEE&feature=related

• verditti

Ja Meriläinenkin kevään kuohuttamana.
        Katsoo aidan toiselle puolelle ja kadehtii koiraa!!

• No mutta, kukas MUU Sinut on pettänyt ??

Mustarastas on selvä kevään merkki, niitä on meidän talon ympärille useampia. Västäräkki teki puupinon väliin pesän ja punarinta laski varman päälle, se otti ja rakensi kotinsa jonnekin autotallin sisustan perukoille. Ihanaa seurata noita lintuja.

Fantastista kesän odotusta kamu, miten lie eksyinkään tänne tänään =)

• verditti

Yks haahka.
        Linda Linda oo Linda!
        Eksyhän toisenkin kerran! Oikeastaan ollut sinua ikävä. Luin tuon toisenkin tämän päiväisen viestisi, kuitenkin sinu olisi tullut vain kestää siellä rr- palstalla, se olisi mennyt ohi.
        Ethän vain minua laske häiriköihisi! Kirjoitin aina verdittinä ja luulen, että annoit hiljaisen hyväksyntäsi kritiikilleni. Ja muista... kuinka kauniisti joskus kirjoitin, ja monestakin runostasi, suorastaan ylistaen. Itse lähdin, kun päässäni lakkasi soimasta.
        Huomasin sinun muutaman aloituksesi täällä tannoin ja minulla oli se käsitys, että sinut otettiin erittäin suopeasti vastaan. Muistat siis väärin!
        Kokeileppa aloittaa! Kesää ja kärpäsiä!

• verditti kirjoitti:

Yks haahka.
        Linda Linda oo Linda!
        Eksyhän toisenkin kerran! Oikeastaan ollut sinua ikävä. Luin tuon toisenkin tämän päiväisen viestisi, kuitenkin sinu olisi tullut vain kestää siellä rr- palstalla, se olisi mennyt ohi.
        Ethän vain minua laske häiriköihisi! Kirjoitin aina verdittinä ja luulen, että annoit hiljaisen hyväksyntäsi kritiikilleni. Ja muista... kuinka kauniisti joskus kirjoitin, ja monestakin runostasi, suorastaan ylistaen. Itse lähdin, kun päässäni lakkasi soimasta.
        Huomasin sinun muutaman aloituksesi täällä tannoin ja minulla oli se käsitys, että sinut otettiin erittäin suopeasti vastaan. Muistat siis väärin!
        Kokeileppa aloittaa! Kesää ja kärpäsiä!

Tervehdys kamuseni.
        No olipas suloista kuulla, että minua joku on täällä kaivannut, kiitos vain. Vaikka toisaalta, on minua kaipailtu rr:sakin, vaan enpä osaa sinne enää mennä kirjoittelemaan ja olen vakiintunut jo rakkausrunot.fi-sivustolle. Muutenkin S24:n sivustot ainakin runojen osalta on minun silmissäni tasoltaan laskenut. Ei suinkaan itse runojen osalta, lähinnä ns uudistusten vuoksi, kun ei enää näy esim lukukertoja eikä keskustelua voi seurata samalla tavoin kuin ennen. Se tosin pätee täälläkin, kaikki vastaukset aloitukseen näkyy yhtenäisenä pötkönä, eli ei voi valita enää niiden esitystapaa. Huononnos ja paha. Toisekseen, ei runoissa ole sefuakaan enää, ei ainakaan rr:jen puolella jos he nyt ennenkään kovin hyvin hommaansa hoitivat.

Ehei, en suinkaan laskenut Sinua koskaan häiriköksi vaan päinvastoin. Olit aina piristys omilla rehellisillä mielipiteilläsi ja oikeastaan ihan niiden vuoksi on joskus saitille ikävä. Kyllä, kirjoitit tosiaan kovin kauniisti toisinaan ja toisinaan taas pudotit minut maahan oikein viimesen päälle.

Höpöhöpö, enpä kehuisi vastaanottoani täällä vaikka joihinkin aloituksiini sainkin ihan mukavasti palautetta.

Nykyään naamakirja ja yksi sen peli koukuttaa minua runosivuston lisäksi. Elämässä on tapahtunut ikäviä asioita ja runosuoni on sen vuoksi ollut melko tukkeissa viime aikoina mutten aio luovuttaa. Uskon siihen, että suoni vielä sykkii.

Tänäänhän on virallisesti kesän alku joten kippis sille ja Sulle.

• Täällä kaupungissa tuoksuu leikattu ruoho, erityisesti tänään ja koristeomenapuut olivat valkeanaan kukkia. Tuuli on kovaa ja viilentää kivasti täällä sisällä kun on läpiveto.

Kotoani muistan mullan tuoksun kun perunoita istutettiin ja kasvimaata tehtiin, sen jälkeisen asumiseni peitti lietelannan lemu joka on keväisin hirveä.

En tiedä mikähän "haahka" sinut on pettänyt mutta minua ei nuo pääskyset petä koskaan. Aina keväisin, nytkin, tulevat kirkumaan ja pesimään tämän vanhan talon katon jonnekin sokkeloihin. Sitten kun pesäpuuhat ovat ohi, ne häipyvät jonnekin, ties minne.

Jotkut pettää, toiset jättää ja Käet munivat toisten pesiin, elämä on raadollista.

Mutta voihan se olla näinkin.
      http://www.youtube.com/watch?v=5DeOSLNbhfg

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      424
      2333
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      12
      2139
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      250
      1435
    4. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      82
      1109
    5. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      58
      1015
    6. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      412
      1000
    7. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      153
      885
    8. Rakennetaanko yhdessä?

Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä
      Ikävä
      41
      878
    9. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      56
      839
    10. Mies haluaisin sinun kanssa

Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      79
      815
    Aihe